21 Kasım 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 43

21 Kasım 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 43

b— Vizite ücretleri Bahsin ucu, vizite ücretlerine yani kendi keselerine temas edin- ce maşallah hepsi nasıl dile geldi- ler, nasıl bülbül kesildiler, gazete- lerin satırlara tüneyerek nasıl öt- meğe başladılar: Meğer Türkiye, doktor vizite ücretleri noktasından dünyanın en Ucuz memleketi imiş te bizim habe- rimiz yok muş!!.. Evet haklıdırlar, hem de çok haklıdırlar. Esasen doktorlarımızın aldıkları vizite ücretinin çok oldu- ğunu bilmiyoruz, acaba hangi ga- fil, hangi hasut, hangi bethah iddi- a etmiş. Zavallılar ne (alıyorlar? Senelerce uğraştıktan sonra günde kazandıkları 80 - 100 liranın, hattâ bazan 400 - 500 liranın da sözü mü olur? Elbette alacaklar, elbette ka- zanacaklar. Onlar kazanmayıp ta ben mi kazanacağım, onlar almayıp ta siz mi alacaksınız?.. An onların, şan onların, ikbal ve itilâ onların . İtiraf etmeliyiz ki, gene insaflı insanlar Muayenehanelerindeki bir vizite için 5 lira almayıp ta 25 lira alsalardı, hali, nice olurdu; şehir halkının bir sürü hastadan ve şehrin koca bir (o hastahaneden ne farkı kalırdı. Bu lütuflarından, bu ulüvvü cenaplaçından,bu feragatle- rinden dolayı hakka şükredelim.Ka | pıları önünde dize gelip teşekkür makamında (tozlu paspaslarına Yüzlerimizi sürelim, potinlerinin to- daki çamurları ezerek sür- me halinde gözlerimize çekelim.. Hattâ o da kâfi gelmezse hepi- miz, bütün şehir halkı, onların a- partımanlarındaki banyoları, mut- faklarındaki bulaşıkları için tâ Ka- rakulak menbaından, tâ Tomruk a- ğa kaynağından, tâ Çamlıca tepele- rinden sırtlarımızda kahve fincan- ları ve ellerimizde bülbül çanakla- rile sular taşıyalım. Bakın senede 1000 lira da kitap Parası veriyorlarmış! o Bakın ma- şallah derse mektebe yetişiyorlar, hastahaneye gidiyorlar, kabineleri- ne koşuyorlar, konsoltasyonlara u- laşıyorlar, bu arada vakit bularak 1000 liralık ta kitap okuyorlar. Böy le insanlara bir vizite için sadece 5 lira, düşünün, o sadece 5 lira... Memleket namma ne ayıp, ne ayı, nun için eminim ki, Kariim! Onların bü kemali tövazuu, bü yük- sek feragati önünde beş lira verir. ken sıkılıyorsun, vicdan azabı, kalp hicabr duyuyorsun, müteellim ve müteessir oluyorsun: hakkın var. Mektebe yetişen, hastahaneye gi- den, kabineye koşan, konsoltasyon- İafa ulaşan ve bu arada 1000 liralık ta kitap okuyan bu sayüirfan Her- güllerinin vizitelerine 5 lira değil 500 lira bile azdır. Ve bu itibar ile Türkiyede doktor vizitesi ücreti, bir bardak kırkçeşme suyundan da- ha ucuzdur! Salâhaddin ENİS Rıhtım şirketinin müba- yaası meselesi ke Ba eller çok fala rülmektedir. Bu itibarla müzakerat he- e Sg bir safhaya girmiş bulunma (İş Bankasından alman cetvelidir) 20 Teşrinisani 1933 Akşam Fiatları İstikrazlar wilât İstkrazı daklli 96,50 teker 1933 İetilerazı. 