1 Ekim 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 10

1 Ekim 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 10

*“Kalem Denemesi' diye adlandırılan işlem, kağıt-kalemle yapılan çizgi film animasyonlarında kullanılır. Çok ince ve ışığı geçiren kağıtlar, alt- larındaki şekilleri de gösterdiklerin- den animasyonun birkaç adımı bir- den gözönünde bulunur. Bu işlem, karelerin birbirleriyle uyumunu ve hareketin devamlılığını kontrol et- mekte kullanılır. The Animation Stu- dio da, “Pencil Test' adı altında bu olanağı kullanıcılara sunan ilk pıket çe açıları gri tonlarında soıterınekt_e, alt Disney'deki animasyoncular birkaç AMIGA kullanmaya başladıklarında sadece oyala- nıyorlardı. Ama AMIGA'nin grafik yeteneklerine hayran kaldılar. AMIGA önce Roger Rabbit'le de- VE WALT DİSNEY SİNAN VURAL yıl önce nendi. Sonuç başarılı olunca da ortaya yeni bir animas- yon stüdyosu çıktı. Üç disklik, iki kılavuzluk paket es- ki kağıt-kalem animasyoncusunun her alışkanlığını da tatmin ediyor. Programın her modülü animasyon işlemin- de bir adımı gerçekleştiriyor. parçası olarak kabul edilmemektedir. Daha önceki kareleri referans âlarak ve bunları değiştirmeden yeni kareni- zi çizebilirsiniz. İster kağıtta ister bil- gisayarda olsun, animasyonda amaç hareketlerin yumuşak olarak akma- sıdır. Karakterleri kaba taslak çize- rek, dikkatinizi pozlar ve duruşlar üzerinde yoğunlaştırabilirsiniz. The Animation Studio'nun “Expo- sure Sheet' adlı modulundc de kare- neler olacağını belirtiyorsunuz. Bu bölüm, filmlerdeki yönetmenin sağa sola emirler yağdımıası temel alına- rak yapılmış yanı kameramana ve lerine emirler bu bölüm- den verilmekte. Çinileme ve boyama, animasyonu kameraya almadan önceki son işlem- dir. Tlıe Animation Studio'da da ay- nı yol izlenerek “Ink & Paint” (çinile- me ve boyama) modülü en sona yer- leştirilmiş. Bu işlemi de gerçekleşnr dikten sonra arkanıza yaslanın vi gösteriyi izleyin. Aslında bunların hiç biri yeni de- ğil, ama bu programı güçlü kılan