21 Kasım 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 26

21 Kasım 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 26

mn Balkan haberleri “Af kararnamesi çıkıyor M. Çaldaris kararnameyi meclisin tasvibine arzetmek istemeyor ATINA, 18 (Milliyet) — Dikta- törlük hareketine k etrsiş olan- lar hakkındaki af kararnnmesi yarın kat'i surette neşredilecektir, Af karar amesinin imza ve neşrinde kendileri ni alâkasız göstermek için Ziraat mâ - zı M. Teotoki Korfoya, Başvekâlet müsteşarı M. Saya Yanyaya gitmi dir. Keza hava nazırı M. kararnameyi imzalamayacaktır. M. | Metak. taraftarları Maarif nazi- rının İsti Meclise gel af kararnamesini ortaya sürerek hü - cumlarda bulunacaklardır. itina Üniversitesinde kargaşalık ATİNA, 18 (Milliyet) — Dün sa- bah Hukuk fakü (esi salonunda mi'li- cilerle komünistler arasın. an ha raretli münakaşalar gü: lere ve müsademelere müncer oltauş- tur. Neticede milliciler galebe ede - rek konhnistler fakülteden kovulruş tar. Yunan borçları ATİNA, 18 (Milliyet) — Meclisi dünkü içtimamda Başvekil M. Çi: di mesuliyeti a'nda söylemiş ve kararnamenin Mecli ATİNA, 18 (Milliyet) — Müttakit muhalefet reisi M, Venizelos, Maliye Bazırından hâmillerle yapılan muka- yele müzakereleri hakkındaki dosya- ların meclis kalemine verilmesini iste miştir, Yunan - Bulgar meselesi SOFYA, 18 (#:iliyet) Bulgaris- ile Yunanistar mual « ak meselelerin müzakeresine memur Bulgar heyeti bugün Atinaya hareket etmişlerdir. Bu heyeti: Stoyanov, Dr. Karacov ve Şişmanov teşkil etmekte- dir. in Bir casus idam edildi BELGRAT, 18 (Milliyet) — Ecne bi hükümetler hesabına casusluk yap makla ittiham edilen sabık Avustur - Macaristan orduları zabitanın - dan Miçiç idama mahküm edilmişti. Miçiç bu sabah saat 6,13 te idam edil miştir. Sobranyada ekalliyetler meselesi SOFYA, 18 (A. 2.) — Sobi dün ökşam hük ti hakkında bütün fırkalara mensup hatiplerin söz leri, Bulgaristanın Milletler Cer iyeti yaseetini tasvip hususunda amimi fak olduğunu göstermişti Müzakereler esnasında eski bi vekil M. Çankof, Bulgaristanın N. inin tekrar tetkikini kı bir mahreç istediğini kaydetmiştir. Reşit Saffet Beyin beyanatı (Başı 1 inci sahifede) ! da Türk ressamlarınm da iştirak et - #mwesi temenni olunmaktaiir. Ba'kan Turizm federasyonununun bu içtima- da Edirne - İstanbul yolunun yapı!» Turizm malzemesıcın gümrük len istisnası için teuraniler iz har edilmiştir. Türk - Yunan dostluk cemiyeti Atinada Maliye nazırı M. Lever - Cos'un riyaseti alımda butunav, fa - kot meşguli zır.adan M. Merkuris iaralımlu re edilmekte olan Türk - Yunen dı luk cemiyeti, Balkon konferansı mü - manebetile Reşit Saffet Beydun bir kon ferans vermesini istemişti, it Saf - fet Beyin bu konferansını bundan bir kaç gün evvel neşretmiştik. Türk - Yu nan dostluk cemiyeti müteşebbisleri Yunanistanda günden güne artmakta dır ve Yunan mebuslarından ve muh- lif fırkalara mensup zevat cemiyete etmektedirler. Cemiyet, ilmi,, hars ve srmıf sahaiarında mü- abil konferanslar vermeği tasav - vur etmektedir. Bu sebeple gelecek paskalya a ve yaz tatilleri esnasında Yunan mütefekkir ve ar - tisçtlerinden mühim simaların İstan - Büla gelerek Türk - Yunan dostluğu- nuri £ daha takviyesini temin 4- çiri konferanslar vermeleri, dostluğu- muz için