1 Kasım 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 33

1 Kasım 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 33

na basarak hız alın, bir süre sonra uçağınız yerden hafifçe yükselecektir, joystick'i geri çekerek yükselin ve tekrar ile- ri iterek düzelin. Bu arada kar- şınıza çıkacak cisimlere de dikkat edin ve çarpmamaya çalışın. Karşınızdan uçan dal- reler, size tepeden piyano, örs ve buzdalabı atan balonlar, yanardağlar, yıldırım saçan bulutlar çıkacaktır. Bunlardan kurtulabilirseniz ne ala, yoksa uçağınız düşer ve tamir etmek için de bir kaç gününüz yana- bilir. Fotoğraf çekmek: Hayvanat bahçelerinde ormanlarda beklerken karşınıza değişik hayvanlar çıkacaktır. Bunların bazıları gerçekten var olan hayvanlar olacağı gibi bazı- ları da tamamen hayal ürünü hayvanlar olabilir. Örneğin saçı permalı sarı bir kaplan, göğsünde dövme olan bir ayı, mavi geyik, pembe bir fil, boynuzunun ucunda mavi bir top olan bir gergidan veya peruklu bir tavşanla karşılaşa- bilirsiniz. İlginç hayvanların fo- toğraflarına ödenen para ta- bii ki normal hayvanlara öde- necek paradan daha fazla olacaktır. İlginç hayvanlar 500'er Dolar kazandırırken, normal hayvanlar 50 Dolar kazandıracaktır. Oyunda mümkün olduğunca çok pa- ra kazanmak için önce İki il- ginç hayvanın gelmesini bek- leyin. Onların fotoğraflarını çektikten sonra normal hay- vanların fotoğraflarını da çe- kin, yoksa başka ilginç hay- van gelmez. Dağa çıkmak: Burada yine çizgi filmden tanıdığınız Can, Cin ve Cem'i yönetiyoruz, ya- ni her çocuk için birer, toplam üç hakkımız var. Elimizdeki uzun dağcı ipiyle dağa tır- manmaya çalışırken bu tür oyunların klasik motiflerinden olan canavarlar, düşen kaya- lar, dağadamları, keçiler ve ayılar da bizi engellemeye çalışıyor. Bunun yanında yolu- muza çıkan mağralara gire- rek yolumuzu kısaltabiliriz. Eli- mizdeki ipi kullanmak için ate- şe basarak ipi sallamaya baş- layın, istediğiniz kayanın biraz önünde ateşi bırakın. İlk sefe- -Tİnde başaramasanız da ça- lışmaya devam edin, bir süre sonra bu iş size oldukça kolay gelecektir, Bu arada üzeriride göz olan mağaraların önüne veya aynı hizadaki kayalara atlamayın. Orman: Bu bölümde yine Can, Cin ve Cem'i yönetiyo- ruz. Tam bir platfform oyunu olan bu modülde size yardım- cı olacak dallar ve sarmaşık- lar vardır. Bunların yanında bataklığın içinde yüzen hipo- potamları ve kaplumbağları geçici olarak birer platform gibi kullanabilirsiniz, ama bir süre sonra suya dalacaklar- dır. Dallar üzerinde de may- munlara kuşlara ve kaplanla- ra dikkat etmeniz gerekir. Bir sarmaşığa tutunmak için da- lın en sonuna gelin, gereken yere geldiğinizde 'BİP' sesi çı- kacaktır. Bu sesi duyar duy- maz ateşe basıp jJoystick'i sa- ğa çekin. Sarmaşık sizi iyice yaklaşınca elinizi bırakın ve sarmaşığa tutunun. Diğer plat- formun yani dalınÜzerine ge- lince de aşağı çekin ve diğer dalın üzerine çıkın. Size yar- dımcı olacak diğer bir özellik de tramplen gibi yaylanabi- len dallardır. Yalnız burada si- zi uyaran bir ses çıkmayacak- tır, alışkanlık kazanmanız ge- rekiyor. Dalın ucuna gelince jJoystick'i ileri iterek diğer dalın üzerine sıçrayın. Labirentler: Bu kısımda Var- yemez Amca'yı yönetiyoruz ve karanlık bir labirentin içinde dolaşıyoruz. Burada bizi mum- yalar ve karanlık dipsiz kuyu- lar bekliyor. Yardımcılarımız ise bir harita ile bir meşale. Harita üzerinde mavi nokta si- zi temsil ediyor, gri ve yeşil renkli yerler tehlikesiz, ama kahverengi çukurlar ve beyaz mumyanın pek yakınına git- meyin. Ekranda sarı olarak görünen yer ise hazineyi tem-