1 Kasım 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 65

1 Kasım 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 65

Bunlardan soldaki, siz hangi karak- terin üzerindeyseniz o karekter hak- kında bilgi veriyor: karakterin sahip olduğu malzemeler, bildiği sihirler ve karakterin durumu. Sağdaki ku- tuya gelip ateşe basarsanız oyuna başlayabilirsiniz. Oyun ekranda sol üsteki karede, o anda kontrol ettiğiniz karakterin resmini görebilirseniz. Karakterin durumunu resmin hemen sağında- ki göstergelerden izleyebilirsiniz. Bunların altında da diğer karakter- lerin resimleri görülmekte. Sağ üst köşede ise kullanacağı- nız sihirleri içeren kitap bulunuyor. Bu kitaba joystick'le gelip ateşe bastığınızda kitabın büyük bir hali sağ üstte görülüyor. Sayfalarda sa- rı olarak görünen sihirleri yapmak için yeterli kadar bilginiz var demek- tedir. Sarı olmayan sihirleri o anda kullanamazsınız. Bir sihiri seçip ate- şe bastığınızda, eğer bu sihiri yap- maya yeteneğiniz varsa o sihir be- yaz bir renk alır. Bu arada ortadaki görüntünün altında bu sihirin etki gücünü görebilirsiniz. Kırmızı ibre sonuna dayandığı zaman bu sihirin gücü maksimum etkisini gösterecek şiddetlidir. Tabii bu sihiri ne kadar güçlü uygulamak istediğinizi de ayarlayabilirsiniz. Bunun için kitabın altındaki ayarı kullanın. Tüm işlem- leri tamamladıktan sonra yıldızların üzerine basarsanız sihir gerçekleş- tirilir. Sihir kitabının diğer sayfaları- nı görmek için sağı ve solu göste- ren okları, kitabı kapatmak için de ortadaki iki oku kullanın. Kitabın yanındaki sayfa görünüm- lü ikon karakterinizin durumunu gösterir. Bunun yanındaki ikon ise o anda ne ile uğraştığınızı belirtir. Eğer bu- rada yıldız varsa .o anda büyü yapı- yorsunuz demektir. Zırh gibi bir şe- kil almışsa karakteriniz savaşıyor, kapı şeklindeyse kapıları açacağınız anlamına gelir. Taşıdığınız malzemeler hareketi- nizi gösteren ikonun yanındakinde- dir. Anahtarları, şurupları ve parayı kullanmak için cismi önce aşağıda- ki boş çanta resmine almanız gere- kir. Daha sonra buradan cismi se- çerek kullanabilirsiniz. Alttaki oklarla karakterler hareket ettirilirler. Onun yanındaki işaretler karakterleri temsil eder. Kullanaca- ğınız karakteri buradan seçersiniz. İkisinin arasında kalan kılıç ve kal- kan ikonları ise karakterinizin sa- vunma mı saldırı mı yapacağını be- lirler. Eğer bir karakteriniz ölürse pani- ğe kapılmayın. Adamlarınızdan biri bile yaşıyorsa yeniden canlandırma odasına giderek diğerlerini canlan- dırabilirsiniz. Bu odaya geldiğinizde yerde bir paspas ve duvarlarda üç tane göz görürsünüz. Paspasın üze- rine gelince ölü olan adamlarınız di- rilir. Her karakterinizin normal insan- lar gibi ihtiyaçları vardır: yorulur, acı- kır ve susarlar. Bunları unutmayın. Dövüşürken kumanda ettiğiniz karakter savunma durumunda kalır- ken diğer üçü dövüşmeye devam ederler. Sihirbazlar hiç dövüşmez- ler ama savaşta başka yararlıkları vardır. Hırsızlar genel olarak ok ve yay, nadiren de kama kullanırlar. Savaşçılar iyi dövüşürler, ama en iyi dövüşenler tabii ki şövalyelerdir. Önümüze gelen herkesle dövüş- meniz şart değildir. Sol altta görü- len karakterin üzerine gelip ateşe basarsanız, para veya eşya karşılı- ğı karşılaştığınız kişilerle anlaşıp eli- nizdekileri alabilirsiniz. Son olarak da karakterlerin duru- munu gösteren kısaltmaların açıkla- malarını vermek istiyorum: St - Güç Int - Zeka Ag - Yaş Ch - Karizma HP - Vuruş gücü VI - Hayat gücü Armour - Zırh Bazı yararlı sihirler: Armour - Zırhınızı arttırır Deflect - Düşman saldırılarını püs- kürtür. Yalnız bu her zaman etkili ol- maz. Beguile - düşmanla anlaşma sağ- lar. Confuse - Düşmanı şaşırtır ve ak- lını çelerek ikna etmenizi sağlar. Terror - Düşmanın aşırı paniğe kapılıp size ilgisini yitirmesine yol açar. Bu büyü dövüş esnasında çok yararlıdır. Paralyze - Düşmanı dondurarak etkisiz hale getirir. Oyun çok zevkli. Tek can sıkıcı yanı sık sık nerede olduğunuzu kay- betmeniz, çünkü programcılar bir harita tutmamışlar. Eğer oyunun kı- rılmış verisyonu ile oynuyorsanız bu- lunduğunuz durumu kaydetme se- çeneğiniz de bozulmuş durumdadır. Bence para verip oynamaya değer. İlginç bir oyun.