1 Kasım 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 15

1 Kasım 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 15
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

Sinan VURAL ARCADE: “Arkeyd' olarak oku- nur. Kelime anlamı, üstü kapalı bir geçit demektir. Bu ismin neden kon- duğunu anlamak için Avrupa eğlen- ce tarihine göz atmakta yarar var. “Amusement arcade' eğlence yeri an- lamındadır. Bizdeki panayır ya da lu- naparkların içindeki kapalı oyun yer- lerine benzer yerlerdir. Buralarda ma- kinaların içine para atarak oyun oy- narsınız. (Langırt ve tilt bu tür yer- lerin klasik oyunlarıdır.) Arcade tü- rü oyunlarda genellikle bir karakter -ki bu karakter insan olabileceği gibi bir uzay gemisi veya fantazi ürünü bir araç da olabilir- joystick'le kontrol edersiniz. Oyun temel olarak grafiğe dayanır ve karakterler hareketlidirler. Kendi arasında da bir çok kısma ay- rılan bu tür oyunlar, büyük kentleri- mizdeki eğlence merkezlerinde bulu- nabilecek türdendir. ADVENTURE: “Edvençır”' olarak okunur. Kelime anlamı macera de- mektir. Bu tür oyunlarda karakteri- nizi genellikle klavyeden yazdığınız komutlarla kontrol edersiniz. Karak- terinizin pozisyonunu ekranda gör- mezsiniz ama oyunun hikayesi ve du- rumunuz cümlelerle anlatılır. Bulun- duğunuz durum bazı oyunlarda gra- fik olarak gösterilir, bazı oyunlar ise hiç grafik içermezler ama kelime haz- neleri çok geniştir. Temel olarak bu oyunlara, resimlerle desteklenmiş ya da resim kullanılmamış bir macera romanı olarak bakabilirsiniz. Mace- ra türü oyunlar da kendi aralarında çeşitli kollarda gelişmişlerdir. Bu iki temel tip oyunu anlattıktan sonra, şimdi de diğer oyunlardan ve hangi oyunun hangi türe girdiğinden bahsedelim. Bazen Arcade ve Adventure'ların yolları kesişir demiştim. İşte Arcade- Adventure denen oyunlar bu iki tü- rün özeliklerini birleştirirler. Bu tür ÜG OY simulasyonlardan ÜN Eski C-64 ÜNDU Castle of Terror Arkanoid, YETA MT LA R Üİ UA

Bu sayıdan diğer sayfalar: