1 Şubat 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 30

1 Şubat 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 30

benzeyen yaratığı yöneten bir pilota rastlayacağız. Önce yı- lanın kafasını vurun. Ardından üzerimize güdümlü roket fırla- tan pilotu yok edin. Bunu aştık- tan sonra dikit ve sarkıtların çok olduğu bir bölgeden geçmeniz gerekli. Tabii bura- ları geçerken yine birçok ge- mileri ve lazer yuvalarını aş- malısınız. Bu kademenin so- nunda ise İskeletten oluşan dev bir yaratıkla karşılaşaca- ğız. İlk önce yukarıdaki solu- canı andıran İki ufak ağızı, ar- dından da yaratığın çenesini vurun. Yalnız yukarıdaki İki ağızı vurduktan sonra dikkat edin, çünkü bunların hemen ardından yaratığın kafası gövdeden ayrılarak size doğ- ru hareket etmeye başlaya- caktır. Bu kafayı yok ettikten sonra İlk aşamayı tamamla- yarak kendinizi gemi ve silah aldığınız dükkanda bulacak- sınız. Kazandığınız parayı çok iyi bir şekilde kullanmanızı tav- siye ederim. Gemilerinizi alıp normal bir şekilde silahlandır- dıktan* sonra extra silahlar alın. İkinci kademe biraz daha kolay. Burada da ilerlerken çeşitli gemilerin saldırılarına uğruyorsunuz. Bu aşamanın sonunda ise dev bir vincin kol- larını vurmanız gerekli. Burayı da tamamladıktan sonra üçüncü aşamaya geliyoruz. Bu kademede yine denizin al- tında ilerlemeye gidiyoruz. Bu aşamanın sonunda İse kuyru- ğunu sürekli hareket ettiren dev bir İstakozla karşılaşıyo- ruz. Önce yaratığın gövdesini vurun, ardından kuyruğu ha- reket ederek üzerinize gele- cektir. Bunu da vurduktan son- ra kendimizi yine dükkanda bulacağız. Uzun çabalardan sonra dördüncü kademeye geldik. Buranın son yaratığı zıplaya- rak üzerimize saldıran dev bir robot. Yalnız dikkatli olmamız gerekiyor, çünkü zıplarken ka- fasını üzerimize doğru uzatı- yor. Burada dikkatli olun. Beşinci kademede roketli salyangozların saldırısına uğ- ruyoruz. Bu kademede geri plan oldukça iyi. Bizim en çok beğendiğimiz müzik ise bu bölümün müziği. İyi grafik ve iyi bir müzik birleşirse mükem- mel bir sonuç oluyor. Dünya- nin en iyi bilim kurgu ressamı Chris Foss'un çizdiği araçlar- dan birisini bu kademeden İti- baren her bölümde görebilli- riz. En son yaratık ise mekanik bir ahtapot. Altıncı kademe- nin iİse beşinci kademeden pek farkı yok. Aynı yaratıklar yine burada. Son yaratık ise dev bir robot. Öteki robotlar- dan oldukça farklı. İlk önce tek parça olarak üzerimize geliyor. Hemen sol üst köşeye çıkın. Gemi ikiye ayrıldığı za- man zeminde duran kısmına ateş edin. Kafasına ateş edip zaman kaybetmeyin, çünkü kafasından vurup enerjisini azaltamazsınız. Yanardağların bolca bulun- duğu lavlar ülkesine hoş gel- diniz. Bir hayli değişmiş piran- halar ve deniz atları size zor anlar yaratacak. Merkeze yaklaştığınız için artık yaratık- lar gelmiyor. Dev bir uzay ge- misi görevinizi engellemeye çalışıyor. Başarıp başarma- ması sizin elinizde. Uzun çabalardan sonra son kademeye geldiniz. Kötü ya- ratıkların üssü ve merkezi bu bölümde, Yarı mekanik ve ya- rı lavlı bir mMekan olan yedinci kademe oldukça zor. Sonra- lara doğru çıkan kazıklara dikkat edin. Küçük bir hata buraya kadar harcadığınız bütün emnekleri boşa çıkarır. Deniz atları yine karşınızda. Ve işte kötü güçlerin efendisi. Lav- larla birleşmiş dev bir robot üst ve alt kısımlarından minik ro- botlar çıkıyor ve uçak haline gelip üzerinize saldırıyor. Önu yok etmek için alt kısımdaki durmadan lazer atan kristali vurmalısınız. Eh zannedersem usta bir shoot'em up'çı olarak görevimi yerine getirdim. Bu- nu da bitirmiş oldum. Biraz ter- letti ama yine de değer. Mü- kemmel grafikler için Celal ağabeyi tekrar tebrik etmek isterim. İNTERPHASE'deki felse- fe kabiliyetinden dolayı son satırları Sinan'a bırakıyorum. - Hey, İyi ki biraz İNTERPHASE açıklamak için bir saat öbür makineye takıldım. Tunç klav- yenin başına geçip X-OUT'u bir güzel açıklamış. Bize yaza- cak fazla bir şey bırakmamış, bari kapanışı da ben yapa- yım, Sahi aklıma gelmişken, bu oyunu bilgisayarcılarınızda bulamazsanız şaşırmayın. Çünkü biz Celal abinin bize hediye olarak gönderdiği or- jJinali bitirerek yazdık. Oyunun sonunda ise oldukça nefis bir grafik ve sürpriz olduğunu iİla- ve edelim. Ayrıca oyunun bi- tirilmesindeki yardımları ve yi-