21 Kasım 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

21 Kasım 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

i N ie Yasan: SN. * Yusuf İzzettin Ef.nin boşboğazlığı Di *” “Hemozaman yalnız hal' değil! İki iş birden görülecek “vücutları,, ortadan kaldırılacaktı,,! — Mitat Paşa, Koca Rüştü Paşaya ne yazmış? Sarasker Hüseyin Avni ( Paşa, Şehzade Yusuf İzzettin Efendinin Mitat Paşa ile alay etmiş olmasına çok müteessir görünüyordu: — Damadıâlileri Beyin getirdiği haberde de hissolunuyor ki Mitat Paşa, Koca Rüştü'yü de bu çıkmaz, sökmez yola getirmeğe çalışacak ve Valide Sultanı da ele alarak ken- di sadarete geçip Sultan (Aziz'in mevkiini tahkim gafletinde bulu- nacak! Halbuki gerek zatısamile- rince, gerek bütün akliselim sâhip» | lerince müsellem olduğu üzere bu devlet ve millete, ne Sultan Aziz den, ne de şehzadelerinden vesai- reden hayır gelmez, millete selâh ve felâh verecek bir ümit köşesi var ise o da Murat Efendi Hazretlerin- dedir. Ben bunu, kaç sene evvel kurmuş, kestirmiştim. O zaman sa- daret (o vazifeside uhdemdeiği, askeri avvet zaten kumandamda bulunuyordu. İşi hemencecik yapıp bitirivermek pek mümkündü. Seya- na hacet yoktur ki böyle büyük iş- lerde kat'i azim, icratta sürat şartı- âzamdır. Muvaffakıyet buşartlara bağlıdır. Bir de arkadaşların biri- birlerine emniyet ve itimatları iâ- büdtür. O tarihte yani 1290 da se lefiâlileri Esat Paşa, Bahriye Neza- retinde idi. Kendisine son derece itimadımız olduğu halde (nasılsa bir gaflet,yahut fıtri aczi ve cebanet | eseri olarak işi saray takımına his- gettirdi. Bunun üzerine bizi İzmire aşırmışlar, diğer arkadaşları da da- gitivermişlerdi. Yoksa mesele çok- tan olmuş (o bitmiş, | millet, memleket onların tesal- Jutundan © kurtulmuş O olacaktı. Hem o zaman yalnız hal' değil! İki iş birden görülecek “vücutları, or- tadan kaldırılacaktı. Bu sefer Mitat Paşanın öyle bir oyunbozanlık et- miyeceğini, herhalde aldığımız ha- berlerde bir yanlışlık, bir mubaleğa olacağını takdir ile müteselli bulu- yor ve kendisine fevkalâde emniyet besliyor isem de insan oğlu çiy süt emmiş, küçük bir o meyva Âdemi cenetten duretmiş! Derler. Ne o - lur, ne olmaz? Behemehal bu gece gidip kendisi ile açık, kat'i surette görüşmek, Padişah ile © verdikleri kararın mahiyet ve keyfiyetini an- lamak ve işimizi sağlama bağla- mak isterim, Buna karşı Kayserili Ahmet Pa- am denin perçinlenmesi temenni oluo- — Bendeniz de taamdan sonra | duğu, efendimize iltihak ederim. Birlikte Tarzında hülüsa etmekte idi. müzakere ederiz. Bilmem münasip (Bitmedi) Yarın: Hamit Efendiye de Dostluk, düşman olmak- Her hakkı (Milliyet) indir. görülür mü? Diye sormasile (Hüseyin Avni Paşa: — Hay hay! Pek muvafık... Fa- kat yemekten sonra gidil- meyip biraz gecçe va rılsa daha ensep düşer. Zira Namık Kemal Bey, Ziya Bey vesaire he- nüz demlenmekte bulunurlar! İşret keyiflerine noksan gelmesini düşü- nürüm. Hem de Mitat Paşa birade- | rimizle üçümüz, yalnızca konuşsak, kavlükararımızı tamamlasak mü! hazasında bulunurum. Deyince, Ahmet Paşa ayağa kalk maştı: « — O haldeben, hanemize avdet edip twamuan sonra saat on bir su- larında Tavşantaşına varırım. Fakat Hüseyin Avni Paşa, misa- firini bırakmamıştı: 4 — Taamı birlikte ederiz. Bade- hu ayrı ayrı saatlerde