1 Ekim 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 63

1 Ekim 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 63

FRP'larin girmedikleri bir adventu- re oyunları kalmıştı. Artık adventu- re'lara da girdiler. Oyunda amacı bir kahraman olmak isteyen bir mace- racıyı yönetiyorsunuz. Klasik FARP öğelerinin olduğu oyun oldukça ka- liteli. Genelde sizi oldukça zorlaya- cak bilmecelere sahip olan oyunda 3 karakterden birini seçerek oyuna başlıyorsunuz. Her karakterin yapa- bilecekleri işler farklı olduğundan, 1 karakterle oyunu bitirdiğiniz zaman başkasıyla oyunu tekrardan oynaya- bilirsiniz. Karşılaşılan bilmecelerde her karakterin farklı birer çözümyo- lunu kullanacakları için sıkılmadan defalarca oynayabilirsiniz. Bu oyun bence Sierranın yaptığı en geniş oyun alanına ve grafiklerine sahip olan oyun. Değişik ve sürükleyici bir oyun. Bunun yanında FRP oynayıp, adventure'dan sıkılıyorsanız, bu oyun sizin adventure oyunlarına başlamanız için olabilecek en iyi fır- sat. Konusu Ortaçağda geçen ve sizin yuvarlak masa şövalyelerinin başı olan Kral Arthur'u yönettiğiniz bir oyun. Oyunda İngiltere lanetlenmiş ve hiçbir yerde su bulunmamakta. Aynı zamanda yuvarlak masanın di- ğer şövalyeleri de çeşitli sebepler- den zor durumdalar. Siz hem bu la- neti bozabilecek yeğane şey olan, Hz. İsa'nın su içtiği kadehi bulacak, hem de diğer yuvarlak masa şüval- yelerini düştükleri zor durumdan kurtaracaksınız. Oyun klasik bir Si- erra oyunu olmasının yanında, diğer Sierra oyunların da olmayan bir fak- tör de bu oyuna katılmış. Bu da AR- CADE faktörü. Bilemiyorum, iyi mi olmuş, kötü mü. Oyunda bazı yer- lerde arcade oyunları yüzünden ta- kılıp kalabiliyorsunuz. Bu da belki belli bir kesimi adventure'a yönelte- bileceği için iyi olabilir. Fakat ban oyunun kırılmış verisyonu ile oyna- dığım için oyunun bir yerindeki bir bilmecede kaldım. Belki bu bilmece- nin çözümü oyunun orjinalinde var- dır. Eğer yoksa, ayun oldukça zaor, sadece bu bilmece yüzünden oyun- da hiçbir şey yapamadan kalabilir- siniz. Bunun dışında 6 disket olan oyun oldukça İyi. F | AAA L KA A E A :