1 Ekim 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 55

1 Ekim 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 55

* TANİİŞM - 'TANİİŞM - 'TANİTİM 4 temel unsuru vardır: Piyade, zırhlı personel taşıyı- cısı (APC veya Panzergrenadi- er), tank ve uçak. Ayrıca özel amaçlar İçin paraşütçüler de bir orduda bulunabilir. Ordu uçaklarıyla hava kuv- vetlerine bağlı uçakları birbi- rine karıştırrmamak lazım. Or- du uçakları iki durumda bulu- nabilirler: 1- GS (Ground Supporft): Bu durumda bulunan uçaklar or- dunun gücünü yükseltir. 2- HT (Hunt): Uçaklar ordu- nun gücüne katkıda bulun- mazlar, ama saldırılan ordu- nun uçaklarını avlarlar,. Deniz kuvvetlerine emir ver- mek biraz daha farklı. Emir vermeden önce hangi tür bi- rimlere emir vereceğimizi seç- meliyiz. Burada karşımıza çe- şitli ikonlar çıkıyor. Bunlar sol- dan sağa doğru şöyle açıkla- nabilir: 1- Fleet: Bir filoya şu emirleri verebiliriz: Patrol: Devriye gezme, Ground Support: Devriye gezme, Transfer: Bir limandan başka bir limana transfer. Rald: Atlantik'te: ABD- İngiltere rotasındaki konvoyla- ra saldırı. 2- Escort: Escort gemileri konvoylara refakat ederler. 3- Meröhant: Ticaret gemile- rl daha önce belirttiğim gibi ordu taşırlar. 4- Amphibious: Çıkartma gemileriyle asker çıkarltırız. 5- Submarine: Denizaltıları çeşitli denizlere avlanmaya gönderebiliriz. Bunlar; Kuzey Denizi, Atlantik, Doğu ve Batı Akdeniz, Baltık Denizi, Karade- niz, Kızıldeniz veya İran Körfe- zi olabilir. Hava kuvvetlerinde ise kar- şımıza gene STRATEGİC MO- VES ve TRANSFER seçenekleri çıkıyor. Ancak burada garni- zon yerine uçaksavar transfer ediyoruz. Ayrıca, sonraki me- nülerde havaalanını taşıma ve uçak transfer etmek İçin bir seçenek var, Avcı uçakları HUNT ve ES- CORT olmak üzere iki görevde uçabilirler. Uçak teknolojisin- deki duruma göre menzilleri ve savaş güçleri farklıdır. Bombardıman uçakları ha- va üssü bombalamdi veya en- düstri bölgelerini bombalama olmak üzere gene iki görevde uçabilirler. V Roketleri kısa menzilli ro- ketlerdir,. ve endüstriyi yok ederler. Tavsiyem Almanlar'ın bu Vergeltungöswaffe (intikam ge silahı) denen silahı İçin araştır- ma yapmamanız. Menzili en fazla Londra'ya kadardır. Za- ten bu roket teknolojisi sade- ce daha sonra Amerikalıların Ay'a gitmesine yaradı. Atom bombası ile gene sa- dece endüstriyi yok edebiliriz. Ve atom bombasını en erken 1946'da bulabiliriz. (Yani 1945'te hâlâ iyi durumda ol- malıyız.) Ayrıca her sene ilkbaharda yeni bir menü karşımıza çıkı- yor: Productlon/Research ve Transfer Production Transfer Prd. iİle fabrikaları taşıyoruz. Bunu iyi kullanırsanız size kazanmanızda yardımcı olur. Prd/Research ile başka bir menüye geliyoruz. Burada — Productlon ile üretim yapabi- lir veya Research ile araştırma yapabiliriz. Ancak her şeyin bir moaliyeti vardır. Herhangi bir şey üret- mek için değişik miktarlarda - Population (Nüfus), Raw Mate- rlal (Hammadde) ve endüsiri- ye İhtiyaç vardır. Ayrıca o malı üretebilmemiz için yeterli tek- nolojiye sahip olmalıyız. Yeni topraklar ele geçirdik- çe bunlarda bazı artışlar ola- caktır. Nereye saldıracağınıza dikkat edin. Önceden araştır-