1 Kasım 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 32

1 Kasım 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 32

oğunuz çizgi filmlerden hoşlanıyorsunuzdur. İşte bu oyun da bir süre önce te- levizyonun birinci kanalında yer alan bir çizgi filme daya- nılarak hazırlanmış. Grafikleri neredeyse çizgi film kalitesin- de., Bir gün Paragöz (Glom- gold), Varyemez Amca'ya (Serooge) gelerek onun, elin- de bulunan dünyanın en İyi ördeği ünvanını alacağını ve artık dergilerin kapağında kendi resimlerinin olacağını söyler. Paragöz sizi yarışa davet et- tiğinde, size üç seçenek suna- caktır. Bunlar oyunun zorluk seviyesini belirleyecek olan parayı kolay, orta veya zor ka- zanmadır. Kendinize göre ola- nı seçin ve artık oyuna başla- yalım. Eğer ilk oynayışınızsa kolay para kazanma yolunu seçin. Oyunda ana olarak iki menü var. Birincisi ekranın so- lundaki bilgisayara gittiğiniz- de açılan yatırımlar menüsü diğeri ise, kolluğunuzun arka- sında bulunan kontrol merke- zi. Bu menüden de dünya çevresinde atılacağınız çeşit- li Maceraları seçiyorsunuz. Eğer biraz eğlenmek isterse- niz, ve uzun yükleme süresine dayanabilecekseniz, ekranın ortasındakı kasa kapısından içeriye girip altınlarınızın ara- sında biraz yüzün. Yatırımlar menüsüne gitme- den: önce kontrol merkezine gidip, dünyanın çeşitli yerle- rinde yapacağınız araştırma- 32 Mehmet Oğuz GÖLGE | EASY HONE Y | STANDARD WHAGCES HARC EARNEDL 1i lar sayesinde para kazanma- nız gerekmektedir.Yatırımları- nızı ve hisse senetlerinizi ince- lerken karşınıza bir bilgisayar ekranı gelecektir. Burada şir- ketlerin son durumu hakkında bilgiler veriliyor. Paranızı bura- da verilen bilgilere göre de- ğerlendirirseniz oturduğunuz yerden para kazanırsınız. Ama yine de gereken miktarı sağlamak için yeterli olmaya- caktır. Bundan sonra her şirke- ti tek tek inceleyip. Ne iş yap- tığını öğrenebilir ve paranızı İs- tediğiniz şirkete yatırabilirsiniz. Listedeki şirketlerin değerleri her şeferinde farklı da olsa, yarışmanın son durumunu gösteren Dime Magazine ad- li derginin değeri devamlı yükseliyor. Yarışma sırasında buraya sık sık gelseniz iyi olur çünkü hisse senetlerinin de- ğerleri her an değişebilir. Şir- ketlerin listesi ekrana geldiğin- de joystick'i kullanarak istedi- ğiniz şirketin üzerine gidip ate- şe basarsanız bu şirket hakkın- da bilgi edinebilirsiniz. Burada karşınıza çıkan ekranın en so- lunda gün sayınız ve para du- rumunuzu temsil eden bir ha- zine resmi bulunuyor. Bunların sağında bir kar grafiği ve da- ha sağda da BUY (alma) ve SELL (satma) kutucukları bulu- nuyor. En sağda da ana me- nüye dönüş seçeneği bulunu- yor. BUY kutucuğuna gelip ateşe basarsanız bu şirketin hisselerinden bir tane alırsınız, eğer ateşe basılı tutarsanız birçok hisse alabilirsiniz. SELL seçeneği için de aynı kontrol- ler geçerli. Bu seçenekte, eğer elinizde © şirketin hissele- rinden varsa, bunları satabili- yorsunuz. En sağdaki kasa res- minden ana menüye dönebi- lirsiniz. Kontrol merkezine girince buradaki bilgisayar ekranın- da bir dünya haritası ve üze- rinde karelerle işaretli otuz yer görüyorsunuz. Bunların her bi- rinde para kazanmak için bir yol var. Bunlar dört kategoride toplanabilir: fotoğraf çekme, dağa çıkma, ormanlar ve la- birentler. Seçtiğiniz yere gitmek için uçak kullanmalısınız. Bir yere ilk defa gidiyorsanız karşınıza buranın özelliklerini gösteren bir ekran çıkacaktır, buradan uçak ikonunu seçin. Ateş tuşu-