21 Kasım 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 30

21 Kasım 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 30

6 MİLLİYET PAZAR 19T © Havzada ilk kömürü nasıl bulmuştuk? Geçenlerde Uzun Mehmet için yapılan merasim, büyük bir kadirşinaslıktır Zonguldak Ticaret ve Sanayi Odası Cümhuriyetin onuncu yıldönümü mü- bugünkü vaziyeti hakkında güzel bir Bu kitaptan bhavzanm alıkında şu malümatı ik- tibas ediyoruz: “Başlı başma Türkiyeyi ihya ede- cek bir servet memba, olan maden kö- mürünün keşfi hemen umumi bir ka- naat halinde zannedildiği gibi tesadü- fi olmuş değildir. Maden kömürü; zeki bir adamın iyi bir tesadüfün £ önüne attığı fırsatı ehemmiyetle mütenasip bir şekilde kavramasile meydana çık- muşta. Buhar kuvveti, harp ve ticaret ge- milerine tatbik edilince omadenkö- mürünün iktisadi ehemmiyeti gok art- lara da buhar makineleri konulmağa aşlanmış, bittabi donanma için mü- him bir mahrukat ihtiyacı başgöster- mişti. O sıralarda Osmanlı donanma- sı mühim bir kuvvetin ifadesi idi. İşte bu sebeple bütçenin “Tersane,, ve bu- na inzimam eden Tophane ve sair fab- rikalarmın mahrukat faslı müthiş bir masraf kapısı açıyordu. İşte bu ıztırar sevkiledir ki o za- rsane ümerası, Osmanlı Hü- ni her tarafa bildirmişlerdi. Araştırma işi bu şekilde devam © derken ayni zamanda tersanenin her sene terhis ettiği bahriye askerlerine de madenkömürü nümuneleri göste- riliyor ve memleketlerine döndükleri zaman madenkömürünü bulmağa mu- vaffak olanlara mükâfatlar verilece- ği vadolunuyordu. Bu suretle terhis olunarak memle- ketine dönen Ereğlinin “Kestaneci,, kö yünden Uzun Mehmet terhis olunur. ken nümunesini gördüğü madenkömü- rünü bulmak için usanç getirmeden araştırmalarına devam etmişti. İşte bu araştırmalar esnasında da mevsim ha- sat sonun bulmuş ve köylüler zahire- lerini öğütmek için köy değirmenleri- »i doldurmuştu. Bu meyanda “Uzun Mehmet, Ereğlinin Kösenğzı mevkiin- deki değirmene gitmişti. Değirmende nöbet beklemek icap ettiğinden zahi- re çuvallarını yıkmış, kendisi de va-, kit geçirmek için Niren deresi kenarı- na inmişti. Dere kenarında yürürken bir gün evvel yağan şiddetli yağmurların sü- ğını arasında a- rma ben- zeyen siyah taşlar gözüne ilişti. Der- hat topladığı bir kaç siyah taş parça- sile değirmene döndü ve bu taşları yan makta olan ocağın içine fırlattı. “Uzun Mehmet,, böylece ocağın karşısında bir müddet bekledikten sonra sevinçle sıçradı: — Buldum, buldem!., Feryadile değirmenden dışarı fırla- lı “Uzun Mehmet” in aylardanberi a radığı madenkömürünü nihayet buldu ğuna artık şüphesi kalmamıştı. Çün- kü değirmen ocağına attığı siyah taş- Jar mükemmel surette yanıyordu. “Uzun Mehmet” hiç kimseye bu hâdiseyi duyurmadan zahiresini ö- ğütüp köyüne (Odöndükten bir gün #onra tekrar bu mevkie geldi ve Kö- scağzı deresi kenarında zahmetli bi; araştırmadan sonra sel sularının top- rağı kazıyarak meydana çıkardığı bir kömür damarına rastladı. Beraberin- de getirdiği bir kazma ile k ln marlarından parçalar kopardı ve bu bir çu doldurduktan döndü. Türkiyede ma: ilk defa meydana çıka Tan Ni hâdise 1829 senesi sonbaha- kuruş mükâ- fat ve kaydıhayat şartiyle de altı yüz kurus taltif edildi. ılktan bir adamın Osmanlı hükümetinde ehemmiyetle aranan ma denkömürünü meydana çıkarması ve bu yüzden taltif edilmesi, o zaman E- Yazan: VİCKİ BAUM e ezme güneşin o kemirdiği eaddi #muz derisinden eski bavulunun yanın- da bir müddet daha oturdu. Sonra: — Tobias, dedi. Bu seferlik Avru- podan vazgeçelim. Avrupaya gitmiye- ... Winslow'da doktor mim bir hay- Hi kibar müşterisi vardır. iü ayenehanesinin pencerelerinde İ iri yal. dızlı harflerle büyük bir levha durur. Bratt aslan Almandır. Göbekli, kafası çıplak, gözlüklü bir adamdır. İntizar wn dört salıncaklı koltuğu da- ima meşgudür. Masanın © üzerindeki Saturdaz Evening Post mecmanaları da hep okunur. Duvarda dokter diploma- , 8 asılıdır. Hüsmühat san'atinin bir şar olun bu diploman Heidelberg ha-| tinde olan Osmanlı hükümetinin E- reğli kaymakamı derebeyi Hacı İsma il ağayı sinirlendirdi ve kendi — ları vasıtasiyle "Uzun Mehmet” tanbula misafir olduğu handa ia letmek suretiyle öldürttü. İşte bugün, memleketin belli baş- İı: servet menabiinden biri ve beli başlıcası olan madem kömürünün ilk kâşifi bu büyük keşfini bu suretle ha yatiyle ödedi. Saltanatın binbir seyyiat işinde yü zen idaresinin müsamahası koca kâşi- fin katilini cezalandırmadıktan âile reisinin ölümiyle sönen, “Uzun Mehmet” in ailesi ocağına da lâkayit kaldı, “Uzun Mehmet” in zavallı ka- rısı kocasmın ölümiyle düştüğü sefa- let yüzünden çıldırdı. — Bu maden bizi mahvetti... Feryadiyle son nefesini verdi, “U- zun Mehmet” in çocukları bakımsız ve perişan kaldı. İşte padişahlık idaresi, memlekete sonsuz bir servet hazinesinin ilk anah tarını hediye eden. adamın bu büyük hizmetinin karşılığını bu suretle öde- mi kâşifinin ismi yıllarca meç- hul kaldı. Babalarının keşfi kaşkala- rım zengin edip refaha kavuşturdu- ğu halde kendileri sefalet ve mahru- nama izafetle isim verildi, "Uzun Meb- met” ailesile kimse alâkadar olmadı, onlara bir yardım eli uzanmadı. Fakat hiç bir hakikati karanlıkta bırakmıyan Cümburiyet güneşi bu hâ- diseyi de aydınlattı. Memlekete edeni de unutmıyar Cümhuriyet ailesine müşfik kanadını gerdi. «Uzun Mehmet in ismini örten asır ların perdesi bu feyizli hakikat güneşiy- le sıyrıldı. Halktan çıkma bu koca kâşi- fin senelerin acı ihmaline uğrayarak de meydana hürmetle anıldı, Cümhuriyet neslinin 6- kuyacağı mektep kitaplarına geçti, na- mına bayram tertip edildi, âbide gm Sokaklara, caddelere ve bahçelere bu nama İzabetle isim verlidi. «Uzum Meh met» in bu gün hayatta olan fakir sile elradına yardımlar yapıldı ve yapılmak imkânları yaratıldı. Saltanat idaresi, memleketine en bü- yük hizmetlerden birini yapan «Uzun Mehmet i boğdurmuş, mileini perişan bir vaziyette sö Kadirşinas Cümberiyet idaresi, bu halk kâşifinin memleketine bir asır ev- vel yaptığı büyük hizmete lökayt kal- madr; padişahlık kaymakamlarınn boğ- durduğu «Uzun Mehmet» i milli bir kahraman gibi andı, onu manen canlan- dırdı ve namını âbideleştirdi. Maden kömürlerimizin keşfi tarihi nasıl tesbit edildi? Halkevimizi kuruluş tarihine kadar Ereğli - Zonguldak havzasında maden kömürünün ilk keşfine ait malümet, sa- dece ilk bulunuş senesi tarihinden iba- rettir. Bu tarih, (1829) senesidir. Halkevi komiteleri faaliyete başla- dıktan sonra başardıkları mühim hiz- metler arsında bilhassa bu mesele ile de meşğul olmuşlardır. Hlakevi, kömürün keşif tarihi etrafındaki en sahih malö- matı genişi kâşif haklımda mev- cut rivayetleri