November 1, 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 53

November 1, 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 53

TİŞM - "ÇANTİŞM - "'TANTİŞM varlığınızı belirtir. Gelelim tak- vimin işlevine; takvime basa- rak oyun hakkınızı hemen dev- redebiliyorsunuz. Şunu da be- lirtmeliyim ki oyunda bu bir ayı çok iyi kullanmak zorundasısı- nız. Her yaptığınız işlem size en az bir gün kaybettirir. Gerekli olan işlemleri bitirdikten sonra zamanınız kalırsa ekstra işlem- ler yapın. ÇANTA: Yangın söndürme işlemliri. Eğer telefondan her- hangi bir petrol kuyunuzun yandığı haberini alırsanız he- men çantayı seçin. Burada iki adet konirat çıkacaktır. Beyaz olan kontrat yangın söndürme işlemlerini özel bir şirkete ver- meye, diğeri ise yangını bizzat söndürmenize yarar. Özel şir- ketler yangın söndürme işi için oldukça yüklü paralar isemek- tedirler ve her zaman yangını söndüremezler. Eğer işi garan- tiye almak istiyorsanız telefon çalar çalmaz açın. Yangın haberini alır almaz ihaleyi özel şirkete verin. İstediği pa- rayı da kabul edin ve yangı- nınız sönsün. Eğer telefondan yangın haberini geç alırsanız özel şirket yangını söndürme- yebilir. Para harcamak istere- mez de yangını bizzat kendi- niz söndürmek isterseniz uçak- la hemen o bölgeye uçuyor- sunuz ve alevler içindeki böl- geye paraşüt ile atlıyorsunuz. Yapmanız gereken hemen bir kuyunun önüne gelip Joysticki' ileri iterek ateşe basıp bekle- mek. Bir süre bekledikten son- ra geri çekin. Bu işlemi yukarı- da bir dinamit belirene kadar yapın. Kuyuya atmak istediği- niz dinamit kadar geri çekin. Daha sonra yukarıdaki fitilin yanmasını bekleyin. Dinamit sayımız kısıtlı olduğu için fazla harcamayın. Ve dinamiti bı- raktıktan sonra o kuyunun ya- nından hemen uzaklaşın. Yok- sa siz de ölebilirsiniz. ÜÇ defa ölme hakkınız olduğunu da unutmayın. Çok büyük bir alev için iki dinamit, küçük bir alev içinse bir dinamit yeterli ola- caktır. Eğer daha fazla dina- mit atarsanız kuyunuz tahrip olacaktır. Yangını ne kadar kı- sa sürede söndürürseiz hasa- rınız da o kadar az olacaktır. Yangın söndürme işlemi so- nunda hasar durumunuzu, yangının kaç gün sürdüğünü ve kaç ay o kuyuyu kullana- mayacağınızı bilgisayar size belirtecektir. TELEFON: Şirketinizle ilgili olayları haber almak için kul- landığınız seçim. Telefon ile petrol kuyularının, kuyularınıza yapılan saldıraları, petrol ku- yularınızın kapandığını, size gönderilen veya sizin başka- sına gönderdiğiniz bir paralı ajanın yakalandığını, anlaş- maları ve sonuçlarını öğrene- bilirsiniz. Kısacası dış dünya ile tüm irtibatı telefon sağlıyor. Transoil Yalnız telefonu kafanıza göre kullanmazsanız. Önce telefo- nun çalması gerekiyor. Size tavsiyem telefon çalar çalmaz hemen açmanız. Ayrıca bazı şahıslar telefon ile petrol sipa- rişi yapıyorlar. Bunun için bir anlaşma imzalıyorsunuz. Tabii bu anlaşmanın şartları var. Eğer şartlar size uymazsa im- zalamayabilirsiniz. Eğer anlaş- ma süresi çok uzunsa bence kesinlikle kabul etmeyin. Altı ayın üzerindeki anlaşmalar sizi oldukça kötü etkileyebilir. Çünkü verdiğiniz taahhütü ye- rine getirmezseniz anlaşmaya göre ayarlanan parayı siz kar- şı tarafa tazminat olarak ödü- yorsunuz. Eğer kendinize gü- veniyorsanız bu işe girebilirsi- niz. Genelde istenen petrolün miktarı oldukça yüksektir. Bu- na çok dikkat edin. Ayrıca her zaman paranızı alabilirsiniz di- ye bir kural yoktur. Bazen do- landırıcılar ile de çalışıyor ol- manız mümkün. ÇEKMECELER: Bu çekmece- ler sayesinde çok gizli özel iş- lerinizi halleder ya da anlaş- malarınızı gözden geçirebilir- Corp. Money: