1 Ekim 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 54

1 Ekim 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 54

Cenk Kınay ğer Hitler olsaydınız, emri- nizde binlerce tank ve uçak bulunsaydı, ayrıca bilim- sel araştırmaları iİstediğiniz yönde değiştirmeniz mümkün olsaydı ve tarihte Hitler'in yap- tığı hataları da bildiğinizi dü- . şünürsek, İll. Relch'in 1000 se- ne sürmesini sağlayabilecek bir savaşı kazanabilir miydi- niz? Sıradan strateji oyunların- dan sıkıilan Uzman oyuncular için sonunda yeterince zor bir oyun yapıldı. Amacımız Avru- pa'ya hakim olmak, Sovyetler Birliği'ni ele geçirmak ve so- nunda İngiltere'ye çıkartma yaparak önümüzdeki son en- geli kaldırmak. Bu işi becer- mek İçin emrimizde Almanya'- nın kara, deniz ve hava kuv- vetleri var. Ayrıca bilginlerimiz biz&' zaferler kazandırabile- cek araştırmalar yapıyorlar. Hani şöyle Atlantik'te kesin üs- 54 tünlük sağlayabilecek deni- zaltılar. Blitzkrleg stratejimizi başarıyla uygulamamıza yar- dımcı olacak mükemmel tanklarımız olsaydı hiç fena ol- mazdı. Eğer yeterince araştır- ma yaparsak atom bombası- na bile sahip olmamız müm- kün. Önce kara kuvvetlerini tanı- yalım: LAND seçeneği ile kara kuv- vetlerine emirler veriyoruz. ce Alman veya Alman mütte- fiki ordularını emir vermek İçin seçiyoruz. Sonra karşımıza İki seçenek çıkıyor: — Strategic Moves: Bu seçe- nek ile ordulara hareket emir- leri veriyoruz. — Staff Changes: Bu seçe- nek ile bazı orduları devre di- şı birakabilir veya yeni ordular yapabiliriz. Yalnız yeni ordu yapınca ona asker vermeliyiz. Ayrıca bir orduyu ortadan kal- dırmadan önce askerlerini başka bir orduya kaydırmalı- yız. Ama bu seçenek orduları için vardır. Strategic Moves ile başka bir menüye geliyoruz. Bura- dan ordulara emir vermeyi veya garnizon transferini seçi- yoruz. Orduları hareket ettir- mek oldukça kolay. Ancak li- mandan limana transfer ve çı- kartma konularına değinmek istiyorum. Eğer bir limanda yeterince MERCHANT yani tiaret gemisi varsa ordumuzu buraya getir- diğimizde bu limandan baş- ka bir limana (tabi bu dost bir liman olmalıdır) götürebiliriz. Ancak konvoy yollarının da açık olması lazım. Mesela Ce- belitarık Boğazı'na sahip ol- madan Bremerhaven'dan Tobruk'a konvoy göndere- mezsiniz. Ayrıca düşman de- niz gücü çok kuvvetli olursa gene konvoyun hareketi mümkün değildir. Çıkartma yapmak için bir li- manda yeterince çıkartma gemisi varsa, limanda bulu- ndn ordunun SPECİAL ATTACK seçeneğiyle çıkartma yapma- sını sağlayabiliriz. Eğer ordu sadece paraşütçülerden olu- şuyorsa, paraşütçüleri CHAN- GE seçeneğini kullanıp. DP durumuna getirerek havadan indirebiliriz. Eğer paraşütçüler MN durumunda kalırlarsa nor- mal piyade gibi görev yapar- lar. Yani kısaca ziyan olurlar. Bir orduyu maydana getiren