derinleştirmek ve kömü rün keşif gününü tesbit ederek «Uzun Mehmet» namma yapılacak bayrama bir zemin hazırlamak için ayırdığı bir komite ile işe başlamıştır. Komite bir kaç haftalık mesniden sonra «Uzun Mehmet» tarafından «Köse Ağzı» mev- kiinde ilk maden kömürü damarının hic Vi 1245 senesi Kasımının birici günü bulunduğu neticesime varmıştır. Bu ta- rih, elde mevcut eski takvimlerle milâ- di seneye tatbik edilmiş ve Türkiyede maden kömürünün keşif tarihi olarak «8 Teşrinisani 1829» tarihi kati olarak tesbit edilmiştir. Zonguldak Halkevi senelerdenberi kömürün ilk bulunuşunun (103) üncü yıldönümünü merasimle teside ve bu Kasımpaşa Kulübünde ; güreş faaliyeti l Galatasaray Lisesi Kasımpaşa spor birliği Son senelerde milli güreş takımı - mız harici temaslarda kazandığı mütevali muvaffakiyetler bu sporun halk tarafmdan rağbel görmesine ve öteden beri yalnız futbolle meşgul o - lan kulüplerimize de yayılmasına mil olmuştur. İşte bunlardan biri de Kasımpaşa kulü'lidür. Dört ay evvel açılma merasimi ya- pılan Kasımpaşa güreş şubesinin gü- zel bir salonu, güreş o minderi ve duş tertibatı olup haftada üç akşam yir - mi beş kadar güreşçi muntazaman ça lışmaktadır. Kasımpaaş muhitinde gü reşin teessösü ve yayılmasmda halen Hilâliahmer balosu Hilâliabmer balosu 21 Könünmevvel 1933 perşembe günü akşamı Perapalas sa- lonlarında verilecektir. Bir sile toplıntı. 4 olan balonun mukemmeliyetini temin için Dahiliye Vek'li Şükrü Kaya B-yefen dinin riyasetinde güzide zevattan mü teşekkil heyeti tertibiye şimdiden istik- zaratta bulunmaktadır . Posta kişeleri Beyoğlu postahanesine öğle ve ak- şamları yani halkın dışarıda olduğu saatlerde gidenler, gişelerden yalnız bir tanesinin açık ve diğerlerinin ka- palı olduğunu görürler. Bu tek kişe - nin önü doludur ve oraya bir mektup verebilmek için en aşağı on dakika beklemelidir. Gişelerin acaba memur suzluktan mı kapalı olduğunu sonran bir muharririmize oradaki memurlar. dan biri: — Hayır! memur çok amma belki dışarı çıkmışlardır, demiştir. Posta müdürlüğünün bu iş üzürine nazarı dikkatini celbederiz. Kalabı yerlerde halkın ihtiyacına göre gişe aç yak lüzem geldiğişde sanız ki mü. diriyet ile hemfiki —————— mektepler, izciler, resmi ve hususi bü- tün teşekküller, cemiyetler ve hal rak etmiştir. O gün Uzun Mehmet namma diki- len bir âbidenin açılma merasimi yapıl- muş, bir cadde ve bir parka «Uzun Meh met» ismi verilmiştir. O gün bu merasim yaln vilâyet değil, köyüne kadar giderek tezahürat yapmış tir, Bayram münasebetiyle Halkeri Te T- caret Odası, maden müesseseleri « rağ ailesine teberruatta hiye «Uzun Mehmet bayramma bilâ is- tisna bütün İstanbul ve Ankara gazete- leri alâka göstermiş, bayram günü hep- si «Uzun Mehmet» © uzun bentler ayır- mıştır. Bayram gecesi İstanbul radyo- sunda maden kömürünün «Uzun Meh- met3 tarafından keşfine ait müderris Refik Beyfendi tarafından bir konfe- rans verilmiştir. ,, Uzun Mehmet» in kömürü keşif ta- rihini tesbit eden komite şu zevattan te- şekkül etmişti; Esbak havzai fahmiye müdürü umu- misi, Ticare odası reisi Hüseyin Rahmi Bey, Zonguldak gazetesi başmuharriri Tahir Kara Uğuz Bey, Halkevi neşri- yat komitesi mümessili Ahmet Naim Mıntakamızın iktisadi ebemmiye! borçlu olduğu madenkömürünün kâşifi «Uzun Mehmet» bayramının meydana gelmesindeki