19 Temmuz 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

19 Temmuz 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

Yarın Fenerle Karşırlaşa- cak Viyana Takımı Geldi; Viyanalı fatbolcülerden Üç haftadanberi mertak heyecanla beklenen Viyana takı- mı nihayet dün Viyana diğ yeti ve | şehrimize geldi. nkımımn şehrimize gel- Fonorbalçe İdare he müşkül ve nazik daki- kalar geçirdi. Az kala çını Fener takviyeli ikinci takımı ile oynamak mecburiyetinde ka- Fakat Beşiktaş Fenerbah- çenin bu hafta yapılması muhte- temel olan şilt maçını Viyanalılar gün şilt ma- lacaktı. gibi kuvvetli bir takım karşısına kadro ile çıkmak istiyen serliler tehir ettirdiler. Tehire mıntakanın razı olması da Fener- | bahçe stadı ile yapılan mukave- ledeki bir maddeden dolayı ka- bil olabildi. İstanbul meraklılarına içinde müdafii göstermek üzere Avrupanın en kuvvetli olan bir takımı iki baftadır hazırlıklar yapan Fe- Beşiktaş — şilt maçını tehir ettirmeleri pek doğ- vu. olmuştur. Çünkü yarınki maç: Sarilâcivertliler mühim bir mağlüp oldukları — tak- dirde pazar günkü maç için Be- şiktaş oyuncularile takviyeli ola- rak ta çıkabilmek fırsatına ma- liktirler. Yabut Türk futbolünün itibarı için ikinci bir tecrübeyi | Beşiktaşın yapması için teşebbüs- | lerde bulunabilirler. Bizce Sesta gibi bir müdafi karşısında — ehliyetlerini — tecrübe etmek İırnum memlekıue sivril- ner - idarecilerinin ta farkla ilterede yapılan üçünün otelde tenle müsabakalarında kadın aN çekilmiş resimleri miş bütün muhacimlere vermek | lâzımdır. Meselâ bir Beşiktaşlı Şeref Fener muhacim hattını pek Alâ takviye edebilir. Müdafaası pek kuvvetli bu takıma karşı Fenerbahçe mu- hacimlerinin başka bir kulüpten olan | takviyeye ihtiyaç kalmadan bir iş görmiye çalışacakları ve bu oyunu bir izzetinefis meselesi yaptıkla- rı da muhakkaktır. Nitekim — rastladığımız bazı Fener muhacimlerine yarınki oyun bakkındaki kanaatlerini sorduğu: muz zaman aldığımız pek üÜmit vericidir. Sarı lâcivert- liler yarın 'da geçen cuma Yugos- lavlara karşı oynadıkları oyunu tekrar etmek azmile sahaya çıka- caklardır. Böyle bir hırsle ve olanca gay- çalışacak Foner muba-» cimleri — fevkalâde oyunlarından birlni tutturmıya muvaffak olur- larsa, dünyanın en kuvvetli mü- dafilerinden olan Sestayı bile şa- şırtabilirler. Fener hücum hattından ya- rınki oyunda, fevkalâde bir oyun göreceğimizi ümit ediyoruz. Te- menni edelim ki, gençler futboldan çekilen Zekinin yerini yavaş yavaş doldurduklarını İsbat ederek ta- raftarlarının kendilerine — bağla- dıkları ümitleri kırmasınlar. retlerile Haydi görelim s x Fenerlile alar arasındaki birincilği cazanan Amerikan takımı kaptanına Preanses Viktorya kupayı verirken cevaplar | | | | f | Yarın Şiringyanla iddialı yapacak olan mısırlı SON POSTA Demirapor birincileri Şimendifercilerin Spor Faaliyeti Kskâyehir, (Hususi) — Demir- yollar mensupları tarafından Eski- şehirde 930 senesinde teşekkül etmiş olan Demirspor kulübü hızla ilerlemektedir. Kendi muhitinde diğer kulup- lerin de hırslarını tahrik ve faali- yete sevk - için rekabet tevlidine âmil olan bu çalışkan zümrenin pek yakında Türkiye sporunun Ön safına geçmesi hay retle karşılanmamalıdır. Bu cuma güzel seyrettiğimiz Dmirsporlular kuvvetli rakipleri — olan Yurdunu 1-5 gibi yine mühim bir farkla