1 Şubat 1934 Tarihli Kadro Dergisi Sayfa 3

1 Şubat 1934 tarihli Kadro Dergisi Sayfa 3

KADRO. 30 Ağustos nasıl kurtuluş Türkiyesi'nin en güzel günlerinden biri ise, 19 Şubat ta kuruluş Türkiyesinin en güzel günlerinden birdir. 30 Ağuslos günü, Türk gençlâi, memleketin kurtuluşu için, kan borcunu ödedi. 29 Şubat günü, ayni Türk gençliği va- zife almak üzere Halkevleri'ne akın etti. Yapılmış ve meydana gelmiş memleketlerde inkılâp gibi inkılâp gençliği de, bizim inkılâbımız ve bizim inkılâp gençliğimiz ile ancak isim yahut inkılâp mefhumunun umumi bazı esasları ba- kımından adlâkadardır. Hiç bir memlekette, inkılaâap derken bun- daki inşa manası bizimkinde olduğu kadar geniş, şümullü ve bir baktma göre hattâ - korkunç olamaz. Hiç bir memlekhet gençliğne, dahaz evvelki idare ve daha evvelki nesil, ne kadar zalim ve ne kadar menfur olursa olsun, Osmanlı İmparatorluk adamlarının bize bıraktıkları memleket kadar harap bir mem- leket bırakmamıştır. Harap memleket dediğimiz zaman, sahın sadece memleketin bakımsız madde varlığımı kasdettiğimiz zannedilmesin. Böyle bir zan, memleketi pek basit bir esasa irca etmek olur. İmpara- torluğun mirasi, terbiye bakımından da harap, ahlâk bakımın- dan da harap, bilgi bakımından da haraptı. İşte inkılâp fırkası, memlekette mevcut bütün genç kuvvetleri memleketirn yeniyapısı başına çağırırken, bunun için de Halk- evleri'nin kapılarını ardına kadar açarken, memleketi inşa ede- cek genç kafaları evvelâ - inkılâp namına inşa etmeyi düşünü- yordu. Bugün, 19 Şubat tarihini iki bütün yılın üzerinden iki kere arhada bırakmış bulunuyoruz. Daha yolumuz uzun, daha davamız dokunulmamış denecek kadar bütündür. Bunun için- dir ki, zaten, kararımız kadar heyecanlarımız da tazedir. H2 Türk gençliği, kurtuluş ve kuruluş Türkiyesinde, ancak yekpare J