1 Mart 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

1 Mart 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

v Mart — B | ©T S a0 HATKİNSKULAĞI HALKRINDİLİ .S:u 2 — Not 575 — - Borçlar Saracoğlu Şükrü Beyin Müzakereleri Zaraçoğlu Şükrü Beyle Dü- yunu Umumiye hamilleri arasında yapılan müzakereler büyük bir ketumiyet içinde cereyan ediyor. Fakat tereşşüh eden haberlerden anlaşılıyor ki, Şükrü Bey, 1932 Türk Bütçesinde — borçlar - için karşılık konmıyacağına aair çıkan şayiaları tekzip etmiş, — yalnız İngiliz lirasi ile tediyesi düşü- nülmüş olan borçların, isterlinin sukutu münasebetile yüzde otuz tenezzül etmesi icap ettiğine işaret etmiştir. Diğer taraftan verilen haberler, Türk hüküme- tinin bu eski borçları top yekün bir hal şekline bağlamak için, bunları tevhit etmiye meyletti- ğini ve yeni çıkarılacak -tahvilât Sarnzoğla Şükrü Bey ile eskileri değiştirmeyi muvafık gördüğünü gösteriyor. Tıp Talebe Yurdunda Bir Hâdise Tıp Talebe Yurdunda yatıp kalkan Tıp Fakültesi son - sınıf talebeleri, bastanelerde — staj gördüklerinden bazan Yurda geç elmektedirler. Mektep Müdürü 'evfik Bey dün geç gelen tale- belerden bir kısmını Yurda al- mamış, ve bunlara: — “ Gidin, geldiğiniz yerde yatın! Demiş ve geldikleri yeri imaen de birtakım âdi isimler saymıştır. Bunun üzerine, bu söz- ııeüriıhıkmt ıddebdeıı !:lehı mü- rle üşmüş, bu şekilde r lıhkirgf bulunduğundan dn.lğ'yı kendisine beyanı teessüf etmiş- lerdir. Yurt Müdürü talebenin beyanı tcessüf etmesi Üzerine Yurt Müdürlüğünden istifa edece- ğini söyliyerek Yurdu terketmiştir. Kocasını Vuran Bir Kadın Cinnet Getirdi Bitlis (Hususi) — Geçenlerde ( Van ) da bir. cinayet olmuş, orta yaşlı bir adam öldürülmüştür. Maktulün karısı bu cinayetin mücrimi olarak tevkif edilmişti. Bu kadın Van hapishanesinde son günlerde çıldırmış ve Elâziz bimarhanesine gönderilmek üzere şebrimize — getizilmiştir. yanında çotuğau da bi Nigyazi Yılmaz ' kaç kişidir. Kadının ! hımmaktadır. | Talât, Nihat, Nori ve daha bir | Yam işleri telefonuz — İstanbul — 20203 Müthiş bir taarruzdan so-ra Şapey harp meydanında cesetler Londra | (D. Hususi) — Şang- gece yarısından sonra gelen en son haber şudur: Japon topçuları dün müthiş bir yalama ateşine başlamışlardır. Çin mevzileri şu dakikada gülle yağmuru altındadır. Vosung isti- kametine ihraç edilen yeni Japon takviyo kıt'ası (7500) neferden ibarettir.. Şapey bombardımanı esnasında (5) bin kadar sivil Çinlinin telef olduğu muhakkak - hır. Londra 1 (D. Hususi) — en mevsuk mem baalardanalınan ha- berlere göre, Japon Hükümeti son bir ay zarfında Avrupaya milyonlarca İngiliz lirası dökmüş, mukabilinde — vapurlar — dolusu Bir Çin gönüllüsü sokak oztasında kurşuna dizilirken Salihli, (Hususi) — Mithatpaşa mahallesinde oturan Manisalı İs- mail çavuşun zevcesi Şaziye Hanımla Sarı Şaban isminde bir adam arasında, bir para meselesinden dolayı kavga çıkmıştır. Biraz sonra kavga büyümüş, Şaban tabancasını çekerek havaya iki el silâh at- mıştır. Bu esnada kadınla erkek arasında hakiki bir mücadele başlamış ve Şaziye Hanım, Şabanın