21 Kasım 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

21 Kasım 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

a 9 N f Sİ — Ss HİNLik va FEEETETEE ER GİRİK MİLLİYET PERŞEMBE 16 İSTANBUL VE TRAKYA Türk Anonim Şirketinden: Fabrika mızda çıkarılmağa başlanan yeni sene mahsulü toz ve kesme şekerler 29 Temmuz tarihinden itibaren bin kilodan az olmamak üzere her isteyene satılmaktadır. Fiatlarımız eskisi gibidir. Yani İstanbul'da Sirkeci istasyonunda veya depolarımızda araba veya kayıkta teslim. fınlla Kristal Toz Şekerin Kilosu 36,75 fali Küp Şekerin Kilosu 39,50 kırışlır, Ancak en az beş vagon şekeri birden alanlara vagon başıma beş lira indirilir. İstanbul haricindeki yerlerden yapılacak sipar işler bedelin yüzde yirmisi peşin ve üst tarafı hamule senedi mukabilinde ödenmek üzere derhal gönderilir. ŞEKER FABRİKALARI Vepodan itibaren bütün masraflar ve mes'uliyet müşteriye aittir. Gönderilecek mal şirket tarafından müşteri hesabına gorta ettirilir. Sipariş bedelinin tamammı gönderenler için sigorta ihtiyari olduğu gibi en az beş vagon sipariş ederek bedelinin temamını peşin ödeyenler vagon başıma beş lira tenzilâttan istifade ederler. Kıymet takdiri çin komisyon Vapurcular hukuki vazi- yeti tetkik ettirecekler Türk vapurculuk şirketi, teşkilâtını Yapmış ve faaliyetine devam etmekte. ir. Şirket müdürlüğüne henüz kimse tâyin edilmemiştir. Şirket idare meclisinde aza olan ar- Matörlerden imanda diğer arnatörler şir- te birer vazife almışlardır. Şirkete Biren bütün vapurcularm memurin ve Müstahdemini de şirkette yerleştiril. mişlerdir. Bu suretle kadro tamamlanmış ol- duğu halde, bir çok kimseler , şirkete i istemek üzere müracaat etmektedir- Takdiri kıymet hakkı Takdiri kıymet komisyonunun , va- Purculuk şirketinden 25 bin liralık hakkı takdir istediği ve iki gün zarfında cevap beklediği yazılmıştı. Bu mühlet, dün akşam bitmiş, fakat şirket komisyona görüşen muharriri- mize, şirket idare meelisi yeisi Sadık za- de Ruşen Bey demiştir kiz ”— Şirket, kimsenin hakkımı inkâr *tmez. Ânenk takdiri kiymet komisyo- munun istediği bu paraya kanünen hak- muhtacı tetkiktir. Fil hakika bu komisyonen vapurlara konu- lan kıymetlere itiraz edilmiş ve hakem tarafından ikinci defa olarak vapurlara kiymet konulmuştur. Bunun için de Yapurcular tarafından peşinen ücret verilmiştir, Binaenaleyh takdiri kiymet komis- Yonuna da hakkı takdir verilmesi lâzım gelip gelmiyeceği hukukan tetkik edil. | mek icap eder, Bunu tetkik için de 1 Mirde bulunan hukuk müşavirimizi bek- iyoruz.,, Şirkete girmeyen vapurcular Şirkete girmiyen vapurcular, ayrı sahalarda çalışmağa karar vermiş görü- Büyorlar. Bunlar bazı vapurları, ez- cümle Paşabahçeli Cemal Beyin Bursa Yapurunu Devlet Denizyolları idaresine satmak — tekdifinde bulunduğu (söyleni- Yor, Diğer taraftan Yelkenci zade Lütfi ve Paşabahçeli Cemal