tezahürlerde bulunmaları dü şönülmüştür. Bu meyanda beynelmi - İel#öhreti haiz olan 14. Miropulos'un #iaresi altındaki bir orkestranın da Konserler vermek üzere İstanbula gön derilmesi arzu edilmektedir. Bu hu - susta Türk ve Yunan cemiyetleri ara- sında teatii efkârda bulunularak bi zemin hazırlanması takarrür etmiştir. Sabık Hariciye nazırı M. Mihalokopu los ve M. Merkuris, konferans müna- sebetile verilen resmi ziyafetlerden başka, Reşit Saffet Bey şerefine hu - susi ziyafet vermişler ve bunda Re şit Saffet Beyin Atizada irticalen ver- diği tari)i ve siyasi konferansın not- Jar üzerinden kaleme alınarak fran - sızca ve yunanca (o basılıp neşri için müsaadesini istemişlerdir. Yunanistanın iktesadi vazi - yeti ve ucuzluk Yunanistanın umumi iktisadi vazi- yetinde en bariz nokta, gümrük re - simlerinin tedafüi usulde tatbikmdan beri memlekette fışkıran iktısadi faa- liyetin göze çarpan semereleridir. Bu in istihsalâtını iy, rttrmaktadır. Şu vuretle ki Yu nda istihsal olunan ve dahilde satışa çıkarılan malların maliyet fiya h bugün civar mem'cektlerden en u - cuz olarak temin edilmektedir. Mese- lâ hayvanat Türkiyeden getirtildiği halde, et fiyatı Türkiyeden daha ucuz dur, Sonra bütün lokantalar ve mağa zalardaki fiyatlar resmen ve hafi su- rettet hükümet tarafından kontrol edil mektedir. Geçenlerde mahkeme azası ui ru ümetin ve bele- diyelerin hall ö i kolay - likve memlekeetteki ucuzluk sayesin de Yunanistana bu sene geçen sene kinden üç misli fazla seyyah gelmiş - $ir. Seyyahların memlekette bırak - tıkları para da, resmi menabiden alı- nan malümata nazaran, 10 milyon İn giliz lirasma baliğ olmakta imiş. Ati- inanın Grande Bretâgne oteli, İnsilte renin en mükemmel otellerine muadil olduğu halde günde beş Türk tirasma pansiyon yapmaktadır. Bu sene Yu - goslavya, Bulgaristan ve Romanyadan Yunanistana yalnız 20 bin seyyah gel miştir. Bu sene zarfmda Yunanist ziden seyyahların mikdarı 150 bin ka dardır. Halbuki Türkiyeye gelen bü - tün seyyahların mikdarı anca kelli bi ne baliğ olmaktadır Türkiye nanistan arasında ticaret müyazenesi hesap olunduğu zaman, Türkiyeden Yunanistana giden kimselerin orada ihtiyaçlarını temin için sarfetlikleri pa ra bu hesaba ithal edilmemektedir. Bunlar da hesaba konacak olursa u - mumi müvazene de bugüne nisbetle fazla bir fark hâsıl olacaktır. Dayak atan polis tevkif edildi Resmi elbisesini lâbis olduğu halde ve resmi vazifesini ifa ederken Didar Hanım isminde bir kadını döverek bur- kandaki tahkikata dün de dovam edil miştir, Tahkikatı idare eden müddeiwmumi muavini Sadun Bey dün müvacehe yap- a ağar Efendi müvaceheye sivil elbise ile gelmiş olmasına rağmen şahit ler tarafından kolayca teşhis edilmiş, tahkikat evrakı ikmal edildi &vrak üçüncü istintak hâkimliğine tev- İmiş, tabancası müddeiurnumil'ken narak tevkifhaneyo gönderilmiştir. Türk - Yunan mahkeme- sinde kalan davalar Türk — Yunan muhtelit hakem mah- kemesinde mevcut olan davalardan son zamanlarda mühim bir kısmı iptal © dilmiştir. Bu davaların iptali, mevzun bahis olan meselenin esasen 10 hazi- ran 1930 tarihli Ankara itilifmamesi ah- kâmına dahil bulunmalarından ileri gel- mektedir. Mahkemede elyevm rüyet edilmesi üzen gelen 100 — 150 kadar dava kal- mıştır. Bu davalarm mühim olanları da vardır. Abdülhamit veresesinin Yu- nanistana intikal eden yerlerde bulunan mallarının iadesine dair Yunan hükü- meti aleyhine açtıkları dava da bu me yandadır. Ölen Yunan âskerleri ınmuştur. Âyinden sonra ölen askerlerin meza- rma bir çelenk konulmuştur. 200 liraya kadar ordu Bu salâhiyet tedavi ve tahsil ve sa- ir zaruri abvale münhasır olmak şar tile 200 liraya kadar çıkarılmıştır. Bu salâhiyetin tevsii, bir çok hususatta a- lâkadarlar için kolaylığı mucip olacak. MILLİYET PAZAR 191! HARICI HABERLER Bir gayret daha Gösteriliyor M. Mussolini'nin bizzat Ce- nevreye gelmesi isteniyor rak etmek üzere saat 22 de Cenevre- ye hareket etmiştir. Ayni trende Sir tur. İngiliz dostlarımla beraber hare - ket ettiğimden dolayı fevkalâde mesi munum. Silâhları İyrakma meselesi: çevesi dahilinde yapılması lâzım oldü ğunu daima söyledik . Bu ciheti gerek B: ve gerek ben, Mebusan mec teyit et- ılan müzakereler dostların dün gi fünde bulundukları 've bu husustaki niyetimin ne olduğunu benden zor < faydalı bir surette başla - decek mükülemelerde bulunmak üze - re kendilerine refakat etmekle bahti- yar olacağımı söylemek fırsatını elde ettim. M. Mussolini çağırılacak mı?. CENEVRE, 18 (A.A.) — Sör John Simon ile M. Eden bugün öğleyin »i- lâhları azaltma konferansının toplan- dığı binaya gelmişler ve hemen M. Henderson'un nezdine götürülmüşler- dir. İngiliz mümessilleri M. Hender - sonla uzun uzadıya görüşmüşlerdir. Resmi İngiliz mahfelleri bu konuşma nın tamamiyle merâsim ve teşrifat ka bilinden bir mülâkat olduğunu beyan etmektedir. Bununla beraber İngilte - renin dahili siyasetinde bazı aksi tesir er yapan geçen haftaki hâdiselerden sonra ve bugünkü Şeraite nazaran bu görüşmenin ehemmiyetli olduğu zan. sa bile M. Soragn: mek için Romadan yola çıktığı rilmektedir. M. Museolininin Cenevreye gelmes ni ve orada hazır bulunan mümeesil- lere iltihak etmesini temin için baş ve kületler vasıtasiyle hazı gayretler sar- fedilmektedir. İngiliz mi heye ti namına ebyanatta bulunmağa salâ- hiyeettar bir zat Sör John Simon ile M. Eden'in şimdiki halde Romaya git melerinin hiç bir veçhile mevkuubahi olmadığını, ları ia konfe - ransı bürosunun bütüm, azasiyi lilete bir seyyahete çıkması ihtimali - nin ise hiç mevcut bulunmadığını te « min etmeştir. * Silâhları azaltma konferanamın u- mumü mazbata muharriri ve Çekoslo- vakya hariciye nazırı M, Benes Prağ- dan as zar günü sabahle - yin Cemevreye mler erme YİN Dollfuss'a tabanca sıkan adam VİYANA 18 (A.A.) — 3 Teşrini evvelde parlamentoda ;M. Dollfuss'e iki ay evvel silâh atmış olan Dertill'i muhakemesine saat 9 da Viyana ağır ceza mahkemesinde başlanmıştır. Ga: yet ciddi inzibat tedbirleri alınmıştır. Puhakemeyi dinlemeğe gelenlerin çeri girmeden evvel üstleri aranmış - tir, VİYANA, 18 (A.A.) — Başvekil M. Dolfusa'e silâhla taârruz etmiş o lan Rudolf Dertil, 5 sens hapse mah: küm olmuştur. Fransız bütçesi PARİS, 18, A. A. — Havas ajansın. dan : Meb'usan meclisi maliye encüme- ninde M, Bonnet. hazinenin derhal büt- çe muvazenesinin tesisisini ica> ettiren, vaziyetini anlattı. M. Bonnet bilhassa Âmerikadakı para- muamelitı karşisinda itiradm korunma 5 Kirumunu gösterdi ve hazinenin 1934 senesi iğin ihtiyacın 17 milyar olarak tahmin etti, Şimdilik halde hazinenin elinde mev- cut olan iki milyardır. İli aydan beri ya- vaşlamakta olan bonoların tazelenmesi hissedilir derecede bugünkü ahengi mu- hafaza ettiği takdirde hazine mevcudu tamamen kâfi gelecektir. 3 Bir milyon işsize iş VAŞINGTON, 18 (A.A.) — Reisi- cümhur M. Roosevelt, Amerika hükü- metleri valilerinden işsizlik meselesi hakkında raporlar almaştır. Bu raporlara göre, bir milyon işsize idare vasıtasile mafia işlerinde iş bulun- duğu anlaşılmıştır. İki kadın kavruldu BERLİN, 18-(A.A.) — Volf ağan- sından: Volf ajansı Lutzenden haber alıyor: Bir marşandiz treni ile çarpışma ne- ticesinde bir otomobil tutuşmuş ve kâ- milen yanmıştır. Iki kadın kavrularak yanmışlar. ve diğer 4 kişi ağır surette yanmış olarak hastaneye kaldırılaizlârdır. Alman - Leh Görüşmeleri İki taraflı görüşmeler daha müsbet netice veriyor BERLİN, 16 (A.A.) — Polonya - Almanya görüşmeleri meselesini tek - rar bahseden Conti Ajansı, beynelmi- lel münasebat için M. Beck tarafın - dan başlanmış olan bu yeni “İki kişi arasında görüşme” usulünün İyi taraf | larmı kaydetmektedir. Bundan başka Ajans bunun eCnevre politikası için yeni bir muvaffakıyetsizlik olduğunu hissettirerek Berlin ile Varşovn a: smda vücut bulan bu yeni havadan memnuniyetini bildiriyor. m Almanlar tekrar tekzip ettiler BERLİN, 18 (A.A.) — Volt ajan- sından: Paris matbuatımı mümessillerine verildi talimat hakkında, şimdiye kadar işitil- memiş derecede yalanları tekzip edil- miş olmasına rağmen Petit Parisien ga- zetesi neşriyatına devam etmektedir. Burada resmen bildirildiğine göre, bu isnadat fena niyetle uydurulmuş. tur, Ve Alman hükümetinin dürüst ha- rici siyasetini bozarak İsiymetten dü- şürmek maksadile yapılmaktadır. Fransız matbuatınm meşriyatı tet- kik edilmiş bu neşriyatın bir çak sene- ler evvel söylenmiş muhtelif iki nutuk. lardan almmış cümlelerden” toplanmış olduğu açıkça meydana çıkmıştır. Bu Yalanları neşredenler ya fena niyetle yapılmış bir şakanm kurbanı. dırlar veya iftiracıdırlar. Cubada karışıklık devam ediyor LA HAVANE, 18. A. A. — M. Velles İn Miami'ye hareketi herkesi meşgul &- diyor. Muhalefet erkân La Havane'a tay yare ile inmek niyetinde olduklar.na dair projeyi inkâr ediyorlar. Oriente Vilâye- tinde bir isyan olmuştur. La Havane'da bir berber dükkânında bir bomba patla- mış büyük zararlar vermiştir. Damların üzerinden ateş eden kimseler bir yolcu- yu yaralamışlardır. Şehrin muhtelif nok- talarında bombalar patladığı ve silâhlar Markoni'ye nişan ROMA, 18 (A.A.) — Japon impa- ratoru, Marki Marçoniye, "doğan gü- neş,, nisanının büyük kordonunu ihda etmiştir. Marçoni Japonyada bulundu- ğu sırada gerek imparator ve gerek hü. kümet ve gerek kendisini beşeriyetin büyük hadimlerinden addeden matbuat tarafından çek iyibir kabule maz har olmuştur. Stefani —— 21 yaşında üniversite profesörü ROMA, 18 (A.A.) — İtalyanın genç üniversite profesörü dektor Miranda- dır. Doktor bü kürsüyü Roma üniver. sitesinde hesabı namütenahi hakkında- ki bir tez üzerine yapılan bir münaka- şağa temin etmiş olduğu galebe ile ka- zanmıştır. Kendisi yirmi bir yaşında dır. Stefani M: Roosevelt'in para siyaseti BERLİN, 18 (A.A.) — Oklahoma demokrat âyân azasından M. Thomasın önayak olmasile Washingtonda toplan- muş olan inflâtien konferansı M. Roo- sevel'in para siyasetini kayıtsız olarak tasvip etmiştir. Bu toplantıya başta gümüşün tekrar para olarak kullanılmasma başlıca ta- raftâr olan M. Pitman da olmak üzere bir çok âyan azası iştirak etmişlerdir Konferans bugünkü altın. siyaseti- nin 1926 senesi fiatleri elde edilinciye kadar takip edileceğini bildirmiştir. Lehistan cümhurreisinin nutku VAŞOVA, 18 (A.A.) — Bu gece Greenvich eaatile 23 te Polonya cüm- hurreisi Amerikada radyo ile neşredilmiş olan bir nutuk söylemiştir. Düeti Japonyanın ordu bütçesi “ TOKİO, 18. A, A. —19M senesi için yapılan bütçe tahminleri 2017 milyon yendir. Bu meblağın mühim bir kısmı orduya tahsis edilmiştir. * Borsada bir tayin — İstanbul kam- biyo müdürlüğü muavini Hasan Bey, Borsadaki vazifesine inde ve yerine Sa- ih Bey tayin edilmiştir. * Fımdıkçılık tahsili için — Giresun vilâyeti mamına, fen memurlarından Hak kı Mahir Bey fındıkçılık tahsili için İ- talyaya gitmiştir. Na Bucada bir adam öldürüldü IZMIR, (Milliyet) — Bucada fırıncı Recejp Efendi kayın birade - rinin karısının evden kaçmasından kızarak kızın akrabasından Meh - met Beyi dört kurşunla öldürdü, K omşusu bak/tal Hamza Efendiyi de ağır surette yaraladı. Katil cinayeti yaptıktan sonra kaçmıştır. Oğlunun cenasesile karşılaşan anne IZMIR, 18 (Milliyet) — Bu sabah şehrimizde acıklı bir tramvay kazası olmuştur. Elektrikli tramvay son süratle giderken binmek iste - yen komisyoncu kâtibi Seyfi Efendi dü i Efendi beyninden caldi Kazayı müteakıp Seyfi EF yi ziyaret kalmıştır. Se; rasında üş've fekerlekle, talyadan gelen annesinin oğlunun cenazesile karşılaşması ço kaçıklı ol- muştur, Fırtınaya tutulan seyyahlar İZMİR, 18 (Milliyet) — Devriâlem seyahatine çıkan iki erkek ve bir kadın üç Alman Dedeağaç açıklarında, fırtınaya tutulduklarından Bozcaadaya iltica etmişlerdi: töre binerek beraberlerinde ii eyyehlar örada tedarik etikleri bir mo. i küçük sandal ile buraya gelmişlerdir. Izmir Amerikan kollejinde hadise İZMİR, 18 (Milliyet) — Amerikan Kollejinden bir talebeye veri - len tardı muvakkat cezasını proteslo için derse girmek istemeyen bü - tün talebeye ayni ceza verilmitşir. Maarif idaresi umum müfettişi Hik- met Bey keyfiyeti tahkik etmekteü ir. li İhtiyaçları tedarik için ANKARA, 18 (Milliyet) — Koıkkalede gittikçe çoğalan fabrika - iarla diğer resmi müesseseler ihtiyaçlarının yerinde tedariki için dört kişiden mürekkep bir komisyon teşkiline dair müzayede ve münaka - $a kanununa bir bent ilâvesi Heyeti vekilece kararlaştırılmıştır. Polis teşkilâtında değişiklikler ANKARRA, 18 (Müliyet) — Polis teşkilât kanununun 39 uncu maddesinde yapılacak değişiklik için Meclise gelen lâyiha Dahiliye en cümenince tasvip edilmiştir. Müşterek zabıta hizmetleri ANKARA, 18 (Milliyet) — Devletçe lüzum görülen belediyelerde belediye zabıtası vazifelerinin devlet zabıta memurlarına tevdi olun - ce tasvip edilmiştir. hi emniyeti masına belediye kanununca cevaz verildi mallerde yerleştirilecek bu iki zabta hizmetlerinin istilzam edeceği fazla memurlara ait maaş ve masaifin hazineden tesviyesini ve bu su- yetle istihdam olunacakların devlet zabıtası memurları kuvvet ve salâ - kiyetini haiz olmalarının teminini kollayan tâyiha Dahiliye encümenin inden lüzum görülecek ma - Gemilerde yolcu sıhhati ANKARA, 18 (Milliyet) — Heyeti