26 Eylül 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

26 Eylül 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

saz 10 Devlet Demiryolları ve Limanları işletme Umum Idaresi ilânları Görülen lüzum üzerine Dev- let Demiryolları hesabına Av- rupaya gerek hohşule ve ge- rekse teknikuma tahsile gön- derilecek talebe için evvelce ilân edilen kayıt müddeti 28/ 9/936 tarihine kadar temdit edilmiştir. Devlet Demiryolları hesabına Cer mühendisi yetiş- mek üzere Avrupaya Hohşuüle tahsiline gönderilecek beş talebeye ait müsabaka şartları: ü 1 — Türk olmak. 2 — Yaşıon sekizden küçük ve yirmi beşten büyük ol- mamak. 3 — Sağlık durumu tahsile engel olacak derecede ol - madığına ve memleketin herhangi bir tarafında çalışma- ğa müsait bulunduğuna dair Devlet Demiryollarının Ankara, Haydarpaşa, Eskişehir, İzmir ve Ada- nadaki sıhhi heyetinden veya Devlet Demiryollarına ka- bul olunacak memurlarda bulunmasi lâzım gelen sıhhi şartları gösterir matbu sıhhi rapor muhiteviyatina üygün olarak “tam teşkilâtlı bir hastaneden” alınmış sıhhat ra- poru ile anlaşılmak. 4 — Devlet hesabına tahsil ettiren mekteplerden mü- sabakaya girmek isteyenler mekteplerinden bir güna ili- şikleri olmadığına dair vesika göstermek. 5 — Askerlik vazifesinin Avrupaya tahsile gitmesine mâni olmadığına dair alâkadar Askerlik Şubesinden ve- sikayı haiz olmak lâzımdır. 6 — Talipler 28/9/936 tarihine kadar istida ile İs- tanbul! Mühendis Mektebi Müdürlüğüne müracaat ede- ceklerdir. 7 -—— İstidaya bağlanması lâzım gelen vesika: A — Nüfus kâğıdı veya musaddak bir sureti. B — Gördüğü tahsili tevsik ettirecek evrakı müsbite ve lise şehadetnamesi. C — Hüsnühal varakast “en son mektebin vereceği hüsnühal varakası ile o tarihten sonra çalıştığı yerlerden ve ayni zamanda mahalli pölis dairesinden birer hüsnü- hal varakası alınacaktır. D—4 X6,5 büyüklüğünde 6 fotoğra, E — Aşı şahadetnamesi. F.-—3,4 ve 5 inci maddelerdeki vesaik. H -— Babasının adı nedir? Nerede olduğu, sağ ise şim- diki, ölmüş ise ölmeden evvelki meslek ve memuriyeti ne- dir? Ve nerede çalışmıştır. Şimdiki veya ölmeden evvel- ki meslek veya memuriyetinden önce daha nerelerde ne gibi işlerde ve ne vakitler bulundu? Bunları gösterir bir tercümeihal varakası. 8 — Müsabaka imtihanı tersimi hendese, tahlili riya- ziye, tahlili makine, resim hattı, fizik, kimya ve türkçe - den olacaktır. Bu derslerin şümulü Mühendis Mektebi üçüncü sınıfına kadar olan programlara göredir. 9 — Müsabaka imtihanı 1/10/936 perşembe günü: sast 9 — 12 Tersimi Hendese, 14 — 17 Fizik, Kimya 2/10/936 cuma günü: Saat 9 — 12 Resmi hattı, 13 — 17 Tahlili Riyaziye, Tahlili Makine. 3/10/936 cumartesi | günü: Saat 9 — 12 Türkçe, almanca. 10 — İmtihanda ayni derecede not alanlardan lisan bilenler tercih edilir. 11 — Müsabaka imtihanında kazanan talipler Avru- pâdâki tahsillerinin neticesinden sonraki mecburi hiz - metleri hakkında Devlet Demiryolları İdaresinin istiye- ceği şekilde taahhütname vereceklerdir. 