21 Kasım 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

21 Kasım 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

Yidiklerimiz!.. Tophaneden Salıpazarma doğ- Tu O gidiyordüm. Önümde, $ır- tında tahta dolabiyle bir ciğerci gidiyor. Dolaptan o kadar ağır bir koku çıkıyor ki, bu dolap, bir oda | ya konup yarım saat bırakılsa, e- minim ki, odanın kapısmı açan a- dam; kiyanus zehiri teneffüs et- miş gibi derhal olduğu yerde yıkı- ır. Sonra bu ciğerlerin renkleri ve manzaraları.. Beyaz ciğerler, ko- yu, koyu eflâtun bir renk almış- iyah ciğerler koyu bir kösele renk ve şeklinde... Ciğerci bagıra rak bunu satıyor. Nasıl satabilir ki, bir körün bile bunları alması “imkân: yoktur. Fakat adamın, bu nu atmayıp götürdüğüne göre, te Meffüsü burun kemiğini acı acı s1z- latan bu kokmuş sakatat, hafif ter tip yıkanıp yemek suretinde bir lo kantada veya aşçı dükkânmda halka sunulacak, yahut kavurma- ya, sucuğa karıştırılarak piyasaya sürülecek. Bu adam, caddeden bir mecra muhteviyatı kokusiyle geçen bu öolabı kim bilir nereden aldı ve nereye götürüyor? Kendisi Salıpa Zarını bulduğu halde katettiği bu koca yolda bir belediye zabıta me Mmuruna nasıl rastgelmedi, şayanı bayrettir.. Bu adam, bu sandık muhteviyatını kim bilir şehrin hangi semtindeki bir dükkândan alıp yüklendi ve insan kesafetiyle dolu bir sürü caddelerden geçirdi. — Böyle nereye?.. Diye kendisini önliyen bir tek adama rastgelmediği, şu fütürsuz, pervasız yürüyüşünden belli... Bu kokmuş sakatat ile bu adam, Edir nekapıdan kalkıp Kavaklara ka- dar, korkusuz ve pervasız, hiç bir sorgu ve suale maruz kalmaksızın baştan başa gidebilir ve gidiyor. Netekim, kendisine Salıpazarında rastgeli Belki siz onu Beşiktaş ta görmüşsünüzdür. Belki bir di- ğer okuyucum, ona Bebek istika- metinden geçerken tesadüf etmiş- tir. Gümrük kolcuları, hazine vari- datına müessirdir, diye kaçak eş- ya hakkında müthiş hassasiyet gösterirler; ziyaa uğrıyan 10 ku- Tuşluk gümrük varidatı bile olsa; bunda haklıdırlar. Devletin zabıta kuvveti, bir dirhem afyon, dört Yarak cigara kâğıdının kaçırılma- ması için didinip uğraşır. Vazife- sidir. Ve bunda haklıdır. Fakat $u kokmuş sakatatm tahrip veya tesmim edeceği vatandaş haya- tının bu şehirde dört varak cigara kügıdı kadar kıymeti yok mu? Bunu sormak ta bizim hakkımız- dır. Bu kokmuş ciğerlerin on adım ötede yıkanıp yemek veya kıyılıp sucuk halinde halka sunulmasında mes'ul kimdir? Manzarası şöyle dursun, koku- $u bile setir ve ihfasını imkânsız kılan cürüm delillerini sırtında ta ıyan bu pervasız adama kimse: — Böyle nereye?... Demiyecek mi?... Böyle bir sorgu ve suale maruz kalmamış ki, işte yürüyor. Fütur- *üz, pervasız, endişesiz yürüyor. Ben kendisine Salıpazarında rast- geldim. Belki siz onu beşiktaşta görmüşsünüzdür. İhtimal üçüncü bir okuyucum ona Bebek istika- metinden geçerken tesadüf etmiş- vip Salâhattin ENİS ileniin çiçi şii... Yugoslavya sefiri Şehrimizde bulunmakta olan Yu - bosluvya sefiri W. Yankori; Askara Ya gitmiştir. Yugoslavya ile afyon satışı murahhas Mösyö Mihailovich'in Meni Selânikten avdeti bekleniyor. tarücn vendüelar kuklası müdürü | AN Sami Bey, Mösyö Mihnilevich gelir gelmez, Yugoslavya ile aramızdaki sa- iş mukavelesinin tatbiki için esasları hazırlanan müşterek büro nizamname- Sinim ikmal edileceğini ve bu nizamna- menin tarafeyn hülümetli ni