1 Kasım 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 52

1 Kasım 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 52

İlİM - 'TANLİŞM - "TANTİŞM oY leride bir şirkett yönetmek hepimizin en büyük düşü- dür. Kimimiz bu düşünü ger- çekleştirir, kimimiz ise gerçek- leştiremez. Ancak Amiga 500 sahipleri için bu durum artık böyle değil.-Hatta o kadar şanslılar ki yönettikleri şirket Öy- le sıradan bir aile şirketi değil. Tüm dünyanın en değerli enerji kaynağı olan petrole hükmeden ve bu petrolü tüm dünyaya pazarlayan ulusla- rarası bir şirket, İşte siz böyle bir şirketin yöneticisi ve sahibi- siniz. Şirketinizi geliştirmek için her türlü riske göriyor, rakiple- rinizi baltalamak için her türlü enirikayı çeviriyorsunuz. Deği- şik bölgelerde araziler satın alıp bu arazilerde petrol son- dajı yapıyorsunuz. Çıkarttığınız petrolü rafineriler de depolu- yor ve uygun fiyat aldığınızda satıyorsunuz. Tabii bu arada herşey düzgün gitmiyor. Rafi- nelerdeki yangınlar sizi iflasa 52 Murat ŞENYÜZ kadar sürükleyebiliyor. Tüm bu olayları bürodaki rahat kol- tuğunuzda oturken ve bir ta- raftan da “FİINANCIAL TİMES” ınızı okurken yönetiyorsunuz. Yalnız şunu unutmayalım ki Oil Imperlum'da herşey sizin yö- netici ruhunuza bağlıdır. Şimdi tüm bunları nasıl ya- pacağınızı anlatalım. Oil İmp- rİum'a petrol sondajı yapan İş- çiler eşliğinde başlıyoruz. Bilgi- sayar size iki tane şifre kelime soruyor. Eğer oyununuz orijinal ise bu kelimeleri oyunun kitap- çığından bulabilirsiniz. Oyunu- nuz orjinal değilse bu şifreleri “ENTER” tuşu ile geçebilirsiniz. Bu emniyet testini atlattıktan sonra oyuncu sayısını belirti- yorsunuz. Dört oyuncuya ka- dar oynama hakkınız var. Eğer dört ya da daha az ar- kadaş bir araya gelirseniz şir- ketlerinizi yarıştırabilirsiniz. Her oyuncu tek tek ismini, ofisinin şeklini ve şirket ismi ile amble- mini seçiyor. Eğer dört oyun- cudan az oynuyorsanız geriye kalan oyuncuları bilgisayar yönetiyor. Gerekli şirket bilgi- lerini de bilgisayara verdikten sonra artık oyundaki amacını- zı seçebilirsiniz. Toplam dört görev seçimi var. 1) Üç yılın sonunda en iyi du- rumda olmak. 2) 60 Milyon Doların üzerin- de nakit paraya sahip olmak. 3) Tüm oyuncuların şirketliri- ni batırmak. 4) Dünya petrol pazarının 9080'ini ele geçirmek. Şimdi bilgisayar size şu ana kadar girdiğiniz bilgilerin doğ- ru olup olmadığını sorar. Eğer yanlış bilgi verdiyseniz en ba- şa dönerek tekrar girme imkâö- nınız var. Herşeyi hallettikten sonra artık ofisinizdeki koltuğu- nuza gömülmüş vaziyette oyu- na başlıyorsunuz. İlk başlarken size 5.000.000 Dolar veriliyor. En altta bu rakamı görmeniz mümkün. Oyun boyunca na- kit para durumunuzu buradan kontrol edebilirsiniz. Ofisinizde birtakım eşyalar var. Bunların neler olduğu ve ne işi yaradıkları şu şekilde: TAKVİM: Takvim size sadece o anki tarihi vermekle kalmı- yor. Oyunda her oyuncu bir ay işlem yapabiliyor. Bir ay so- nunda oyun hakkını diğer şir- ket sahibine devretmek zorun- dasınız. İşlemlere devam et- mek için sonraki ayı bekleme- niz gerekiyor. Her oyuncu o ayki hakkını oynadıktan sonra bilgisayar size genel olarak o ay hangi oyuncunun ne ka- dar parası olduğuu,; ne kadar petrol kuyusu ve tankı aldığı- nı sıralıyor. Beyaz paralar na- kit paralarınızı, yeşillerse mal