faaliyeti hazırlıyan Fırka Reisimiz Mitat Akif Beyefendisinin me güreş şubesinden bir grup RİNİSANI 1933 bu şubenin kaptanlığını yapan eski pehliyanlardan Şaban pehlivanı bü - yük fedakârlık ve gayreti dokunmuş- tur. Son sefer yapılan seçme müsaba- » takımına Ahmet, Recep, Niyazi, emal, Kenan, Mahmut beyler seçilmişlerdir. Kulüplerini zi - yaret eden bir muharririmize bu genç ler güreş antrenörü Her Peter'in hiç olmazsa ayda bir kere gelip ders ver- mesi için neşriyatımızla & İunmamızı rica etmişlerdi derasyonunun, bu çalışkan gençle - rin ricalarını reddetmiyeceğinden e - miniz.. Davetler Eskişehir azalığına tayin edilen Mehmet Beye Müddei umumilikten : Eskişebi Mığına tayin kılman Ez'ne > hukuk baki- mi Mehmet Beyin sezian memuriyetimi- ze müracaatı, İrtihal — Kılkış mübadillerinden Kalleışla Hüseyin Ağa mahdumu ve Reşit Be - yin damadı Kılkaşlı Rasim Bey cumar- tesi anat 17 de irtihali daribeke et aiyencukullu ğunda Ekmekçi oğlu rtumanında. | ki hanesinden kaldırılarak Feriköy kabristanına defnedileceğ: ilân olu - nur, Merhumun ailesi HANDA-DRAMALIS:PRİNEAS Yunan operet heyeti Frans 2 Tiyatro. | sunda. Bugün saat 17,20 da yaln:z bir | matine olmak üzre Tou Koutreuli to Panighiri. Akşam saat 21,30 birinci defa olarak Maharaca. Pek yakında Carderi- nas, Viktoria et sen Huss.rd. İstanbul ikinci icra memurlu- ğundan : Mahcuz ve paraya çevrilmesi mukarrer yazıhane eşyası 25-11-933| tarihine müsadif cumartesi günü saat 9 dan itibaren Galatada Kara Mustafa caddesi İktisat hanı birin- ci kattalve2 No.lu odalarda birinci açık arttırma suretile satı- lacağmdan taliplerin mahallinde memuruna müracaatları ilân olu- nur. (10009) İstanbul Üçüncü icra memurlu- ğundan : Mahcuz ve beheri Onarlık üç yüz ira kıymetinde Türkiye İş Banka- sı hisse senedi İstanbul nukut ve esham ve tahvilât borsasmda 23. 11-933 tarihine müsadif perşembe günü saat 11 de açık artırma sure- tile satılacağından taliplerin ma- hallinde hazır bulunacak memu- runa müracaatları ilân olunur. : (10012) ZAYİ — Kamyonetimin 3706 No. plâ- kası kaybolmuştur. Yenisi alınacağından hükmü yoktur. Karlo Praga Müdü rlüğünden: 1 — Mektebimiz leyli talebesinin $ inci taksitinin 25 7 Sani 933 tarihinden itibaren alınmasına başlanacak ve 10 Ki Evvel 933 tarihine kadar deva'n olunacaktır. 2 — Taksitin bu müddet zarfında tamamen tahsil edil miş bulunması zaruridir. Pansiyon kanunu hiç bir mazereti! kabulüne müsait değildir. 3 — Memur Çocuklarmın tenzilâattan istifade edebilm leri için, 1 inci taksitte olduğu mektebe getirilmesi lâzımdır. gibi, memuriyet vesikasını! 4 — Kardeşleri ücretle diğer bir resmi mektepte bulun! telebe mektep müdürlüğünden kardeşleri için tam taksit a! dığına dair getirecekleri vesika ile kardeş tenzilâtından istifi de edebileceklerdir. 5358) İstanbul Milli Emlâk Müdürlüğünden: İstanbul tevkifhanesi dahilindeki bakkaliye mahalli il ki senelik kirası olan (316) üçyüz onaltı lira üzerinden açi arttırma usul ve üç sene müddetle 27-11-933 pazartesi günü) saat 14 te kiraya verileceğinden isteklilerin şeraitini anlar ve pey sürmek üzere müracaatları. (6072) Bir mütercim aranıyor Ankarada çalışmak üzere İngi - Jizce ile birlikte fransızca veyahut ingilizce ile birlikte almanca bilir bir mütercime ihtiyaç vardır. Ücre- ti ayda 200 liradır. Arzu