21 Kasım 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 14

21 Kasım 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 14

(Başı 1 inci sakiteğe) at on sekize devam etmiştir. Bu toplantıda cihan ve Türk tarihinin Üniversitede nasıl tedris olunacaj miştir, Saat 17 şa Hazretleri Üniversiteye gelerek beş dakika kalınışlar ve Maorif vekili Hikmet, rektör Neşet Ömer Beyle gö- rüştükten sonra, Üniversiteden ayrıl. mışlardır. Başvekil İsmet Poşa Haz - tanbul Üniversitesinin cum, günü açılması münasebet le muvaffakiyet temenni etmişlerdir. Bu sabah sant onda Üniversitede Ve kil Beyin ciyasetinde rektör ve dokan- lar bir içtima yapacaklardır. Bu içti- mada Üniversite ders programları ve #aire görüşülecektir. Buzün öğleden sitede bir resmi kabul ya pılacak, saat birde edebiyat fakültesi, iki de fen, üçte hukuk, dörtte Tıp fa kültesi hocaları vekil Bey tarafından kabul edileceklerdir. Resmi kabulde Üniversite işlerine dair umumi bir has bühal yapılacaktır. İstanbul Üniversi- tesinin küşat resmi yarm öğleden son ra olunacaktır, Küzadı Maari Hikmet Bey yapacak ve bu münase - betie bir putuk söyliyecektir. Merasi- me bütün Üniversite hocaları, talebe, hükümet erkânı ve sair bir çok zevat davet edilmiştir. Vekil Beyin nutkunu mütcakıp rektör Neşet Ömer Bey Üni “| versite namına mukabelede buluna - caktır. Cumartesi günü merasime has redileceği için fakültelerde tedrisat pazar günü saat dokuzda başlayacak tır. Hikmet Bey şehrimizde bulundu- ğu müddetçe Tokatliyanda kalacak - tm. Maarif Vekili Hikmet Bey pazar günü akşamı Ankaraya dönecektir. ekil Beyin beyanatı Vekil Bey dün kendisile görüşen bir muharririmize şu beyanatta bulun muştur — Üniversite rektörü ve dokanları Fakültelere talebenin devamları mecburi olması takarrür etmiştir. Se- miner mesaisi ihtiyaridir. Hukuk fa - kültesi ders programları ikmal edil - miştir. Diğer fakültel tamamlanmak ü in tesi derslerinden bir çok değişiklik var dır. ü sınıfta evvelce İl ders varken 15 derse iblâğ edilmiştir. Türk hukuku tarihi, İçtimaiyat, Hu - kuku felsefe, Iktısadi doktrinler, ye- ni konan ir, Birinci sınıftan (idare) ve (ceza) dersleri kaldırı! - mıştır. Bu dersler ikinci sınıftan başla yacaktır. Birinci smıfta dersler öğleye kadardır. Yalnız haftada bir gün öğ- İeden sonra da bir ders vardır. İkinci ve üçüncü sınıfta dersler akşama ka- da: devam etmektedir. Haftada üç gün de saat beşten yediye kadar ec - nebi dersleri vardır. Bu sene İstanbul Üniversitesine ge çen seneler olduğu gibi pek fazla tale- be tehacümü olmamıştır. Bu sene lise mezunları diğer yüksek mekteplere daha fazla rağbet göstermişlerdir. Ga zi terbiye enstitüsü, Mühendis mekte- bi ba sena en fazla rağbet gören mek- teplerdir. Üniversite fakülteleri için « de en fazla talebe kaydeden Tıp ve Hukuk fakülteleridir. Bu sene Hukuk Üniversite yarın açılıyor MİLLİYET CUMA 17 lar fakültelerin kütüphane, lâboratu- var, ve