müteakip tatbika baş! İdare, afyon fiztlerini yükseltmiştir. Avrupa borsalarında da afyon fiatlerinin Yükseldiği bildirilmektedir. Türk - Yunan mahkemesi « Muhtelit Türk — Yunan mahkeme» sinde bugün 14 davaya bakılacaktır. Ekonomi Balık günü Bâlıkçılar yeni bir teşeb- büste bulunuyorlar zyi tutulan bir günde bir (balık günü) ih 'dasını düşünmüştür. O gün bütün mi emesatta, Beykozda, Fenerlerde. Adas larda herkes balık yemeğe davet ve teşvik edilecektir, bu hususta teşeb - büslerde bulunulmaktadır. Cemiyet, halkı balık yemeğe teşvik için büyük afişler de yaptırmıştır. Bunlarda ba- lık resimleri ile (balık yiyiniz), (ba - İk yiyen çok yaşar) ibareleri yazılı bulunmaktadır. Cemiyet, radyoda ve sinemalarda da balık yenilmesi için propagandalar yapılmasını temine ça lışmaktadır. Zeytinyağı Zeytinyağı fiyatları son a; düşmüştür. Cihan piyasasında zeytinyağı fiyatları düşüktür. Yeni se ne zeytin mahsulü zeytinyağların henüz satışı başlamıştır. Tahminime göre, bu sene cihan zeytinya; tesi, geçen senekinden azdır. Nurullah Esat Bey Sümerbank umum müdürü Nurul lah Esat Bey dün Ankaradan şehri - mize gelmiştir. Ispartada gülyağı fabrikası Ispartada bir gülyağı fabrikası a- çılacak ve 934 baharım. layacaktır.. Bu sayede İsparta gülyağ <ılığının inkişafı ve ayni evsafta gül- yağı istihsali mümkün o) . Beş senelik ticaretimiz Ticaret odası, yüksek iktisat mec- Msi umumi kâtipliğinin talebi senelik harici ticaretimiz bhalikında mükayeseli malümatı havi bir rapor hazırlamaktadır. Iktısat vekâletinde yeni teşkilât Iktısat vekâletinin yeni teşkilâtma ait hazırlanmış olan esasların yakın- da nihai tetkikten geçirileceği haber verilmektedir. . İktisat vekâletince müstacelen An- .a davet edilmiş olan ve bugün. Jerde gelmesi beklenen Londra ticaret mümessilimiz Kurtoğlu F: iş tetkiki iştir mehter Yeni oda idare heyeti Kuşyemi isteniyor Memleketimizden kuşyemi almak ü- zere Avrupadan bazı talepli, bekle pler vuku Bulgaristandan kümes hay- vanatı ihracatı Bulgaristanın kümes hayvanatı ih- racatının son zamanlarda arttığı an- Jaşılmıştır. Bunun bizim kümes hay - yanı ihracatımıza derecei tesiri ve bu tımızın tezyidi imkânları tet - tedir. Bulgarlarla ticaret müzakereleri SOFYA, 15 (Milliyet) — Ankara» da, başlanan Türk - Bulgar, Hicaret müzakerelerinin yetle neticeleneceği buraya bil miştir. Bulgar Hariciye nezareti, it lâfın imzalanması için Ankara elçi M. Antonov'a lâzım gelen talimatı vermiştir. (İş Bankasından alman cetveli: 15 Teşrinisani 1933 Akşam Fistları İstikrazlar Tahvilât İatikrazı daki £ ektrik 1953 İstikrar. 9750 Şark D. yolları 230 D.Muvahbide 52.370 Peşe Bükreş Moskova (Satış) 20 Liret 78 (Bole 20 Drahmi 20 |. İsviçre 20 eva 71 Kur. Çek. 1 Florin MİLLİYET PERŞEMBE 16 TEŞRİNİSÂNI 1933 Mahkemelarda İftiranır Cezası Başkasının kuyusunu ka- zarken kendileri düştüler Koskada Herant Efendi isminde bir berberin dükkânma rekabetin tev dit ettiği düşmanlık saikasile bir mik- dar sigara kğedn ve çakmak taşı bi- rakan berber Ol Hanım ve bu işte Herant Efendi aleyhine yalancı şahitlik yapan Şehriban namı diğer Melâhat Hanım dün dokuzuncu ihti - sas mahkemesinde mahküm olmuşlar» dır. Berber Olimpiya Hanım 9 ay ha- pis yatacak, 14 lira para cezası vere cektir. Şehriban nam: diğer Melâhat Hanım da 3 ay hapis yatacaktır.. Her iki hanım mahkemede tevkif edilmiş- ler ve tevkifhaneye