edenler Milliyet gazetesi idaresine 19-11 933 pızar günü alışamına kederi simlerini kaydettirmelidirler. Ecne- bi matbuatını en iyi takip edebile- cek olanlar tercih olunacaktır, Altı ay kış!. Sonbaharın uzadığına £ aldanmayı- nız. Kış, ansızm bastıracak. Nezle, bronşit, grip gibi hastalıklara yaka- lanmamak için bu rütubetli havalarda Mistik kullanmaktan başka çare yok- tur. Gislaved yerli lâstiklerinin, halkı- mızın sıhhatine büyük hizmetler etti- ği unutulmamalıdır. Ayağına bir çift yerli Gislaved lâstiği geçirenler, rütu- betten, rütubet neticesi maruz kalman hastalıllardan kendilerini korumuş olurlar, .» (8899) Beyoğlu dördüncü / sulh hukuk mahkemesinden : Kasımpaşada Kulaksızda (119) numaralı kahve üstündeki odada sa kin iken 21-10-933 tarihinde ölen yüzbaşı mütekaidi İsmail efendinin terekesine mahkemece vaziyet edil- miştir. İlân tarihinden itibaren a- lacaklı ve vereceklilerin bir ay ve mirascıların üç ay içinde Beyoğlu dördüncü sulh hukuk mahkemesi- ne müracaatları lüzumu ilân olu- nur. (9998) İstanbul Üçüncü icra memurlu- ğundan : Bir borçtan dolayı mahcuz ve paraay çevrilmesi mukarrer dört adet 1903 senesi Mısır Kiredi Fonsiye ile üç adet 1911 senesi Mı- sır Kredi Fonsiye tahvilâtı ve kırk adet Şark değirmenleri Ano- nim şirketi tahvilâtı o ve otuzadet hali tasfiyede Tütün Reji inhisarı tahvilâtı 25 T. sani 933 saat 1l i- le 12 arasında İstanbul Es'ham ve tahvilât borsasında paraya çevri- leceği ilân olunur. (10015) Istanbul icra memurluğundan Mahcuz ve furuhtu mukarzer ğramo- fon ve sniren'n 23-11-33 perşemke günü saat 8,30 Beyoğlunda Sakızağacında Zi- ba sokağında satılacağından talip olan- ların mahallinde memuru mahsusuna müracaatları ilân olunur, | (10005) ite İ73 üncü kolordu ilânları Konya Askeri SA. AL. KÖ dan : 5-11-933 pazar günü kap | h zarfla ihalesi yapılacak oli Konya Askeri orta mektebi çin alınacak Çamaşır ve b şık yıkama makinesinin ih: aynı evsaf ve şerait di ilind 26-11-933 pazar günü saat vi yapılacaktır. Talipl “| şartnameyi görmek üzere he gün ve münakasaya iştiraki çin o gün ve vaktinden teklif ve teminat mektupls" riyle Konyada K.O. SA. A KO. na müracaatları. © (6056) .. Üçüncü Muhabere alayını") pazarlıkla tamir ettirilecek 5“ musluklariyle su borularma ** Hp O çıkmadığından ihalesi 20-11-933 pazartesi günü 11,30 za bıraltılmıştır. Talip” lerin şartnameyi görmek üzef her gün ve pazarlığa iştirak” çin o gün ve inden Fındıklıda Üçüncü Kol ord! Satmalma Komisyonuna mür*| caatları. (498) (6332) ... 3 üncü Muhabere alayı ig) | pazarlıkla yaptırılacak Üçni liye arabası için talip çıkmadı ğından ihalesi 20-11-933 Pp” zartesi günü saat İl re bır: mıştır. Taliplerin Sümeni görmek üzere her gün ve pf” zarlığa iştirak için de o gün ve vaktinden e Fındıl Üçüncü Kolordu Satın alm komisyonuna müracaatları. (497) (6333) .. İzmit Fırka Satınalma Ker misyonundan : İzmit, Tuzla ve baky kıt”alar ihtiyacı için #200 kilo un kapalı zarfla münal saya konmuştur. re 12-933 cumartesi günü sasi 15 tedir. Taliplerin şartna yi görmek üzere her gün münakasaya iştirak için de ©, | gün ve vaktinden evvel tek! ve teminat mektuplariyle mitte Fırka a komis” yonuna müracaatları. (6363) ESRARSIZ HAYAT Hollywood'da sinema yıldızlarının romanı Terczme: KAMRAN ŞERİF Doktor Bratt mihaniki bir hareket- le, yeni