semizleri, hüsnü muhafa - zaşile ve talebenin devamı ile maş - gul olacaklardır. Tıp fakültesinin ecnebi mütehassısları bet ve şuabatı nun mucibince ici meleri ve dolayısile bunların yüksek ihtisaslarından memleketin istifadesini teminen mezkür kanunun tadili hak- kında bir kanun lâyihası hazırlandı, mec- Bise verildi. Bu lâyibaya nazaran 1219 mumara- h kanuna aşağıdaki madde ilâve olu- macaktır. İstanbul üniversitesi Tıp fakülte üçüncü dabili hastalıklar ve seririya- çalışmamak ve hizmet müddetleri beş se derris . N Başvekil geldi Eregliye gitti (Başı 1 inci sahifede) Hazretlerini ve vekil beyleri başladı. İsmet Paşa Hazretleri, ğa gelenlere iltifat ettiler.. veren erkânı as- iyemizin ber birinin ayrı ayrı elle- rini sıkarak hatırlarını sordular. Paşa Hazretleri, askeri müfrezeyi: — Merhaba asker! m selâmladı. Efrat bir ağız - — Merhaba Paşam! cevabile müka belede bulundular. Paşa Hazret edilen motörle Tophane rıhtırma çık tilar. Paşa Hazretleri, rıhtıma çıktık ları zaman; bir aralık 7 Vapıremaz varela? diye «ce - muşlardır. Egenin biraz ileride rıhtı - ma yanaşmış olduğu cevabı verilmiş ve havanm g bahsedilerek Zonguldağa kadar iyi bir yolculuk yapmaları temenni edilmiştir. Ve buradan vali Muhittin Beyle kalemi mahsus müdürleri Vedit Beyi otomobillerine alarak doğruca Tokat- liyan oteline gittiler. Ziyaretler Başvekil Paşa Hazretleri Tokat ali itti ocağını e) Paşa Sipahi det kalmışlar ve aza ile görüşerek 0- cağın faaliyeti hakkında izahat almış lardır. İsmet Paşa buradan Bozöyük mebusu Salih Beyin Pangaltıdaki evi- ne giderek Salih Beyi ziyaret etmiş - lerdir. Başvekil Paşa buradan İstanbul ta rafına geçerek bir gezinti yapmışlar, bu meyanda Üniversiteyi ziyaret etmiş lerdir. İsmet Paşa Üniversiteden doğruca dan muvakkat apdedilmişlerdi imatnamesi Jimatnamesi henüz ikmal edilmediğin den bir kısım müracaatların miri leri henüz tavazzuh etmemiştir. senesinden fakülteleri herhangi bira nıftan terkedenler, tekrar tahsillerine devam etmek isterlerse, - terki tahsil ettikleri smıftan değil, birinci sınıftan itibaren başlayacaklardır.. Asistanlar talimatnamesi Asistanlar talimatnamesi ikmal e - dilmiş ve fakültelere bildirilmiştir. “Hukuk fakültesine 14 asistan alınmış tır. Yeni talimatnameye göre asistan olmak için 30 yaşını tecavüz etme - mek, fakülteden âlâ kapi aliyülalâ derecede mezun olmak, bir ecnebi li- sanma vâkıf bulunmak lr gr haiz olmak mecburiyeti vardır. Asistanlık Yazan: VİCKİ BAUM Güzel bir sabahtı. Garptan biraz rüz- gür esiyor, soluk mai | semada zarifbir sur.tte kıvrılmış küçük bulutlar görünü- Delikanlı havaya bakıp derin bir nefes aldı. Koltuğunun altında ufak iy ayadena - Hotel'in bir garsonu kâ inatı dolaşmış gibi duran, eski bir ba- vul getirdi. Yolcu, köpeği, bavulu tar tıldılar. Crosse isminde genç pilot ma ilerletti; karnı kırmızı boyalı ufacık bir tayyare. Yolcu tayyareye binmeden evvel, söyle