gönderilmişler - dir. Fazla masraf Belediye namına yapılan bazı ta - miratta fazla masraf göstererek ihti- lâs yapmaktan suçlu Şükrü, Riza ve Kemal Beylerin muhakemelerine dün ağır ceza mahkemesinde devam edil - miş, müddeiumumi muavini bey suçlu lara ceza veril; istemiş, uha - keme müdafaa için başka güne bira - kılmıştır. Sabun kaçakçılığı Dün sekizinci ihtisas mahkemesin- de, sabun kaçakçılığından suçlu olup reddi hâkim suretile evraki temyize gönderilmiş bulunan Krope Kardel - yan Efendinin yeniden muhakemesi - sinde rüyet edilmesine karar vermiş- Limon davası Limon kralı Diyamandi Efendinin muhakemesinde seçilen ehli bibre, dün toplanarak evrakın tetkikatma devam etmiştir. Nümayiş davasi Razgratta Türk mezarlığınm tah- 5 esi üzerine protesto maka - manda bir mukabele olmak üzere Bul gar mezarlığına çelenk koyan Darül - fünun talebesinden 12 efendinin bu hâdire esnasında zabıtaya hakaret ve tecavüzden dolayı dün üçüncü cezada muhakemelerine başlanacaktı. Maz- nunlardan Şevket, Cemil, Ragıp, Ab- dullah Cevdet, İlhami, İsmail Hakkı, Enver ve Tarık efendiler mahkemeye gelmişler, Tevfik, Şükrü Kaya, diğer Şevket ve Bedri efendiler gelmemiş- i. Bu cürmün hakaret kısmı affe tâbi olduğu ve bir kısım maznunlar sadece hakaretten maznun bulunduk ları için muhakemeye başlanmadan evvel sabıkaları olup olmadığı sorul- ması kararlaştırılmış ve muhakeme bunun için 14 kânunuevvele bırakıl - © Yolsuz tetviz İskân dairesinde yolsuz tefvizler yaparak hazineyi izrar etmekten suç- ka 40 kitinin muhakemesi mazmun - kısmı gelmedikleri için de ellik aalaklindicığ aş di ka güne bırakılmıştır. Edirnekapı cinayeti ay Edirnekapıda bahçevan Geç; Necibi öldürmekten suçlu bahçevan Yanakinin muhakemesine dün ağırce- ki mahkemeye idam madde ile sevkedilmiştir. İsticvabı mü icakıp kendisine isnat edilen suçu red 'detmiş ve demiştir ki? — Filvaki benim maktule 18 lira Öldürmüşler. karnabahar fidanı almaya gidiyor - dum, beni yakaladılar ve bir gözlük” ten katilin ben olduğumu istidlâl et - mek istediler. Maamafih o gözlük be yin değildir. Benim gözlüğüm bende- Dünkü muhekemede şahitler de ilenmiştr Bu şahitlerden bekçi Be : — Ben Yanakiyi gördüğüm zaman 1931 senesinde Balata i düren, Ali ve Trak İminde EEE şiyi yaralayan Arap Recebin mânevi oğlu Süleyman evvelce Ağır ceza mah kemesinde 6 sene Zay 13 gün hapse mahküm olmuştu. Bu hükmü Temyiz bozmuş, yeniden yapılan muhakeme- de dün bitmiştir. Süleyman bu sefer gene altı sene hapse mahküm edilmiştir. Fakat af kanunu esme cezasının 3 senesi indirilmiştir. İki buçuk seneden beri mevkuf olan Süleyman 6 ay tarak mahkümiyet müddetini cektir. 11 desle iskanbil Pendikteki evinde 11 deste iskam bil kâğıdı ile bir milkdar ecnebi içkisi zuhur eden Payke kumpanyası me - murlarından Alfred Montekü Efendi dün dokuzuncu ihtisas mahkemesin - 'de muhakeme edilmiştir. Alfred Mentekü Efendi bu iskam bil kâğıtlarının yirmi sene evvel alm sta Eski huydan Vazgeçmeyenler Halı çalan in Piç Hüseyin tekrar yakalandı AF kanunundan istifade ederek hür- Yiyete kavuşan mevkuf ve mahkümla- rın ekserisi cümhuriyetin bu nimetin den hakkile istifade ederek memlekete nafi birer vatandaş olmağa çalışırken, diğer taraftan bazıları da daha hapis. hanenin kapısından çıkınca yeni vak'a- lar çıkarmağa ve hırsızlığa başladı. lar, Polis dün yazdığımız Kandilli hır- sızlığının