19 Temmuz 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 12

19 Temmuz 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 12

e LAT RAER KUNT Omorarmış aşı N — a amemmramamaan eee nn Aşk ve Macera Romanı ' 40 aü O, Fredrih Ştrasede trenden ine- cekti. vakti olursa bu ak- şam caktık. Eva'da — buluşa- ın Mis Fanniyi gör- yoktur di- bile Frölayn Onl na ihtimal Fakat görmüş müş o yoru şüphelenmiş ol gildir. Bunu y deki çantayı Mi olsa , bir gün elin- Domonsky'nin çantasile d mek — isteyen sarışın genç veya o gencin gru- pudur. — Bu ve hangi devlet namma çalıştığını gencin hangi kuvvet anlamanız lâzımdı. — Mis Fanmni bizzat ' ve şah- sen bu işle meşgul oluyordu. Fa- kat vasıl olduğu netice bence meşküktu. Esasen 0, karşımda bütün mafevkler gibi idi. Yani bana benim tarafımdan bilinmesi zait olan şeyleri söylemiyordu. — Fakat Andrea Albertini ba- şimıza gelen şeyin fecaatini müd- Bir kere arkadaş- larımızın fa'allerinden birini kaybettik. Saniyen de Alman polisi Fanninin elindeki evrakı eline geçimiş bulunuyor. rik misiniz?.. en — Ben Mis Fanninin fazla itti- | evrakı — beraberinde getirmediğinden tamamile eminim. — Kimbilir?. Mis Fanni ham edici — çok - ihtiyatlı, çok tecrübeli ve mesleğinde fazla ilerlemiş bir kadındı. — Ne diyorsun dostum, harbı umumide Almanların az mı canını yaktı. O, Almanyada meşhur bir kadındır. Harbı. umumide kızıl saçlı Betty- diye anılırdı. Hattâ bir kere de idama mahküm ol- muştur. Şimdi tahkikat yapılırsa resmi araştırılırsa dosyaları bu- İunacaktır. Tam bu ara meyhaaetcl onlara yaklaşmıştı. — Efendiler saat üç.. rahatlık versin. Bob —meyhaneciye tebessüm cetti: — Usta her halde son kade- Allah bakarak himizi sonuna kadar içmekliğimize | müsaade edersin. —Peki efendiler... bitiriniz. Buyrunuz... Bob önündeki viski bardağına baktı: — Bitirecek bir şey kalmamış. Bi0 laldi domak toyif bir yuracaksınız. — Hayır azizim... Ben o bar- gdağı bitirirken son bardak diye .şmedim.,. Siz içmek nedir içen nasıl olur, elbette bilirsiniz. Bu saatten ben — hiçbir yerde içemem. Lütfen bize birer 30n bardak daha getireceksiniz. Meyhaneci: ve sonra — Haydi ne ise dedi. — Yalnız çabucak şartile. Meyhaneci onların içtiği oda« dan ön salona çıktı. Burası, du- varları tamamile vaf olan ve bu içmek Oraflara içki şişeleri dizilmiş olan bir şarapçı dükkânı idi. Kenarda iki tane ikişer iskem- leli masa Ortada bir tane bir insan ayakta durursa boyu yetişecek bir masa daha vardı. vardı. |Bir de tezgâh.. Tezgâh başında meyhanecinin burunlu — karısı . durü- 1 mümkün de- | | setine tayin edi bütün | | bir muharririmize getireyim, Yuzan Suat Suzan yüz elli kilo edilebilirdi. kadın tahmin yordu. Bu ağırlığında Kan başına kıpkırmızı idi. Masalar tamamile boştu. Tez- gâh başında iki hoş amele vardı. Siyasi bir muba- çıkmış gibi, şoför bir de sar- hase içerisinde içiyorlardı. Kadın — viski şişesini Patron tepsi ile içeri götürdü. * — Albertini bir taraftan başı- mıza gelen hâdiseyi kapatmakla uğraşırken diğer taraftan da asıl faaliyeti ihmal etmiyelim. Dr. Cemal Bey Fırka İdare Heyeti Reisi İşe Başladı İstanbul Halk Fırkl verdi. vilâyeti Cümhuriyet cası idare heyeti riya- n Doktor Cemal B. dünden itibaren yeni vazifesine başlamıştır. Bu münasebetle Cemal B. dün öğleden evvel Millet Meclisi Reisi Kâzım Paşoyı ve vali Mu- hiddin Beyi ziyaret etmiştir. Cemal B. fırkadaki ma- kamında kendisini ziyaret eden şu beyanatta bulunmuştur : “— Fırka proğram ve nizam- | namesinin tesbit ettiği esas da- hilinde femdir. Nasıl bir mesai yolu takip edeceğimi bu sözlerimle ifade etmiş olduğumu zannediyorum. Yalnız