bir etrafında dolaştı. Kutu gi di. Pek yeni ESRARSIZ HAYAT Hollywood'da sinema yıldızlarının romanı Ri Beylerle, Halk fırkası idare heyeti reisi Cevdet Kerim, devlet de- nizyolları müdürü Sadettin, beyler ve ticaret odası heyeti, şehrimiz ticari ve iktisadi mahafiline mensup birçok ze- vat teşyi edilmişlerdir. İsmet Paşa, vapura girerken bir müfreze polis efradı tarafından se - lâmlanmış ve rıhtımı dolduran ve va- purda yolculurını teşyi etmekte olan halk tarafından şiddetle — tır, Vapur da saat 18 de hareket et - miştir. Başveki Paşaya İktisat vekili Celâl, Siirt mebusu Mahmut, bolu me busu Falih Rıfkı, Zonguldak mebusu Ragıp ve Rifat Beyler ile Artvin me- busu Asım , Sümerbank müdürü Nu - rullah Esat, Başvekâlet kalemi mah - sas müdürü Vedit Beyler refakat et- mektedir. Eçe vapuru bu sabah saat altıda olacaktır. Şehir meclisinin Dünkü toplantısı (Başı 1 inci sahifede) idare heyetine huzur verilmesi hakkındaki bütçe encümeni mazbata. 81 okundu. Azadan Mehmet Ali Bey bu mese- lenin idareye ait talimatnameler mü- zakere edilirken görüşülmesi muvafık olacağını söyledi. Avni Bey (adalar) her şeyden ev - vel icra makamının Terkos işleri hak- kında esaslı izahat vermesi lürumunu ileri sürdü. Muhittin Beyin cevabt Vali ve belediye reisi Muhittin B. cevap vererek ezcümle dedi vermeği, yal- nız vazife değil, bu işin icabı noktasın lan ayni zamanda bir zaruret telâkki ederim. Şahsi kanaatime göre sular i- daresinin mesaisi gittikçe inkişaf ct - mektedir. Bu malümatı fen he Bey verecektir.” Ziya Beyin izahatı Bundan sonra Ziya Bey, Terkos iş- leri hakkında izahat vererek geçen sene başlayan müzakeratın geçirdi; safhalaı anlattı... Terkosun . beledi gün şehre ancak 28800 n su verilirken bu mikdi rın gitgide artmak suretile bugün 35,000 metre mikâbıma iblâğ edildiğini, mütehassıs Felner'den alınan rapor - dan maada üç proje daha hazırlan - dığını, neticede müderris Bürhanettin leri ne tercih edilerek 30 metreyi bulduğunu, ise tazyik suyu kark kadar yökeelüzseöi temin edilebileceği ni söyledi. Sınıf farkı kaldırıldı Belediye reisi Muhittin Bey bu iza üç ay sonra üzere üç nevi tazyikle su tevzi edili - yordu. İşini beceren, şirketin iltiması- nı temin edenler, yüksek tazyikle su alabiliyordu. Biraz geri kalanlara orta bütün kimsesizlere de âdi tazyikle su veriliyordu. Bugün, bu tasnif kalma - mıştır. Avni Bes, bu izahat verilme - den evvel mürakıplerin hakkı huzuru haklımda karar vermek anormal oldu. ğunu, fakat şimdi normal bir vaziyet hâdis olduğunu söyledi. Doktor Hikmet Bey, verilecek hak Bir kı - kı huzurun mikdarını sordu. sım aza, bu suale cevap Fakat müzakere kâ kat'i raporlarının müzakere olunmuştur. M. Kamere'in Beyanati (Başı 1 inci sahifede) nu gördüm. Bulgaristanla da bir mu karenet hareketi belirmiştir - Sovyet Rusyaya gelince; Sovyet he yeti murahhasasının ziyareti bütün dip- lomatlarm o mazarı dikkatini hassaten celbetmiştir. Hiç bir kimseyi tehdit etmiyen Türk - Sovyet anlaşması istik- rar yolunda derlemeler Türkiyenin Avrupa ile olan Tabıta- larının ini bakkiyle anlamış olduğunu görmekle bahtiyarım. Bugün yakın şarkta her şeyin Bal- kanlarda sulhu vetam bir istihdaf ettiğini söylemekle müfrit bir nikbinlik göstermiş olmıyacağımı zanne- diyorum. ya Mühendis mektebi balosu Mühendis mektebi ellinci yıldönü- mü münasebetile dün akşam de mektep talebe cemiyeti tarafından bir balo verilmiştir. Balo geç vakte ka dar samimi bir hava içinde devam miştir. arzu et z " , » İ memnuniye ek mele m em ; i tatbikma başlan - dığım, yeniden altı bin ten boru sip irtifaa sw çıkabilirken, bugün irtifar | deti mekte olan Ereğli manız. tta bulunacak! tetkikatın mevzuw madencilik noktai nazarından kömür havzasının vaziye- tini anlamak ve bugünkü istihsa! kabi liyeti ile bunun arttırılmasıdır. Paşa, Ankarada çizdikleri programa bana K bulunmaktayım. münasebet dosi Bükü lerine, mminnetarlığı Maksim- : Sovyet hakkında di gid İsmet şehri- Sovyetler Teşekkür ettiler (Başı 1 inci sahifede) dostluğa iysal etmiş olan tarihi inkişaf yolunun ne kadar doğru olduğunu gös- termiştir. Sovyet heyetinin Türkiyeyi zi- yaretinin ve orada görmüş olduğu dosta- ne kabulün bu dostluğun ileride daha zi yade kuvvet bulmasına ve memleketle. | daha feyyaz bir surette teşriki- mesai etmelerine medar olacağına derin bir surette kaniim. Türk milleti ile zatidevletleri hakkın daki halisane ve en samimi temennileri- iyetle alı “Büyük komsu memleketin Türkiyeye hatfunde | bulunmuş olduğu mümtaz. zevat, burada Sovyet Rusya ve Türkiye milletlerinin on iki seneden faz la bir zamamdanberi aralarında tesis et- miş oldukları ve bugüne kadar bilâ inkı ta kuvvet bulmuş olan samimi dostluğa en iyi bir surette uyan bir kabul gör- müşlerdir. Dostlarımızın kendilerinin huzurunun Ti bütün smmtakalarında bais ol- muş olduğu dostluk tezahürlerinin ifade ettiği manayi hissetmiş olma- larında dolayi son derece bahtiyarım, Mümtaz Sovyet ricalinin ziyaretleri ve kendilerine karşı gönülden yapılan kabul iki memleekt tarafından Türkiye ile so: yalist Sovyet şuaraları ittihadelı birbiri- 'ne bağlayan bozulmaz dostluğun yeni iki zımanını teşkil etmektedir . ünasebetle zatidevlerine şahsi saa ve büyük dost memleket millet rinin saadet ve refahı hakkındaki en sa- mimi temennilerimi tekrar ederim. GAZI M. KEMAL B, M. M. Reisi Közm Paşa Hazretlerine, “ Türkiye Cümhuriyetinin onuncu yık dönümünü kutlulama bayramına iştirak Bulgar kralı ve kraliçesi, kânunusani içinde Bükreşi ziyaret etmek için Romanya kralının davetini kabul etmişlerdir. Yugoslav kralı ve kraliçesi de ayni zamanda Bükreşe gideceklerdir. BELGRAT, 16 (Milliyet) — Yugos lav resmi makamatı, Bulgar prensi Kiri'in Belgradı. ziyaretini, Bulgar kralının yakında Belgratta vaki ola- cak ziyareti ile alâkadar görülmekte dirler. Bu ziyaretin kânunuevvelin bi- rine tesadüf eden hâkimiyeti milliye gününe veya kral Aleksandrın doğdu ğu 17 kânünvevvele rastlaması muhte- meldir, Bulgaristan Kahirede elçilik ihdas etti SOFYA, 16 (Miliyet) — Mısrla Bulgaristan münasebatmın takviyesi için Kahirede bir Bulgar elçiliği vücu de getirilmiştir. Buna mukabil Sofya- da da bir Mısr sefarethaneşi hazır - lanmıştır. Bulgar ihtiyat zabitleri konferanslar verecek SOFYA, 16 (Milliyet) — Bulgar ihtiyat zabitleri, kânunuevvel aymda Bulgaristanın siyaseti, iktisadi ve beynelmilel vaziyeti hakkında mem - İeketin her tarafında konferanslar ak dedeceklerdir. Bu içtimalarda, sulhün ilecek, dan gördüğü kalbi dostluk ve gerek Tür- kiye halkı tarafından izhar edilen çok sa» mimi mühabbet Türk-Rus dostluğunu ka tenderkat tarsin etmiştir. Rus-Türk ri- <ali arasında teessüs etmiş olan müna- sebetin ileride Rus ve Türk münaseba- tını daha ziyade resanet ve samimiyet kesbedeceğini ve hayırlı neticeler tevlit eyleyeceğini ümit eylerim. icra komitesi reisi KALENİNE Sovyet merkezi era komitesi reisi M. Kalenine hazretlerine Sovyet Rusya merkezi icra komitesi namına göndermek ( lütfünde bu- lunmuş “olduğumuz dostane telgraftan dolayı samimi surette teşekkür ederim. Sovyet heyetinin ziyaretinin Tür milletinin hafızasında çok kıymetli bir hatıra olarak kalacağına ve Sovyet Rus» ya ile Türkiye milletleri arüzda mev- est olan ve mütemadiyen artan dostlu- ğun takviyesine yarayacağına kati suret- te kaani Dost memleketin şahsiyetleri ile teras etmiş olmaktan şahsen çok memnunum. ve bu le gerek zatidevletleri- ne ve gerek merkezi icra komitesine bo- zulmaz dostluğumuzun mükerrer temina tını beyan hususunda o Türkiye B. M. meclisine terceman olurum. B, M. M. Reisi KAZIM Başvekil İsmet Paşa Hazret- Sovyet hükümeti heyetine karşı Türk bükümetile zatidevletleri hükümeti heyeti ile yeni Tür. kiyenin derler adamları arasında tasin e dilen şahsi temasın ve bu heyetin Türki- tesi- arasında olan ve inkişafı tari- hinde namı devletleri büyük bir mevki işgal eden ve teşriki messinin ileride da ha ziyade inkişaf etmesine, daha ziya- Tercame: KAMRAN ŞERİF — Hayır, yeni değil amma iyi ma- kinedir. Biraz vol tarafına yalar, fac e hiç te bir yeri kırılmamıştır. — Wright motorlu eski bir Fair- child değil mi? — Tamam. Siz de tayyareci misi- niz? — Hayır, tayyareciyim diyemem. Pilot imtihanımı geçtim. Biraz da u- çarım amma, yere inmek... Malâm a.. ilet halden anlar bir tavırla: — Malüm, malüm... dedi. Zaten ben sizi tanır gibi oluyorum. Sincma- da çalışıyorsunuz, galiba? Bu sözlerden hoşlanmadığı anlaşı- lan yolcu: Yolda nereye inece- getirleri köpecik havadan uçup küt diye kafasına ini- |, yordu... ali ufacık kamaraya çıktı, yatağın- Efendisi: dan, benzinden, gene yağdan hâsıl ol Âli, Tobias, dedi. ma kokuyu kokladı, çok geçmeden öpeğin arkasını okşadı ve hafifçe pervane gürültüsünden kulakları sa- ğr oldu. Tayyare yerden kalkınca memnun