Beylerin ortağı mütercim zade Hakı Bey, Karadeniz - lupanya arasında bir hat tesis ederek Vapur işletmek tetleikatta bulun. mak üzere İspanyaya gitmişlerdir. Asistanlık Talimatnamesi Tıptalebesi talimatnâmenin dir maddesine itiraz ediyor Tıp Talebe Cemiyeti idare heyeti dün retli bir içtimn yaparak yeni çıkan Msistanlar talimatnmınesini müzakere ei- miştir. için Üniversite rektörlüğü, fakülte de- kanlığı nezdinde teşebbüsatta balunul- Masına karar verilmiştir. Ayrıca bir de heyet seçilmiştir. Bu heyet Ankaraya giderek Maarif Vekâ- ile temas edecek, talimatnamenin ilimi istiyecektir. Dün cemiyetten bir aza bu hususta bir muharririmize demiştir kiz — Yeni Tıp fakültesi asistanları ta- Uimatnamesinde asistan olmak için üç part konulmuştur: Birincisi bir ecnebi alâ veya bulunmak, üçüncüsü de (30) yaşını te “avüz etmemiş olmak. Biz, birinci ve ikinci şartlara itiraz #tmiyoruz. Bunlar gayet doğrudur. Fa- £ (30) yaşım tecavüz etmemiş olmak Meselesi doğru değildir. Çünkü Tıp tâhsili, fakülteler içinde en uzun tahsil müddeti Bir doktor en genç 26 Yaşında fakülteyi bitirir. Talebenin yüz de doksam yurtludur. Yurtlu talebenin Salihli Belediyesinden: in 50-60 beygir ektrik bir motora şirketin ihtiyacı vardır. Motör mücedde! veya az müstamel olup mshalline yer. leştirmek gartile talip olanların 10 gün zarfında Sal hli Bele- Elektrik fabrikası ASİPİN KENAN | ginden hakkında gıyap kararı ittihazle Adres : İstanbul'da Bahçekapıda Dördüncü Vakıf Han. No. 40-30. Telgraf adresi : MEVLİT | Alaçam eşrafından ve tütün tüc- carlarından merhum Ali ağa zade Ali Raif Beyin ruhuna ithaf edil- mek üzre aym 17 nci önümüzdeki “Cuma günü öğle namazından sonra; Dolmabahçede Dolmabahçe camiin de hafız Riza ve Kemal Beyler ta- rafından mevlidi nebevi kıraat e- dilecektir. Arzu ederilerin ve merhumu se- venlerin teşrifleri rica olunur. (9850) Ailesi 8551 Mevlit İstanbul belediyesi mimari şubesi müdürü iken vazife başında vefat eden merhum mimar Servet Cemal Beyin ruhuma ithaf olunmak üzere teşrinise- | minin 17 inci cuma günü cuma namazı nı müteakip Nuruosmaniye camii şeri- finde mevlüt okuttarulacaktır. Merhu- mu seven ve tanıyanlarm teşriflerini Balediye mimari Ş. mesi (arkadaşları rica etmektedirler. Bursa Belediyesinden: 400 METRE HORTUM İtfaiye için 110 milimetrelik 24 telli beyaz keten hortum, ka palı zarfla münakasaya konuf- | muştur. İ 6-12-933 çarşamba günüi halesi yapılacaktır. Şartları an lamak için Muhasebeye ve iha- | le günü saat 16 dan evvel te- minat ve teklif o mektuplarile Encümene müracaat edilmesi, (6293) İstanbul İkinci ticaret mahkemesin- den : Mustafa oğlu Mehmet ef. tarafından Taksim civarında Feridiye Çorbacdar 40-' kağında 8 No, lu hanede mükim Şükran H. aleyhine ikame olunan alacak daya- sının cari takkikatına ikametgâhı meçhul olduğundan yapılan ilânen tebligat üzerine muayyen olan 