1 Ekim 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 60

1 Ekim 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 60
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

Hayaletlerdan ve maceradan hoş- lananların başında uzun süre kalka- mayacağı nefis bir oyun OOZE. Grafiklerinin kalitesi, efektlerin diji- tize oluşu ve metinlerdeki nefis tas- virler oyunun kalitesini şimdiden or- taya koymuş. Oyuna, bütün gizemiyle yükselen Carfax Abbey şatosunun önünde başlıyoruz. Köylü bir kadın oraya girmesi için insanın deli olması ge- rektiğini söylüyor ama dinlemeyip giriyoruz. Ne de olsa yeni evimiz! Ev hakkında kısa bir metin okuduktan sonra N diyerek eve giriyoruz. Da- ha sonra UP ile ön verandaya çıkı- yoruz. Buradan W diyerek asma ka- ta geliyoruz ve GET PALE ile bir ka- zık alıyoruz. Sonra tekrar E ile ve- randaya geldiğimizde dikkatimizi çeken ilk şey bir kapı oluyor. Bu ka- pıyı açabilirsiniz, ama girmenizi tav- siye etmem çünkü bir yere gitmek istediğinizde, çok karanlık olduğu- nu söylüyor ve bir daha da geri çı- kamıyorsunuz. Sonra E ve LEFT ile 60 'Ği Drawing Room'a gelip PUSH PIC- TURE ile tabloyu ittikten sonra PRESS BUTTON diyerek düğmeye basıyorsunuz. Burada hiç bir şey ol- madığını ve bir şey duymadığını söy- lüyor ama ileride lazım olacak. W ile bir koridora girdiğimizde çok karan- lık olduğunu söylüyor ama yön be- lirttiğinizde de ilerliyor. İşte oyunun en çok uğraştıracak bölümlerinden birisi de burası. Burada iş mantığı- nıza düşüyor.Sırf bir yöne gidersek bir yere varırız mantığından yola çı- karak, 3 satır boyunca N yazıyo- ruzl!!. Ve işte Entrance Hall'dasa- nız. Burada N ile pasaja girip GET LANCE ile mızrağı aldıktan sonra tekrar N ile pasajdaki yolumuza de- vam ediyoruz. E, N ve işte Meşale- yi buluyoruz. Burada aşağı bir ge- çiş var fakat aydınlık olmadığı için aşağı inemiyoruz. Sonra S, W ile tekrar koridora geliyoruz. Buradan N ile kuzeydeki kapıya gidebilir, açabilir ve girebiliriz. Ama bunları yaparsanız, oyun sizin için erken bi- (P AA J tebilir. Ayrıca koridordan, W ve N ile ilerlersek bir kapı buluyoruz, ama açamıyoruz. Bunun ileride bulaca- ğımız bir anahtarla açmanız gereke- cektir. S, S ile tekrar entrance Hall'a çık- tığınızda, dört yöne de gidebilirsiniz. Şimdi W, W ile öteki koridora girip bir giysi alacağız. Bunun için GET OÖVERALL dedikten sonra bir kapı farkediyoruz. Eğer burada W dersa- niz bir hayaletin bulunduğu bir oda- ya giriyorsunuz. Ama eğer elinizde onun seveceği bir şey yoksa (bizde de yokl!) hayalet gayet kolay bir şe- kilde sizi öldürüyor. Bu yüzden bu- raya şimdilik girmeyin. Neyse tekrar E, E yazarak Entrance Hall'a geli- yoruz. S ile Front Porch'a, E ile de Drawing Room'a girebilirsiniz. Şim- di GET CANDLE ile mumu aldıktan sonra, UP.ile yukarıya çıkıyoruz (bu- rada saçma bir soru soracak, buna YES diye cevap verin). Tekrar U, U ve işte Parapet'in üstündeyiz. Bura- da yol dağruya ve batıya olmak üze-

Bu sayıdan diğer sayfalar: