1 Ekim 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 13

1 Ekim 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 13

ma kitaplarına gerçekten çok benzi- yor. Modülde 32 renk kullanabiliyor- sunuz. Ne yazık ki HAM modunda animasyonlar yapamıyorsunuz, ama programın yazarları bunu telafi ede- bilmek için *dithering' denen renk ka- * Tıştırma sistemini kullanmışlar, Böy- lece 32 rengi birbirleriyle karıştırarak ara tonları elde edebilirsiniz. Kamera menüsü, tek başına bile ayrı bir modül olarak hazırlanabilir- miş. Burada istediğiniz animasyonu istediğiniz arka plan grafiğiyle birleş- tirebilirsiniz. Her ikisinin de ayrı renk paletleri olabilir. Bu menü DPaint'- in Stencil komutuna çok benzemek- tedir. The Animation Studio, Amerikan NTSC sistemi kullananlar için -ki program Amerika'da piyasaya sürüldü- hiç alışılmamış ve oldukça kullanışlı bir yenilik getiriyor: NTSC filtresi, Artık animasyonlar videoya alındığında renk kayması ve dağılma- sı olmayacak. Diğer programlarda da kullanılan ve artık bir standart olarak kabul edi- len ANIM ve ILBM türü dosyaların yanı sıra, The Animation Studio ken- di özel formatında da diske erişim sağlıyor CFAST adlı dosyalarda. bir animasyonun, kareleriyle, müziğiyle, ayarlamalarıyla tek dosyada saklan- ması mümkün. Ayrıca bu tür dosya- ları çalıştırmak için Flicker adlı bir program da paketin içinde yeralıyor. Programın tek hatası, ANIMbrush adlı fırça dosyalarını ANIM dosyası olarak yüklemek isteyince ortaya çı- kıyor. AMIGA'da program yardı- mıyla dosya tipini belirlemek çok ko- lay olduğundan bu affedilmez bir ha- Hafızayı bir filin cüssesiyle kapla- yan diğer progr yanında, The Animation Studio oldukça kullanış- h. Programın modüler yapıda olma- sı gereken kısımla çalışmanıza sağlıyor, böylece kullanılmayan bö- lümler hafızada yer kaplamıyor. Ay- rıca istediğiniz zaman, yüklediğiniz müzik parçası, karakter seti gibi par- çaları hafızada çıkabiliyorsunuz. Bu yönüyle The Animation Studio, AMIĞA 500'de bile çalışabilir ve si- ze bol bol yer kalır. Ama çok fazla ısrar edersiniz elbette ki bir yerde tı- kanıp kalacaktır. Hard-drive kullanmak çok kolay. Sadece program diskini bir alt direc- tory'e kopyalayın. Bu arada kullanım kılavuzunu da yanınızda bulundurun ki kopya engellerini geçmek için so- rulan sorulara cevap verebilesiniz. Dökümanlar: Okuyup Eğlenin The Animation Studio, biri acemi- lere biri de tecrübeli kullanıcılara yö- nelik iki kılavuz içeriyor. Bunlar şim- diye kadar yazılmış en iyi kılavuz ol- maya adaylar, çünkü çok zorlama- dan her şeyi oldukça detaylı bir bi- çimde anlatıyorlar. Acemilere yönelik kılavuzda ani- masyonun ne olduğu ve programın kullanılışı açıklanıyor. Tecrübeli kul- lanıcılar için de modüllerin her biri- nin ne olduğu ve fonksiyonları açık- lanmış. Bunların yanında Disney ani- masyonunun kısa bir tarihi de yer alı- yor. Ekler kısmında animasyon hak- kında ipuçları verilmiş. Daha da is- terseniz, disklerdeki örneklere daya- narak, Disney animasyonclarından bilgiler alabilirsiniz. Bu örnekleri in- celeyebilirsiniz, ama değişiklik yapıp başka yerlere kaydedemezsiniz. Disney kadar saygıdeğer ve yerleş- miş bir kuruluş AMIĞA'yı destekli- yorsa bu bir dönüm noktası olabilir. Disney iş dünyasında olduğu kadar eğlence dünyasının da liderlerinden biridir. Eğer bu eğlence devi, piyasa- ya sizin bilgisayarınızı destekleyen bir paket sürüyorsa bu gerçekten büyük bir haberdir. AMIGA'nın her özelli- ğini kullanmasa da, The Animation Studio'nun hızı, kullanım kolaylığı ve içerikli olması, bu programı oldukça önemli yapıyor. Cel 3 of 13 (Loob)