1 Şubat 1934 Tarihli Kadro Dergisi Sayfa 26

1 Şubat 1934 tarihli Kadro Dergisi Sayfa 26

Milli bütülük için köy iktisadiyatının devlet kontrolü altına almması, sa- naylin devlet Idaresinde bulunması kâfi değildir. Dunların normal ve arıyasız İnkişafı için, milli iklisndiyalın diğer pozisyonlarının da dev let elinde yeya kontrolu altında bulunması lârımdır. Ticarcti hariciyenin kontrol altına geçmesi (sağlam bir para politikası, hir devlet sanayli po- litikası için buna. bilhassa lüzum vardır), devlet sannyiini, 'köy iktisadiya- tını ve milli ticareti gıdalandıracık milli kredinin devlet elinde temerkür etmesi ilh,.. zibi islerle, bütün 'büyük milli iktisat şubeleri devletin elinde plânlı bir surette merkezleşince, milli bütünlüğü kırıcı her hangi bi reak- siyon hareketinin kendisinc 'sxemin bulamıyacağı ve millette organik kuy naşmanın bu suretle filen tahakkuk ecdecezi kendiliğinden anlaşılır. Bü- tün bunlurmm harisinde küçük tesşebbüs, milletin müşterek 'menfeullerine taallüku olmiyan teşebbüsler, millet bütünlüğünü parealamamak şartile her zaman serbesttir ve her zaman devletin yüksek himayesinden 've teş- vikinden istifade edebllir. Binaenaleyh biz, 'tezutsaz millel şıarını ortaya atmakla hiç bir suretle şe'niyetle tezada düşmiyoruz. Millet bünyesinin bugünkü sınıflı kurulu- şunun tâbi olduğu kanunları ve bu bünye içinde liberal ve ferdiyetçi bir irkişafın verebileceği neticeleri evyelden gördüğümüz ve idrak ettiğimiz içindir ki, millet bütünlüğünün organik surette tahakkukunu gaye edini yaruz. Davamızda ne faşizmin demagojisine, ne de sosyalzmin dar sınıf- cılık zihniyetine yer veriyoruz. Bilti TARETTEOKE SAAT İZ C RTA BENOER ARDA AT Kadro okuyucuları, Kadro'ya Abone olunuz Ve Aabone bulunuz ! 26