şunu ilâve edeyim ki sinesinde pek çok münevveri, hareketli, — şuurlu — gençliği fırkamızı her zaman benimsemiş duygulu ve asil yüz binlerce halkı barındıran bir muhitte fırka işle- rinin başında çalışmak benim için büyük bir bahtiyarlıktır.,, Fırkadaki Toplantı Cümhuriyet Halk — Fırkası Umum İdare Heyeti, Fırka Umum Kâtibi Recep Beyin riyasetinde dün Cağaloğlundaki fırka bina- sında — toplanmıştır. Toplantıda mutat işler görüşülmüştür. Abdülhalik Beye Bir Ameliyat Daha Yapıldı Sabık Maliye Vekili Abdülhâlik Bey Cerrahpaşa hastahanesinde gözlerinden tedavi edilmektedir. Kendisine, iki gün evvel bir ame- liyat yapılmıştır. Abdülhâlik Beyin sıhhi vaziyeti çok düzgündür. Türklüğü Tahkir Evvelce Haber gazetesine gönder- diği bir mektuptan dolayı tevkif ve müuhakeme edilen Bulgaristanlı Sabri Efendi Türklüğü tahkir suçundan do- layı ikinci ceza mahkemesine veril- miştir. çalışmak — başlıca — vazi- canlı Tahliye Edildi Bir rüşvet meselesinden hakkında tahkikat yapılan sabık Beyoğlu ser komiseri Mucip Bey beşinci müstan- tiklik tarafından tevkif edilmiş, fakat tahki- katın serbest olarak devamına karar vermiş, Mucip Bey tahliye olunmuştur. Şüpheli Yangın Üç gün evvel Beşiktaşta çıkan bir yangında yanan 12 bin liraya sigortalı dükkanda gaz bulunduğu için sahibi Emin Bey mevcuden adliyeye veril- miştir. iliraz üzerine ağırceza rcisliği yüzü | Yalım" I 19-7-934 — Şüphesiz Bob. — Ben bu gece şefe telgraf | malüm Ondan ken- sizi çektim hâdiseyi emirler şifre ile anlattım. beklerken de dim karar Onlar tanıdıkları - için çalışamazsınız. Bunun için yarın küçük Eva ile müthiş Macar ça- | lışmıya başlıyacaklar. — Şerefinize . — Şerefinize. — Siz şimdiki halde emirlerine intizaren Nürnbergrs- trosse'de pansiyonunuzu terket» meyiniz. ! ( Arkası var ) ve verdim. »trande Şişli Gençle veS lVorom Mücadele Cemiyetine Yardımlar Yapıyorlar Şişli Halk Fırkası Meşrutiyet ocağile mezkür fırkanın Gençler Birliği, Mücadele Csmi- yetine manevi şahsiyetlerini aza kaydına ve Verem Cemiyetinin 26 Temmuz Perşembe akşamı icrası mukarrer mehtap gezinti- ve monoloğlarile iştirake karar vermiş olduklarını cemiyete bildirmişlerdir. En büyük içtimai bir derdimiz olan Veremle yedi senedenberi | uğraşmakta olan Verem Müca- dele Cemiyeti Şişli gençliğinin gösterdiği şu büyük ve yüksek alâka ve müzaheretten dolayı çok Veram sine cazlarile mütehassis ve müteşekkir olmuş- tur. Bu münasebetle tenezzühün pek samimi ve eğlenceli olacağı- nı ve vapurda çok ucuz, temiz zengin bir büfenin tertip edilmiş olduğu da haber alınmıştır. tarafından da Verem Mücadele Cemiyetine elli lira teberru edil- Sıcak Hafifledi günlere nisbetle biraz hafifler gi- bi oldu. Dün serince bir rüzgâr esiyordu. Rasathanenin tebliğine göre dün azami hararet 26, asgari 21 derece idi. Ankara Barosunda Gürül- tulü Bir Toplantı Ankara, 18 Avukatlar Barosunda senelik içtima ya- pılmiş, fakat toplantı -okadar gürültülü olmuştur ki eski idare heyeti salonu terketmiye mecbur kalmıştır. Bu yüzden yeni idare Topebaşı Tiyatrosu Tepebaşı — Belediye — Bahçesinde Şehir Tiyatrosu san'atkârları tarafın- dan 19-7-934 perşembe günü akşamı sant 22 de Adalar Revüsü 14 tablo, Yazan Ekrem Reşit » besteliyen Cemal Roşit. » Teşekkürüm Henüz yirmi beş yaşını doldurma- ren İş Bankasına ve yüksek idarecile- rile cenaze marasimine çelenk gön- dermek - ve iştirak etmek lütfunda bulunan sporcu arkadaşlarına, ayrı ayrı teşekkür etmiyo imkân bulama- dığımdan ea derin minnettarlığımın isharına muhterem gazetenizin delâle- tini rica ederim. Rilstıu Annesi : Salıma şefin | * Antalya Nakliyat Şirketi | miştir. Araıteşekkür edilmektedir. | Şehrimizde sıcaklar dün, diğer | i ingihabı da yapılamamıştır, | | | | siz artık | | | | büyük merasimle açildı. | merasiminde Büyük Millet Meclisi Tırnmuı Wı' Altıncı Yerlı Ma!lar Sermsı Dün M rasimle Açlxdl —— Sergiye Altı Yıl Evvelki 70 Firmaya Mukabil Bi Sene 182 Firma İştirak Ediyor Yerli mallar sergisinin Altıncı Yerli Mallar sergisi dün Galatasaray lisesi binasında Açılma Reisi Kâzım Paşa, Vali Muhiddin Bey, şehrimizdeki Meb'uslar, ve iki binden Fazla davetli hazır bulundu. Saat tam 16 da deniz bandosu tarafından İstiklâl marşı çalındı, bunu müteakip Millt sanayi bir- liği umumi kâtibi Nazmi Nüri Bey bir nutuk söyliyerek sergi hakkında izahat verdi, Millt sa- nayiimizin — inkişafı bakımından büyük bir ehemmiyeti bulunduğu- na işaret etti.) Nazmi Nuri Beyin nutkundan sonra, Meclis Reisi Kâziım Paşa methaldeki — kurdelâyı kesmek duretile sergiyi açtılar. Reis Paşa her pavyona uğra- dı, dikkatle tetkik — etti, dan çok memnun oldü. Iktısat Vekili dün sergide tetkikat yapmıştır. Bu seneki sergiye diğer sene- intizam- lere nazaran daha çok müessese | ve | kendir sanayü, yerli kilitler gal- iştirak etti. Bilhassa keten vaniz mamulât ve saire gibi yerli mamulât pek çoktu. Sergiye işti- rak edenler gittikçe çoğalıyor. İlk küşat senesi olan 929 da TO firma, 930 da 99 firma, 931 de 118 firma, 932 de 137 firma, 933 de 155 firma iştirak ettiği halde bu sene 182 firma iştirak etmiştir. Eğer dericiler ve kunduracılar cemiyetine mensup olanlar firma addedilmezse iştirak edilen firma adedi daha çoğalmış olur. Sergiye yünlü, pamuklu, ipekli mensucat firmaları, ıtriyat, ispirto şeker gibi kimyevi maddeler fir- maları, konserva, sucuk, pasta, | bira, un gibi gıda maddeleri fir- dan ölen oğlum Rifat Haşimi, yatişti- | maları, ağaç, madeni mevat iştirak etmiştir. Mensucatta hâkimdir. Günügününe takip edil- miştir. Bu sene yeni olarak çer- çeve kornijleri de sergiye ge- miştir. Istirale demir eşya gibi firmaları sergiye moda tamamen elbslk adadi Celâl Bey de | bir | açılışından ikl görünü, gerek sergi İdaresinin ve gerek halkın — sergicilik terbiyesi de ilk senelere nazaran çoğalmıştır. evvelce bir hayvanat bahçesi ve- ya bir Ziraat sergisi gezer gibi geçip gidiyordu. Şimdi soruyor; tetkik ediyor ve çabuk geçmiyor. Sergi için bir bina yapılırsa şim- di mevcut güçlükler ortadan kal- kacaktır. Sergide, bir itfaiye müfrezesi tavzif edilmiş, diğer taraftan sergi binası da (200) bin liraya sigorta ettirilmiştir, Sergi, bu sabahtan itibaren umuma açılmıştır. Hergün sabah 9,30 dan akşam 22,30a kadar açık bulunacak, herkes gezebile- cektir. Meclis Reisi Kâzım Paşa pav- yonları teker teker gazerken Ha- lil Sezai Beyin karyola fabrikası mamulâtının teşhir olunduğu pav- yonun önünde durmuşlar, alâka ile tetkik etmişlerdir. Reis Paşa Vali Muhiddin Beyden yerli kar- yola senayiine, hastahaneler ve ameliyathanelere ait levazıma ait malümat istemiştir. Vali Bey bu fabrikanın Istabulda mevcut bü- tün hastahanelerin ihtiyaçlarını temin edebilecek kabiliyette oldu- ğunu söylemiş, sonra Reis Paşa- nın diğer bir sualine cevaben | Halil Sezai Bey, fabrikada günde yüz karyola imal edildiğini, icap ederse bu adedin iki yüze çıka- rılabileceğini, hatta memleketin karyola ihtiyacını tamamile vere- bileceğini kat'i bir ifade ile bil- dirmiştir. Reis Kâzım Paşa, bütün karyolaları teker teker tetkik etmiştir. (— TAKVİM —— Gün PERŞEMBE Hızır | 31 19 Temmuz 934 75 Rumit 6 » Tommuz * 1350 Arabi 6 Rebahar 1853 Vaklt Exi ı,vı..u Vakit |Ezanl v e | 19 38 a ll. 4 M | Akşam|ız — Öğle - | | | | Güneş ’ İkladi