1 Ekim 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 33

1 Ekim 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 33

.944'te FöF Hellcat kullan- mak İster misiniz? Şimdi- den seslerinizi duyuyor gibi oluyorum. “Herhalde yani. Eğer istemesek bu yazıyı oku- mazdık di mi?” Madem İstiyor- sunuz o zaman kendinizi çok güzel bir oyuna hazırlayın. Hem grafik hem de efektleri ile muhteşem bir oyun. Ayrıca bazıları, Amiga verisyonun- dan bile daha güzel olduğu- nu söylüyor. Oyunun konusu- na gelince... Yıl 1944 ve dünya bir sava- şın İiçinde, Avrupa da bu sa- vaştan nasibini almış ve alev alev yanmaktadır. Geçilen her yer savaşın izlerini taşı- maktadır. Bu sırada Uzakdo- ğu bu hakimiyet mücadelesi yüzünden üretimcilikten çıkmış büyük bir tüketici durumuna geçmiştir. Pasifik bölgesinde İse müttefikler düşman kuvvet- lerinin büyük direnişiyle karşı- laşmışlardı. Fakat müttefiklerin azimkarlığı, durumu lehe çe- virmeye yetmişti. Her ne ka- dar, havada ve denizde eşit gibi görünüyorlarsa da, Ame- rikan Deniz Kuvvetleri, Japon- larınkinden daha üstündü,. Hava kuvvetleri düşman saldı- rısını safdışı etmenin en İyi or- ganıydı. Deniz Kuvvetleri'nin bir avcı uçağı müttefiklerin za- fer kazanmasında önemli bir rol oynadı. Bu kuvvetli uçak: F6F Hellcat idi. Hellcat, gerçekten iİnaniıl- maz güçlü ve dayanıklıdır. Ay- rıca çeşitli tipte bomba, roket ve torpidoları taşıma kapasi- telidir. Düşmanın en iyi uçağı- nı bile safdışı edebilir. Bundan sonraki savaşta en büyük za- rarı veren uçaktır. Şimdi siz kendi Hellcat'inizi kullanma şansına sahipsiniz. Ve USS WASP uçak gemisi için hava desteğini sağlayacaksı- nız. Bu uçak gemisi ağır yara- li durumda ve batmadan İl- manda geri dönmesi gerekiyor. Bu geminin limana dönebil- mesi için sizin onu torpido bombardımanından koruma- nız gerekiyor. Rotanız üzerin- deki düşman üslerini ve bu arada size saldıran düşman uçaklarını da yok edeceksiniz. Ayrıca büyük bir sorumluluğa da hazırlanın: Uçak gemisinin ve güvertedeki İnsanların ge- leceği sizin tecrübeli elleriniz- dedir. İşaretci adam size kal- kış İşaretini verdiği zaman tam güç verin ve havalanın. Bu arada kendinizi birkaç dakika sonra gelecek olan belanın İlk belirtilerine de ha- zırlayın; bir çift düşman uçağı yaklaşmaktadır. Oyundaki uçağın hareketle- rini gerçeğinden ayırdetmek çok zor, özellikle dalışa geçip yerde koşuşan İnsanları tara- dığınızda., Uçak gemisinden kalkabilmek için Joystlek'i sola çekin, uçak gemisinin ucuna geldiğinizde sol yukarı çapra- za çekin ve kalkın. Bundan sonraki herşey, sizin joystlck maharetinize kalıyor. Eğer ek- randan yukarı çıkıp yükselirse- niz daha büyük bir ekrançı ge- çersiniz. Bombalamayı bu ek- randan yaparsanız dahakârli çıkarsınız. Gemilere torpldo atabilmek için deniz seviyesine gelin ve torpldoyu atın. Daha Öönce de söylediğim gibi oyun çok zevkli ve güzel, Bu oyunu almanızı ve arşivini- ze katmanızı tavsiye ederim. 33