7-11-933 tarihine müsadif salı günü mahkemede ispatı vücut etmedi 25 gün müddetle ilânen tebliğine ve tah- kikatın 12-12.933 tarihine müsadif salı günü saat 14 te talik kılınmış olmakla keyfiyet ilân olunur. “ Hidrokarbürlerin tahvili hareketi ” hakkındaki iht inal Umum Mü- diriyetinden istihsal edilmiş olan 18 Kâ munsani 1929 tarih ve 2965 numaralı ihti- ra beratının ihtiva ettiği hukuk bu ker re başkasına devir veya icara verilmesi teklif edilmekte olduğundan bu hususta fazla malümat edinmek isteyen zevatın lstanbul'da Bahçekapu'da Taş Hanında 43-48 numaralarda köin vek'li H, W. Stock efendiye müracaat etmeleri ilân olunur. (9913) —— 4 sene Anadoluda milli ve mecburi hiz- metleri vardır. Bir sene de askerlik var | dır. Binaenaleyh normal bir şekilde en genç doktor fakülteye ancak 3l yaşım- da asistanlık için müracant edebilir. Halbuki yeni talimatnamede (30) Yaş kaydı vardır. Bu şekilde fakülte en kiymetli elemanlarını feda etmiş 0- lacaktır. Bu kayıt fakülte telebasini çok müteessir etmiştir. Fakültede asistanlık gibi en mühim bir vacifeden tp talebesinin yüzde dok- san mahrum ediliyor, demektir. Ya- pacağımız teşebbüsler neticesinde bu iyesine müracaatla f altarını nm Ziraat Benusmda bazır bulunduğu ilân olunur. (6319) (30) yaş kaydının tashih edileceğini kuvvetle ümit ediyoruz.,, kuvvetinde tip e- İ nunun 217 nci maddesi mucibince bildirmeleri ve lüzumu para- stanbul, Şeker (Telefon Eski Osmanlı İmparatorlu- gunun taksime uğrayan Vüyunu umumiyesi meclisi | 10 Teşrinisani 1933 e 7 1/2 Enizli 1533 xwrk Borcu tah- villeri hamillerine tediyat ILANI Eski Osmanlı imparatorluğunun tak- sime uğrayan Düyunu Ürmumiyesi Mec- Misi her üç tranşa ait “o 7 1/2 faizli 1933 Türk Borcu tahviilerinin 25 Teşrinisani 1953 vadeli olan 1 Numerolu kuponu te- diyatna Ankara, İstanbul, Paris, Losd- ra, Berlin, Francfort, S/Mein, © Roma, Amsterdam, Viyana, Brüksel, Anvers ve Budapeşte piyasalarında mezkür tar rihten itibaren başlanacağını alikadarla- | ra ilân eder, Bu kupona gayri safi olarak F.F, 18.75 Fransız Frangı tediye olunacak ve muh- telif memleketlerde mer'i olan kanunlara göre icap ederse vergiler bu menlâğ ü- zerinden tevkif edilecektir, Hamiller bu meblâğı Pariste Fransız | Frangı olarak alacaklar ve diğer piya- | salarda kendilerine işbu meblâğın kupon- ların ibrazı tarihindeki rayiç üzerinden muadili verilecektir 22 Nisan 1953 ta-ilili itilâfname mu- <ibince yeni tahvillerin kuponları tedi- yeye vazedildiği tarihten itibaren beş se- me sonra Türkiye Hükümeti İchine mü- ruru zamana uğrayacaktır. Salifüzzikir tedıyata muktazi altı aylık karşılıklar birinci ve üçüncü tranşlar i- Şin Pariste Osmanlı Bankası nezdinde ve ikinci tranş için Berlinde Deutsc.e Bank nd Disconto Geseileclafi nezdinde teş- kil edilmiştir. Diğer taraftan, Meclis, 22 Nisan 1933 tarh itlifsame mucibince haiz olduğu