9750 $ Tramvay Ke Gümrüler “7 | Rahim Sayd mask Sİ Anadolu 1 Bağdat 225 “1 4805 T. aekeriye | 950 $ Mümessil 5105 ESHAM İş Bankası Na Telefon Bomonti 1 Terkuz © >» > Şarkı deye Hayriye © (15'İ Bala Reji 350 # Şark m. sera ÇEK FİATLARI 1206 $ Praj 154n 688 | Viyana 43025 Ni a2 | Mein 845,50 .. Berlin Li Brüksel 33867508 Belgrat a Atina 8208 $ Zicti 421 Cenevre 243751 Paşiş 375 Amsterlam— İATİ Bükreş 7909 Sofya 65,40.50 * Meskora © 108325 NUKUT (Satış) Kuruş 161 04 .383533..X Beynelmilel oda Bir komite halinde iştira- kimiz takarrür etti İkusat Velâletinin emrile Ticaret Odasında teseklcül eden bir komisyor imitel Ticaret Odası: bir komite ka miştir. Bunun ti) diye yeni bir teşekkül kurulac borsalır emici bugünlerde — hükümete adesi almacaktır. Mü- teakıben cemiyet, beynelmilel odaya iştirakimiz için temaslara girişecektir. Tiftik piyasası So nhaftalarda tiftik piyssosınd. biraz durgunluk vardır. Sovyet'er tif- tik mübayaatına fâsıla vermişlerdi Takas komisyonu işini bitirdi Takas Komisyonu dün akşam saat 17 den itibaren vazifesini bitirmiş ve takas muamelâtma nihayet veriliş” tir. Dün akşama kadar takas sucetile ihracat vesikası almış bulunanlar, ih- raç ettikleri mal kiymetinde, sevk ta- rihinden itibaren altı ay zarfında itha- lât ha'rinma malik bulunmaktadırlar. Adana pamukları için Seyhan ve İçel Vilâyetlerinden di- ğer pamuk mıntakalarına sevkedile- cek pamukların dezenfekte edilmesi için Mersinde yapılan fümigatuarın tesisatı tamamen bilmiştir. Bundan böyle buralardan © salim mıntakalara gönderilecek pamuklar dezenfekte edilerek balya haline ko- nacak ve üzerlerine birer marka vu- rularak sahiplerine birer sıhhat şaha- detnamesi verilecektir. Bundan başka hastalıklı yerlerden gönderilecek pamuklar için o yerin borsası tarafından bir menşe şahadet- namesi verilecek ve bu sayede hasta- İıktan salim bulunan memleketlere bu- Jaşıklı pamuklar girmesine hiç bir suretle meydan verilmiyecektir. Keyfiyet bütün alâkadar dairelere Yün piyasası Yünlü mensucat sanayiimiz iptidai madde olarak İzmir ve bilhassa Trak- yanın kıvırtık koyunlarından hasıl o- lan yapağıları kullanmaktadır. sene mevsim başında okkası 46 kuruş olan bu mallardan Sovyet Rusya bir milyon kilo satın almıştır. Bu mübayaat üzerine bugün Türkiye- de mevcut stok (80) tona inmiştir. Vaktile, piyasa ucuzken, ihtiyaçla- rını karşılamıyan yerli mensucat fab- rikalarımızın talepleri karşısında atler bugün peşin para ile 58 ve vade- li olarak 62 kuruşa kadar yükselmiş- tir, Mevcut stok ancak memleketimi- zin dahili ihtiyaçlarını temine kâfi ol- 'duğundan bu fiat yükselişinden isti- fademiz az olacak ve neticede mem- leketimize dışarıdan fazla para gire- miyecektir, İki senenin üzüm, incir mukayesesi Üzüm ve incir müstahsillerimizin son vaziyeti hakkımda İzmir Ticaret Odasınca bir rapor hazırlanmıştır. Bu rapora göre mevsim iptidasmdan — 9 teşrinisuni 933 tarihine kadar (İzmir borsasında 26,316,055 kilo üzüm sa- tılmıştır. Geçen sene ayn! tarihe ka- dar 41,197,896 kilo özüm satılmıştı. Fiatler: Son hafta zarfmda 5 - 12 numaralı üzümler 8 - 23 kuruş arasın- da satılmıştır. Geçen sene ayni tarihteki fiatler 13 - 31 kuruş arasında idi. Sif Hamburg olmak üzere 100 kilo- su son hafta içinde 15 - 24 florin ara- sında şatılmıştır. Geçen sene ayni tarihteki fiat 24 - 36 kuruştu. İhracat: Son hafta içinde İzmir li- manından Avrupa limanlarına 5 mil. yon 143,836 kilo üzüm ihraç edilmiş. tr. Mevsim iptidasından bugüne kadar yapılan ihracat 27,009,070 kilodur. Geçen sene &yni tarihteki ihracat mik- tarı 37,603,691 kilo idi. da satılan üzüm fiatlerinde 20 - 40 pa- ra kadar bir düşüklük vardır. İhracat tacirleri alivre olarak yapmış olduk- ları satışların aramı mışlardır. Halihazırda İzmirde takri- ben 4,5 milyon kilo stok vardır. Paris borsasında PARIS, 20 (A. A.) — Paris borsa- sında saat 11.45 te kambiyo fiatleri sunlardış Deli iz. 15,65 frank İngiliz lirası... 