1 Kasım 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 57

1 Kasım 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 57

! İ Oil İmperium'da başarıya ulaşmak oldukça uzun zaman gerektiriyor. Görevinize uygun olarak oynamak her zaman en etkili yöntemdir. Eğer paza- rın 96 80'ini ele geçirmeniz ge- rekiyorsa kesinlikle para birik- tirmeye uğraşmayın. Mümkün olduğu kadar fazla kuyu alıp petrol pazarını ele geçirmeye bakın. Oyunun ilk başlarında elinizde bir miktar para bulun- durmanız sizi önemli tehlikeler- den koruyacaktır. Örneğin bir- denbire tanklarınız hasar gö- rebilir ya da kuyunuz yanabi- lir. Bu durumda yeni tank için paranız yoksa oyunu kapat- manız gerekiyor. Çünkü çıkari- tığınız petrolü depolayamaz- sınız. Bu da petrol satamaya- cağınız anlamına gelir. Her zaman bir dedektifi sizi koru- ması için ayarlayın. Yoksa ha- sarınız dedektife verdiğiniz paradan daha çok olur. Bu iş- lem sizi pek çok tehlikeden başarı ile korur. Ayrıca başka bir şirkete ajan göndermek de pek akıllıca değil. Başarı ile görevi bitirme yüzdesi olduk- ça düşük. Bu da size en az bir petrol kuyusu kaybettirir. Diğer bir dikkat edilecek nokta da çıkarttığınız petrole yetecek kadar tankınız yani petrol de- ponuz olması. Aksi halde adamlarınız petrolü depola- yacaklardır. Bu da sizin için para kaybı demektir. Petrol fi- yatlarını yüksek tutmak için ta- lebi arttırmalısınız. Bu da sizin o bölgede tekel olmanızla mümkündür. Eğer bir bölgede tekseniz bir süre o bölgeye petrol satmayın. Böylece ta- lep artacak ve fiyatlar yükse- lecektir. Unutmayın ki rekabet her zaman fiyatı düşürür. Baş- langıç için en iyi yer şurasıdır demek yanlış olur. Daha ön- ceki oyunda 130.000 varil pet- rol çıkarttığınız arazi şimdi 170 varil petrol çıkartıyor olabilir. En iyisi siz bu hataya düşme- mek için paranıza kıyın ve bir uzman eşliğinde arazi satın alın. Her petrol kuyusunun bir harcaması vardır. Her ay en az bu harcamayı karşılaya- cak kadar petrol satmalısınız. Oyun ilerledikçe yapacağınız işlem hacmi büyüyecektir. Bu da bir ayın size yetmemesine sebep olacaktır. Bu yüzden zamanı çok iyi kullanmalısınız. Denizler her zaman iyi pet- rol veren yerlerdir. Ancak ara- zi değerleri oldukça yüksektir. Her zaman değişmesine rağ- men özellikle İngiltere civarın- daki denizler oldukça iyi pet- rol verir. Ayrıca denizlerde sondaj yapmak da oldukça kolaydır. Matkabınız kuma saplanana kadar hiçbir şekil- de sapmaz. Kumda gidiş mik- tarı da oldukça az olduğun- dan neredeyse hiçbir müda- Transoil Corp. Money: haleye gerek kalmadan pet- rolü çıkarırsınız. İşte Oil İmperium anlattığı- mız gibi bir oyun. Bir bakıma her şey oyuncunun ticari görü- şüne bağlı. Ne zaman petro- lü satıp ne zaman stoklayaca- ğınızı hesaplamak vermesi ol- dukça zor bir karar. Çünkü tam stokladığınız bir anda tanklarınıza yapılacak bir sal- dırı sizi oldukça etkileyecektir. Oyun tam anlamıyla ticari risk- lerle dolu bir dünyaya aççılıyor. Siz de bu enirikalarla ve ko- şuşturmalarla dolu dünyaya ayak uydurmaya çalışıyor ve bu şartlarda para kazanma- ya çalışıp bir yandan da ra- kiplerinizle uğraşıyorsunuz. Eh İşiniz oldukça zor doğrusu. Si- zi daha fazla meşgul etmeyip artık Oil — İmperlum'unuzla başbaşa bırakmanın zamanı geldi. Hepinize bol kazançlı yıllar dilerim. Grafik : ”8 Ses — 9 Oynanabilirlik : 10 Genel ş 1,512,617