salâhiyete binaen, Fransiz Frangını 25 Mayıs 1934 vadeli kupon için tediye ak- gesi olarak muhafazaya karar verdiğini 25 Teşrinisani 1933 vadeli kuponun Türkiyede tediyesile muvazzaf müesse seler şunlardır » > Ankarada : Türkiye Cümhuriyet kez Bankası Osmanlı Bankası, Türkiye Cümhuriyet Mer. kez Bankası, Osmanlı Bankası , Deutsche Bank und Dis- conto Gesellschaft. İstanbul Otomobil Türk Anonim Şirketinden : ! Meclisi idarece, heyeti umumiyenin fev kalâde itçimaa daveti takarrür ve 17 Bi- rinci kânun 933 pazar günü saat 10 da toplanılması teayyün eylemiş bulunduğun dan azayı muhteremenin vakti muayyen. de merkezi şirkette bulunmaları ve rey için bisse senetlerini veya vesaiki müs- bitelerini yevmi içtimadan bir hafta evvel şirket kasasına tevdi eylemeleri lüzumu ilân olanur, Ruznamei müzakerat : Şirketin vaziyetinin tespiti; (9904) İstanbulda * m enn aman İstanbul 7 inci İcra memurluğun dan: Bir borçtan dolayı mahcuz ve paraya çevrilmesine karar verilen kadın veerkek fanilâsı ve gravat çorap ve saire 18-11-933 cumartesi günü saat 9 dan 10 kadar Bahçe kapıda sadıkıye hanı karşısında 5 numerolu tuhafiyeci dükkânı önün-! de hazır bulunacak memur tarafın dan açık artırma suretile satılacağı ilân olunur. (9937) İstanbul birinci iflâs memurlu- ğundan : İstanbul Tahta kalede bal kapanı hanında icrayi ticaret etmiş olan Hazan ve meşulam Kollektif şirketinin iflâsma karar verilmiştir. Mi irkete ait hiç bir mal bulun mamış olduğundan icra ve iflâs ka- tasfiyenin tatiline karar verildiğin- den alacaklılar tarafmdan otuz gün içinde iflâsa mutaallik muamelele | rin tatbikine devam edilmesi iste | nilerek mesarifi peşin verilmediği | takdirde iflâsm kapatılacağı ilân olunur. (9934) si yona vermeleri. (3372) (5967) ! gün ve münaksaya gireceklerin | deo gün ve vaktinden evvel te-| 7 yorma e ai Tabletleri: Paris, İzmir, Bari sergilerinde birinci derece diploma ve altın mada'ya kazandı. Grip, nezle, soğuk algınlığı, baş ve diş ağrıları gibi has- talıkların en güzel ve kat'i ilâcıdır, İsmine dikkat buyurulması. (8387) 8326 | Istanbul Milli Emlâk Müdürlühünden: | İstanbul Gümrükleri Ba: 1 Müdüriyet Dairesiyle İstan- bul İthalât gümrüğü binasınd iki su ve Serbet satış yerlerinin açık arttırma usulile kiraya ve : ilme işi bir hafta uzatılmıştır. İsteklilerin 20-11-933 pazartesi günü saat 14 te müracaatla. | rı. (6291) Tahlisiye Umum Müdürlüğünden: Kapak zerf usulile münakezssr ilân edilmiş olan müstah- demin kışlık elbiselerine ait ihale muamelâtmın bir hafta son- raya talik edildiği 9-11-933 tarihli komisyon celsesinde taliple | re tebliğ edilmiş idi. Mevzubahs elbise ihalesinin yine kapalı zarf usulile 18-11-933 tarihine müsadif cumartesi günü saat 14 te icra kılınacağı ilan olunur. (6295) 3 üncü KOLORDU İLANLARI Bursa Askeri Komisyonundan : Bursa Askeri lise talebesi i- çin alınacak 1300 çift fotinin