21 Kasım 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 10

21 Kasım 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 10

: © etmeği mes'ul başvekilliğe © zanlık memul etmem. Ancak malü- > gülerken hüngür hüngür ağlamağa — İleri muvafık bulup tasdik ettikten © © — Paşa Efendimiz! Dört gün ev -' Yazım: S.N. Mer hakkı (Biilliyet) ir Yusuf İzzettin Ef.nin boşboğazlığı Sarasler Hüseyin Avni Paşi etmiyor! — Abdülâzizin, Şehzade Abdülhamit Çekmece gölünde mülâkatları. - seriye Sarasker ile Kaptanıderya, ye- mekten sonra, sigaralarmı, kahve- İerini içerek Yusuf İzzettin Efendi- ğazlığı üzerine tehaddüs eden va- ziyeti münakaşa ediyorlardı. Hüseyin Avni Paşa, bütün leh ve âleyhteki fikir ve kanaatlerini açık-| ça söyliyordu: — Ben, Mitat Paşadan oyunbo- muâli olduğu üzere sivil takımı ne © kadar olsalar askerler gibi icraatta ceri, cesur olmaıyorl Her müş- kül işin'içinden gürültüsüz patırtı. sız sıyrılıp çıkmak itiyadındadırlar: Sultan Aziz, öyle adam kandıra çak liyakatte değildir. Lâkin Vali- de Pertevniyal, oyunbaz ve kurnaz - dır, Benim başıma gelen felâketler, | © aziller, sürgünler hep onun başının altından çıkmıştır. Başmabeyinci | Mehmet Bey de yaman şeydir. Va- kıa Mahmut Nedimi sevmezse de bizi hoş görmediğini bilirim. Koca Rüştüye gelince, İnanılacak, güve- nilecek bir arkadaş sayamam. İki üç vak'ada sınadım. e Kahkahaiile başlamıştı da Şirvani | ile ben ve| Yunut Kâmil Paşa şaşa kalmıştık. | amadıâlileri Beyin gönderdiği va- rakada yazıldığı vechile Mitat Pa- şa, ona temenniyalta bulunmuş Vi Sultana giderek, Padişah ile | Mitat Paşanın kurdukları hakima- ne! bir üslüp dairesinde idareimas- lahat yoluna gidilçvesi ensep olaca- ğına dair bin bir dereden misaller © getirerek Valide Sultanı kandırıp © Abdülâzizi sathi bir ıslahat ferma- © mi çıkartmak suretile memnun et- eğe ve işimizi sekteye uğratmağa ider sanıyorum. Esasen Koca Rüş- istipdada maildir. e Mutlakbir ikümdarın vekili mutlakı, sadra- ! zamı olmağı ve mührühümayunu koynuna koyup keyfince | hareket tercih © eder, fıtrattadır diyorum. Kayserili Ahmet Paşa da bu söz- © sonra o zamana kadar söylemeği unuttuğu yeni mühim bir hâdiseyi hatırlamıştı $ vel, söyle bir söz kulağıma çalın. o muştı ki şimdi konuştuğumuz esasa | tealluk ediyor, zümundayım. Bahri-. ye zabitanından o olupbir aralık! > makam yaverliğinde bulunmuş o- im Bey kaptan ki elyevm maiyetişahane gemilerinde Sarasker Paşanm, gece Paşayı şaşırtmıştı! “Esnaf cemiyetleri Bütçeleri Yeni teşkilâttan iyi neticeler alınıyor © © Esmaf cemiyetlerinin yeni sene büt- çelerini tanzim etmeleri lüzumu tebliğ edilmiştir. 15 kânunüevvele miştir, kadar ye- bütçeler tetkik ve tasdik edilecek- Esnaf cemiyetlerinin inkişafı için ye İN bazı tetkiket yapılmaktadır. Esef cemiyetleri müşterek yardım sandığının © fanliyete geçmeni için (Halk sandıkları ör Bun çıkması beklenmektedir. oç, Bir kısım cemiyetlerin müşterek bir büro halinde yor riyle İyi ne , ticeler alınmıştır. Kaldırımcılar, inşant- çılarla diğer bir zümre, kabzımallar, seb © zecilerle ekmek epin da âyri bir — zümre olarak yılbaşında müşterek büro- oya iltihak edeceklerdir. © Halen mevcut cemiyetlerin ve mua- .yeneye tabi azasnın yekünu, 22 bini bul muştur . Hakikatte şehrimizde 50 bi- ne yakın esnaf