bir tavırla arkasına yaslan- Jaklarını dikmişti. Efendisi: — İşler yolunda, Tobias, dedi. Artık bizi rahat bırakacaklar. odada Efendi uyuyor. Köpek mütteyakkız. ve pür dikkat oturuyor. Ona, efendi. sizden | sinin birlikte seyahat etmek gibi müs- evvel içinde yaşadığı, uyuduğu, yeyip | tesna bir şeref ba işti; onun İ- içtiği, mes'ut olduğu veya elem ve is- | çin efendisine o müteyakkız oluyor” tırap çektiği bu odaya, otel odası is- | du. Bir sandığın içine tıkılıp altların- mi veriliyordu. Hassas ve cins bir kö- | da karanm erimesinden , kulağınızın böyle bir odada gece kalmak | zarını patlatan bir gürültü içinde kay- ir işkence idi. Üstetlik bu o- | bolmasından daha müthiş bir hale uğ- dada kendisile birlikte Meyer denilen | Yasalar bile efendisinin kılma dokun lâf anlamaz bir adaş ı. Bu adam | durmıyacaktı. Efendisi çok değişmiş! ! bacaklarına pantalon yerine deriden Caketi buruşuktu. Saçları lüzumu k. M. Muşanoi Bileği gidiyor BUKRES, 16 (Müliyet) <— Belger ye Ramen İrallırınm geçenlerde ii va üzerindeki mğlâkalları ve Remes Hariciye nazırı M. Titulescu'mun Sof- yayı ziyaretleri ile başlayan müzake- relere devam edilmek üzere Bulgar Başvekili M. Muşanov'un bu aym 20 sinde buraya eleceği resmi makamat tarafından bildirilmektedi Yunan Cümhurreisliği ATINA, 15 (Milliyet) — Bazı ga- zeteler âyân azasından ve sabık Hari- ciye nazırı Mösyö Mihalakopulosa ri- yaseti cümhur vazifesinin teklif edildi. ğini yazmışlardır. Bu haber dün siya- si mahafilde de mevzuu bahsoluyordu. Yunan muhalifleri meclise gelecekler mi? ATINA, 15 (Milliyet) — Muhalif. di şahsi emniyetlerinin te- mini için, meclis muhafız müfrezesi kumandanlığının her türlü siyasi tema- yüllerden uzak bilaraf bir zabite tevdi. olduğunuz dostane telgrafı, büyük dost memleketin mümtaz şahsiyetlerin Me zat Ankarada kabul etmiş olmaktan mi tevali mahzuziyetimi bir kat daha artt ran yeni bir âmil olmuştur. bozulmaz dostluk Sovyet heyetinin Tür- lime ve teşriki mesaimizin feyizli neti. celerine itimadım olduğu halde size en enli biri adi GAlLüLİK de size en samimi muvaffakiyet temenni kerimi tekrar ederim, ” Başvekil ISMET Balkan haberleri | Krallar Bükreşe gidiyor Bulgar kralının Bükreşten evvel Bel- grada uğraması da muhtemeldir BÜKREŞ, 16 (Milliyet) — Üniver- | ini istemişlerdir. Mösyö yeri bu kur lebe cevap olarak, şimdi Anşı me Maamafih Mösyö Venizelosun mali kemeye sevki meselesi halledilmedef muhalefetin meclis mesaisine iştirak eti miyeceği temin olunmaktadır. TİNA, 15 (Milliyet) — Meclis yel Voziki uzlaşma meselesi # çin Selâmikten avdet eden Mösyö Pah panastasyu ile bugün görüşecektir . iM. Çaldaris nutkunu tehir eti ATİNA, 15 (Milliyet) — Yunanir tanla hamiller arasındaki son anlaş mukavelesinin imza dair, he, nüz Londradan haber gelmediğinden Çaldaris mecliste vuku bulacak beyi” nalını tehir etmiştir. Yunan borçları ATİNA, 16 (Milliyet) — Bir gaze te Londradan