1 Şubat 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 32

1 Şubat 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 32
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

dorda İlerlerken izlediğimiz bir kuşu andıran şekil bizim bilgi- sayara sızmak için hazırladığı- mız programı temsil ediyor. İlerleme esnasında koridorda- ki hareketli çubuklara (bunlar ulaşmaya çalıştığımız kompü- terin dışarıdan gelebilecek sızmalar için hazırladığı gü- venlik engellerini temsil edi- yor) çarpmamaya çalışın. Ko- ridorun sonunda ulaşacağı- mız kapıdan geçerek güven- lik bilgisayarının içine giriyo- ruz. Evet, yanlış okumadınız, içine. Burada kız arkadaşımı- zın karşılaştığı bir engeli (örne- ğin kapalı bir kapıyı) kontrol eden parçayı sızdığımız bilgi- sayarın içinde bulup yok edi- yoruz. Böylece arkadaşımızın karşısındaki engel de ortadan kalkıyor (örneğin kapı açılı- yor). Evet bu kadar teorik bil- giden sonra biraz da pratiğe geçelim. İlk önce oyun sırasın- da sürekli olarak kullanacağı- nız bazı şeyleri bilmeniz gerek- li. Bilgisayarın içindeyken bil- gisayarınızın aralık çubuğuna basarsanız, mouse polnteriniz serbest kalır ve böylece İstedi- ğginiz seçeneği kullanabilirsi- niz. Şimdi bu seçenekleri tanı- yalım. MAP (Harita): Haritanın yar- dımıyla kız arkadaşınızın hare- ketlerini sürekli olarak izleyebi- lirsiniz. Böylece arkadaşınızın karşılaşacağı tehlikeleri önce- den görerek gerekli tedbirleri alabilirsiniz. Örneğin yolunun 32 üzerindeki bir kamerayı, arka- daşınız görüntüye girmeden yok ederek yakalanmasını ön- leyebilirsiniz. Haritadayken mouse'un sağ tuşuna basar- sanız, polnter otomatikman arkadaşınızın üzerine gelir. Aralık tuşuna basarak mouse okunu çıkartırsınız. Bununla haritanın altındaki 5 seçenek- ten istediğinizi kullanabilirsiniz. Bunlar: Message: Kız arkadaşınızın size gönderdiği mesajları oku- yabilirsiniz. İnfo: Haritadan seçtiğiniz bir obje hakkında bilgi alabilirsi- niz. Navcom: Haritadan seçtiği- niz bir objeye kitlenebilirsiniz. Bu sayede bilgisayarın için- deyken kitlendiğiniz objenin yerini oklar yardımıyla bulabi- lirsiniz. Oklar: Yukarı ve aşağı doğ- ru olan oklarla haritada zum yapabilirsiniz. Evet, haritadaki seçenekler bu kadar, şimdi bilgisayarda- ki seçenekleri anlatmaya de- vam edelim. DOC (Kenetlenmek): Power Station (güç istasyonları), Turn Table'lar (yön veren araçlar) ve Work Shop (herhangi bir parçapyı örneğin kamera -alabilmenizi sağlar) gibi yerle- re kenetlenmenizi sağlar. TRK (Taşıma kordonu): Work Shop'tan aldığınız bir parça- yı bu kordonun yardımıyla ta- şırsınız. Resimle simgelenen BOM- BA: Bunun yardımıyla bilgisa- yarın İçinde normal atışla yok edemediğiniz bazı birimleri imha edebilirsiniz. Şimdi gelelim oyunumuza., İlk katta kız arkadaşınız kapa- lı bir kapıyla karşılaşacak. He- men haritaya gidip kapıya NAVCOM yardımıyla kitlenin. Ardından tekrar bilgisayara dönüp okları izleyerek hede- finizi bulup yok edin. Böylece kız arkadaşınızın önündeki ka- pi açılmış olacak. Şimdi tekrar haritaya dönüp arkadaşınızın yolu üzerindeki kameraya kit- lenin ve arkadaşınız görüntü- ye girmeden bulup yok edin. Bundan sonra bir kapıyı daha açmanız gerekecek. Artık ar- kadaşınızın önünde hiçbir en- gel kalmayacak. Siz de bu arada bir güç istasyonuna gi- rip enerji alın. Bu süre içinde

Bu sayıdan diğer sayfalar: