21 Kasım 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 11

21 Kasım 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 11

ırpam i e Fırkâ teşkilâtına dair Geçen gün İstanbul kazaların- dan birinde yapılan köy teşkilâtın- dan bahsederken demiştim ki: —İnlelâbın ana hatları Büyük | Şefin işareti bize ( öğretmiştir. Bu | hatlar üzerindeki küçük ileri hare- | ketlerini halkın, memurların, fırka > teşkilâtnm ve halkevlerinin idrâk etmesi ve yapması icap eder. Hal- buki bu teşkilât kendilerinden bek:| lenen vazifeyi ya hiç yapmıyorlar | veyahut pek ağır davranıyorlar, Bu bahse avdet © etmek isterim: Çünkü on yedi milyonluk bir küt- İeyi harekete getirmek ve inkili bın kasdettiği yeni hayatı kökleştir- mek için geçen her günümüz telâfi edilmez bir zıyadır. 1 İlk hürriyet £ inkılâbından beri memlekette bir çok teşekküller gör- dük. Fırka yapmak, ocak anak, kat bunları l hummalı bir çalışma ile ileriye fır- | atmak lâzımdır. İçtimai ve ri | teşkilât bizde her zaman olduğu gibi bu işi zevk edinen | fırkadan fırkaya, cemiyetten o cemiyete, ©- caktan yurda kapı ( değiştiren im sanların âdeta & mesleği olmuştur. | Geçen gün en çok faaliyette bulu- | nan bir kaza teşkilâtınm dokuz yüz- den fazla mevcudu olduğu halde | içtimalara azami on iki kişi l nin iştirâk ettiğini haber aldım. İş- te teşkilâtı felce uğratan, © göster- melikten ibaret bir kuruluş rengi veren hata buradadır. İnsan bir fırkaya, bir cemiyete girerken bir takım içtimai, siyasi vazifeler taahhüt eder ve bunu aşk ile yapar. Bizim teşkilâtımıza giren-' lerde bu hararetli faaliyet aşkını gö, remiyorum. Siyasi ve içtimai teşek- | küllerde ismi görülenler âdet olsun, | görenek olsun diye veyahut herhan- gi şahs bir menfaat kaygusile ora- lara kapılanmış bulunuyorlar,Bunu da samimi kabul edelim. Fakat bu mühürlü, reisli, | lokalli, masraflı teşkilâtın inkılâbım ana hatlarmdan ayrılan küçük milli,içtimai,terbiyevi vazifeleri ihmal etmeleri doğru de- ğildir.Her fırka ocağı,her halkevi şu besi inkılâp fikir ve gayelerinin bir | kaynağı olmalıdır. Her nahiye, her | köy kendinebir program çizerek mubitinin sıhhati, seviyesi, terbiye- si, yaşayışı, gıdası, yolu vesairesi ile meşgul olmalıdır. Çok defa biz böy- le küçük işlere ehemmiyet vermi- | yor ve nahiye lokalinde — devletin yüksek siyaseti hakkında mütale- alarla çene çalıyoruz. Halbuki me- tai taksim edilmiştir.Her fırka,her ce miyet, her teşekkül kendi vazifesi- yi yaptınğa mecburdur. Bunum için | de kendi muhitindeki münevver, gü zide ve mülehassıslardan istifade edecektir. Artık eski İttihat ve Terükki ku- lüplerindeki sekter kafayı, dar ve iğreti, geçici çalışma usullerini bı- rakmamız lâzımdır. Bu inkılâp 908 inkılâbı değildir. Büyük Şefin ana hatlarmı gösterdiği bu inkılâbı değiştirecek cüz'ülamlar & köylere doğru yayılan fırka ve halkevleri teşkilâtıdır. Bunları sıkı bir kontrol) kw»bi altında çalıştırarak ve içlerine da- ba genç, daha yüksek tahsilli, inkı- lâbın ve ogayelerinibin nefis hisseden ve yaşayan insanları almak ve çalıştırmak lâzımdır. Vazifesini yalnız merkezden ge- len evrakı okuyup dosyasına yer- leştirmekten ibaret zanneden te- şekküllerden inkılâp ne fayda bek- İiyebilir? i Burhan CAHİT Romanyadan muhacır geliyor Samsun vapuru, Köstenceden bazı Romanyalı müslüman muhacirleri ge- Görmek üzere dün akşam limanımız - dan Köstenceye hareket etmiştir. Hacmi istiabiye göre yolcu ve eşya Deniz Ticaret müdürlüğü, Türk va purculuk şirketinin faaliyete geçmesi Üzerine, mıntakasındaki bütün Jijman- lara bir tamim göndererek, atelümum vapurların hacmi istiabilerinden fazla yolcu ve eşya almalarına sureti kati- yede müsaade ve müsamaha edilme - sini tebliğ etmiştir. Gö zet e Mimari sergisi İstanbul Halkevi Reisliğindeni Almanyada Mimarlık tahsilini biti ren Mimar Ahmet Sabri Bey tarafın- dan evimizde bir mimari sergi tertip edilmiştir. 17-11-933 cuma günü saat 14 te açılozak olan bu sergi umuma açıktır. — 0 — Türkçe dersler Halkevi Beyoğlu kısmından: 20 Teşrinisani 1933 pazartesi günü saat 18 de türkçe derslerine başlana- Türk - Yunan > e iş Ticaret ofisi zg Yunanistan murahhasla- rını intihap etti Müddeti ay sonun itecek olan Türk - Yunan ticaret yahut ls- tanbulda muktelit bir Türk - Yunan ofisi teşekkül edecekti. Yunanistan, muhtelif ofise murahhaslarını seçmiş- olduğundan ofisin, yeni müzakeratın nelicesine göre teşekkül edip etmiye- nlaşılacaktır. Mintaka ticaret odaları birliği Bu sene Ankarada toplanacak ti- caret odaları umumi kongresinde, ye- ni ticaret odaları kanunu lâyihası, mm- taka tcaret odaları birliği tesisi de görüşülecektir. İsviçreye halı ve kürk ithali İsviçre hükümeti, halı ve her nevi kürklerin, İktisat dairesinin vereceği müsaade ile İsviçreye ithal edilebile - ceğine dair bazı takyidat vazetmiştir. Ithalât muamelesini kolay- laşlırmak için İthalât muamelâtmı daha kolay ya pabilmek için gümrük ve inhisarlar ve 'kâletince yeni baştan hazırlanmış o- lan (gümrük tarife kanunu) etrafın daki tetkikat hitam bulmak üzeredir. Lyiha yakında meclise sevkolunacak - tır. Bu lâyiha yalnız ithal ve muafiyet tatbikatma ait ahkâmı ihtiva etmek te olduğundan ithalât rüsumunun ta- dili Jâkadar değildir. Son hafta zarfında şehrimiz piya- sasmda yumurta fiyatlarından düşkün Tük olmamıştır. İzmirde mal kalmamış gibidir. İstanbulda da iki bin sandık yumurta kalmıştır. Vejatalin istihsalâlı Vejatalin istihsalâtı hakkında tica ret odasınca tefkikat yapılmaktadır. Bu tetkikat, bizde vejatalinin ne ka - dar yapılabileceğini ve ne suretle ihra catını temin ve tezyit mümkün ola. ğı tesbitini de istihdaf etmektedir. Fransada konlenjan Ftansa, iki aylık son kontenjan İis- tesini neşretmiştir. Bu listede, memle- ketimiz emtiasına 1103 kilo oğlak, 713 kilo koyun ve kuzu derisi, 211 kental mayi ve hamur halinde hülâ - | salar tefrik edilmiştir. İsveç gümrük mütarakesini kaldırdı İsveç hükümeti, muvakkat gümrük mütarekesini kaldırmıştır. suretle İsveçe yapacağımız ihracattan bazı maddelerin tarifeleri de indirilmiştir. Alman ticareti BERLİN, 16 (ALA.) — Almanya vel aymda 347 milyon mark ithalât ve 445 milyon ihracat göstermektedir. Paris borsasında PARIS, 16 (A.A.) — Saat 11,45 te iyo fiatleri şu idi: Dolar 15,12; İngiliz lirası 82,26 frank. Kaba kâgıt fabrikası yi tetkik edilmişti. Fakat, kâğıt fabrikası için her şey- den evvel bol suş iyaç hasıl oldu- öm Halin bu noktada da miktarda su bulunmadığından fab- rikanm tesis edilmesinden vazgeçilmiş- “İtalyanın harici ticareti Altın ve gümüş ROMA, 16 (A.A.) — Som istatistik lerden anlaşıldığına göre, 1933 senesi- nin ilk 10 ayı içinde İtalyaya ithal © ö seneye naza- ran ithalât ile ihracat arasında 1,140,000 000 luk bir azalma vardır. Altın ve gümüş LONDRA, 16 (A.A.) — 1 teşrini- sani piyasası kapanışı: Külçe gümüş peşin 18 1/2, vadeli 18 5/8, ham gümüş peşin 19 15/16, vadeli 20 1/6. WAŞINGTON, 16 (AA) — Dün altının bir ownce'i (ovnç'i) 33 dolar 56 olarak tesbit edilmiştir. sür Tıp talebesinin Maarif Vekilini ziyareti Tıp fakültesi assitanlar talimatna- mesinde asistan olmak için 30 yaşımı tecavüz etmemek kaydının değiğtiril- mesi hakkında teşebbüsatta bulun - mak üzere Tıp talebe cemiyetinden 2€ çilen heyet bugün Maarif vekili Hik - met Beyi ziyaret ederek görüşecek - tir Vilâyette Takas işleri RA İhraç müddeti bu pazartesi bitiyor Takas komisyonu dün de toplan- mıştır. Komisyona , kanunen ihraç müd deti 20 teşrinisanide biteceğinden, son günlerde müracaat çoğalmıştır. Komis- yon bu itibarla eldeki işleri kâmilen ri adır. İstatistik umum müdürü Amerika tetkikatına gitmiş olan is- tatistik umum müdürü Celâl Bey tetki- katını bitirerek şehrimize gelmiştir. Eytam maaşı Mütekait , dul ve yetim maaşlarının. üçer aylıklarının verilmesi için lâzm gelen hazırlıklar bitirilmiştir Bu aylıklar kânunuevvelin birinde verilecektir. Tevfik Hadi Bey i, Tevfik Ha- Tevfik Hadi Beyin, bir gazetenin yaz dığı gibi, buraya her bangi bir ti kikat için gelmemiştir. Tevfik Ha Bey, kolu rahatsız olan çocuğ Tevfik Hadi Bey, Fehmi Beyi ziyaret etmiştir . Ankarada asri po'is mektebi Ankarada yapılacak asri polis mek- tebi için beynelmilel bir müsabaka a- pinler ballırvinda teşhir cinmnrek m- dehassıs heyet tarafından bugünlerde tet Mektep binası için münasip yer bulun- muştur. yiz Yeni ölçü ve vezinler için Vilâyet makamı dün 1 kânunusani- den itibaren yeni ölçü ve vezinler hal- kında bütün kaymakamnlıklara bir ta- mim göndermiştir. Bu emre göre kaymakamlıklar, na- hiye müdürlükleri bu işle ehemmiyetli surette meşgul olacaklardır. Mağaza lar, dükkânlar. teftiş edilecek ve yeni ölçü ve vezinlerin tedarik ve tamam- landırılması alâkadarlara tefhim edile cektir Damgalandırılmamış ölçü ve vezin- ler müsadere olunacaktır. Karakoldaki dayak tahkikatı Didar Hanımın Dolapdere polis mev- kiinde dayak yemesi hâdisesinin tah- kikatına dün de ehemmiyetle devam e- dilmiş, bazı şahitler daha dinlenilmiş- tir. Henüz tahkikat tekemmül etmemiş- tir. Cumartesi günü tahkikata devam edilecektir. Yeni muhakemaler Ünyon sigorta kumpanyası müdürü M. Piyusun Ticaret gazetesi aleyhine ikame ettiği hakaret davasile, Zincir. likuyuda bir jandarmamızı otomobilile çiğneyerek öldürmekten suçlu klişeci Alettin Beyin muhakemelerine ya- rın üçüncü cezada başlanacaktır. Dolandırıcı : miş, cürmü sabit olmuş, 3ay 15 gün hapse, 85 lira para cezası vermesine ka- rar verilmiştir. —— Inhisarlarda Afyon fiatları Uyuşturucu maddeler inhisarı ida- resi, afyon mübayantıma devam et- mektedir. İdare, son haftalarda fiatleri yükseltmiştir. İZ morfinli afyonun ki- osunu 85, 12,5 morfünli afyonun kile” sunu 59, ve 13 daha fazla morfin af- yonun kilosunu da 61 kuruştan müba- yan etmektedir. İdareye gelen malâmata göre, evvel ki gün İzmir borsasında 975 kile afyon satılmıştır. Alıcılar hararetlidir. Afyon tacirleri davet edilecek veli Vapurlar müayyen za- manlarında gidecekler Denizyolları kanunu, muhtelif hat- lara işliyecek vapurların hareket edecek- leri gün ve saatlerin muayyen olmasını , İktesat vekâleti de, tesbit et- tiği tarifede bugün ve saatleri tayin et- miştir. 5 Buna rağmen, Devlet Denizyolları i- deresinin dün akşam saat 18.de Bart na hareket etmesi lâzım gelen Bursa puru, vaktinde hareket iştir. Bu bal, idarenin mevcut vapurları kâfi olmamasından, Türk vapurculuk şirketi mn Vapurlarım muayyen gün ve saat lerde hareketlerini temin edecek tedbir. ler almacaktır Diplomasız dişçi Çalışırken cürmü meşhut halinde yakalandı Sirkeci civarında Abdurrahman İs- minde adamım diplomasız olarak gizli dişçilik yaptığı haber almmıştır. Bu adamın evinde yapılan âni araş - rmada kendisi bir kadının dişini te- davi ederken cürmümeşbut halinde ya kalanmıştır. Sıhhiye müdiriyeti ve za- bıta tarafından bu adam hakkında ev rak tanzim olunarak adliyeye verile - cektir. Kaçak et Karagümrük civarmda bir evde kaçak et kesilip satılıdığı haber alın - mış, zabıta bu evde araştırma yap - mıştır. Bu araştırmada Hikmet ve Ri- za isimlerinde iki kişi evde kaçak o - larak hayvan keserlerken cürmü meş- hut balmde yakalanmışlardır. Hikmet ve Riza adliyeye teslim edilmişlerdir. Alacak meselesinden Beyazıtta boj gezer takımından Mehmet ile Abdullah isminde birisi bir alacak meselesinden kavga etmiş lerdir.. Kavgada Abdullah kama ile Mehmedi tehlikeli surette tır. Mehmet hastahaneye kal Abdullah yakalanmıştır. Paketteki tüfek Kadir isminde birisi dün akşam geç vakit #linde bir cekete sarılı uzun bir paket Beyoğlunda arka sokakıarın bi rinden geçerken polislere tesadüf et - miş, Kadir polisleri görünce kaçmak il iştir. Memurlar bundan şüphele- tahkik edili - Bulunmuş eşya Eminönü polis merkezi 62 lira ev- rakı nakdiye, bir bavul içinde 29 par ça çamaşır ve sair eşya, bir otomobil İâstiği, bir mikdar şeker, yarım çuval fasulye, defter, elektri! i, dikiş ma- karası, gözlük, içinde bir mikdar pa - ra bulunan bir çanta bulmuştur. Sa- hipleri polis ikinci şubesine müracaat Ja para v larını alacaklardır. Hirsız Düni akşam Yemişte dolaşan İne- bolulu Rifat isminde bir adam zabıta memurlarmm şüphelerini celbetmiş, karakola davet edilerek üzeri aran - mış ve o zsmâri ceplerinde dükkân kilitlerini açmaya ve kesmeye yara - yan âlât ve edevat bulunmuştur. İne- bolulu Rifat hakkında tahkikat de - rinleştirilince bu adam o civarda! hırsızlıkların faili olduğu anlaşılmış nezaret altına alınarak tahkikata baş lanılmmıştır. Bilezik hırsızları Af kanunu dolayısile son tahliye e dilen mahkümlardan iki kişi evvelki gün Pangaltıda bir evden bilezik ça - Sam ve dün Adliye Gümrüğe gelen prinçler Kontenjandan evvel sipariş edilmiş Ie nezdinde teşebbüslerde bulunmuş- lardır. Gelecek altı aylık listeye bu pi- çinçlerin ithal edileceği vadini aldık larını ler, Galata gümrüğü Galata gümrüğünün tamiri için on bin liralık tahsisat havalesi gelmiştir. Denize düşen eşya , Denize e a gümrük res- mi ve tüccar la gümrük idaresi arasmda bir ihtilâf vardı. 6000 ton Bir müddet evvel, İktisat takas komisyonu mişlerdir. Gümrük idaresi, ba hususta vekâletten talimat istemiştir. Bir Yunan motörü parçalandı İmroz adasınn Tuz burnuma çar. pan bir Yunan motörü tanı boğulmuş, Belediyede Otomatik Merdiven İtfaiye merdiveni tec- rübe edildi in getirilen yeni otomatik tecrübeleri | yapılmı Merdiven son sistemdedir. Merdiv: harekete getirmek için, venlerde olduğu gibi, e ğa lüzum yoktur,. Merdivende iki düğ me vardır, birine basıld: bir buçuk dakikadan az bir müddet içinde yirmi altı metreye kadar yük- seliyor. Diğer bir düğmenin basılması ayni zaman içinde merdiveni katlayıp topluyor. Bundan başka merdivenin son ba — samağında bir hortum vardır ki bu hor tum bir arazözden şu almak suretile en yüksek binaları aşarak çok uzun mesafelere kadar su verebilmektedir. Bundan başka merdivendeki bir ha - lat tertibatı da yüksek binalarda ateş ve duman içinde kalan insanları kısa bir zamanda şağıya indirebilmektedir. Dördüncü vakıf hanının yeri Evkaf ile belediye arasında dör - 'düncü vakıf hanınsı vaziyeti etrafın. da bir duva vardır. Bu davaya göre be- lediye, Vakıf hanınm “kulei zemin” üzerinde yapıldığım ve arsanın ken - disi it olması itibarile hanın yıktı rılmasile arsanın teslimini istemişti. Bittabi bu iddia, şekle ait olduğun - dan belediye davayı kazansa bile ko- <a ban yıktırılacak değildir. Halbuki evkaf, hanın bulunduğu arsanın Ha- midiye imareti yeri olduğunu iddia e- diyor. Mesele, her iki taraf mühendis- lerinden mürekkep bir heyete havale edilmiştir. Yakında mahallinde tetki- kat yapılacaktır. Bir çok işler geri kaldı Yapılan son tetkikata göre oktru- vanın lâğvından sonra ve sair varida- tın azalmasından dolayı belediyenin bütçe açığı sekiz yüz bin lirayı bul - muştur, Bu vaziyet karşısında tehiri kabil gimiyan belediye sandıklarına tahsisat ayrılacak, bir çok işler geri bırakılacaktır. ii karine Ser komiser Mucip Bey , ,Vüki şikâyet ve tahkikat üzerine işten el çektirilen Beyoğlu birinci ko- miseri Mucip Bey dün Adliyeye veril- möiştir. İlk isticvabı yapıldıktan sonra Burhan Arif Beyin eserleri Cümhuriyetin onuncu yılı müna - sebetile Maarif vekâleti tarafından İs parçalanmış, kap tayfaları kurtulmuştur. metpaşa Kız enstitüsünde açılan ser gide mimar Bürhan Arif Beye bir kö- şe tahsis olunmuştur. Bürhan Arif B. bu sergide Ankaranın imarma ait muh telif etütler, İstanbulun plânlarına ait bazı mesai, İzmitteki Cümhuriyet mey danınn ve Gazi heykeli projesi, Zon- guldak Halkevi müsabakalarına ait muhtelif projeler, Adapazarının imar ve inkişaf plânların ve sair şehirlere ait plânları teşhir etmiştir. Vekâleten ayrı. ca takdirname alan bu eserler hakkın- da Rus misafirlerimiz de ayrıca ka ve takdir göstermişlerdir. Bürhan Arif Bey son defa ecnebiler arasında İstanbul şehrinin imarı için açılan mü sabakaya da dahil olmuş, teklif ve ra porlarmı hazırlamaya başlamıştır. (İş Bankasından alman cetvelidir) 16 Teşrinisani 1933 Akşam Fiatları Tahvilât Elektrik Dima Tünel Ret Anadele İstikrazlar Tatkrazı dahili 1933 İstikramı 97,50 Şark D. yolları 290 D. Muvahhide 51.87.50 Gümrükler Sayd mahi Bağdat T. aakeriye Mümessil ESHAM İs Bankası Na ma 355 « » Hamline 8,20 » w Müemsim (104 Tramvay Anıdalu Hisse Sir. Hayriye Reji 4650 28,60 5 NUKUT Kuruş 167 68 (Satış) 20 £ Fransız 1 İsterlin Dalar Üret 20 £, Belçika 20 Drahmi 20 1. İsviçre 20 Leva 7) Kur. Çek. 1 Florin 2 Şile Av. 1 Pereta Hayat ucuzladı, bedava geçineceğiz! Müjde ey İstanbullular! Hayat ucuzladı. Eiektriğin kilovat fiyatı olan on yedi kuruş otuz paradan on para kesilecek ve 17 buçuk kuruşa indirilecekmiş. Düşününüz bir ke. re! Ne nimet yarabbi!.. Elektriği on para ucuz alacağız. E, buna can mı dayanır Allahım! Artık aileler bu on para ile çocuklarına kışlık elbise, hanımlarına kürk manto ve belki otomobil alabilirler.. Banka- larda hesabı cariler muhakkak ta» şar ve faiz mikdarı ucuzlar, Kilo - vat başına on para bu! Nasıl yap- tılar, nasıl inidrdiler ! Hayret!. Bu acı alayı bir kenara bıraka- hım! Ben elektrik şirketinin yerinde olsam bu on para tenzili yapmaya utanır, hiç olmazsa bir kuruş indi- ririm, Dikkat ettim.. İniş ve çıkış hak- kında muhtelif kanunlar var... Bir kere umumi sukut kanunları bir şeyin güç çıkıp çabuk düşmesini emreder. Havaya taş atın nisbe - ten ağır çıkar ve çabuk düşer. İn - sanlar ekseri geç yükselir ve dü - şenleri çabuk düşer. İnsan ve eşya ne kadar yüksekten düşerse o ka- dar seri di iğünden sukut o nis » bette şiddetli olur. Lâkin fiyatlar böyle değil!, Kâ- fir şey bu kanunların aksine çıkar ken çabuk çıkıyor.. Amma inerken ağır amma ne ağır ve ne kadar az iniyor.. İşte telefon ücretleri... Nasıl s1€ raya sıçraya çıkmıştı... İngiliz hi - rası çıktıkça kordelalı takye giyen İskoçyalı sabık müdür efendi he - men bir Ankara seyahati yapar, izah eder, zam yapılırdı. Simdi İngiliz lirası on buçuk lira dan altı buçuk liraya düştü. Pos - ta, Telgraf ve Telefon umum mü- dürlüğünden, müsteşarlar komis - yonuna kadar her tarâf artık mu- kavele mucibince telefon ücretleri nin inmesi İzm geldiğine karar verdi. Lâkin kâfir şey inmez bir tü Çünkü fiyatların iniş ve cı - kış kanunları, Hikmetteki sukut kanunlarının aksinedir. Çabuk çi- kar ve ağır, amma pek ağır iner. Bu kanunu keşfettikten sonra ar - tık şaşacak bir şey kalmaz. Yalniz anlayamadığım nokta şudur: Zon. guldak kömürünün tonu yirmi hi» raya iken elektriğin kilovatı 18 ku ruştu. Şimdi kömür altı buçuk, ye- di liraya... Elektrik 17 buçuk ku — ruş. 13 lira kömür farkı kilovat ba şında yirmi para mı ediyor?... Ben zaten meklepte iken de elektrik. bahsinde pek kuvvetli değildim. Demek bütün hayatımda bu: elele, trikli bahisleri anlamamak «mü:« kadder imiş... O halde: ) sel “Mukadderde hatâ olmaz hemen yan gel safâ eyle. Kadınların askerliği hakkında ii Bu bahse dair ciddi ve ekseri | mizahi mektuplar alıyorum.. Nete- kim Yükselen imzasile mektup i gönderen bir hanım diyor ki: “Bizim de erkekler gibi asker © lacağımıza neden itimat buyur muyorsunuz?. Kadınlar evvelden beri gönüllü saflarmı teşkil etmez: ler mi? z ! “Erkekler kaleyi dışmdân, ka * dınlar ise içinden fethettiklerine göre muzafferiyet hususunda daa | rada fark kalmıyor demektir. öyle değil mi efendim iğ Bu suale cevap verebilmek için. kalesi fethedilmiş bir kumandan olmalıydım. Halbuki ben me “bir neferim. ai ERİ e Çekirge kongresine iştirak ediyoruz â Devlet üğasndan Süreyya Beyle meli üöüeü Yeri İnn çekirge dair iflere karşı müdafaa edeceklerdir. Bundan evvel de Süreyya Beyle Tevfik Bey Mersine kadar giderek tütsühane işlerini tef kik eylemişler; ve haşerat mütehassıs larının pezareti altında bu hususta ya pılan bazı tecrübelerde bulunmuşları dır. kür hükümetlere: : lan çekirge mü. ür hükü: ze yapılan d endelesine dair tekli hükü- ere ei Belediye kooperatifi satış mağazası açıldı ; Belediye kooperatifinin bir numa ralı satış mağazası dün açılmış ve sas tuşlara başlamıştır. Mağazada bütü a maddeleri mevcuttur. Koopera - tif mağazasında her madde dışarıda ki piyasadan daha ucuz, satılmakta - dır: Mağazadan yalnız kooperatif B38-' ifade i - ratif azası peşin par vermiyecek, bum, lara birer defter tevzi edilecektir. Def terler muhtelif kıymettedir. Bedelleri aybaşında maaşlarından kesilecektir.