tetkiki esnasında bu işi ya- pan şebeke yatağında araştırma Ya- parken yeni bir vak'a ile karşılaşmış» tır. Bu vak'anın kahramanı da henüz pek genç olan, fakat bir çok sabıkası bulunan - Piç Hüseyindir. Piç Hüseyin de aftan istifade ederek yeni bapisane- den çalman eşyaların saklı seki haber aldığı Galatada Kürt Ali ve met- resi Bergüzarın odalarında sraştırma yi parken büyük ve kıymetli olduğu an- aşılan « bir halıyı da elo geçirmişti. Bu un * köme ait olduğunun araştırıl. ması uzunsürmemiş ve bunun Ayaz- paşada Fuat Beyin evinden çalındığı ans şılmıştır. Halt 850 lira kıymetindedir. Bu fer de bu halının kimin tarafından ça- lındığı tetkik edilmiş ve Piç Hüseyinin Çarpan kamyon Davutpaşada Kürekçibaşı sokağında oturan 50 yaşında Refika Hanıma ş0- för İbrahimin idaresindeki 3273 numa- ralı kamyon çarparak başından yarala- mıştır. Eroin satın alan çocuk evvelki gece kokain #atan bir adam (meydana çıkarılmış. tar, Gece yarısma doğru Eminönünde ko- kainci namile maruf Tahir Ağanm e- vinden çıkan bir çocuğun vaziyetinden şüphe edilmiş, ve oradan geçen polis devriyesi: derhal çocuğun üzerini ara- mıştır, 11 yaşlarında olan Saim ismin- deki çocuğun üzerinde bir paket eroin bulunmuş ve Saim bunu Tahir Ağanın evinde Mehmet isminde birinden aldı- Trende. ölüm Dün Ankaradan şehrimize gelen Hay- treninde bir ölüm vak'ası ol muştur, Tren Göksu istasyonuna ge ince, #runın posta memuru her zaman- ki gibi trene merbut posta vagonu ö- nüne gelerek posta torbasını almak is - temiştir. Fakat vagonun kapısmın a- gom gören memur kapıya bir bay vurmuş, bir ses duyamayınca şef trene ve istasyon memurlarına haber vermiş ,ve nihayet trendeki polis mo- muru kapıyı açınca seyyar posta memu- ru Hasip Beyin vagonun içerisinde ölü olarak yatmakta bulunduğu görülmüş- Polis bunun üzerine işe vazıyet et- miş ve dün tren Haydarpaşaya gelince ypesele müddciumumiliğe intikal etmi aka yapılan muayene neticesinde Hasip Beyin kalp sektesinden öldü; anlaşılmıştır. Sahte 10 kuruşluk Dün yeni bir sahte para sürümü meydana çıkarılmış ve derhal geniş şekilde tahkikata girişilmişti Sürülen para on kurşluktur. Bu sah ie para Şehzadebaş.nda bir tramvay arabasmda #ürül istenmiş, fakat biletçi derhal farkma varmıştır. Bu- nün üzerine tramvayda bulunan bir polisin de müdahalesile parayı süren derhal yakalanmış ve tramvay Şehza debaşı karakolu önünde durdurula - & bu adam karakola götürülmüş Meali sahte on ea karşi süren köylü kayaferinde. Ahmet isminde bir adam lerine y Merlin ia ama Dereden vi Ta yan pa parayı len 4 lin ela istediği para dimiye kadar yakalananlarla tam bir ee Biniş olduğum Zabıta iş R ları elde < luğundan tahki kat ilerilemektedir. e) Cİ dığı ve oynanamıyacak bir hale gel için oyuncak olmak üzere çocuk- e “verilmiş bulunduğumu, içiölerin de çık eml alınmış olduğunu ve ev- de içki kul 1 için metrük bir halde ve merdivan altında kaldığı mı söylemiştir. Muhakeme şahit celbi için başka güne bırakılmıştır. Polisteki dayak tahkikatı ne ait şikâyeti üzerine başlayan adli tahkikat ehemmiyetle devam etmek - tedir, Dün Didar Hanımı dayak yer - ken gören şahitler. | dinlenmişlerdi Tahkikat müddejumumi muavini Sa - dun Bey idare etmektedir. Alâeddin Beyin muhakemesi Bir gece Büyükdere Maslak yo - lunda Hasan isminde bir jandarmayı ili suçlu klişeci Alâettin Beyin muhake mesi cumartesi