elinden tabancasını almıya mu- vaffak olmuştur. Vaziyetin tehlikeli bir şekil aldığını gören Şaban, yerden kaptığı balta ile Şaziyenin başını yarmış ve fırsattan istifade ederek kaçmıştır. Kadının yarası ağırdır. Jandarma tahkikata deva etmekte ve Şabanı aramaktadır. . * ge Komünistlik Maznunlar Bugün, Yarın Adliyeye Veriliyorlar İstanbulda tevkif edilen ve gizli komünislik ithamile maznun bulunanların — tahkikatı devam ediyor. Bunların bugün, yarın Adliyeye tevdi edilmeleri çok muhtemeldir. Maznunların — üze- rinde şayanı dikkat görülen bir- takım evrak ta bulunmuştur. İçle- rinde bir de kadın vardır. Mev- kufların — başlıcası ismini daha evvel kaydettiğimiz Bursalı Emin M. Troçki... Çekoslovakyaya Kabul Edilmemiş Prag, 29 (Hususi) — İstan- bulda bulunan sabık Rus Hari- tiye Komiseri Troçki Yoldaş, Çek hükümetine müracaat ede- rek Üç ay müddetle ailesile bir- likte Çekoslovakyada tebdilihava yapmasına —müsaade istemiştir. Hükümetin cevabı ret verdiği zannolunmaktadır. Taymis Gazetesine Göre.. Fakat diğer taraftan dün ge- len Taymis gazetesinin istihbara- tına göre Çek hükümeti M. Treçkiyi ancak üç ay müddetle | Sabal etmeyi muvafık görmüştür. mühimmatı harbiye satınalmıştır. Belfast limanından henüz hareket eden dokuz nakliye gemisi Ja- ponyaya gülle, el bombası ve zebirli gaz balonları götürmekte- dir. Bunların kıymeti ( 600 ) bin franktır. Vapurlar Japon zabitle- rinden mürekkep — müfrezelerin nezareti altındadır. Ortalığı velveleye veren yeni ifşaata göre Japon Erkânı Har- biyesinde teşekkül eden yeni bir heyet Avusturyadaki Ştayer fab- rikasına yüz bin tüfek, Hamburg- daki Danyels müessesesine (33) bin kile çinko — ısmarlamıştır. Ayrıca Hamburg limanından yeni kalkan (Sti Of Derbi ) vapuru (Devamı 8 inci sayfada | Varidat Ve Masraf Ankara, 1 (Hususi) — Halk Kok Kömürü De 28 Liraya Çıktı Yerli maden kömürü, memle- ketin ihtiyacına mukabele ede- bilmek şöyle dursun, (5) milyon tonluk ihracat yapabilecek kadar bir — istihsal fazlalığı — temin edebileceği hesap — olunan bir servet membamızdır. Halk, bu kömürü, daha ziyade kok haline ifrağ edildikten sonra kullan- mayı terc ih eder. Çünki kokun gaz neşretmesi gibi bir mahzuru yoktur. Kış başında tonu 24 liraya satılan bu kömürün tonu şimdi (28 ) liradır. Onu da bul- mak mümkün olmuyor. Rica, minnet ile tedarik edilebiliyor. Bir nevi, umumi harpteki vesika ile ekmek satın alın- masını andırır. - bir vaziyet. Bu sarih ihtikâr karşısında bil- Yerli- kömürümüzde bile İhtikâr var hassa nazarı dikkati celbederiz. Petrol İhtikârı Ticaret Müdiriyeti, — yaptığı tetkikat neticesinde Standardöl, Etval Rumen, Neft Sendikat, ve Türk petrol kumpanyalarını da Fırkasındaki mali komisyon tetkika-| Adliyeye tevdie karar vermiştir, tına devam ediyor. Tetkikatın hedefi, bütçede azami tasarruf ve varidatın tabit şekilde tezyidi meseleleridir. Bunlar hakkındaki — iddianame bugün müddeiumumiliğe verile- eektir. Diğer maddeler hakkın- daki tetkikat devam etmektedir, Dilenci — Hanım, iki saat oyalanma, sadakanı çabuk ver, bak senin yüzünden üç tane müşteri kaçırdım.