Tavşantaşına gideriz: Kararını verdi. O sırada Kaptan Paşanın harem- ağası Beşir Ağanın geldiğini ve pa- şasını görmek istediğini haber ver- mişlerdi. Beşir Ağa çifte merdiven | sahanlığındaki camekânın yanına | gelmiş ve paşanın damadı Hüseyin İ Hâmit Beyden getirdiği bir tezke- reyi Ahmet Paşaya takdim etmişti. Damat Bey, kayinpederinin emi, ve tenbihi vechile Koca Rüştü P. şanın oğlu Süleyman (Reşat Beyi gene Sarafim Efendinin kıraat sa- lonunda bulup. görüştüğünü yaz- makta ve Mitat Paşanın, babasma Yusuf İzzettin Ef.nin boşboğazlığı 4 Sarasker Hüseyin Avni Paşa, Koca Rüştü Paşaya itimat etmiyor! — Abdülâzizin, Sehzade Abdülhamit Efendi ile Cekmece gölünde mülâkatları. — Şehzade yazdığı mahremane tezkereyi: “Bugün mahsus' davet üzerine Huzuruhümayuna çıkıp bir saat ka- kar devlet ve millet hususatı mü- himmesi hakkında mülâkat ettiğini ve Padişahın ıslahatıcedideye mu- vafakat eylediğini ve devletin ma- ruz olduğu gavail ve müşkülâtm hep sulidareden neşetini ve buna da Mahmut'Nedim Paşanın sebe- biyet verdiğini itirafla beraber bi- raz müddet sonra 'kanunuesasinin ilânına söz verdiğini, şimdilik âci- len Rumelindeki şevreş ve iğtişaşa- tın bertaraf edilmesine ve İngiliz ve Avusturya sefirlerinin tehdit yollu tasdiatınm susturulmasına elbirli- gile çalışılmasını isteyip hepimizin ve milletin dilhahı olan salâh yolu- na girdiğini beyan ile bu sırada Va- lide Sultanın görülüp ukde ve um- pek itimat eden yok! tan güçtür.. Reşit Saffet B.in Atinada bir konferansı ATINA, 15 (A.A.) — Atina ajan- sından: Reşit Saffet Bey Parnasse salonun- da bir konferans verdi. Salon Atina yük sek muhitinin en güzidelerile dolmuş- 1yordu, Türk — Yunan cemiyeti reisi M, Jorj Meikuris, Reşit Saffet beyi takdim etti, Kendisinin yeni Türkiyeni, metlerinde bulunan Ti 'ürklerin ,Seyte,, medeniyetlerinden bahsederek deli kiz Mielümen müstesna, Osmanlı imparatorlu; zans imparatorluğunun bir devam: olmuş tur, Reşit Saffet Bey Türk - Yunan teş- riki” mesaisi esnasında erkin içtimni re- na bir ilinmaşk yapmak için geldiğini söylemiştir. Reşit Saffet Bey iki arkin dinamik oldukları zamanki dostluklarından, bü- yük İskender ile zabitlerinin,, Ümmü der lam sulh temelidir. 1912 de harp itti- fakı müttefikler arasında şeni harplere memba olan bir e: bir cürüm şerik- liği olmuştu. 1932 de sulh ittifakı yapıcı bir teşriki mesaj olmuştur. Romen kabinesi Teşekkül etti M. Titulescu hariciye nezaretinde kaldı BÜKREŞ, 15 (A.A.) — M. Duca kabineyi teşkil etti, Hariciye mezaretin- de M, Titulescu , Maliyede M. Bratiano Harbiyede Jeneral Uida ve Dahi'iyede M, İnculet vardır. BÜKREŞ, 15 (A.A.) — Perlamen- to bugün öğle üzeri âlelâde olarak top- l ıştr. M. Duca parlamentonun âdi ma devresinin açıldığı £ hakkındaki rarnameyi okumuş ve bundan sonra celse hemen tatil edilmiştir. Bugün öğleden sonra* mebusan ve ayan meclisleri üç gün müddetle müza- kerelerine aralık vereceklerdir. Yeni intihabatın birinci kinunun ye- disinde yapılacağı tahmin ediliyor. Basvekilin beyanatı BÜKREŞ, 15 (A.A.) — E Jean Duca Rador ajansına ta bulunmuştur: Memleket her şeyden evvel milli aliyetin her sahasında inzibat ve zam ve müvazeneden ibaret olan salim an'anelerinin tecessüs etmesine muhtaç» tar, ekil M. beyanat. Harici siyasette Romanya, ittifakla- rma