1 Şubat 1934 Tarihli Kadro Dergisi Sayfa 16

1 Şubat 1934 tarihli Kadro Dergisi Sayfa 16

İngiliz tuhaflığı. - Falih Bıfkı. — Nasıl Gild Hall'a gitmiyecek misiniz? — Kıyafetleri bir tarafa bırakınız. Fakat yalnız, belediye reisi- nin sofrasırda, bir tastan şarap içmek âdetini görmek için, insan Londraya seyyah olarak bile gelir. İmgiliz tuhaflığı insanı gülmekten korkutan bir şeydir. Yüz yüze, biriniz oturmuş, biriniz ayakta, bir tastan şarap içmeği, başınız- da ak perüka'yı gülünç bulmaz mısmız? Fakat gülemezsiniz, çünkü İngilizdir. Tunus fesi tuhafmıza gi- der, İngiliz peruka'sını ise takamadığınıza hasret kalırsınız. Etnografya müzesinin camekân mankenlerini canlandırıp yürü- tünüz, sofraya oturtunuz, birbirine bakıştırınız: İşte merasim! Uşakların başında bir Hint çatısı örtebilecek pahada bir şapka ve sırtlarında bir Mısır köyü giydirilebilecek değerde bir esvap! Bu, müşterisi ile alay eden bir sirk! Seyircisine ücret veren bir sahne!.. © İngiliz tuhaflığı hikâyelerini ben de işittim ve okudum: «Bir centilmen Whte's kulübünün merdivenlerinde felce uğrayıp yıkıldı. Arkadaşları hemen ölüp ölmediğine oynadılar. «... Bu lort esvabını kendi biçer, papucunu kendi bayar. Fakat 365 tabakası, ve sofrasında on iki köpeği için on iki iskemlesi vardır. «... Bir Marki, Vaterlo'da koparn ayağını büyük bir cenaze alayı ile gümdü. Ve arkasından ağladı. &... — Stanbey... Ya peynir? «Stanbey Morning Post gazetesinde artık tasarruf etmek zama- nı geldiğini okumştu. Otcuz senedenberi her sabah hanımının 16