kapalı © zarfla o münakasası 25-11-933 cumartesi ogünü saat İS te fırka satın alma ko misyonunda yapılacaktır. Ta- iplerin şartnameyi görmek ü- zere her gün ve münakasaya iş tirâk edöcekler belli vaktin- den evvel (487) lira (50) kuruşluk teminat makbuzlari- yle teklif mektuplarını komis- Satmalma 8167 ... Edirne Hudut taburu efra - dı ihtiyacı için açık münakasa ile 40,000 kilo un satın alma - caktır. İhalesi 26-11-933 pa - zar günü saat 15 tedir, Talip - lerin şartname ve nümuneyi görmek üzere her gün ve mü - nakasaya iştirak için o gün ve vaktinden evvel teminatlarile Fındıklıda 3.K.O.SA, AL. KO. na müracaatları, a7) (6055) 8281 Çorlu Askeri SA. AL, KU. | dan: | Çorludaki kıt'at ihtiyacı i- çin açık münakasa ile 8800 ki- lo Lahana, 9,300 kilo Pırasa, 2,000 kilo Taze Bakla, 6,500 ilo İspanak almacaktır. İh: mek veya almak isteyenlerin her | minatlarile Çorluda Fırka SA. AL, KO. na müracaatları, (3376) (6100) ... Bursa Askeri SA. AL,KO m : Bursa Askeri Lise talebesi için kapalı zarfla 600 harici el- bise ve şapka alınacaktır. İha- lesi 11-12-933 pazartesi günü saat İ5 te yapılacaktır. Talip lerin şartnameyi görmek üzere her gün ve münakasaya iştirâ! için de tayin edilen gün ve saat te 900 liralık teminatı muvak- kate ve teklif mektuplarile Bur sada Askeri SA, AL. KO. na müracaatları, (3386) (6278) ». 5 Çatalca Müstahkem Mevki kıt'atı ihtiyacı için açık müna- kasa ile 18,000 kilo kuru fasul| ya satımalınacaktır, İhalesi iştirak için de o gün ve vikt'n- den evvel teminatlarile Fındık- ıda Üçüncü Kol Ordu Sa'mal- ma Komisyonuna müracaatla rı. (495) (6303) K. O. ya bağlı kıt'alar ihti- yacı için pazarlıkla 76,000 ki- lo hamam Odunu satın alma- caktır. İhalesi 18-11-933 cu martesi günü saa: 11,30 dadır. Taliplerin şartnameyi görmek üzere her gün ve münakasaya iştirâk için de o gün ve vak'in den evvel teminatlariyle Fın- dıklıda Üçüncü Kol Ordu Sa- tın alma komisyonuna müra- caatları. (492) (6370) | K.O. ve 1, F. kıt'aları ihti- yacı için 113,000 kilo kuru f. sulya kapalı zarfla münaka: ya konmuştur. İhalesi 6-12- 933 çarşamba günü saat 14 te dir. - Taliplerin nümune ve şartnameyi görmek üzere her gün ve münakasaya iştirak için deo gün ve vaktinden evvel tek lif ve teminat mektuplariyle Fındıklıda Üçüncü Kol Ordu Satım alma Komisyonuna mü racaatları. (496) (6304) ... K M.v1 F kıtaları ihti- vacr için açık münakasa ile 46,009 köto nohut satın alına- caktır. İhalesi 6-12-933 çır- | samba » «a9* İS tedir, Tı “iplerin şartnameyi ve nümu nevi görmek üzere her gün ve münakasaya iştirak için deo gün ve vaktinden vel teminat lariyle Fındıklıda Üçüncü Kol Ordu Satınalma Komisyonuna gelmeleri . (494) (6302) Çatalca Müstahkem Mevki kıtaları ihtiyacı için açık mü- nakasa ile 16,000 kilo nohut satın alrancaktır, İhalesi 6-12- 933 çarşamba günü saat 15,30 dadır. Taliplerin nümüne ve şartnameyi