1 Şubat 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 37

1 Şubat 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 37
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

dir ama elimizde bulunan si- lah ve kurşunlar bize yeter, ta- bi dikkatli kullanırsak. M: Son bölümde oyuna biraz evvel içine girdi- ğimiz evin içinde başlıyoruz. Bu bölüm de üç boyutlu ola- rak düşünülmüş ve oldukça başarılı. Amacımız evin içinde bulunan canileri yok etmek ve rehineleri kurtarmak. Joystick kontrolü basit, bir de bu bö- lümde “Z” ve "X” tuşlarını da kullanıyoruz. Joystlek'le yuka- rıi, aşağı, sağa ve sola gidip “Z" ve "X” tuşu İle 45 derece dönebiliyoruz. Ekranın sağ üst köşesinde bulunduğumuz ka- tın harltasını oluşturuyoruz, bu- nun İçin yollardan geçmek yeterlidir. Sağ alt köşede bu- lunan iskelet İse kan durumu- muzu gösteriyor. Kan vücudu- muzdan tamamen çekilince bir hakkımız gitmiş oluyor. Bu bölümde de üç hakkımız var. Evet, her bölümü başlı başı- na ayrı bir oyun, ayrı bir zevk olan bu oyun, grafik olarak da oldukça iyi. Müzik de ya- bana atılacak gibi değil. Emi- nim oyuna başlamacıdan evvel müziği dinlemek size cesaret verecektir. Oyun hakkında bazı ipuçları aşağıda belirtil- miştir. 1- İkinci bölümde hiç ateş etmeden üç çöp kamyonunu sollarsanız bilgisayar size tek- rar oynamak İster misiniz diye soruyor. Evet dersek aynı oyu- nu bir daha oynuyor, hayır dersek bir sonraki bölüme ge- çiyoruz, aMmA bu sadece üç kamyonu da sollayınca ge- çerlidir. BLUE ANGEL 69 angi gazetenin sayfalarını karıştırırsanız bir bulmaca köşesine ya da sayfasına rast- larsınız. İnsanoğlu varoluş özellikleri itibariyle zekâ oyun- larına meraklıdır. Sanırım he- pimiz satrançtan tutun da Amliral Battı'ya kadar birçok oyunu zevkle oynamnışızdır. Bil- gisayar dünyası da bu zekâ oyunlarına pek yabancı de- ğildir. Bu türde adını sayama- yacağımız pek çok oyun ya- pılmıştır. Blue Angel 69 (Mavi Melek 69)'da bu oyunlardan biri, il- ginçliği ise bir Mavi Meleğe karşı oynamamız. Nasıl mı..? Onu oyunu oynarken göre- dak ceksiniz, çünkü tarif etmek İm- kânsız. Ama şunu belirtelim ki, gerçekten çok fatlı. Grafikleri yapan kişinin hayal gücüne hayran kaldığımı itiraf etmeli- yim, Oyun yüklendiğinde karşı- mıza dijital güzel bir AMIGA ve monitörü çıkıyor, sonra oyunu bir daha yüklüyor, bu işlem bi- tince karşımıza şu seçenekler çıkıyor: 41- Bu tuş İlk açıldığında mo- use konumundadır. 1'e bastı- ğımız vakit üstünde yazan ya- zılar değişir. Açıklamaları: MOUSE: Birinci oyuncunun mouse İle oynadığını gösterir. MOUSE A: Birinci oyuncunun 2- Hangi bölümde vurulur- sak vurulalım bilgisayar oyna- mak İstiyor musunuz diye soru- yor, hayır dersek oyun bitiyor, evet dersek kaldığımız bölü- mün başından oyuna devam ediyoruz. 3- Birinci ve son bölümde kurşunlarımız sınırsızdır. Bütün bunlardan sonra hâ- lğ içinizde bu oyunla ilgili kıpır- tılar hissetmiyorsanız, vazge- çin. Ama eğer filmini seyrettiy- seniz oyununu sakın kaçırma- yın. Oyunun Değerlendirmesi: AMIİSA 512K GRAFİK :7 S ZORLUK : 6 :8 7 mouse İle ama ters port'tan oynadığını gösterir. JOYSTİCK: Birinci oyuncunun Joystick'le oynadığını gösterir. JOYSTİCK A: Birinci oyuncu- nun Joystlck'le ama ters port'- tan oynadığını gösterir. KEYBOARD: Birinci oyuncu- nun klavyeden oynadığını gösterir. KEYBOARD A: Birinci oyuncu- nun klavyeden ama ters taraf- tan oynadığını gösterir. CPU EASY: Birinci oyuncu bil- gisayardır (KOLAY) CPU MEDİUM: Birinci oyuncu bilgisayardır (ORTA) 37

Bu sayıdan diğer sayfalar: