1 Kasım 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 64

1 Kasım 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 64
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

vaş yavaş havuzun içine doğru in- meye başlıyor. Burada çok seri dav- ranmanız gerekmekte, zaman kay- betmeden oyunun başında başka- nın size verdiği çantadan aldığınız kalemi operate etmeniz gerekmek- te. Kalemin içinden çıkan asitle ka- pının kilidini açıp, saatinizi iki yan- daki duvarlar üzerinde kullanmanız gerekmekte. Bu şekilde saatinizden çıkan ipler sayesinde balıklara yem olmaktan kurtuluyorsunuz. Şimdi tekrar bir arcade bölümüne geldik. Evet bu seferki arcede bölümü di- ğerlerinden biraz daha zor. Her za- manki gibi oyunu save ettikten son- ra bu bölüme de başlayabilirsiniz. Dört labirentten oluşan bu bölüm geçen seferkilerden farklı, olay ha- valandırma deliğinde geçtiği için içerisi karanlık, sadece bulunduğu- muz yerin çevresini aydınlatabiliyo- ruz. Bu yüzden yolları bulmakta bi- raz güçlük çekebilirsiniz, geçen se- fer olduğu gibi bu labirentlerde de açıp kapayabildiğimiz kapılar bulun- makta. Ayrıca havalandırmanın için- de bulunan farelere de yakalanma- mamız gerikiyor, daha evvel olduğu gibi burda da her labirentin bitimin- de oyunu save edin. Labirentten çıktığımızda kendimi- zi bir banyoda buluyoruz. Banyoda traş olan asker bizi görmeden üze- rine saldırıp yanımızdaki iple adamı bağlamalıyız. Barıyodan çıktıktan sonra sola doğru ilerleyip aşağıya devam edin, sağ tarafa giderek, aşağı inmeden yolumuza devam edelim. Şimdi önümüze çıkan odaya girerek aça- bildiğimiz tüm çekmeceleri incele- yelim. Burdan bulduğumuz ip dam- “ga ve damga mürekkebini yanımı- za alıp, bulduğumuz iple ayakkabı- larımızı bağlayalım, bu şekilde bizi askerlerden ayırt edemeyecekler. Burda oyunu tekrar save edin. Burdan çıktıktan sonra davam edip yandaki odaya girelim. Burda bir kağıt ve bir su makinası olduğu- nu görüyoruz. Kağıdı alıp odadan çı- kın. Yolunuza devam edip yukarı çı- kın, burada önce kapısı kapalı bir odaya rastlıyoruz. Devam edip yan- daki odaya girdiğimizde odadaki ko- mutan bizden bir bardak su istiyor. Bunun için ilk başta askeri bağladı- ğımız banyoya geri dönmemiz ge- rekmekte. Banyoya geldiğimizde musluğu inceleyerek bulduğumuz boş bardağı almalıyız, fakat sakın bardağı buradan doldurmayın, çün- kü o zaman komutan suyu beğen- 64 meyip sizi öldürüyor. Bunun için ka- ğıdı aldığımız odaya gidip su maki- nasından bardağı doldurmamız ge- rekmekte. Komutanın odasına gel- meden oyunu tekrar save edin. Komutanın odasına girdiğimizde, komutan su içerken, çekmeceler- den aldığınız damgayı masanın üze- rindeki damgayla değiştirin, ama bu o kadar kolay bir şey değil, dikkatli olun. Odadan çıkıp daha evvel aç- madığınız odanın önüne gelin. Ce- binizdeki siğara paketini açıp için- deki sigaralardan, altta yazılı olan- larından birini açın, eğer üsttekini açarsanız patlar, bu yüzden ona do- kunmayın. Sonra sigara kağıdını ko- mutanın su içtiği bardağın üzerinde kullanarak komutanın parmak izini alın. Su makinasının olduğu odadan aldığınız kağıdı yeni aldığınız dam- ga ile damgaladıktan sonra, (Tabii bu iş için önce damgayı mürekkep- lemeniz gerekmekte.) parmak izli kağıdı kapının yanındaki panelde kullanarak, kapının açılmasını sağ- Oyunun amacı çok basit; bütün FRP'lerde olduğu gibi labirantlerde dolaşıp gerekli malzemeleri topla- mak. Oyun bu yönüyle biraz da Ar- cade türüne benziyor, çünkü topla- dığınız cisimlerin çoğunu anahtarlar oluşturuyor ve bunları kapıları açıp level geçmek için kullanıyorsunuz. Yalnız uyarmalıyım ki leveller öyle kolayca geçilmiyor. Ve bu zorlu oyunda 9 tane level var: 0 - İnsemination 1 - Testicles 2 - Scarity 3 - Embryonic Pie layabilirsiniz. İlerlediğinizde karşını- za lazerle korunan bir kapı çıkıyor. Burada yan taraftaki güvanlik görev- lisine damgaladığımız kağıdı uzata- rak, kapıyı açmasını sağlayabiliriz. Burda oyunu tekrar save etmeniz gerekmekte. Kapı açıldığında içeri girin. Oyunun bundan sonrasını si- ze bırakıyorum çünkü dergiye gelen bir çok mektuptan anladığımız kada- rıyla okurlarımızın çoğu, oyunların sonuna kadar anlatılmasını istemi- yor ben de bu yüzden oyunu bura- da bırakıyorum. Eğer daha fazla bil- gi edinmek isterseniz dergi adresi- nize mektupla başvurabilirsiniz. Lüt- fen telefonla bilgi edinmeye çalış- mayın. Oyunun değerlendirmesi Amiga 512K Grafik : 9 Ses : 8 Zorluk : 9 Kurgu : 10 Genel : 9 Ersen ALPTEKİN 4 - Mucous Gnome 5 - Plop Plop Plop 6 - Rotten Oboist 7 - Canned Turnip 8 - Resusciation Tabii ki her levelin sonunda geçil- mesi gereken birer zorluk var. Oyunun en güzel tarafı ise takım halinde oynanabilmesi. Her oyuncu dört karakteri kontrol edebiliyor. Ka- rakteri seçmek için joystick'le üze- rine gidip ateşe basıyoruz. Karakter- ler seçilince ekranın sağındaki dört kareye yerleşiyorlar. Bu dört kutu- nun altında iki tane daha kare var.

Bu sayıdan diğer sayfalar: