1 Ekim 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 40

1 Ekim 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 40

Mehmet Oğuz Gölge anırım içinizde “Back to the future"”ın İsmini duyma- yan yoktur. İşte bu oyun konu- sunu bu filmin ikinci bölümün- den almış. Konusu İse şöyle. Mariy, geçmişten döndük- ten kısa bir süre sonra Doktor Emmet gelir ve 2015 yılındaki oğlunun hayatının tehlikede olduğunu söyler ve eski De Lo- rean'ın gelişmiş haliyle yola çı- karlar. Doktor Emmet birkaç saat içinde olayları değiştir- mediğiniz takdirde oğlunuzun hapse gireceğini söyler. 1. Bölüm: Oğlunuza çok benzediğiniz İçin serseriler si- ze soygun teklifini yapar fakat siz kabul etmezsiniz. Size kor- kak denince de kavga çıka- rırsınız ve yoldaki çocuklardan bir uçan kaykay alırsınız. Bura- da devreye biz giriyoruz ve kaykayla kaçmaya çalışıyor- sunuz. Önümüzde bize zararlı ve yararlı şeyler var. Mesela su birikintileri, çatlak yollar, hiz- li arabalar, sizi kovalayan ser- serller ve uzaktan kumandalı arabalar gibi tehlikeler. Yarar- li şeylerse enerji veren “P” har- fi, hızınızı arttıran “A” harfi ve extended time (zaman artışı) alabilmeniz için puan veren diğer şeyler. Burada sizi gide- ceğiniz yere yol götürecekler- dir. Eğer çıkmaz sandığınız bir yerdeyseniz jJoystlek'i sağa so- la sallayarak oradan kurtula- bilirsiniz. Ayrıca arkasında so- pa bulunan arabalara tutu- nursanız hızlanabilirsiniz. Düğ- meye basarsanız serserllere yumruk atabilirsiniz. Yalnız yo- lun bitmesine yakın önünüze bir göl çıkacaktır. bu gölün üzerine zıplayın ve zıplaya zıp- laya İlerleyin. Daha sonra ka- raya çıkın ve arkanızdan ge- len serserilerin adliye binasına çarpışlarını izleyin. .Bundan sonra doktorla birlikte sizin yaşlı halinizi görmeye gidiyor- sunuz çünkü yaşlı haliniz işin- den kovulacaktır ve bunu ön- lemeniz gerekmektedir. 2. Bölüm: Eve girersiniz fakat doktor size ev halkından biri- ni görürseniz kozmik bir olaya sebep olacağnı: söyler ve kimseye görünmeden evden çıkmaya çalışırsınız. İşte bura- da evden çıkabilmek için ya- pacağınız tek şey ev halkını odalara dağıtmak. Bunu yap- mak İçinse kapılardan yarar- lanacaksınız. Siz burada üze- rinde dört ok olan kişisiniz, Joystleki oynattığınız zaman kapıların yanıp söndüğünü göreceksiniz ve düğmeye bastığınızda İnsanlar odaya girer veya çıkarlar. Oradaki İnsanları teker teker yolunuz- dan çekin ve kapıları açarak İlerleyin. Fakat bu sırada İki kapı açıldığndan o odaya ka- pattığınız adam oradan çıka- bilir, ayrıca bir odaya İki kişi kapatamazsınız. Süreniz dol- madan en alttaki kapıya gi- din ve açın. Evden çıktıktan sonra Doktor artık İşimizin bit- tiğini söyler ve tekrar 1985 yılı- na döneriz. Fakat biz zaman makinasından ayrıldığımızda makinayı kaçıran Biff 1955 yı- lındaki haline 2000 yılınca ka- dar olan bütün spor oyunları- nın sonuçlarını yazan bir al- mandak verir ve bu alamana- ğa göre kumar oynayarak 1985'te çok zengin olmuştur. Ayrıca artık dünya eski dünya değildir. her yerde cinayet İş- lenmekte ve tam bir kargaşa yaşanmaktadır. 3. Bölüm: Burada karşınıza çıkan serserileri yok ederek Biff'in gökdelenine ulaşmaya çalışıyorsunuz. Yapabildiğiniz hareketler zıplamak, eğilmek, yumruk ve tekme atmak. Biff'i öldürdükten sonra Doktor dünyayı düzeltmenin gele- cekte değil geçmişte olduğu- nu ve bunu ancak yaşlı Biff'in 1955'teki Biff'e verdiği alma- nağı geri alarak sağlayabile- ceklerini söyler. 4, Bölüm: Oyunun filmle ilgi- si olmayan tek bölümü bu. Bu- rada belirli bir zamanınız var ve bu sürede dağılan bulma- cayı çözmeniz gerekiyor. Be- nim stilim bulmaca dağılırken izlemek ve aklımda kalanla