1 Kasım 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 37

1 Kasım 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 37

den dehlizlere zorlu bilmece- ler ve düşmanlar yerleştirmiş. Ehh artık amacınızı anladınız herhalde. Haydi bakalım sul- tan sizi bekliyor, ona ulaşma- ya çalışın. Oyundaki kahraman çok hareketli, duvarlara tırmanıp aşağıya atlayabiliyor. Derin ve uzun aralıklardan karşıya sıçrayabiliyor. Duvarlara tutu- nup aşağıya sarkabiliyor. Tar- zan'dan bir farkı yok değil mi? Ekranın sol altındaki kırmızı üç- genler kahramanımızın gücü- nü temsil ediyor. Oyunun birin- ci kademesinde birkaç çeşit taş bulunuyor. Bu taşların gö- revi sırasıyla şöyle: Üzerlerine bir kere basılınca çöken taşlar. Bu taşların üze- rine bir kere basabilirsiniz. Üzerinde durmak için bu taş- lara sakın güvenmeyin. Üzerine basılınca kapıları açan ya da kapatan taşlar. Bir odayı geçmeden hangi ta- şın kapıyı açtığını ve hangisi- nin kapattığını öğrenip öyle üzerlerine basın. Yoksa büyük çabalar harcayarak geldiği- niz yerlerde yanlış bir taşa ba- sarak kapıyı kapatıyorsunuz. Bir daha o çabaları harcaya- rak kapıyı açıp tekrar kapıdan geçmeye çalışıyorsunuz. Kahramanımız üç kattan daha yüksek yerden düşerse ölüyor. Ayrıca kazıkların üzer- lerine düşerse kurtuluşu yok. Oyuna başladığınız odanın alt sağ tarafında kılıçlı bir gar- diyan var. Bu gardiyanı zıpla- yarak geçmeye çalışmayın çünkü geçemezsiniz. Birinci kademede kılıcı bulmaya ça- lışın. Ana yolları takip ederse- niz geçitler sizi kılıca götüre- cek. Bazı odalarda zıplayarak tavana düğmeye çalışın. Eğer bu hareketle tavadaki taşlar- dan birisi oynuyorsa o taşın al- tına gelerek devamlı zıplayın. Taş başınıza düşünce yukarı çıkabilirsiniz. Bazı odalarda bir şişe ile karşılaşıyorsunuz. Bu şişelerden büyük olanları bir üçgen kazandırıyor, eğer kü- çüklerden birini içerseniz ya- ralanarak kaybettiğiniz içi boş üçgenlerden biri doluyor. Ama dikkat edin, bazı şişeler gücünüzü azaltan zehirler ta- şıyor. oyunun en zor ve en çok kullanılan fonksiyonunu yaz- mak istiyorum. Bazı odalarda kahramanımızın atlayamaya- cağı uzunluklarda aralar var. Bu boşlukları şu yöntemle ra- hatlıkla geçebilirsiniz. Koşarak en uca kadar gelin. Uzun at- lamayı yapın. Hemen ateş tu- şuna basın ve kahramanımız karşı kenara tutunana kadar da basılı tutun. Eğer başarılı bir atlayış yaptıysanız kahra- manımız karşı kenara tutuna- caktır. En basit yeri burası, ateş tuşunu bırakmadan joys- tick'i yukarı itin, kahramanımız yukarı çıkacaktır. Oyun esnasında bazı tuşlar işimize yarıyor. Boşluk çubuğu- na basarsanız kalan zamanı- nızı öğrenirsiniz. 'Esc” oyunU durdurur. Oyun ilk defa PC'ler için yapıldığı için nümerik klavyeden de konirol eklen- miş. Oklu sayı tuşları ile ada- mı yönetirsiniz. Ateş tuşu yeri- ne geçen tuş ise sol AMIGA tu- . Birinci kademeyi geçmek için kılıcı aldıktan sonra iki sa- vaşçı ile dövüşmeniz gereki- yor. Birinci kademeden sonra bilmece odasına giriyorsunuz. Burada oyuna başlamadan önce oyunu kıran grup tara- fından hangi zehiri içmeniz gerektiği belirtiliyor. Size söyle- nen harfin altındaki zehiri için. O doğru seçim olacaktır. Bence BRODENBUND'a yakı- şan bir oyun bu. Extra hafıza- ları olan arkadaşlara kesinlik- le tavsiye ederim. Sizi saatler- ce bilgisayar başından kaldır- mayacak bir oyun. Tam anla- mıyla bir macera oyunu. Ha- reketli oyunları seviyorsanız PRİNCE OF PERSİA'yı hiç kaçır- mayın., Oyunun Değerlendirmesi: AMIGA MEGAHIT AMISGA/1 MGByte GRAFİK : 9 SES »6 ZORLUK : 9 KURGU :8 GENEL : 8