bulunduğu o mübakkak © görülmektedir. Yeni talimatname ve esnaf - belediye talimatnamesi projesi ahkâmı hakkında, Esnaf cemiyetlerinin de mü- taleası sorulmuştur. Cemiyetler, calarını esnaf mürakabe heyeti ne vermişlerdir. Bu mütalenlar üzeri başmürakiplikçe talimatnamenin rapor- #örleri davet ve kendilerile müdavelei efkâr edilmiştir. © Şimdiye kadar bir kısım halkta, be- lediyenin “esnaftan alınacak cezaları varidat olarak bir kalem halinde bütçe- sine tevdiini ve bu suretle varidat temis si hedefini güttüğü kannati vardı. — Yapılan hasbihalde, esnafın cezalan- odırılmadan talimatnzme ahkâmmın te. tbilki sıhhi olarak arzu edildiği Yarın: Yusuf İzzettin Ef.nin boşboğazlığı 5 Mitat aa, Koca Rüştü Paşaya itimat Efendi ile — Şehzade Hamit Efendiye de eden yok ! müstahtemdir. Nezdiâciziye gel- di. Sekiz gün akdem, Hünkâr saydüşikâr zımnında Çekmece gölü ne teşriflerinde Şehzade Abdülha- mit Efendiyi sureti mahsusada ya- ver gönderip çağırttığını, Efendi- nin Kâğıthane üstünden at ile Çek- meceye gelip amcası (tarafından pek iltifatlı kabul olunduğunu ve göle sokulmak için ikisi “Fethi Bü- lent,,in küçük flikasına binip fakat içeri doğru ilerliyerek on beş, yirmi kürek boyu gittikten sonra bir kö- şecikte tevakkuf ile bir saate karip müddet ehemmiyetli surette ve ya- vaşça konuştuklarını — anlatmıştı. Bendeniz buna bir mânâ vereme- miştim., İki üç gün sonra Tepdil Es- kisi Hüseyin Efendi, Abdülhamit Efendinin Valideliği dınefendi ve hemşiresi Cemile Sul-. tanım ve Damat Mahmut Celâlettin Paşanın Pertevniyal Valide Sultan tarafından Çamlıcada Valide ba- ğında hususi bir ziyafete davet olun duklarını ve Sultan Azizin bunlara mühim miktarda atiyeler ihsan ey- lediğini söylemişti. Abdülhamit E- fendinin amcasına yaranmak ve te- veccühünü kazanmak için çalıştığı ötedenberi malümümuz olup, kendi si uçan kuşlardan haber alır, şef- faf bulutlardan nem kapar, çok kur | naz, hiylebaz olduğu cihetle gerek Çekmece gölünde av o bahanesile gizli konuşmalar, gerekse Vali bağı ziyafeti, herhalde boş de; Zatıdevletlerinin ve asdıkayı tin azmü karşılamak için bir hazırlıktır, en- dişesindeyim! Hüseyin Avni Paşa, buna: , > Ben, Abdülhamit Efendi ile bir kaç defa görüşmüştüm, o da res- mi günlerde vaki olmuştu. Çok sin- si, çok anlayışlı buldum. Bu sülâle- nin içinde hazırların en akıllısı o- dur, derler. Ancak bazı zatlardan aldığım malümata göre hiç inanılır bir kimse değil imiş! Varsınlar am- ca, yeğen vesaire ne (yaparlarsa, ne engeller, dolaplar (o kurarlarsa yapsınlar, kursunlar, bizi azmimiz- den, hayırlı emelimizden o men'e muktedir olamazlar, Cevabile lâkırdıyı kısa kesmiş ve bu sıralarda saat te on buçuğa gelmiş olduğundan önceden Saras- ker Paşa ve yarım saat kadar son- rada Kaptan Paşa, Soğan ağa mahallesinde Mitat Paşa konağına gilmek üzere hareket etmişlerdi. e- dal vakitsiz ziyareti, Mitat Paşanın ifşaatı. z EE a Meclis dün toplanamadı ANKARA, 16 (A A.) — B. M. Mec lisinde bugün ekseriyet hasıl olmadığın | müzakere açılmamıştır. Meclis cu. martesi toplanacaktır, iş. Mısır tahvilleri > yün lal Ça) — Yüzde 3 faiz ve ikramiyeli kredi fona tahrillerinin bugünkü çekilişinde ka zanam numaralar; 1886 senesi tahvillerinden 247,511” numara 50,000, 1903 senesi tahvillerin- den 465,551 numara 50,000,n 1911 sene si tahvillerinden 67,584 numara 50,000 iş Almanyada siyâsi af BERLİN, 16 (A.A.) — Siyasi bir umumi affın pek yakın olduğu teyit o- diliyor. Roosevelt'in emrini dinlemeyenler anlaşılmıştır. Buna rağmen talimatname projesin- de, dükkünları önünde kömür yakılması memauiyeti gibi bazı yasaklar vardır. Küçücük bir berber dükkânın içinde ateş yakılamıyacağma nazaran, bütün esnafın dükkânların meselâ hava gazile Bı Peristu Ka- | cezmettiğimiz inkılâbı | li MİLLİYET CUMA 17 RINİSANİ 1933 IHARICI HABERLER Mahrem Bir vesika Alman ajanslarına veri- len gizli talimat PARİS, 16 (A A.) — Havas Ajan- sı bildiriyor: Petit Parisi. ii Almanların mahrem bi neşretmektedir. Bu vesikanın mali ve cenubi Amerikada yapılacak propagandaya ait talimat” tır. Vesika da resmi veya hususi ajanların Fran- saya karşı kullanacakları wsuileri bu vesikada Fransa “Almanyar ması mümkün olmıyan rakil tavsif ediliyor. İngiltere için de “Fransanın en kuvvetli ve en tekli- keli arkadası” deni Ai idikten sonu zah etmekte ve harfiyen şöyle demek- tedir: Versay muahedesinin müzakerat icrası yolu ile yeniden gözden geçiril- mesini temin için hiç bir şeyi ihmal etmemek lâzumdır. Fakat Almanya - pın bundan başka bir usul kullanma: i takdirde de hiç bir şeyi Almanyanın meta halihazırda Sare arazi indesidir, Almanya- nın Alsas üzerindeki lâyezel huku - kundan şimdiki halde bahsedilme mek lâzımdır. Almanya, halihazır Lehistana karşı daha itilâfcuyane hı reket etmektedir. başka suretle tatmi: dedir. Eski Alman müstemlekelerinin in kısmının iadesi talebi dir. Son gaye Alman ekalliyetinin mevcut bulunduğu bü - tün toprakların iadesi, müstemlekele rin kayıtsız şartsız geri verilmesi ve Almanyanın beynelmilel Ukontroldan âzade olarak teslihat sahi zır değildir. Vesi Böyle bir nizada beynelmilel efkârı umumiyenin çok mühim bir rol oyna için hattı bir takım mali fedakârliklara katlan- malıdır. M. Litvinof İle konuşmalar Vashingto mükâlemeleri müsait devam ediyor VAŞİNGTON, 16 (A.A.) — M. Ro osevelt, ile Litvinof Yaldaş dün sabah m kararlaştırılmış değildi. Zira, daha eve vel, M. Roosevelt Sovyet rusya me a merika arasında o münasebatın iadesi meselesinin müzakeresi hazır olduğu zaman Litvinof Yoldaşı kabul ede cekti. miş demek olmıyacğını da söyl Diğer taraftan matbuat mümessile leri ile görüşürken M. Roosevelt Sov- yet ve Amerika müzakere) bii bir şekilde cereyan etti müşti. Hattâ cümhurreisi cuma, hattâ pazartesiye kadar bir şey bile imzala- ma, bunun Sovyet Amerika müzakere inin muvaffakıyetsizlikle neticelen- ir, M. Roosevelt, Litvinof Yoldaş ile başlamış olduğu görüşmelerin memnu niyet verici şekilde inkişaf ettiğini ve etmekte olduğunu da ilâve etmiştir. Yangın davası BERLİN , 16 (A.A) — Reichstag yangını inin gelecek celsesi İ7-i1 de yapılacaktır. Bundan sonra muhakemenin siya- si safhasına Leipzigde cumartesi günü başlanacaktır. Dünkü celsede bir çok şahitler din- lenmiştir. İşçilerden biri bir kahveci çırağı, bütün şahitlerin ifadelerinin ak- sine olarak Van der Lubbeyi Bulgar larla beraber gördüğünü söylemi; Koridorlarda, Almanyaya oğlunu görme ğe gelmiş olan Dimitrofun ihtiyar an- mesi dolaşıyordu Alman - Leh Barışması İlki memleket münasebatı dostluğa doğru gidiyor BERLİN, 16. A.A. — Volff ajansın- | dan : Başvekil Hitler dün kariciye mazı. rının buzurile Polonyanın yeni Berlin se firini kabul etti. o Görüşmede Alınan - Polonya münacebetleri mevzuubahis ol. du ve her iki hükümetin doğrudan doğ- ruya müzakerelerle aralarındaki mesele- leri halletmek ve müşterek temaslarında Avrupa sulbunu takviye için kuvvete mü racaattan vazgeçmek hususlarındaki işti. rakleri meydana çıktı. CENEVRE, 16. A .A. — Bir ademi t6- ü i neşri hakkında Var- ş mda esas ilibarile bir anlaşma husule geldiğine dair olan haber silâhları azaltma konfernsı mhfellerinde birdenbire hoş ve sevindirici bir tesir yap ve Varşovadan gelen haberlerin bu anlaşma beynelmilel hava- i az çok gevşetecek bir mahiyettedir. Paris ve Cenevredeki Fransız mah fellerini hiç te hayrete düşürmeyen bu anlaşma bu mahfellerde büyük bir sevinç uyandırmıştır. Çünkü böyle bir anlaşma Avrupada umumi bir sülün yasetinin görüş ve düşünüşleri arasın da yer bulmaktadır. Almanyada intiba BERLİN, 16 (AJA.) — Havas A - jansının muhabirinden: Volf Ajansı. nın bir tebliği Polenya Almanya müpnasebatının ehemmiyetli derecede iyileştiğini bildirmektedir. Eğer bu müzakereler, bir anlaşma ile netice - lenirse, Avrupada sulhün istikrarma mâni olan büyük sebeplerden birisi or tadan kalkmış olacaktır. Filbakika a- demi tecavüz ilân kın bir azmand zalanmak ihtima! tadır. Mayis ayındanberi, Alman matbuatı Po, lonya koridoru hakkında şikâyetlerde bu- Tanmamaktadır ki bu, Hitler hüölcümeti ta rafından bugün için sulh arzusunu gös- teren ilk vazih harekettir. Alman - Pelon ya yaklaşmasının ikdi üphesi: 14 sönedenberi bu devam eden ikti: harbe nihayet ver- mek üzere müzakerelerin dveamı olacak- tır. i mümkün kılmak Lehistanda intiba VARŞOVA, 16. ALA, — Polonya ajan-| 8 bildiriyor : Bütün gazeteler, dün Le- histanın Berlin sefiri M.. Lipaki ile Al man başv . Hitler arasındaki mü- lükat neticesini “Alsan. Leh ademi teca- vüz beyannamesi ” ünvan: altında neşret mektedirler. Kurjer Poranay güzetesi, Almanyanın diğer devletlerle olan münasabatında Mil- İetler cemiyeti misakının amelden sakit olduğu bir zamanda dünkü mülükat iki memleket arasında bir uzlaşma vücuda getirmektedir. Diyor. Bu gazele bu meselede mütekabiliyet esasının temamile gözetilmiş olduğunu kaydetmektedir. Yeni bir zemini Toplantı daha Dört devlet yeni bir top- lantıya çağırılıyor a konferansının mesaisine yeniden başlaması temin için M. Hen- derson ile ve ümit edildiğine göre, diğer alâkadar murahhaslarla, danışmak üzere yarın Cenevreye gideceklerdir. , Reuter ajansının hariciye nezaretin- den aldığı malümata göre dörtler misakı | ns imza eden devletler a-asında bir toplan tı yapılması hakkındaki teklifin bu ya- kınlarda Cenevrede yapılacak konuşma- lar esnasında müzakere edilmesi muhte- meldir. Yine Reuter ajansının edindiği malü- mata göre , Sir John Simon'un Cenevre- ye gitmesi, silâhları azaltma konferansı i neticeye vardırmak için İn- iy de Cenevrede yapılabilecek veya yapıla» mıyacak şeylerden ayrı olarak, İngiliz #nukavele projesini ileride cereyan edecek müzakerelere esas addetmekte devam e- decektir. Z nım ikiz iki oğlan doğurdu. Bi idaresi kanununun 58 inci A ET A ER PEN ES SE AE LE EET ETE Nufusa kaydedilemeyen çocukla ANKARA, 16 (Telefonla) — Af kanununun 16 ıncı