82,90 frank Vapurculuk şirketinden hariçte kalanlar Türk Vapurculuk Şirketi haricinde kalan vapurcnlar, başka sahalarda ça- Jışmak üzere lere girişmişler- dir. Pasabahçeli Cemal Bey, kendisile görüşen muharririmize, şeriki İsmaili Hakkı ve Yelkenci Zade Lütfü Beyie- rin İspanyaya gittiklerini, İspanya ile Timanlarımız arasında tesis etmek is“ tedikleri hattın istikbalinden ve kâr ge tireceğinden ümitvar bulunduklarını söylemiş ve Bursa vapurunu satacağı 233 | doğru olmadığını ilâve etmistir. Tevkif edilirken Bayıldı Ayıldıktan sonra tevkif- haneye gönderildi Eminönü belediye tahsildar iken 60 lirarı zimmetine geçirdiği idiinsile mahkemeye verilen Celâl Efendi dür ikinci ceza mahkemesinde muhake- me edilmiştir. Mahkeme davanın rüyctini salâhi- yet haricinde görmüş ve muhakene- nin ağırcezaya nakline karar vermiş, gayrimevkuf olan Celâl Efendiyi de tevki if etmiştir. Tevkif kararı üzerine Celâl Efendi birden bire fonalaşmış, düşmüş ve ba- yılmıştır. ç z Bu esnada adliye doktoru adliye bi- masında bulunamadığı için tedavisi müşkül olmuş, Celâl Efendi aklı ba- şına gelinciye kadar kordorda bırakıl- mış, aklı başına geldikten sonra kolu- na girilerek tevkifhaneye götürülmüş- tür, Sahtekârlık davası Ticaret Odasının Mahmut Saim is- mindeki adam aleybinç ikame eti sahtekârlık davasına dün devam edi miştir. Muhakeme, Mahmut (o Saimin Vilâyette Vergi Kaçakçılığı ihbarı Tetkik edildi, ihbarın doğ- ru olmadığı anlaşıldı Bir akşam gazetesi Maliyeye vâki olan bir ihbar üzerine, Galatada deniz- cilik şirketinden hazine hesabına 150 bin Kiralık kaçak vergi tahakkuk ettirildiği. ni yazmıştır, Yaplığımız tahkikata na - zaran mesele böyle değildir. Filvaki İs- tanbul maliyesine yapılan birçok ihbar- lar gibi böyle bir vergi kaçakçılığı ihbar edilmiştir. Tahakkuk müdü; le yi ehemmiyetle tetlek ve tahkik için Al manyalı mütehassıs M, Muller'i memur M. Muller uzun tetkikat yap- #mış ve ihbar edilen şekilde bir kaçakçı- Lığa tesadüf edilememiştir. Aldiğımız malâmnta göre, son zamanlarda bu gibi ihbarlar âdeta moda halini almıştır; fa- kat ekseriyetle bunların esastan uzak ol duğu görülmektedir. Galatasaray işi Galatasaray lisesi eski idaresine ait tahkikat evrakı bazı eşkâlden dolayı ia- de edilmişti. İdare heyeti evrakı ikmal etmiştir. Mesele ile alikadar olanlardan bir kısmı af kanunu şümülüne dahil bu Tunmaktadır. Bir kısmı ise dahil değildir. sabıkası olup olmadığı sorulmak üze- re başka güne bırakılmıştır. Hususi hastahaneler Ticaret Odasının Odaya kaydolma- yan hususi hastahaneler aleyhine aç- tığı davanın rüyetine bu hafta hukuk mahkemesinde başlanacaktır. Neşriyat davaları Sonpoita refikimiz, Mehlika Hanı- mı öldüren Arif'in muhakemesini yaz- dığı için müddelumumilik tarafından mahkeme kararına muhalif neşriyat iddiasile aleyhine bir dava açılmıştı. Bu dava dün birinci ceza mahkeme- sinde rüyet edilmiştir, Gazetenin sa- hibi Ali Ekrem Bey bu neşriyatın mah- keme kararma muhalif | olmadığını, yazmın kismen zabıtadaki vakayı taf- sil ettiğini ve mahkemeye dair beş on satır bulunduğunu, bunların da mah- kemenin kararından evvelki safhala- ra ait bulunduğunu ve hattâ yazıda mahkeme kararı mevzuubahis edile- rek: — Mahkemenin bundan sonraki saf halarını yazmıyacağız,, denildiğini söy, lemiştir. Mahkemede mevzuubabis yar 21 okunmuş ve muhakeme Ekrem Be- yin ağırceza zabıtlarının. getirilmesi talebi üzerine bunların celbi için 25 teşrinisaniye bırakılmıştır. Çakmak taşı dapazarında çakmaktaşı satarken yakalanan Şaban oğlu Hüseyn mubha- keme edlimek üzere İstanbula getiril- miş ve dün dokuzuncu ihtisat hâlömi Refik Beyin huzuruna çıkarılmıştır. Hüseyin suçunu inkâr etmiş, muba- keme tahkikatın tevsii için başka gü- ne bırakılmıştır. lediyede Ağaç kesenler İhbar edenlere ikramiye verilmesi düşünülüyor Son günlerde bazı insanların şehrimize ahlamur ve sair ağaçları kestikleri görül- mektedir. Bilhassa kış mevsimi yaklaştığı bu st. rada kıslık odun ihtiyacını tedarik etmek için ağaçlar daha geniş bir mikyasta tah- rip edilmektedir. Bunun önünü almak ve ağaçları koru- mak için bütün zabıta teşkilâtının yakın- dan alâkadar olmaları münasip görülmüş- tür. yp Manmatih bu insibeti tedbirlerden de- müessir ve ameli bir 'düşünülmek tedir. Yapılan tetkikat müsbet mek şartile — haber verenlere bir müli- fat verilecektir. Umumi evler Evvelce nizamnamesi heyeti vekileden çıkmış olan umumi evlere ait nizamna- kâleti tarafından bir talimatname hazır. lanmıştır. Bu talimatnamenin on bes gü- ne kadar 8 tebliğ edileceğine dair malümat tir. ü mücadele için mü- him maddeler vardır. Taksimdeki tesisat kaldırılıyor Cümhuriyet bayramı mü satın kaldırılması zaruri gör üştür, Be indiye ileride öiçüye tabani köyerak Taksimde beton olarak renkli su veren e- lektrikli fıskiyeler vücude getirecektir. Ekmek fiatı indi , İstanbul belediyesinden: Teşrinisa- ninin 22 inci çarşamba gününden itiba. ren ekmek altı buçuk ve francala on bir kuruştur. ME EE vi Havalar soğudu Karadenizde fırtına var, kar yağıyor Dün ve evvelki gece Karadenizde şiddetli bir fırtına hüküm sürmüş, kar da yı Bu yüzden vapurlar müş külâtla seferlerine devanı edebilmiş- lerdir, Memleketimize hicret edecek Dob- rica Türklerini getirmek üzere Kös- tenceye giden Samsun vapuru süvari- sinden, Yelkenci Zadelere gelen | bir telgrafta, Köstencede kar yağdığı ve denizde şiddetli bir fırtına hüküm sür- düğü için vapurun İstanbula hareke- tini tehite zaruret hâsıl olduğu bildi. rilmiştir. Samsun vapuru ile 450 nü- fustan ibaret 114 iecektir. Bun lar vapuru bindiri « Yarına ka dar vapurun limanımıza gelmesi muh- temeldir. Muhacirler, sında iskân edileceklerdir. Bir vapur oturdu, kurtarıldı Karadenizden gelen Rus bandıralı Türkmen.vapuru Umuryerinde kara- ya oturmuştur. Vapur, kir o müddet çalıştıktan sonra kendi vesaitile kur- Maariita Hilâliahmer Gençlik dernekleri Yeni teşkilâtın esasları mekteplere bildirildi (Hilâliskmer Gençlik Dernekleri) ismi verilen teçkilâitin esasları mektep - lere tebliğ. b edilmiştir. Bütün memleket gençliğini bir araya toplayacak olan bu dernekler lise ve orta mekteplerde de €- hemmiyetle tatbik olunacaktır. Emme “e ramsl için şii len için şimdi Maarif müdürlüğünda yangın başlangıcı İstanbul Maarif müdürlüğünün en üst katmda, hademeler odasından dün saat 14,5 ta yağın çıkmış, fakat derhal sön- dürülmüşür. Bu kata itfaiye fazla su sık tığıdnan bir odanın içindeki bütün dos- yalar ve defterler istifade edilimiyecek bir hale gelmiştir. Dilsizler yardım isteyor Dilsizler cemiyeti tarafından açılan mektebe girmek isteyen talebe fakir ol duğu için vilâyetten yardım rica etmiş. lerdir. Vilâyet istidalarını Maarif mü- diriyetine havale etmiş, Maarif müdiri - yeti tahsisat vermeğe imkân olmadığını söylemiştir. Dilsizler cuma günü bir kon Bilâhara Sıhhiye vekâletine müracaat €- edeeklerdir. Vefalılar yurdu ma günü saat 10 da Halkevinde ilk kon ii yapacaklardır. 0 dahi- EE sinama mz v5 bal ole, cek, idare heyeti intihap olunacaktır. Ceneral Von Schlge Bağdattan döndü Umumi harp esnasında Bağdatta ve- fat eden Ceneral Von der Golz Paşa na gerer Ayp : de bulmak üzere Bağdada gitmiş olan Çeper Von Sehlön, merasimde hazır | Çalınan kitaplar Kumkapıda bir depoda meydana çıkarıldı Sühulet kütüphanesi sahibi Semih Lütfü Beyin Çarşıkapıdaki deposun- dan çalman mühim miktarda kitap tahkikatı inkişaf etmiş ve çalınan ki- taplardan bir kısmı dün meydana çı- karılmıştır. : Kitapları depodan çalan küfeci A- li, Ahmet, Vahit mühim itiraflarda bu- lunmuşlardır. Bunlar çaldıkları eser- leri Beyazıtta ve Ankara caddesinde dükkânları olan İnkılâp kütüphanesi sahiplerinden Karabet ve Niyazi E- fendilere sattıklarını | söylemişlerdir. Dün zabıta Karabet ve Niyazi E- fendilerin anlarında müstahdem desini almıştır. Musta- Efendilerin bin liralık kitap meydana çık tar. Gene Kumkapıda bir Ermeninin e- vinde de bavullar içinde başka kütüp- hanelere ait bir çok kitap meydana çıkarılr X tar. Bu şahıs hırsızlara taklık etmek suçu ile yakalanmıştı Bundan sonra, görülen lüzum rine zabıtaca dün akşam geç vakit Karabet ve Niyazi Efendilere ait Be- yazıt ve Ankara caridesindeki İnkılâp kütüphaneleri kapatılarak mühürlen- miştir. Karabet ve Niyazi Efendiler poliçe zannaltına alınmışlardır. Tah- kikat mühim bir safhaya girmiştir. Hasan Nafiz Bey Eczacı Hasan Nafiz Bey dün zabı- taca tıbbıadliye gönderilmiş ve oradan da Bakırköy akı! hastahanesine kaldı- rılmıştır. Bu hususta Mazhar Osman Bey, bir muharririmize, demiştir ki: — Bir iki gün evvel Hasan © Beyi başka bir meseleden dolayı muayene —— Kendisine rapor vermiş deği- Ayp, Yangın başlangıcı Bakırköyünde Kartaltepede oturan Nasri Beyin evinin ortakatımda Meh. met Ali Beyin kısmındaki yemek oda- sından yangın çıkmışsa da derhal sön- dürülmüştür. Üç liralık balık Yağkapanı iskelesinde kahveci Ali kahvede bıraktığı, 3 liralık balığın A- rapcamiinde oturan Mehmet tarafın- dan çalındığını iddia etmiştir. Tramvayda ölüm Samatyada tramvay içinde evvelki gün 65 yaşlarında hüviyeti meçhul bir kadın kalp sektesinden vefat etmiştir. Inhisarlarda Tütün satışı En çok tütün alıcımız Almanyadır İnhisarlar müdüriyeti tarafından yapı» lan istatistiklere göre bu senenin sekiz ayında muhtelif memleketlere 11 milyon 199 bin liralık tütün ihraç edilmiştir. Ge- gen senenin dokuz ayında 12 milyon 291 bin liralık ihracat yapılmıştı. Bu sene en büyük tütün müşterimizi Almanyaya sekiz ey içinde 4 milyon 154 biz liralık tütün satılmıştır. İkinci derecede müşterimiz Amerika- dır. Sekiz ay içinde Amerikaya