November 1, 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 61

November 1, 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 61

rate Volidoggu Boitier ile şifre çöz- cüyü çalıştıralım. Şifre çözücü çalış- tığında üzerindeki ışıklar yanıp sö- nüyor. Yanıp sönen ışıklardan sade- ce sol taraftaki dört tanesini kulla- nacağız. Şimdi şifrenin nasıl çözü- leceğine bakalım. Kasanın üzerinde üç tane düğme var, üçgen olanlar sayıları değiştirmeye yarıyor, yanın- daki düğme ise sayıyı o haneye sa- bitlemeye yarıyor. Üçgen şeklideki düğmelerle sayıları değiştirdiğimiz- de şifre çözücünün üzerindeki ışık- lar o sayının hangi hanede olduğu- nu gösteriyor. Şifreyi çözmenin en kolay yolu, önce üçgen düğmelerle bütün sayıları deneyerek hangi sa- yının hangi haneye denk geldiğini bulmak ve sonra da © sayıları sabit- leyici düğmeyle gereken basamak- lara yerleştirmektir. Bunu da düz- gün bir şekilde yaptığınızda şifre çö- zücüyü kasanın üzerinden alın ve kasa açılsın. Burda oyunu bir save edin, çünkü yeni bir arcade kısmı daha bizi bekliyor. Kasa açıldığında içinde, bankada bizden çalınan dos- yanın olduğunu görüyoruz. Fakat bu sırada Ruslar gelip dosyayı elimiz- den alıyor, tam bu sırada içeri dik- tatör ve adamları giriyor, bu karga- şada Ruslardan biri dosyayı alıp pencereden kaçıyor, biz de hemen arkasından gidip iskeledeki deniz motorsikletleriyle Rus ajanının peşi- ne düşüyoruz, tabii bu sarada dik- tatörün adamları da bizim peşimize düşüyor. Önce Rus ajanını etkisiz hale getirip çaldığı dosyayı geri ala- cağız, burada oyunu tekrar save edin. Sonra diktatörün adamları ge- lip bizi sıkıştırıyorlar onlardan kurtu- labilmek için devamlı ortada dolaşın eğer kenarlara giderseniz sıkışıp ölürsünüz. Burada bir süre ilerleme- yi becerebilirseniz bir denizaltı sizi kurtarıyor. Denizaltının içinde Başkan bizi kutluyor, fakat dosyanın bir kısmının da başka birisinde olduğunu öğre- niyoruz. Ayrıca bu adamın yarım ton kadar plutonyumu da ele geçirmiş olduğunu ve dünyanın kaderini de- ğiştirebilecek bir güce sahip olduğu- nu, üssünde bombalar imal ettiğini ve başkanın bize verdiği yeni göre- vini ise bur üsse ulaşıp planı engel- lemek olduğunu öğreniyoruz. Başkanın yanından çıktığımızda kapıda bir bilimadamı bize bir paket sigara ve bazı aletler veriyor. Bura- da tekrar oyunu save etmekte yarar var, çünkü tekrar bir arcade kısmı- na başlıyoruz. Denizaltından aldığımız balıka- dam elbiseleriyle çıkıp üssü arama- ya başlıyoruz. Sırtımızda oksijen tü- pü olduğu için denizin altında hava- mız bitmiyor. Sağa doğru ilerlersek ilerde bir şişeye raslıyoruz. Fakat şi- şeyle oyalanmanızı tavsiye etmem çünkü etrafta gezinen köpek balık- ları ve balık sürüleri sizi öldürebilir. En sağa vardığınızda aşağıya kadar inin. Dibe indiğinizde palmiyeye benziyen ağaçların bulunduğunu göreceksiniz. Büyük olan ağacın gövdesini incelerseniz, üzerinde bir düğme olduğunu farkedeceksiniz. Düğmeyi operate ettiğinizde sağ ta- rafta gizli bir geçit açılıyor. Fakat su- yun altında uğraşmak biraz zor olol- duğu için geçiti açmakta biraz zor- lanabilirsiniz. Geçit açıldığnda içeri girip yukarıdaki kapağı açacağız. Buradan merdivenlerle yukarı çıktı- ğımızda birden kendimizi üssün or- tasında buluyoruz. Tabii görevliler bizi hemen yakalıyorlar. Sonra bizi içi piranhalarla dolu bir havuzun üzerinde bulunan bir kafe- se kapatıyorlar. Burada oyunu tek- rar save edin, çünkü işiniz oldukça zor. Biraz sonra profesör ve adam- ları içeri giriyor profesör kendisinin Why Spyder grubunun kaybolan şe- fi olduğunu, organizasyonun dünya- yı ele geçeireceğini, hükmetimizin onu durdurmak için çok aciz oldu- ğunu ve projesine karşı olan herke- zi yok edeceğini, fakat zamanın çok önemli olduğunu söylüyor. Nazik pi- ranhalarının çok aç olduğunu ve bi- zim onları doyuracağımızı, en fazla bir dakika sonra yok olacağımızı söyleyerek kafesin vincini çalıştırı- yor ve dışarı çıkarıyorlar. Kafes ya- ÜE.HÜÜ PU e ada £ D L e Kİ ae 61