maddesi mu- cibince 4 teşriniesvel 926 tarihinden evvel affolunan nikâha müstenit evlenmelerin ve bu evlenmelerden doğup nüfus idaresince tescilleri ya- pilmamış olan çocukların alâkadaıların vesikalarla veya köy mahalle veya Beledliğe ilmühaberlerile vuku bulacak müracaatları üzerine ka - yıt ve tescil muamelelerinin ifası için Dahiliye Vekâletince hazırlanan talimatname lâyihası Başvekâlete takdim edilmiştir. Fuhuşla mücadele talimatnamesi ANKARA; 16 (Telefonla) — Men'i fuhuş nizamnamesinin tatbik edilebilmesi için ihzar olunan talimatname Heyeti Vekilece kabul e - dilmişiir. Talimatname önümüzdeki hafta Resmi Gazete ile neşredile - cek ve tatbikatına girişilecektir. Kılavuzluk tarifesinde değişiklik ANKARA, 16 (Telefonla) — Kılavuzlak ücret tarifesinin umumi hükümleri üçüncü maddesinin Ga'ata limanında 501 gayrisafi tonilâ. ik gemiler kılavuz almak mecburiyetinde değildirler, şek - linde değiştirilmesi ve tarifenin ikinci fıkrasındaki nisbetlerin hizası - na da 501 den 1000 gayrisafi ton'lâloya kadar 7lira alınır, ibaresinin l konulması Heyeti Vekilece kararleştırılmıştır. Gazi Hz. ile Avusturya reisicümhuru arasında telgraflar teati edildi ANKARA, 16 (A.A.) — Avusturyada cümhuriyet iJânının yıldönü mü münasebetile Reisicümhur Hz. ile Avusturya Reisicümhuru Hazret- leri aralarında aşağıdaki telgraflar tenti olunmuştur: Avusturya Reisicümhuru M. Vil helm Miklas Hazretlerine, Avusturya Cümhuriyetinin yıld önümü münasebetile zatidevletleri - ne en hararetli tebriklerimi ve şahsi saadetinizle dost Avusturya mille. tinin refahı hakkındaki temennilerimi arzetmek isterim. Gazi M. KEMAL Reisicümhur Gazi Mustafa Kemal Hazretlerine, Dostane temenniyatınızdan çok mütehassis olduğum halde zatidev- etlerinden en samimi tesekkürlerimi ve şahsi saadetinizle Türkiye cümhuriyetinin refahı hakkındaki hararetli temennilerimi kabul etme- nizi rica ederim. MIKLAS Ordu ticaret odası reisi İsmet Paşaya izahat verdi Ege vapurundan (Gece saat 2 Telsiz) — Ordu ticaret odası reisi vapurdadır. Başvekil ve İktısat ve kiline izahat verdi. Bu sene fındık vaziyet” çok iyidir. Fiyatlarda yüz de seksen fazlalık var. Mahsul de fazladır. Sadun Galip Ege vapurunda bir hanım iki çocuk doğurdu Ege vapurundan (Gece saat 2 Telsiz) — Sakin bir deniz ve ha- vayla yolumuza devam ediyor: Orduya çıkacak yolculardan bir ha in adını İsmet öbürünün Celâl koydu- lar. Losaya hediyeler verildi. Sadun Galip Adliye Vekili bugün geliyor ANKARA, 16 (Milliyet) — Bir müddetten beri rahatsız bulunan Adliye vekili Saraçoğlu Şükrü Bey tedavi için bu akşamki trenle İstan- bula hareket etmiştir. : Telefon ücretleri hakkında vekâlei - son kararını verdi ANKARA, 16 (Telefonla) — İstanbul telefon ücretlerinin indiril- mesi etrafındaki tetkikat hitam bul muş ve Nafia Vekâleti nihai kararı- nı Posta Telgraf idaresine bildirmi ştir. Buna göre mukavelede musar - rah para esası gene altın İngiliz lirası olarak kabul edilmiştir. Bu altın esasın son aylardaki tahavvüllerin e nazaran fiyatın hükümet, belediye borsa ve şirket mümessillerinden m ürekktp komisyonunca tetkiki ve fazla alınmışların eshabına reddi i cap etmektedir. Ankara ve Istanbulda üçer azalık birer idare heyeti tesis ediliyor ANKARA, 16 (Telefonla) — 2225 numaralı kanuna ve