görmek üzere her gün ve münakasaya iştirâk i- çin de teminatlariyle tayin edi- len gün ve saatte Fındıklıda Üçüncü Kol Ordu Satım alma komisyonuna müracaatları. (493) (6301) | pi Darul paşa kaştarmsdı 1. | riken 25 araba gübre pazarlık- İn satılacaktır, Taliplerin pazar 6-12-933 Çarşamba saat 14,30 dadır. nümune ve şartnameyi görmek üzere her gün ve münakasaya ünü Taliplerin ! lığa girmek için ihale günü o- | lan 18-11-933 cumartesi günü| | saat ll de Fındıklıda 3. K. O. SA, AL. KO. de bulunmaları. (01) (6279) 8534 No. 24470. 8073 VAPURCULUK 'TÜRK ANONİM ŞİRKETİ İSTANBUL ACENTALIĞI Liman Han, Telefon: 22928 İşletme müdiriy. Tel: 22921 MUDANYA YOLU BARTIN vapuru 16 Teşrinisani Perşem- be saat 9,5 te Galata rıhtımından Mudanya'ya gidip gelecektir. (9885) AYVALIK YOLU SURAT POSTASI SEY YA R vapuru 18 Teşrjnisani Cumarte- si günü saat 16 da Sirkeci Rıhtı- mından kalkarak İzmire gide- cektir. Gidişte: Gelibolu, Çanakka- le, Bozcaada Edremit, Ayvalık, Dikili, Dönüşte: Geliboludan mada i iskelelere uğrayacaktır. BARTIN YOLU BARTIN vapuru 18 Teşrinisani Cumarte- si günü saat 18 de Galata rıht. mından Amasra'ya gidecektir. Gidişte ve dönüşte: Ereğli, Zonguldak iskelelerine uğraya- caktır. İZMİT YOLU KIRLANGIÇ vapuru 17 inci Cuma, 19 uncu Pazar ve 22 inci Teşrinisani Çarşamba günleri saat 9 da Ga- lata rıhıtımından İzmite gidecek gidiş ve dönüşte mutat iskelele- re uğra: ir, Deniz Yolları İşletmesi ACENTALARI : Karaköy - Köprübaşı Tel 42964 Sirkeci Mühürdar zade han Tel.:22740 Karadeniz Sür'at Postası Ege vapuru 16 ikinci Teşrin Perşembe tam saat 18 de Galata Rıhtımmdan kalkar gidişte İ- nebolu, Samsun, Ordu, Gireson, Trabzon, Rize ve Hopa'ya. Dö- müşte bunlara ilâveten Pazar ve Polataneye uğrar. (6284) 8541 Mersin Sür'at Postası Anafarta vapuru 17 ikinci Teşrin Cuma saat 10 da Sirkeci rıbtımmdan kalkar gidişte İz- mir, Antalya, Mersin, Payas'a, dönüşte bunlara ilâveten Alan- ya ve Küllüğe uğrar. « 854) #aradeniz Üçüncü Aralık Postası Cümhuriyet vapuru 18 İkinci Teşrin Cumartesi 18 de Galata rıhtımından kalkarak İnebolu, Sinop, Samsun, Gireson, Trab- zon, Rize Hopaya dönüşte bun- lara ilâveten Pazar, Sürmene, Fatsa, Ünye'ye uğrayacaktır. (6296) Mudanya Postaları Cuma, Pa zar, Salı günleri yapılacaktır. Bandirma Postaları Cumar- tesi, Pazartesi, Perşembe günle- ri yapılacaktır. Bu hatta Ad- nan vapuru tahsis edilmiştir. Bartın Postaları Pazartesi, Perşembe günleri yapılacaktır. Perşembe Postaları gidiş ve dö nüşte Akçaşehire uğrayacaktır. Karabiğa Postasına her Çar- şamba Bandırma vapuru kal. kar. (6283) ep ik İhtira ilânı “ Dun bir hararetle kömür h ne ifrağ eden boynuz borulu fırın' hakkında istihsal olunan 31-12.928 tarih ve 714 nuı ihti bu defa mevki ahere devrüferağ veya icar edilece- ğinden talip olanların (Galata'da Çini ahtaım Hanında Robert Fer. . riye müracaatları ilân olunur.