1 Şubat 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 29

1 Şubat 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 29

gürzlü savaşçı ve tank zorla- yabilir. Fakat eliniz alışınca bunları da kolayca geçersi- niz. Ah neredeyse unutuyor- dum. Bazı levellarda köpek- lerle karşılaşırsanız şaşırmayın. Bu arada size ateş eden su- bayları veya bazukalıları vu- runca ekstra yıldız kazanıyor- sunuz. Oyun esnasında dur- madan İlerleyin. Eğer sürekli geri dönüp arkadan gelenler- le savaşmaya dalarsanız, ol- duğunuz yerde sayarsınız. 'P” tuşuyla oyunu durdurabllirsi- niz. Aklımdayken, eğer 'Fame City'e gitliyseniz bu oyunun daır- cade'sini görebilirsiniz. Oyun- daki en İlginç olaylardan biri de (arka plandaki grafiklerin Sinan Erel & Tunç Dindaş n son oynadığınız shotttem up hangisi? Evet cevabını- zı şimdiden duyar gibi oluyo- rum, bazılarınız Xenon 2, ba- zılarınız da Battle Sguadron di- yorsunuz. Evet artık bu eski oyunlara elveda demenin za- manı geldi. Şimdi size verece- ğimiz müjdeye hazır olun. Daha önce açıkladığımız bazı oyunlarda size "Celal ve Oğan Kandemiroğlu' kardeş- lerden bahsetmiştik. Nihayet Celal Kandemiroğlu İlk oyunu- nu hazırladı. Bütün grafiklerin kendisine ait olduğunu gurur- la söylemeliyiz. Nihayet bir Türk tarafından hazırlanan İlk shoot'em up dünya piyasasın- da boy göstermeye başladı. Gerçi soldan sağa giden oyunlara shot'em right demek daha doğru olur, ama biz ge- ne de âödeti bozmayalım. Sinan arkadaşımın genel bilgisinden sonra şimdi sıra si- zi en az İki ay oyalayacak bu kaliteli shoot'em up'ı açıkla- maya geldi. N < aa. < : .: BAD — :: ZN sürekli yüklenmesi yüzünden) ekran hareketinin bazen sizin oynama hızınıza yetişememe- si. Fakat arcade'sinden çok İyi adapte edilmiş olduğu için bu olayın sizi fazla rahatsız ede- ceğini sanmıyorum. Hareket dolu dakikalar sizinle olsun... -Heyl Biraz yavaş ol baka- lım, daha sözümü tamamladı- ğımı kim söyledi. Oyunun ba- şında belleğinizden kolay ko- lay silinmeyecek nefis bir giriş göreceksiniz. Bu benim şimdi- ye kadar rastladığım en mü- kemmel başlangıç. Sen ne dersin Tunç? — - Evet, gerçek- ten çok güzel bir başlangıç. Özellikle uzay gemisinin han- gardan çıkışı görülmeye de- ğer. Hatta shoot'em up sev- meyen strateji ve adventure manyakları bile bu başlangı- cı bilgisayarcılarında görebi- lirler. Hazır sinan klavye başın- dan kalkmışken bari oyuna başlayalım. Yoksa başlaya- cağı yok. İlk önce silah ve gemi ala- cağımız dükkana giriyoruz. Burada paramızın yettiği ka- Oyunun Değerlendirmesi: AMIGA 512K GRAFİK 9 SES e ZORLUK : 8 KURGU : 9 GENEL 9 dar gemi ve silah almalıyız. Si- ze İlk başta böceğe benzer gemilerden almanızı tavsiye edeceğim. Sağ kısımdaki kal- kanlardan almayı unutmayın. Üçlü ateş ise favorimiz. Her si- lahın farklı işlevi var. Bazıları fi- re'a basılı futup bıraktığınızda geminizin altından ve üstün- den aleve benzeyen ışınlar gönderir. Bazılarıysa zıplaya- rak giden toplar atarlar. En il- ginçlerinden biriyse gittikçe büyüyen ışık dalgalarıdır. Bu kadar alışverişten sonra savaşa başlayabiliriz. İlk kademede su yüzeyine oldukça yakın bir derinlikte İlerliyoruz. Bu arada karşımıza aşağıdan afeş eden minik topçuklar ve filo halinde üze- rimize saldıran gemiler çıka- cak. Bir müddet sonra yılana