21 Kasım 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 13

21 Kasım 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 13

Haftanın filmleri ——— Melek — Kırık mabude: Fransızca İpek — Fedailer alayı Türk — Den Kişot: Fransızca Artistik — Birgün bana geleceksin Saray — Aşk hüzünleri Elhamra — Roma Ateşler içinde. Melek e Kırık mabude (Fransızca) Oynayan: Marlene Dietrich Bu film (Marlene) in Rouben Ma- ielinn isminde Kafkasyalı Ermeni sab- zu tarafından çevrilen bir eserdir i; Marlene bu filmde başka bir karak göstermiş ve münekkitlerin takdirini maşa, Filmin mevzuu fakir bir kızım kom- Hasu heykeltraşa modellik ederken onu “evmesi, fakat heykeltraşın yerini yaşlı me vi Ne kızın nevmit olması fakat tekrar buluşmalarıdın Filmde Marlene çok muvaffak ol- Maştur, Eser vazu sahne noktasmdan #ayanı dikkattir. , Rouben Mamulian Hollyvood'un bi- Yinci sınıf sahne vazılarındandır. a Fedailer alayı Naşit dolandırıcı - Türkçe Deniz kızı Eftalya Hanı- mın şarkıları Bu hafta İpek sineması birisi maruf Metistimiz Naşidin güzel bir komedi: | * kız) ve (Çoban) şarkıların. göste- Tecektir. Bundan başka ayni programda ws Yanım Fransızlar tarafından işgal za- Donkişot (Fransızca) Oynıyanları Chaliapine, Dorville. Meşhur İspanyol edibi Cervantes! lünyaca ta olan bu namdaki e- rinden çekilmiş bir senaryo olan bu film dekor ve bazı sahnelerin hi liği itibarile dikkate şa; iphesiz en kuvvı tolünü almış olan maruf Rus barito- Nu Chaliapine'in şahsıdır. Chaliapine dünyanın hemen hemen en mendeler olduğu için oynadı. Me halkı çekeceği şüphesizdir. slar, Aynar ozun rağmen filmde ümit edildiği o kada. | sarkı söylememekte ve Don Kişot ope- rasından bir iki parça ile iktifa et- mektederi. | (Don Kişot) un Sanşo rolünü yapan Fransız Dorville efendisinden fazla muvaffak olmaktadır. Filmde Don Kişot'un turnuvası ve değirmenlere hücumu güzeldi Mevzu, biraz aptalca birisinin ken- disini dünyadaki haksızlıkları izaleye ve mazlümları müdafa, iemur ol- duğunu zannetmesi ve gülünç kapa- dayılıklar yapmasından ibarettir. Bu, bir Fransız filmi Sara Aşk hüzünleri ( İngilizce ) Oynıyan: Norma Shearer, Bu bir hazin filmdir. Zaten böyle facialar Norma'ya çok iyi gider. Sir Con Karter isminde U birisinin Monik ismindeki karısını, bir divane ve kukanç âşık öldürür. Adamcağızın & yegâne tesellisi ka- rısının kiz kardeşinin çocuğu Jeremi ismindeki kızdır. Kız büyür, güzelle- şir, Bir gün talih, bu kızla Monik' katilinin oğlunu mazilerini bilmeksi- in karşılaştırır ve sevişirler. İhtiyar Sir Con Karter'in bu hadiseden duy- duğu teessürü tahmin — edebilirsiniz. Araya harp girer. Katilin oğlu Jere- mi'nin Aşıkı olan delikanlı harbe gi- der, Yaralanır ve sakat olarak döner. (Aşk Hüzünleri) filminde Nor ma Shearer ve Fre büyük rütbeli Bir papazı, bir CUMA 17 TEŞRİNİSANI 1933 “(dirgün bana geleceksin) filminden bir sahne evlenirler ve ihtiyar a- dam ölür. Film, hissi bir dramdır. Bu filmle beraber yirmi kadırdan mürekkep ve güzel bir Çigan orkestrası