12 — Tahsil plânı: Avrupada İdarenin göstereceği fabrikalarda bir sene staj ve bu müddet zarfında da lisan öğrenilmesi, İdarenin tayin edeceği Hohşulenin makine şubesinden 8 sömstirlik tahsili ikmal ve 6 ay zarfında imtihan vererek liploma almaktır. 13 — Avrupadaki tahsil şeraiti veya diğer hususat hakkında Devlet Demiryolları Umum Müdürlüğünden ve İşletme müdürlüklerinden ve Mühendis Mektebi mü- dürlüğünden istiyenler tafsilâtı lâzıma alabilirler. Devlet Demiryolları tarafından Cer kısmında çalıştı- rümak üzere Avrupaya teknikum tahsili için gönderile- cek “20” talebeye ait müsabaka şerâiti: 1 — Türk olmak. 2 — Yaşı on sekizden küçük ve yirmi beşten büyük olm:mak. 3 — Sağlık durumu tahsile engel olacak derecede ol- madığma ve memleketin herhangi bir.tarafında çalışma» ğu müsait bulunduğuna dâir Devlet Demiryollarının An- kara, Haydarpaşa, Eskişehir, İzmir ve Adanadaki sih- hi heyetinden veya Devlet Demiryollarına kabul oluna- cak memurlarda bulunması lâzim gelen sıhhi şartları gös- terir matbu sıhhi rapor müuhteviyatına uygun olarak “tam teşkilâtlı bir hastaneden” alınmış sıhhat raporu ile anlaşılmak. 4 — Devlet hesabma tahsil ettiren mekteplerden mü- sabakaya girmek isteyenler mekteplerindn bir güna ili- şikleri olmadığına dair vesika göstereceklerdir. 5 — Askerlik vazifesinin Avrupaya sile gitmesine (bilenler tercih edilir. İ İLA © mnamemikimil VENÜS GİBİ GÜZEL Kalmak istiyorsanız, daima 6) Venüs Kremi — Venüs Pudrası Venüs Ruju Venüs Allığı Venüs Rimeli Venüs Esansı Venüs Kolonyası Venüs Briyantini Venüs Gliserinli sabunu Venüs Tuvalet sabunu Kullanınız. Veniis müstahzaratı en saf, en temiz Ve gayri muzir maddelerden yapıldı- ından size ebedi gençlik temin eder, Deposu: NUREDDİN EVLİYA ZA- DE TİCARETHANESİ İstanbul Siyasal Bilgiler Okulu (Mülkiye) Direktörlüğünden: Okula namzet talebe kaydi Eylülün nihayetine kadar- dır, Her gün talebe kayıt işine bakılacaktır. Namzet o- larak kaydedilenlerin seçme imtihanı ilkteşrinin beşinci günü saat 8,5 ta başlıyacaktır. (1568) m mm Uzunköprü Belediye Reisliğinden Uzunköprü Belediyesi için 2000 litrelik ve sulâma ter- tibatını haiz bit tane arazözün mübayaası kapalı zarf usu- Jile eksiltmeye konulmuştur. i Muhmmen bedel (4500) lira olup muvakkat teminat akçesi (377) lira (50) kuruştur. İhalesi 6/10/936 Salı günü saat 16 da Uzunköprü Belediye Daimi Encümeni huzurunda yapılacaktır. Bu işe ait fenni şartnameler Ankara ve İstanbul Bele- | diyelerine de gönderilmiş olduğundan istekliler sözü ge- çen Belediyelere müracaatla bu evrakı görebilirler, (1622) Istanbul Ziraat Bankasından i Birinciteşrin 936 Perşembe gününden itibaren yeni bir iş'ara kadar gişelerimiz aşağıda gösterilen saatler ara sında açık bulunacaklardır. (1560) Adi günlerde: 10 - 16 Cumartesi günleri: 9,45 - 12 mân' olmadığına dair alâkadar Askerlik Şubesinden ve- sikavı haiz olmak. 6 — Talipler 28/9/7936 tarihine kadar istida ile İstan- bul Mühendis Mektebi Müdürlüğüne müracaat edecek- lerdir. 7 — İstidaya bağlanması lâzım gelen vesaik: A — Nüfus kâğıdı veya musaddak bir sureti. B — Gördüğü tahsili tevsik ettirecek evrakı müsbite. C — Hüsnühal varakası “en son mektebin vereceği hüsnühal varakası ile o tarihten sonra çalıştığı yerler- den ve ayni zamanda mahalli polis dairesinden alınacak- tır. D—4X 6,5 büyüklüğünde 6 fotoğraf. E — Aşı şahadetnâamesi. F —3, 4 ve 5 inci maddelerdeki vesaik. H — Babasının adı? Nerede doğduğu? Sağ ise şimdi- ki, ölmüş ise ölmeden evvelki meslek ve memüriyeti ne- dir? Ve nerelerde çalışmıştır? Şimdiki veya ölmeden €v- Velk meslek veya memuriyetinden önce daha nerelerde, ne gibi işlerde, ne vakitler bulundu? Bunları gösterir bir ebeveyn tercümeihal varakası, 8 — Müsabaka imtihanı liselerde tamamen okunan hesap, hendese, cebir, müsellesat, kimya, fizik ve türkçe- den yapılacaktır. 9 — Müsabaka imtihanı 5/10/936 pazartesi günü: Saat 9 —- 12 Kimya, Fizik, 13 — 17 Hesap, Cebir, 6/10/936 salr günü: Saat 9 — 12 Türkçe, almanca, 13 — 17 Hendese, Müsellesat, iki) 10 — İmtihanda ayni derecede not alanlardan lisan | 11 — İmtihanda muvaffak olanlar Avrupada Tekni- | kum tahsili görmeden evvel Devlet Demiryollrar Eskişe- hir atölyesinde 6 ay staj göreceklerdir. 12 — Eskişehir atölyesindeki staj müddeti zarfında stajiyerlere iki buçuk lira yevmiye verilecektir, 13 — Müsabaka imtihanında kazanan talipler, pwlaki tahsillerinin neticesinden sonrki mecburi hizmet- leri hakkında Devlet Demiryolları İdaresinin istiyeceği şekilde taahhütname vereceklerdir. 14 — Tahsil plânı: Altı ay Eskişehir atölyesinde staj, bir buçuk sene Avrupada İdarenin göstereceği fabrika - İarda staj ve lisan öğrenilmesi, İki buçuk sene de İdar&- nin göstereceği teknikumlarda beş sömstirlik makine şu- besini ikmal ve diploma alınmasıdır. 15 — Avrupadaki tahsil şeraiti veya diğer hususat hakkında Devlet Demiryolları Umumi Müdürlüğünden ve İşletme Müdürlüklerinden ve Mühendis Mektebi Mü- dürlüğünden isteyenler tafsilâtı lâzime alabilirler.» (946) (1372) 1681 İymüracaat etmeleri, mz 28-9.080 amme ODEON Yeni çıkan plâklar Bayan © MUZEYYEN No. 270095 — Beste: Zeki Duygulu ğe Suzinak şarkı — LEYLA Nihavent şarkı — BİR GİZLI SOZUM Bayan NEDİME N6, 270098 — Beste: Nebil oğlu 1. HAKKI Hicaz şarkı — BAGLARINDA UZUM VAR Muhayyer şarkı — YİNE BINMİŞ GÜZELİM Bayan RADIFE No. 270101 — Beste; Zeki Duygulu Uşak şarkı — SİTEM ETTIM O YARR Hicaz arkı — SENİ SEVEN BIR BENİM Nafıa Vekâletinden: çız 'Teşrinievvel 936 Pazartesi günü saat 15 te Anka « rada Nafıa Vekâleti Malzeme Eksiltmesi odasında aşa - gıda yazılı iki parti kayın travers eksiltmesi kapalı zarf usuliyle yapılacaktır, I — Birinci Parti Adapazarı kazasının Dikmen Devlet Ormanından şesilmek şartile 23697 lira 50 kuruş muham men bedelli 13150 adet normal ve 500 adet köprülük ka- yın travers. 2 — İkinci parti İnegöl Boğazova Devlet Ormanın » dan kesilmek şartile 19019 lira 10 kuruş muhammen be- delli 11054 adet normal ve 195 adet makaslık kayın travers. 3 — Birinci parti için muvakkat teminat 1777 lira 31 kuruş ve ikinci parti için de 1426 lira 43 kuruştur. ! 4 — Eksiltme şartname ve teferrüatı parasız olarak Nafıa Vekâleti Malzeme Mü dürlüğünden verilir. 5 — İsteklilerin teklif mektuplarını, 7.5.936 T. ve 3297 sayılı resmi gazetede çıkmış talimatnameye göre Vekâ « letten alınmış vesika ile birlikte 12 teşrinievvel 936 Pa « zartesi günü saat 14 de kadar Vekâlet Malzeme eksiltme komisyonu reisliğine vermeleri lâzımdır. 6 — Hususi mükaveleli Orman sahipleri de kendi Or- manlarından kesilmek üzere eksiltmeye girebilirler. (1033) (1564) Belediye Sular idaresinden Ana galeride hâsıl olân çatlakların onarılması için 28 Eylül 936 Pazartesi ve ertesi Salı günleri Taksim suları- nın kesilmesine mecburiyet elverdiği sayın halka itizarla bildirilir. (1605) Gümrükde Şeker Satışı Istanbul Gümrüklari Satış Müdürlüğünden: G. S. 61610 kilo Toz ve bozuk şekerin pazarlıkla satışı 28/9/936 günü tam saat 14 te satış gümrüğü salonunda yapılacaktır. İsteklilerden 693 lira pey akçesi makbuzu i ve ticaret odası vesikası aranir. (1628) ISTANBUL BELEDİYESİ İLANLARI | Keşif bedeli 2618 lira 30 kuruş olan Beyoğlu 13 üncü ilk mek» tep bahçesinde yaptırılan anıta ilâveten yaptırılacak işler pazarlı ğa konulmuştur. Keşif evrakı ve şartnamesi levazım müdürlüğün. de görülür. İstekliler en az 1500 liralık bu işe benzer iş yaplığma dâir Nafia direktörlüğünden tasdikli ehliyet vesikası ve kanunda yazılı vesika ile 197 liralık ilk teminat makbuz veya o mektubile beraber 28 Eylül 936 Pazartesi günü sâat 14 de daimi encümende bulunmalıdır. o (1) o (1388) ... Karaağaç buz fabrkasının senelik tamiri için lüzum görülen 64 türlü malzemenin satın alınması açık eksiltemeye konulmuş. tur, Listesi ve şartnamesi levazım müdürlüğünde görülür. Bu mal. zemenin hepsine 532 lira 18 kuruş fiat tahmin olunmuştur.İstekli olanlar 2490 numaralı kanunda yazılı vesika ve 40 liralık ilk te- minat makbuz veya mektubile beraber 1/10/936 Perşembe günü saat 14 de daimi encümende bulunmalıdır. o (1318) #umum> YENi NESİL «ammıp ILKOKULU - YUVA - KIZ -ERKEK 'Tesisindenberi gösterdiği muvaffakiyetler Kültür Bakanlığınca takdir buyurularak bu yıl resmi okullarla muadeleti de tasdik olunmuştur. Yabancı lisansla ra ehemmiyet verilir, Kayıtlara baş- lanmıştır. Pazartesi, Perşembs günleri öğleden sonra müracaat «dilm elidir, Adres: Cağaloğlu Mollafenari caddesi No. 34 TURK ANONIM ŞİRKETİNDEN: 1 - 10 - 936 tarihinden 30-9-1937 tarihine kadar fabrikamız Kireç - lik dairesinden çıkacak arıntı ve kazmtılar (karnaslar) (A 4-10.1938 tarihinde saat 15 te açık artırma ile satılacaktır. ; Muvakkat teminat akçesi 1000 liradır, Arıntı ve kazıntıları görmek İçin fabrika deri sermühendisliğine ve şartname İçin fabrika ticaret servisi ne müracâât olunabilir. Hukuk Fakültesi Dekanlığından: Fakültemiz iktisat ve içti mafyat Enstitüsüne 50 lira üçretle bir daktilo alınacakt ır. Yabancı dil bilmek şart - tır, İsteklilerin bir hafta zarfında fakülte Dekanlığına