aldığı şu telgrafı meşret mektedir; Yunan hükümeti ile hamiller arasi daki mukavele hazırlanmıştır. Times yazdığına göre, yarm mukavele teati dilecektir. İ LONDRA, 16 (A.A.) — Ecnebi be) noları hamilleri komitesi ile Milletie" Cemiyeti istikraz komitesi, Yunanisi nın ecnebi memleketlerden ödünç olr" rak aldığı paralara ait faiz taksitleri ni bu tene yüzde 27,5 ve gelecek sen” 35 nispetinde ödemek için Yunanists#) lie yapılan teklifi kabul etmiş" dir, Bulgar kraliçesinin yıldönümü SOFYA, 15 emaye — Bulgaf burada doğum yıldö” kraliçesinin dün mümü tes'it edilmiştir. Kraliçe 27 y#” şıma girmiştir. Sarayda parlak bir kal pepee... im Kır koşularına bazırlık Atletizm federasyonundan: Köz başlarım be Laik üzere bu cuma sast onda Muallim Hef Abrahamın refakatinde atletler bir yö rüyüş yapacaklardır. Arzu edenler © gün va o satte Şişli tramvay deposur” da bulunmalıdırlar, Türke Atletizm federasyonu Fırkada verilecek konsef 1933 senesi Türkiyede İstanbuldaf birincilik kazanan sporcular şerefini pazar günü saat 16 da Vilâyset mef kezinde bir konser verilecektir. İstanbul mntakası riyasetinden? Mıntakamız sporcularından oluf muhtelif sporlarda Türkiye birinciliği kazânmış olan gençlerimiz şerefine HH. Fırkası vilâyet merkezi tarafın "| dan tertip edilen toplantı için hazırif nan davetiyeler mahallerine irsal mek üzere mıntakamıza ve mmtakâ * mızdan da sporcuların mensup olduk" ları kulüplerine kadarların davetiyelet zırlanmış ve piyasaya çıkarılmıştı” Memleketimizde menhus bir illet mücadele için teşekkül eden bu ha” Şir sökdiocmoinlu çlkalığı ci Ni beklenen rağbeti bulacağı tabi —— mmm ISTANBUL BELEDİYESİ ŞEHİR TİYATROSU “adüz sant 15 te akşamı Saat 21 de PER GÜNİ Yazan : n Besteliyen: E. Grief dar parlamıyordu. Uykusu ıstıraplı bir güyrete benziyordu. Alnmda inci gibi terler vardı. Teyyare hava çukurla- rına düştüğü zaman birdenbire sıçra- yıp doğruluyordu. Pilot kamaraya nazır küçük pence- reden bakıp gülümsüyor. Yolcu bu te- mukabele ediyor, fakat epsy 18- kurlarma pek nadir olarak düşüyoruz. Yolcunun hastalanmasına muhal yok. Maama'ih o hasta, Takriben bir s-at Ayni hale iki gün evvel Saint - Sebas- tien'in tablosu altında bissetmişti. G ne gözleri her tarafı kızıla boyanmış görü- yor, sonra »arlak bir siyahlık, patlar gi- 75 KURUŞA KİLOSU KUŞTÜYÜ İstanbulda Çakmakçılarda kuştüyü fabrikasında kuştüyü yasak 755 kuruştur. Şilte 10 lira, Yorgan 12 liradır. Salon Yastıklar, kuştüyü kumaşı ucuzdur. e m şey yerli yerinde. Pilot makineye adas kıllı yol vermiş. Arasıra arkasına yer. Yolcuyu daima kıvrılmış bir half görüyor, Ellerini yüzüne dayamış, ku) mak ister ıkınıp duruyor. Pilot glümsü! yor: — Hani pilet imtihanı geçirmiş Amma da palavra ha... > Biraz alay olsun diye yılankavi gid” Pilot palavrac.ları günahı kadi” in korkmasına rabbi, art »k mecalim kalmadı. Bana şey yapsana, Tobias, Bana bir şey Y” prn! Donka, ka-a vard onka! Tobias