vekile gemilerde yolcuların sh la bir nizamname kabul etmiştir. Nizamnameye na İ saran halkı taşıyan gemilerin, yolcuların istirahatini temin için bulun - duracağı vesait ve tertibatın temiz tutulması, kamara yolcularına mah- sus femiz örtülü masalar bulundurulması ve bit ve tahtakurularının im hası, su sahrınçlarının fenni bir şekilde imali, üçüncü mevki yolcula > rına mahsus mahallere katiyen hayvan bağlanmaması, hasta tedavisi icin yerler ve ilâçlarla vesaiti sıhhi- ye bulundurulması icap etmektedi Üniversite için meclise bir lâyiha verildi Üniversite daha bir kaç sene Vekâlet tarafından idere edilecektir ANKARA, 18 (Milliyet) — Darül fünunun ilgasile yerine Üniversite ya- pılması hakkındaki kanuna zeylen bir lâyiha Meclise gelmiştir. Lâyiha şu - i 1 -— 2292 numaralı kanunun 2 in- ci maddesine göre, 1 Ağustos 933 ta- rihinden 31 mayıs 934 tarihine kadar devam edecek olan muvakkat devre, bir haziran 934 tarihinden itibaren Üç sene daha temdit edilmiştir. 2 — Ayni kanunun 3 üncü maddesi nin Zinci fıkrası şu şekilde tadil edil- miştir: (Maarif vekâleti, bu Üniversi- Nisan 937 tarihine kadar Büyük Mi let Meclisine tevdi eder.” 3 — Ayni kanunun altıncı maddesi in 1 inci fıkrası mucibince maaşları - Bi 931 senesi bütçe kanununun 10 un- cu maddesi hükmüne göre alacak o - İan müderris eve muallimlerle bunla- rım muavinlerine İ Haziran 934 tari- binden itibaren 1452 numaralı ka, nun hülçümlerine göre maaş verili 4 — Ayni kanunun 8 inci maddesi nin sonuna şu fıkra ilâve edilmiştir: (Her ne şekilde olursa olsun bu ücret ler 1934 mali senesi başından itibaren kesilir.” 5 — 2252 numaralı kanunun 9 un- cu maddesinin ilk tarifesi aşağıdaki ilde tadil edilmiştir; “Darülfünu - Kn Büz mal tens üçe kamuda azılı membalardan 933, 934, -. 336 mali seneleri zarfında tahsil ede ceği varidat, her sene mezkür senele rin müvazenei lâhika tı adile açılacak nâzum varidat fazla irat ve diğer taraftan Üniversite maaş ve ücret ve bilümum masrafları adile Maarif bütçesinde açılacak nazım mas raf faslına tahsisat kaydolunur, Maa- rif vekâleti, tahdit oluna muvakkat zarfında Ünü bir taraftan Ünizersiteye alınan ecne bi profesörlerin muhite intibak edebil heyeti meleri ve diğer taraftan ted yetişehilmeleri için Üniversitede bir ;ok ıslahata lüzum hâsıl olduğundan İniversitenin 3 sene vekâlet em rinde kalması faydalı görüldüğü izah olunmaktadır. Bun. i titülerde mesainin asistanların mesailerini daimi bir kontrol altında bulundurmakta ancak muvakkat devrenin uzatılması sureti- le mümkün olabilecektir. doğruy avekâletin idare ve müraakbe i altında bulunmasile kabil olabilece gi zikredilmektedir. Bu sy sonunda müddeti bitecek olar Türk — Yunan ticaret mukavelesinin temdidi için müzakeratta bulunmak ü- zere Ankaraya geleceği yazılan Yunan heyeti, ayın 27 sinde şehrimizde bulu Şehrimizde bulunan Yunan tacirle- rinden Mösyö Fokas, aldığı bir telgraf komisyonun mesaisine iştirak edecek” ir. Gelecek Yunan heyetine, Atina ti- enret odasından da bir kaç aza refakat |, edeceği de haber verilmektedir. | Yunan heyeti ne zaman gelecek? —— üphe üzerine aranmış, ve neticede sigara kâğıdı yerine kulla nılan 4016 varak kaçak kopya kâğıdı elde edilmiştir. Bu kâğıtlar , suçlu ile birlikte Kars mürsel teslim edilmiştir.