1 Ekim 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 31

1 Ekim 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 31

E evlenip balayına çıkmaya ne dersiniz? Eğer evet der- seniz bu oyunu oynamaya başlayabilirsiniz. Fakat “İmda- at, ben daha çok gencim” di- yenlerdenseniz bu oyunu bir İleriye hazırlık olarak görüp yi- ne oynayabilirsiniz. Zaten ev- liyseniz yapacak bir şey kal- mamış demektir. Oyunumuzun konusuna ge- lince, girişten de anlaşılacağı gibi balayına gitmek. Siz Ame- rika'da orta halli insanlarsınız. Bu yüzden de New York'tan kalkıp Miami'ye balayına gi- debilmek için ikiyüz dolara İh- tiyacınız var, bu ikiyüz doları da ancak çalışarak kazana- bilirsiniz. Yapabileceğiniz üç İş var. Bunlar Ralph'in mesleği olan otobüs şoförlüğü, Ed'in mesleği olan kanalizasyon ta- mirciliği ve Alice'in bozduğu bulmacaları toplamak. Bu İş- leri yapıp yeterli parayı kaza- nabilmek içinse tam yedi gü- nünüz var, Bu yedi günün İlk üç gününde zorunlu geri ka- lan dört gününde ise istediği- niz İşi yapabiliyorsunuz. Otobüs şoförlüğü: Bu işte bi- raz şansınız varsa İyi para ka- zanabilirsiniz. Burada yapma- nız gereken sokakta bekleyen İnsanları alıp onları istedikleri yerlere götürmek. Bunu yap- mak için de solda ve üstteki sayılardan yararlanacaksınız. Soldaki sayılar bulvarları, yu- kardaki sayılar ise sokakları göstermektedir. Mesela oto- büsünüze aldığınız adam “Please 4th st. öth ave.” dedi- ği zaman onu dördüncü so- kak ile sekizinci bulvarın kesiş- tiği kareye götürmeniz gerekl- yor, Yolcuyu bırakmak içinse düğmeye basmanız yeterli. Bazen otobüsünüze Ed biner, onu söylediklerinden ve oto- büste kaç yolcu olduğunu gösteren göstergenin yanın- daki “N” harfinden tanıyabilir- siniz. Onu aldığınız zaman yo- lunuzun üzerindeki ilk kanali- zasyona bırakın. Kanalizas- yonlar haritada kırmızı nokta- lar iİle gösterilmiştir. Oyunda zamanınız kısıtlı olduğundan çok fazla yolcu almamanızı öneririm. En fazla üç yolcuyu yerine ulaştırabilirsiniz. Oto- büste kalan her yolcu İçin de ceza parası kesiliyor. ayrıca otobüsteki yolcuların nereye gidecekleri yazmadığından otobüse binerlerken gidecek- leri yerleri bir kağıda yazma- nızda yarar var. Yolcuları ye- rine ulaştırdıktan sonra İlk baş- ladığınız yere gelin ve otobü- sünüzü durdurup orada bek- leyin. Eğer hareket halindey- ken altta “Humminna- - humiminna” yazarsa beş sani- ye içinde otobüsünüzü gara götürmeniz gerekiyor. Böyle bir dutfumdayken otobüsteki yolcuları hiç düşünmeyin çün- kü yetişemediğiniz taktirde bü- tün paranızı kaybediyorsunuz. Kanalizasyon tamiri: Bu bö- lüm en zoru sayılabilireçünkü kanalizasyon haritasını yalnız- ca bir saniye görebiliyorsunuz 31