günü saat İ3 te yapı- lacaktır, Mali i teşkilât İşlerin aa girme- diği iddia ediliyor İstanbulda son mali müdürü Talât Bey demiştir ki: — Tahakkuk mıntakasında vazi yet iyidir. Bu hususta ihsai malümat in şubelerden istedim. Yeni teşkil tan sonra eskiden kalmış 13 bin ka- dar beyanname ve sair vergi evrakı 'da elde edilmiş ve mevkii muameleye konulmuştur.” Takas komisyonu Takas komisyonu dün de vali mu- avini Ali Rıza Beyin riyasetinde top- lanmıştır. Hamburgta müşteri Bulan külliyetli mikdarda tütünün takas su yetile ihracı için dün & komisyona bir müracaat vâki olmuştur. Oktruva memurlarının açık mâaşı kesiliyor imdiye kad. liyordu. Önümüzdeki ay başından iti - baren bu yarım maaşlar artık veril - miyecektir. Açıkta kalan memurların yerleştirilmeleri için vuku bulacak münballere yeniden kimse tayin edil- miyecektir. Elektrik ücretleri Elektrik şirketinin yeni üç aylık ta rifesi , beher;kilovat azami fiyatı 17 Resim vermeyen tiyatrolar Bazı tiyatroların belediye resmi ik! alâkadarlara tebligat yapılmıştır. İstanbul umumi meclisi İstanbul umumi meclisi bugün saat 14 te toplan: Halin önüne yapılacak rıhtım Rıhtım şirketi komiseri Nazım B., belediyeye davet edilmiş ve kendisin- den şirketin mukave'lci esasiyesine ta eden bazı malümat alınmıştır. İstenen malümat, şirketin köprüler a- rasında Rıhtım inşasını deruhte etmiş olduğu halde bunu ne için yapmadığı merkezindedir. Nazım Bey, Halicin cs ki ticari ehemmiyetini kaybetmesi zerine hükümetle şirket arasnda, iş-- arı âhire kadar bu rıhtımların inşası müteahhidinin kuvveden file isali te- hir edilmiş bulunduğunu söylemiştir. Belediye, kerestecilerde yapacağı ha- lin önüne rıhtım inşa ettirmek iste - mektedir. Bu ise, şirketin imtiyazı da hilindedir. Şirket, rıhtım inşa ettirmiş olmadığı halde, şümdi. | de köprüler a- yaptırılacak kl ö tım inşa ettirip ettirmiyeceği meselesi hükümetle belediye ve şirket arasında halledilmesi lâzım gelen bir mesele ha tir.. Şirket direktörü M. Carmonge, bugünlerde Ankaraya gidecektir. Bir İngiliz ka kadın ga zeteci geldi il gazetecilerinden Madam " Day iki gün evvel şehrimize gel miştir. Madam Lilian Day hem gazete ci, Si de konferanıçıdır. Bir tetkik seyahatine çıkmış, üç ay kadar Yuna mine kaldıktan sonra tetkikatına esi İstanbula e İngi- taşımız diyor ki reyi Salik hay- rette kaldım. Eskiden Türkleri fesli, kadınları peçeli tasavvur eden kimse- ler, şimdi buraya gelince Türkiyede yapılan inkılâbı takdir ederler. İstan bula ilk defa olarak geliyorum. Boğaz içi ve şehrin manzarası beni hayrette bıraktı. Görüşmek fırsatı bulduğum bazı Üniversite talebesinit nezaketi beni çok mütehassis etti. Ben Londrada, Fransa ile İngiltere arasında turizmi teşvik için radyoda konferanslar verdım. Bu konferanslar dan maksat İngi & Fransızlara, Fransızları da İngilizlere tanıtmak - ir. İstanbulun turizme çok müsait bir Şimdilik seyahatten © maksadım, mensup olduğum gazetelere yazı yaz maktır. Yunanistanda bir çok istifa » Y ELEK. (Türkiye fudbol şampiyonu ve İzmirde spor telâkkisi Ben şahsen futbolden yetişmiş el. duğum halde futbolü sevmem. Buraya bir nokta koyunuz. Sonra hiç bir me sele hakkında frenklorin (chauvin) de- dikleri derecede taassubu da sevmem. Ankarada tatsız hâdiselerle yarıda kalmış olan Türkiye futbol şampiyon- luğu son müsabakasının geçen cuma İz mirde İstanbul birincisi