vilâyetler maddesine göre işi çok olan Ankara, İstan- bul vilâyetlerinde üçer azadan müteşekkil olmak üzere birer idare he- yeti tesisi İcra Vekilleri Heyetince kabul iştir. Talimatnameye na- zaran bu idare heyetleri valinin veya muavininin reisliği altında muay- yen günlerde toplanacaktır. Muhtelif kanun ve nizamlarla bu idare he- yetlerine verilen vazifeler idari ve kazai olmak üzere ikiye ayrıdmak tadır. İdare heyetleri istişari mahiyette beyan edecekleri mütalealar - dan mesul değildir. Heyetin bu kabil karar ve mütalealarının icrasın - da da vali mümeyyizdir. İdare heyeti azaları diğer memurlar gibi her gün çalışma tarzlarında muntazaman vazifeleri başında bulunmağa mezundurlar, pon Seyrusefer talimatnamesi ANKARA, 16 (Telefonla) — Dahiliye Vekâletince tanzim olunan yeni seyrüsefer talimatnamesinin Nafia vekâletini alâkadar eden kıs - mı üzerinde de tetkikat hitam bulmuştur. Lâyiha bugünlerde Heyeti Vekileye gönderilecektir. ,İHariciye Vekilinin Belgrat seyahati ANKARA, 16 (Telefonla) — Hariciye Vekili Tevfik Rüştü Bey ö- nümüzdeki hafta sonunda Belgrada gidecektir. Recep Bey Avrupaya gidiyor ANKARA, 16 (Telefonla) — Fırka kâtibi umumisi Recep B. pa- zartesi günü İstanbula hareket edecek ve oradan Avrupya giderek bir tetkik seyahati yapacaktır. Kontenjan harici girecek eşya ANKARA, 16 (Telefon'a) — Kontenjan işlerinin tatbikatını ko « laylaştırmak üzere hazırlanan âtideki kararname Heyeti vekilece ka - bul edilmistir. 1 — Madenler istihsal ve ihrac için hariçten getirilecek mevat İktı- sat vekâletinin müsaadesile konten jan harici ithal edilir. 2 — Koli postal ile eglecek ma kine yedek aksamının kontenjan ha- rici ithaline müsaade olunmuştur. 3 — Kontenjan listelerine dahil eşyalardan nümune olarak geti - rileceklerle fabrikaların mümasilini imal etmek üzere hariçten celbe- decekleri nümunelerden ticari kıymeti 50 lirayı tecavüz etmeyenleri İktisat vekâletinin tasdiki ile kontenjan harici ithal olunur. 4 — 20 Ağustos 933 tarih ve 14859 sayılı kararnameye bağlı kon - tenjan listesine ilâveten 283 tarife numarası için birinci üç aylık devre- ye mahsus olmak üzere bir buçuk milyon kilo kontenjan verilmiştir. İsveçten kontenjan harici girecek eşyanın mıktarı ANKARA, 16 (Telefonla) — İsveç hükümeti ile yapılan ticaret iti lâfnamesinde İsveç firmalarına ya pılacak siparişlerin 500,000 liraya kadar olanları için konulmuş olan takasta istisna kaydı 14853 sayılı ka rarname ile ithal hakkını tazammun etmediği ve bu sebeple itilâfname- nin buna müteallik hükmünün tatbik edilmediği anlaşıldığından itilâf- name C fıkrasında devlet müesseseleri tarafından takas mecburiyetine tâbi olmıyarak 500,000 liraya kadar İsveçe sipariş edilebileceği yazılı İsveç menşeli eşyanın İktısat vekâletinin muvafakatile kontenjan hari ci olarak ithaline lüzum görülmesi Heyeti Vekilece kararlaştırılmıştır. Cenupta 59 kaçakzı yakalandı ANKARA, 16 (A.A.) — İkinci teşrinin ikinci haftası içinde cenup kudutlarımızda dokuzu çarpışmalı 41 kaçakçı vakası olmuştur. Bu va - lardan 2200 kilo gümrük ve 2400 kilo inhisar kaçağı, 1600 defter siga- ra kâğıdı, 250 kutu kibrit ile ikisi yaralı 59 kaçakçı, dördü ölü 60 ka » çakçı hayvanı ve 67 kaçak hayvan, 3 tüfenk, bir tabanca ve 27 fişek tu- tulmuştur. ai asili ALAN EN