hastasmın gözkapaklarını a- şağı çekerek sordu: — Eeece?.. Rahatsızlığınız nedir? söyleyin bakayım. Doktor Bratt bir çok şeyleri fakrüd- demle izah eden odoktorlar nesline mensuptur. Koltuğunun altında, toz içinde ufa- — bir ye tutan ve yabancı oldu- anlaşılan, biraz hasta duruşlu de- kanlı — İyi bilmiyorum, dedi. Galiba mi- de. Köpeğimi de bereber etirdiğim- den dolayı affınızı rica ederim. Bura- da yabancıyım. Otelde yalnız bırak- mak istemedim, Pek makul bir hayvan değildir de... üzerine uslu Hakikati rin yalnız başma sokağa © çıkmasa bile müsaade etmemekle. pek makul bir harekette bulunmuştu. — Ya!.. Hele bak... Ne de güze) kö- pek!.. Demek mide, öyle mi? İsminiz. ? Kaç yaşındasınız? Hasta ismini Edward O. Drake ola- #ak bildirdi. Yirmi altı Oyzsmdaidi. Doktor deftere kaydetti, Sonra hasta- iiğımı anlattı. Doktor Bratt dinliyor. Baş ve işaret parmaklarile ağzının köşelerini siliyor. — Demek bu hal size bugün tayya- rede geldi, öyle mi? Evet, tayyarede bu gibi haller olabilir. Bunun için has- ta olmak icap etmez. Meselâ zevcem 1900 dolar verseler tayyareye | bine- mez. Ağrılar, değil mi? Körbağırsak nahiyesinde mi? Körbarsağmızı aldır- dınız öyle mi? Kıymetiniz beş yüz do- yonun bakalım, delikanir... Doktor hastasının göğsünü görünce küçük bir reverans yaparak hürmet- iyi adaleleriniz var! Çok spor yapıyor- sunuz, değil mi? Golf oynuyor musu muz? Ben hâlâ doksan dört sayı yapa- biliyorum. Bittabi her zaman & değil. Fakat arasıra doksan dört sayı yapa - biliyorum. Bizim rökor bu. o Nereniz ağrıyor bakayım? Şurası mı? Şurası?, Canım nereniz ağrıdığını bilmiyor mu: sunuz? Doktor Bratt, yumuşak spor göm'e- ği içinde kaybolan omuzları yeniden gözlerile takip etmeğe başladı ve ilâ- ve etti: — İyi adalöleriniz var. Adaleleriniz iyi, fakat biraz kansızsınız, delikanlı. Yoksa sakın siz de bazı çılgın! perhiz etmeyesiniz?.. — Yek, perhiz denilemez. — Öyleyse bakalım, son sözümüzü. vel söyleriz. Mesclâ bugün ne yedi- niz — Sabahleyin bir bardak meyve su- | hasta içtim. Si ER) 1 — Sonra? i — Sonra buhran geldi. — Bak! bak! bak! Peki öğle yeme. ğinde? — Domates suyu. — Sonra? — Sonra mı? Hiç... Hastalandım Ağrılar başladı. — Ağrılar mı?.. Peki... Delikanlı, mideniz biraz ekşimiş, o kadar. Bu hastalık şimdi moda oldu. Sebebi de usulsüz perhiz yapmak. Şimdi şura- dan De ba kömür alm, bir kaç pestil yiyin... Sonra evinize gidip karınıza söyleyin size iyi bir parça sığır yap- xn. Ona ihtiyar doktor Bratt'lan se- lâm götürün, ona benim tarafımdan söyleyin: İnsan sabahleyin | kalküğı zaman, ekşi meyve suları (o içmemeli, da yim jampon yemelidir. Ha- yr şdostum, daha doktorları zenşin etmeğe hiç niyetiniz yok. Turp gibisi. na. iğrusu hiç te turp gibi deği Fena hala hastayım, -— Evvelâ kızçmış sığır etini yivin, çeşni yazayım Şiz hair iz yazayım. dar hasta olmadınız mm emeyi oç GRE MİŞ (3390) 5 üçü ö disit ameliyatı. Küçükken Bilharzi yerler ir hastalık var, Ona yanala” O Mikael. Odane demek Nil'de bulunan kurt gibi bir haf” van; çok fena şey. Bütün yerlileri! bu hantalık var aman. > dedi dikkatsizliği yüzünden bu hasislıf? Salelaiiam. — İşte bu “interressant,, bir #€95. © yaşta Nil boyunda ne işiniz var icıba? i Yazi saba Masrda marn. Be gri e. " — Telâffuzunuzdam anlaşılıyor” Turun bakayım... Doktor Bratt defterine baktı.