olan ihra» catımız 2 milyon 636 bin liradır. Çekoslovakya, geçen sene olduğu gi- bi sekiz ay içinde 1 milyon 458 bin lira- hik tütün almıştır. Br cakamlar Fransaya olan tütün ihracatımız hiç de- necek kadar azdır. Geçen senenin sekiz aymda Fransaya 29 bin liralık tütün sat mıştık. Bu sene bu miktar 28 bin liraya çıkabilmiştir. İtalyaya olan tütün ihracatımız azak maktadır . >) ——— Sis yüzünden oturan vapur Dört gün evvel Yeşilköy feneri ö- nünde Mariapol'dan İtalya'ya gider- ken sis yüzünden karaya oturan. 4.000 ton kömür yüklü Yunan banar ralı Katara vapuru, Türk Gemi Kur- tarma Şirketinin Lanina tahlisiyesi ta- rafından dün kurtarılmıştır. Şehrimizde ifayi vazife eden orman söküğü keliyilğlerinii Rahibe ve Mehmet Ali Salih FELEKLA Yiyecek günleri 1 Balıkçılar Cemiyeti, balık istih - lâkini arttırmak i mişler. Bu tesis olunursa kes balık yiyecekmiş.. ünün bi kere o gün müthiş bir lodos, hiç bir tarafta balık çıkmıyor. Ne ye- riz?.. Artık elimize ne geçerse, sar dalye, lâkerda, kılıç pastırması ve iroz... Bu teşebbüsü beğenen patates müstahsilleri de ayni maksatla bir (patates ü) yapmak istiyorlar - mış, Gazetelere bakılırsa zeytinci - ler de zeytin sarfiyatının azlığındar şikâyet etmekte ve ayni çareye baş vurmayı düşünme tedirler. Biliyoruz, biliyorsunuz, biliyor - lar ki; şimdi hiç bir malın çok sa- tıldığı iddia edilemez. Her şey az satılır. O halde her az satılan şey için senede bir gün tayin edil'rse hem satıcılar rahat eder, hem b'z.. günü, patates günü, zeyti ispanak günü, fasulye günü, balka- bağı günü falan gil Lâkin hav- yarcılar kalkar da bir de siyah hav- yar günü teklif ederlerse tabii her kes kabul eder, Şu şartla ki malı veresiye alalım... Ticaret bile artık garip şekil al- maya başladı. Eskiden senenin günleri malüm idi. Hıdırellez, K: sım, cemreler, Nevruz, gündönü; gibi.. Şimdi artık zerzevata, ete, sü te, balığa gün tayin edeceğiz.. Lâ- kin meselâ balıkgününde et, pata- tes gününde süt yiyenlere ne yapa- cağız? Henüz belli değil... Ben sa- nıyorum ki; eşya ve erzak satışının azlığı halkın gününü şaşırmasmdan değil, parası olmadığı için hesabi- ni şaşırmasındandır. Patatesi, ba- lığr, zeytini, inciri, üzümü çok sat- mak için bunlara gün tayin eder - ken bir de (para kazanma günü) tayin etmezlerse o tayin edilen gün ler benim doğduğum gün kadar bi le tesirli olmaz. Bunu da mı dışarıdan öğreneceğiz? (Milliyet) te okunmuştur: “Gireson vilâyeti namına ter memurlarından Hakkı Mahir Bey fındıkçılık tahsili için İtalyaya git miştir,” Demek bunu da dışarıdan öğre - neceğiz. Artık yerli fındıkçılara ek mek kalmadı... Esef! arım ve yazılarım Uzakta dostlarım var. Ne mek - tup yazıyorlar, ne beni arayorlar,. Sorduğum zaman bana: — Biz seni her gün okuduğumu için görüşmüş gibi oluyoruz. Ceva- bi veriyorlar... iolorati Görüyorum ki; bazen mubarriş, olmak, hele yazısında karakterini, halini ve edasını göstermek , insa nı çok defa dostlarından dur edi, yor.. Ben şimdi söyliyen fakat işi miyen bir telefon oldum... Ne, dersiniz?.. Dostlar?.. Ağırceza hâkimliği tev- kifine karar verdi Adliyede rüşvet tahkikata devam e» Rüşvet verenlerden tevkif “| edilen Gülizar ve Sabahat isimli ka - dınlarla sütçü Todo milik te Mecip Be- yin tahliyesi kararı na İtiraz etmiş ve