Fenerbahçe i- Ie İzmir birincisi İzmirspor arasında yapıldığını ve Fenerin 0 — 8 galip gel- diğini tabi sütunlarla yazan gazeteler. den öğrenmişsinizdir. Yeyâne meziyeti seyirci çekmekten ileri gidemiyen ve bizde çok defa fenni İkıymetini zorbalık önünde kaybeden futbole gazetelerimi- zin sahifeler bağlamasmı çok şayanı teessür bulurum. Bu sene cümhuriyet bayramı müna- sebetile Ankarada yapılan birincilik yalnız futbol değilki. Atletizm ve te nis birincilikleri de yapıldı. Amma hiç bir gözete bundan Fener — İzmirspor maçı gibi bahsetmedi. Bunu sadece spor lerinin & tizmden anlamumalarına Ni, Bu muharrirler sporun değil ken- di heyecanların sesini dinlerler. O- mun için onlardan daha fazla şey beke lenemez. Bu ufak isbitrati yazımın başa yerleştirdikten sonra Türkiye futbol birinciliği münasebetile İzmir gazetele- rinde gördüğüm ve maalesef İzmir li ve idarecilerine de sirayet et tiğini müşahede ettiğim yanlış bir har leti ruhiyeden bahsedeceğim... maç bitirilmeyince iş tamamen değiş snişti.. Söylediğim çıktı ve İzmirspor hatırına getirmediği bir akıbete uğra dı. Şimdi herkeste bir sual: — Bu netice tabii midir?. Eğer bu sual Fenerin galebesi hak- kımda soruluyorsa, netice pek tabiidir. yeni, tecrübesiz ve şüphesiz ona na- zaran zayıftır. Gençlik bir kabahat ola» maz. O da Fener kadar yaşar, çalışır, sarpışırsa o da ayni dereceye çıkar. Netice acaba $ — O mı olmalıydı?.. Bu bir tahammül meselesidir. gün İzmirspor eğer paniğe uğradıysn”: bu oyuncularının tecrübesizliğindeti, maç yapan İstanbul birinciliğindeki klüş lerden hiç biri Fenerin önünde böyle bir netice almamıştır... Çünkü araların- da smif farkı yoktar.. Şimdi ortada İzmirlilerin ve İzmir- sporun aleyhinde bir vaziyet o. ranın gazeteleri ve spor liderleri (bu me tice haksızdır. Biz buna lâyık değiliz) diyorlar... Iddiaları Feneri yenebilecek veya onunla beraber kalacak kuvvette olduklarıdır... Ben çok, amma çek tecrübeli bir #por cu efatile bu gençlere hatırlatırım ki; dünyada en muzır düşünce kendini mükemmel ve kusursuz görmektir. ya ihtiyacı olmadığını ve mağlübiyeti- nin sırf bir talisizlik eseri olduğunu ka bul ederek olduğu yerde sayar ve tabii muttasıl kaybeden. Varılmış Zânnedilei hedefe varmak için artık gayret sarfedilmez. Halbuki takımı kendi de itiraf eder hi, Anlırada önünde takımını umduğundan çok zayıf bulmuş. tu. İzmirde karşısında ayni takımı gö- remediyse bu tabiiliği, bir şey değildir. Bu sözlerime içerliyenler ve beni belki de lstanbullu- lukla itham (1) edenler olacaktır. Bir İstanbullunun, İstanbullu olması kadar tabi bir şey olamaz. Fakat sözlerim, İstanbulun değil İzmirin lehinedir. Ba- zı fırsatlarin yakından mütaleaya mu- yaffak olduğum İzmir sporunda büyük inkişaf istidadı vardır. Yalnız oya: — Sen artık mükemmelsin! Kaybedi. ir gayri tabidir! deme- çalışmak gereki Bos kavramayanlar ve kavramak istemiyenler için hâdisa- tn acı ihtarlarını beklemekten ve onlar ra göğüs germekten başka da yol yok- tur. FELEK deli mevzular buldum. Yunanlılar 2e- ki bir millettir. Yunanlılar - bu belki de bir kusurdur - şerefe çok düşkün- dürler. Herkes Yunanistanda iktidar mevkiine geçmek ister. Bu sebeple si yasi fırkalar daima biribirlerile müca dele içinde ve memleket heyecan has lindedir. Bununla beraber Yunanistan iklimi ve halkmın ahlâk ve âdatı nok tasından lâtif bir memlekettir.