da çalacaktır. Bu orkestra çok muvaffak ie March münzevi papaz, Sana geleceğim (Almanca) Oynayanlar: Marto Eggerth, Er mest Werbes . ki tarafın geçirtsiz olduğu maceralar dır. Küçük biletçi bir kr eğlentisinde yağmurdan sığındığı bir ağacın altın. da iken tayyare orüya inmiş ve iki âşık yağmurdan kaçıp doluya tutulmuşlar yani birleşmişlerdir. Film hoştur ve sonu iyi bitmekte Fransada çevrilmekte olan filmler * Jagues Feyder, Fasta (Bi yun) filminin harici sahnelerini çek- mektedir. Bu harici sahneler bilhassa ecnebi alaylarına taallük etmekt iimde Marie Bell, Pitoeff ve Fey- der'in karısı Françoise Rosay oynıya- caktır. : Glory ve © Albert Pröjean (Tenacity vapuru) filmini çevirmekte- dirler. * Henri Baur ve arkadaşları Roçild filmini çeviriyorlar. * Meg Lemonier ve arkadaşları Jorj ve Jorjet'i çeviriyorlar. * Charlotte Lysğı ve | arkadi (Yataklı vagon hadiseleri) filmini çe- virmekt, igand, Françoise Rosay Margi) fil , Catherine Hes- (Yukarıdan aşa- * Jeanne Helbling ve (o arkadaşları (Altın düvme) filmini çeviriyorlar. arkadaşları dağlı) filmini çevirmektedirler, * Constant Römy ve & arkadaşları (Adsız sokak) filmini çeviriyor! * Jean Gobin ve arkadaşları (Mü: emlöke askeri) filmini gevirmektedir- ler. * İki aylık durgunluktan sonra Hol- İywood stüdyolarında tekrar dehşetli i başlamıştır. Halihazırda Hollywood'da 48 film çevrilmektedir. Bu miktara ancak 929 senesinde bir terilmiş Holiywood'da tar, imi olan ( ) filmi lâka ile karşılanmış- Aynerozda mahalli bir jandarma (Fedailer Alayı) filminden bir parça Yeni bir sinema mecmuâsı - Sizin için - sinema mecmuası çıkıyor. İlk mü hası gördüğümüz ve baskısmı beğendi imiz bu mecmuanın Türkçesi de da- ba düzgün olursa şüphesiz muvaffak 0- lacaktır, Kolay gelel (Marlene Dietrich) in filmleri Marlöne Dietrich Ayrışsadan döner dönmez hemen son filmi olan (Âşık- lamıştır. Rus İmparatoriçesi büyük (Katerin) in hayatını tasvir 6- daba (Mavi Melek) filminden beri daimi sahne berg çevirmektedir. Bu filmde Mar- ci Katerin rolünü alacaktır. ık) birinci defa olarak bir rol almaktadır. Büyük Katerin'in daha çocukluk- tan itibaren hayatını gösteren bu fila- de Katerin'in çocukluğu rolünü Mar- kızı Maria Sieber alacaktır. Bi küçük hanım şimdiye kadar film yim değildir. Maria dokuz yaşında. nr. Anası kızını şimdiye kadar stüdyo- ların pek sıhhi ve ahlâki olmıyan ha- Ki ima me ne almıştır. Gary ve Lupe Velez Lupe Velez ile Gary Cooper'in eski sevdaları malümdur. Sinema artistlerinin sevdaları daha geçici oluyor. Lups Ve- lez simdi meşhur Tarzan o Weissmuller ile evlendi. Gary düğün arifesinde eski sovdalısını ziyaret etmiştir. Anlattıkları- na göre, bu ziyaretinde eski vefasızlık rından dolayı af dilemiş. Hattâ ge lianları bakılırsa üstelik bir “veda buz sesi, bile almış. 1" TKırık Mabude) filminden bir sahne Aynaroz manastırı gezintilerine ait kıymetli intıbalar Sağdat Aynarozda Bulgar başmurahh ası, Tahir Bey ve muhabirimiz Mecdi Sadrettin Bey - Solda: Aynaroza vapır yanaşırken