mutlak surette sadık kalacak ve bü- tün devletlerle samimi surette teşriki mesaide bulunacaktır. Esasen M, Titi nezaretinde bulunması bu siyasete de- vam edileceğinin en kuvvetli zimanıdır. Yeni kabine BÜKREŞ: 15 (A-A.) — Ducâ kabi- mesi şu suretle teşekkül etmiştir: Başvekil M. Duca, Hariciye nazırı M. Titulescu, Maliye nazırı Dihu Bra- Banu, Adliye Victor Antonescu, Maarif doktor Angelescu, münakalât ve nafia M. Fransorici, mesai ve sıhhiye M, Di- o, ticaret ve sanayi M. Tatarescu, müdafaa ceneral Nica, dahiliye M. Inculetz, ziraat M. Cipaniano. Trianon muahedesi Bazı İngiliz mebusları değiştirilmesini istiyorlar LONDRA, 15, A.A. — Renter a- jansından : " Muhtelif fırkalara mensup parlamen- to azasından 20 kişi Macaristanm evvel- <e sahip olduğu topraklardan aslen Ma- car olan kısımlarının kendisine iadesini temin için Trianon muabedesinde bazı değişiklikler yapılması meselesini Mi letler Cemiyetinde ileri sürmesini hül metten istiyeceklerini bildirmişlerdir. Efganistanda Sükün var YENİ DELHİ, 15. A.A, — Hindistan hükümeti harici işler da resi Efganista- nın her tarafında sülün sürdü“ günü bildirmiştir. İsmet Pş. Hz, ile teati edilen telgraflar hariciye scmun ri ANKARAJIS.A.A. — Efgan Şahı Meh- set Nadır Şahın katli münasebstiyi: B-ş vekil İsmet Paşa Hazretleri ve ici Vekili Tevfik Rüştü Beyo Efgan Baş- vekili ve Hariciye nazırı arasında taziye teşekkür tolgrafları teati olunmuş” ve İ tur. Telgraflar şunlardır: i Sadrazam Muhammet Haşim Han Hazretleri Kabi Alâ Hazreti Hümayun Nadir ah-Haz- vet'erinin vukuu irtihal dolayisiyle Cüm- huriyet hükümetinin en kalb. teessürleri ni ve en samimi taziyelerini zatı devlet” lerine arzederim. İSMET Başveki! İsmet Paşa Hazretlerine Ankara Metbuu mufahham Efgan Kralı Mehmet Nadir Şah Hazretlerinin elim zi- ya dolayisiyle Cümhuriyet hükümeti namına kmdaki temennilerimi beyan ederim. Başvekil namına Harb ya nazırı Şah Mahmut M. Roosevelt -M. Litvinof mülâkatı VAŞİNGTON, 15 (A.A) — M.Ro osevelt ile Litvinoff Yoldaş dün gö Tüşmemişlerdir. Fakat beyaz ev'den hissadildiğine göre pek yakmda, bel- "ki bugün mühim bir beyanat yapıla- caktır. Fransız sefiri Marsilyada MARSİLYA, 15 (A.A.) — Fransa nın Türkiye elçisi M. Kammerer, bu - gün Theophile Gauthier vapuru ile Marsilyaya gelmiştir. m — mam mezlikler çıkarmış olan şeyleri ve mu- halefetleri bertaraf etmek ve yaklaştı. üzumundan bah- Reşit Saffet B. sözlerini dost olmanın. “düşman olmaktan daha güç olduğunu, zi ra bunun mütemadi bir kendi kendini kontrol etmeği icap ettirdiğini söyli- yerek sözlerini bitirdi. Yunan nazırmın Ankarayi, Türk ve- killerinin Atinayi ziyaretlerini hatırla” tarak, bu ziyaretleri Balkan an ilk tebellür edişi olarak gösterdi ve al- kışlandı. Konferanstan sonra Reşit Saffet B. şerefine Yunanistan otomobil ve turing klübü tarafından bir kabul resmi yapıl. Silâhlar Artıyor! İngiltere üç kruvazör ınşa etmek niyetinde LONDRA, 15 (A.A.) — Bahriye nazırı dün öğleden sonra Avam kama rasında söylediği bir nutukta, Ameri- ka ve Japonyanın. tekip ettikleri ağır deniz inşaatı siyaseti karşısmda İngil terenin 1933 deniz programını değiştir mesini teklif etmiştir. Filhakika bahri ye"nezaretinin hafif tonlu dört kru - vazör inşa etmek niyeti vardı, şimdi ise Vaşington ve Tokio tezgühların ağır kruvazörler yapmaları karşısm - da bu hafi uvazörler yerine silâhla tipte Arthusa © tipinde beş bin iki yüz tonluk bir kruvazör ol mak üzere 3 kruvazör inşasını dü. mektedir. Bahriye nazırı bu prog ram değişikliğinin yeni masraflara sebep olmayacağını söylemiştir. Bilâ- kis masraf biraz da az olacaktır. Na zır, diğer devletlerin deniz siyasetle- ri karşısında İngiltere yüksek tonda ge miler inşasma mecbur kalsa bile, bu- nun hafif tonlu gemiler inşası ve top- lar tahdidi hususlarında bir anlaş - ma ya, re gayretlerine devam etmesine mâni olmıyacağını ilâve et- miştir, Japonyada 'TOK1O, 15 (A.A.) — Bahriye ku- mandanlıklarında yapılacağı bildiri - len tebeddüller, kuvvetli donanma taraftarlarının bir muvaffakıyeti yılıyor. Bu tebeddülierin bazı bal zabitlerinden İnukainin katli üzerine divanı harbe çıkarılmaları yüzünden hâdise olan heyecan ile alâkadar oldu ğu zannedilmektedir. Bu tebeddülle - rin ayni zamanda Londra bahri mua- hedesinin tevlit etmiş olduğu memnu- niyetsizlikle de alâkası bulunduğu söyleniyor. a PARİS, 15 (A.A.) — Almanyada- ki askeri kontrol komisyonunca ha - zırlanan ve âyan azasından M. Derlo dot tarafınd ın hariciye encüme- ninde meydana konan raporun sonun cu faslı bu sabah Nation Belge gaze- tesinde intişar etmiştir. Bu raporda bir çok müşahedeler ve ihtirazi kayıt- lar vardır. Gene bu raporda ancak göz önünde bulunan silâh istoklarının tef- tişine imkân bulunduğundan elde edi- len teminatın tamamile nisbi bir ma- hiyette olduğu ehemmiyetle kaydedil- Neşrolunan bu son fasılda di - Jiyetli mikdarda silâh küvvetleri ve harp levazımı vardır. Kontrol is nunun! protestolarma ve müttefik hü- İkümetlerin ihtarlarına rağmen bütçe- deki askari masarif ber sene artmakta dır. Silâhlanma işlerine tahsis edilen masraflar tabii ve mutat masraflarla mazur gösterilmiyecek yekünları bul- maktadır. Diğer taraftan kışlaların ve diğer askeri müesseselerin ferağ edil- mesi veya satılması hakkındaki kara- rın tatbik mevkiine konmağa başladı- ğın in tatbikr neticesi olarak teşkiline müsa- ade olunan Alınan ordusuna ait csas- lara değil, fakat bu büyük devletin bu Jundurabileceği ordu mevcutları, > “Komisyon, Versay muahedesinde - ki askeri madde ve hükümlerin hiç de ğilse muhit itibarile yerine getirilmiş olduğunu, ancak umumi teftiş netice- sinde lüzumu ortaya çıkan tadilât ve tensikatm - Versay muahedesinde ta- yin edilen tahdidi teslihat haddine var rıldığı fikrini hâzrl edebilecek dörece | de - ileriye vardığı zaman kendi ken- dine beyan etmek imkânın bulabilir. Halbuki Almanya bugün bu hadde var mış olmaktan henüz uzak bulunuyor. aşkin Manasız müessese M. Mussoliniye göre Mil- letler cemiyeti manasını kaybetmiş ROMA, 15 (A.A.) — Esnaf cemi- yetleri konseyi, dün M. Mussolini'nin nutlkunu dinlemiştir. M. Mussolini ev. velâ kapitalizmin ,mevcudiyet bulra- nından,, bahsetti ve dedi ki: — Hudutsuz bir istihlâk hayaliha- mi ile başlayan rekabet gayretinden mah rum bir halde olan kapitalizm istinatgâh. aramak üzere şarka teveccüh etti. Avrupa buhranı sadece kapitalizm buhranının bir faslı değildir. Buhran Avrupn artık idareyi elinde tutan bir kıt'a olmadığından, siyasi bir mesele- den doğarak karışık bir şekil alıyor. Atlas ötesinde yeni bir dünya teşek- kül etmiştir. Uzak şarkta Japonya, inki- saf ederek geniş adımlarla ilerliyor. Pazarlarımızda Japon iplikleri görünü- yor. M. Mussolini, bundan sonra esnaf ö r inin mi yaseti meselesile meşgul olmağa dikkat edecektir. Avrupa henüz kendini kurtarabilir, Fakat bunu milletler arasında bir an- için asgari bir formül bulabilirse yapabilir. Halbuki milletler cemiyeti manasını kaybetmiştir. Prensipleri kay- betti, fakat bunların kudretsiz olduğu meydana çıktı. Buna mukabil dörtler söledi idabklilen 5 Bakodmişmii Ve Tekaütlükleri yapılan memurların nufus tezkerelerine ait bir tamim ANKARA, 15 (Milliyet) — Tekaütlükleri yapılmamakta olan memurların tahsis evrakile beraber Divanı muhasebata gönderilen nü- fas tezkereleri suretlerinin sicil dosyalarındaki kayıtlardan alındığı ve bunların ekseriya daha 320 senesinde yapılan nüfus tahririnden ev vel alınmış tezkerelere müstenit olup münhasıran yalnız tevellüt tari- hile isimlerini göstermekte ve bilâhara yapılmış yaş tashihine dair ma lümatı ihtiva etmedikleri hesabile suretleri o değil asıl o nüshala rı bile halen muteber bir vesika Oaddedilmemektedir. Bu yüzden O tatbikat (O için bazı müşkülâla (tesadüf edildiğin- den bundan sonra tahsis evrakına raptedilecek nüfus tezkereleri suret- lerinin memurların sicil dosyalarındaki nüfus kaydı suretinden çıkarıl- mayarak doğrudan doğruya yedlerindeki nüfas tezkere veya hüviyet cüzdanlarında mevcut umum malümatı ihtiva etmek suretile aynen is- tinsah edilmesi lüzumu Başvekâletten tamim edilmiştir. Mecliste bugün görüşülecek işler ANKARA, 15 (Milliyet) — Yarınki Meclis ruznamesinde posta, istatistik ve demiryolları bütçelerinde üç münakale ile Yunanistanla akdettiğimiz ticaret ve seyrisefain muhavelesine merbut A ve B listele. rindeki katarların tashihi hakkınd aki kanun lâyihası ve Tütün inhisa- rı kanununun 33 üncü maddesinin tefsiri vardır. Askeri Temyiz Reisliği ANKARA, 15 ( Telefonla ) — Kanuni müddeti biten askeri tem » yiz mahkemesi reisi Nihat Paşanın tekrar tayini hakkındaki Heyeti ve- kile kararı, âli .tasdika iktiran eyledi. Çiçek aşısına ehemmiyet verilecek ANKARA, 15 (Telefonla) — Bazı yerlerde çiçek aşısı tatbikatına ehemmiyet verilmediği son zamanlarda görülen çiçek hastalığı vek'a- larından anlaşıldığından alâkadarların aşı tatbikatına ehemmiyet ver- meleri Sıhhiye vekâletince tamim edilmiştir. Türkiye - İran dostluk muahedesi ANKARA, 15 (Telefonla) — Türkiye ile İran arasında geçen se- ne teşrinisaninin beşinde Ankarada aktedilen dostluk muahedesinin tatbiki hakkındaki lâyiha, Meclise sevkedilmiştir. Heyeti Vekilenin bir müsaadesi ANKARA, 15 (Telefonla) — Merkezleri dışarıda olup ta Türki « kiyedeki muameleleri, şubeleri veya umumi vekilleri tarafından tedvir olunan müesseselerin dahili muamelâtta kullandıkları yeknasak olma- İ sı zarari çek ve karneler gibi Jeve zım ile seyahat acentalarının müte- İkabilen satışını taahhüt ettikleri nak il vasıtaları biletlerinin karşılığında dööiz vermemek ve faturaları İkt sat vekilliğince tasdik olunmak sure İtile kontenjana sokmadan memlekete sokulmasına izin verilmesi He - yeli vekilece kararlaştırılmıştır. Cümhuriyet bayramında 5812 vatandaş nutuk söyledi ANKARA, 15 (A.A) — Cümhuriyet Halk fırkası kâtibi amumili- Binden: Cümhüriyet bayramında fırkanın