mağlüp etmişlerdir. İddialı Bir Tenis Maçı Şirinyan Mısırlıyı Yene- bilecek Mi? arada aai Prin bir maç tenisçi İstanbulan en kuvvetli tenis çilerinden olan Şirinyanı bu sefer Mısırdan gelen meşhur - tenisçi bir iddilalı maça davet etmişti. Şirinyan Mısırlının davetini yarın için kabul etmiştir. Bu iddialı maç, Fenerbahçe - Viyana takı- mının futbol maçından evvel Fe- | ner kortlarında yapılacaktır. Mersin İdman — Yurdunun Muvaffakıyetli Turnesi Mersin, (Hususi) ve İzmirde muhtelif maçlar yapan birinci futbol takımımız, Antalya mintakası şampiyonu İlkışık ta- kımını 0-4, Antalya ikincisi An- talya Sporu 1-5 ve İzmirde A- sancak stadında İzmirin Göztepe birinci takiımını da 0« 1 mağlüp ederek tam bir muvaffakıyetle Mersine avdet etmiştir. Bisikletçiler Uşakta Nşak, 18 — Bisiklet hatine — çıkan Denizli spor şubesi — azalarından genç dün akşam Afyondan şe- hrimize geldiler. seya- oyunlarını | İdman | Mersin İdman Yurdu ve Antalya futbolouları birarada ğ Memlekette Spor Faaliyetleri Uşak Futbolcüleri İstan- 'bula Meydan Okuyorlar 3 ”âiâiegu Tamirsporla karşılaşan Uşak Gençler Birliği takımı Uşak, (Hususi) — Uşak spo- runun derecesini ve faaliyetini müdeaddit defalar yazmıştım. Bu mektubumla da pek samimi bir | temastan bahsedeceğim. Birçok şerefli galibiyetler kazanan Uşak 934 liki üçüncüsü Gençler birliği bu cuma şehrimize İzmir sporu davet etmişti. | Uşak gençler Antalya | Halkevi | sekiz | Saat 5,20 de İzmir takımları sürekli alkışlar arasında sahaya çıktı. Bayrak takdim — merasiminden sonra sant 5,30 da oyuna baş- lanıldı. Türk sporunun - istikbaline iyi neticeler hazırlayan Uşak sporcu- ları Türkiye ikincisinin nısıf saha- sında 40 dakika kadar hâkim bir vaziyette oynadılarsa da gol çıkaramadılar. spor ve Birinci haftayım nihayetlerinde İzmirspor seri bir akınla ilk golü yaparak bir az sevindi. Birinci haftayım bu suretle İzmirsporun 1-0 galibiyeti ile neticelendi İkinci haftayımda İzmirspor galibiyeti kaçırmamak ve Uşak gençleri de beraberligi ve galibi- yeti temin için çok çalışıyorlardı. Uşaklı gençlerin yine 10 dakikalık hâkimiyet ve seri akınlarından sonra İzmirspor ikinci golünü dederek alkışlandı. ilterede bu son heus | çüslü ) Haftayım | 3- ortlarında 38inci dakikada İzmir- spor Üüçüncü ve son golü yaptı. Uşak gençleri birçok fırsatlar kaçırdıktan sonra 22inci dakika- da penaltıya tahvil edilen akın- dan ilk golü attılar. Halk şapkalarını havaya fırla- yaşa Uşak! son dü- tarak yaşa İzmir! diye bağırışırken maçın düğü İzmir sporun 3-1 galiyetini ilân ediyordu. Uşakhıları bir farkla ve 0- 8 gibi bir netice ile yene- ceklerini zanneden İzmirsporlular 3.-1 sahadan ayrık dılar, Uşak eğer Türkiye ikincis zmirspora şampiyon takımını çı karsaydı galip gelebilirdi. İzmir ve İstanbullular çalışm yacaklarsa Türkiye şampiyonl ğunu Uşağa versinler. İstanbul sporcuları Uşak spo- runu görmek istiyorsanız lütfen teşrif edin. Uşak gençliğinin bub- varettiği stadı büyük galibiyetle ranlı bir devirde görünüz. Yok eğer korkuyorsanız şu üç takımdan birisini oraya davet edin. 1 — Turan İdman yurdu (Uşak şampiyonu), 2 — Ergene- kon İdman yurdu (Uşak ikincisi), 3 — Gençler Birliği (Uşak Üçün- yani Türkiye ikincisinin 3-1 yendiği takım. —— mararer haftalar biribiri arkacına yapılan açık deniz kotralarına yarışlardan bir intıba