açtığı halk kürsülerinin ça- lışması hakkında bütün malâmat toplanmıştır. Buna göre üç bayram gününde şehir ve kasabalarımızda yekün olarak 880 kürsü kurulmuş ve yalnız bu kürsülerde 5812 nutuk söylenziştir. Fırka ve Halkevle - rinde ve köylerde verilen nutuk ve konferanslar bu sayımıza dahil de- ğildir. M. Kalenin'in Meclis reisine telgrafı ANKARA, 15 (A.A.) — Sovyet merkezi icra komilesi reisi M. Kalegin Cenapları B. M. Meclisi Reisi Kâzım Pasa Hazretlerine şu tel- grafı göndermiştir: Büyük Müllet Meclisi Reisliğine'; Türkiye Cümkuriyetinin onuncu yıldönümü kutlulama bayramına istirak etmek üzere Türkiyeyi ziyaret etmiş olan Sovyet heyetine gös- terilmiş olan müstesna kabulden dolayı Rusya Şüralar Cümhuriyeti ic- ra komitesi namına çok samimi teşekkürlerimin kabulünü rica ederim Sovyet heyetinin gerek Türkiye cümhuriyeti ricali ve zatıdlileri tara - fından gördüğü kalbi dostluk ve gerek Türkiye halkı tarafından iz - har edilen çok samimi muhabbet Türk - Rus dostluğunu katenderkat tarsin etmiştir. Rus ve Türk ricali arasında teessüs etmiş olan münase- betin ileride Rus ve Türk münaseb atının daha ziyade resanet ve sami- miyet kesbedeceğini ve hayırlı neticeler tevlit eyleyeceğini ümit eyle - i Merkez İcra Komitesi Reisi KALENİN rim. vada hararetle karşılandı Türk - Sovyet dostluğu re karsı muzaffer çıkmalarının sebebi, yalnız onların eski plotokrasiye ve em- peryalizme karşı hissetmiş oldukları İzim- den ibaret değildir. Türk m'letinin asar- dide düşmanın büyük teşrin ihti âli ile silinip süpürülmüş olması da hu müsfte- MOSKOVA, 15 v dl DEN Voroşilofun riyassti alınd ki hey.t il Türkiyenin Moskova sefiri Hüsey'n Ra- gıp Bey dün buraya gelm şlerdir. Bir muhafız bölüğünün saf teşkil etmekte ol- duğu istasyonda istikbale gelenler me- yanında M. Kristinski ile diğer hük met erkâm, ihtilâl meclisi harp meclisi azala- yz Voroşilof Mosko- lerimizi em, ri komizerlikleri mümessilleri ile d ğer bir |" olduğumu isbıt eder, Heyetimizin her çok zevat bulunuyordu İstasyonun met | çeyden evvel dikkatini celbeden nokta, blade Me e İkşkan türk milletinin Sovyet. Ruyaya lir sr erkkâminı karar en samimi bir deste besle > mel olmasıdır. Gazeteler ne diyorlar? İsmet Paşa ile Gazi Hazretleri mu- MOSKOVA, 15. A. A. — Ceneral Vo.| tuklarında dostluğun i iğ pe i, Sev. | masebatıriçin iki memleket arasmda avdeti münasebetile Pravda gazetesi, Sov- yet - Türk dostluğu,, başlığ. altında bir dünyanın misal addedebileceği bir ör nek demek muvafık olur. Bilhassa bu münasebetler, sulhün muhafazasına 'hâdim ve matuf olmak ; itibarile çok kıymetlidir. Bu sahada Türk - Sovyet münase- batı büyük bir rol oynamıştır. Ve ile- ride de oynayacaktır, Zir abu müna - sebet'er sulhün en esasir âmillerin - Sovyet - Türk dostluk münasebetleri in parlak bir tezahürü olacaktır. Bu gazete, Türk - Sovyet dostlu'unun iki memle'et için de pek müşkül olan se- nelerde vücuda gelmiş olduğunu hatırlat- maktadır. Asri Türkiyenin milliyetper- | ri, Türk sefaretini » bütün erk m harici- ye komiserliği bahriye. maarf ver unsurlarının, sultanlığın esk: Tür- den biridir. Bu nokta Voroçilof tara- fından Türkiyede hareketinden evvel söylenmiş olan nutukta işaret olun - duğu gibi İsmet Paşa tarafından neş- rolunan beyanatta da bu cihele işaret