18 Ocak 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

18 Ocak 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

Tüli'den haberler Myhum General Halis Bıyıktayın oğ- lu, Devlet Personel Dairesi rapor- törlerinden Yavuz Bıyıktay ile, Sanayi Bakanlığı Teftiş Heyeti Reisi Naci Gü- rolun kızı Meral Gürolun nikah ve dü- günleri, geçen haftanın sonunda, Cu- martesi gecesi Bulvar Palasta, çok seç- kin ve samimi bir davetli kitlesi hu- zurunda yapıldı. Düğün hakikaten çok güzel oldu. Gelin, zaten epeyce uzun olan boyu- nu daha çok belli eden çok zengin bir duvakla süslü, uzun kollu dantel b;r gelinlik giymiş, eline aldığı çiçek bu- emekli General Hakkı Akoğuz yaptılar. Mevhibe İnönü, kızı ve damadı ile bir- likte gelmişti. Özden Tokerin siklamen rengi kadife, sırtı açık elbisesi çok gü- zeldi ve siyah saçlarına çok yakışmıştı. Şefik İnan ve eşi Handan İnan da ay- nı masadaydılar. Yanlarındaki masa- da Sevim San, koyu mavi, sırtı açık. omuzları yakaya doğru girik bir elbise ile her zamanki gibi neşeliydi, etrafta hemen herkesi tanıyordu. En sonda bir masada Operatör General Recai Ergü- der, eşi Beyhan Ergüder ve -yılbaşın- da seçilen "Ankaranın zarif 10 ha- Bulvar Palastaki düğün Tatlı günler ketinden sarkan gelin teli ile - son za- manlarda âdet alan telsiz gelin olma usülüne uymamıştı - tam manasıyla ananeye sâdık bir gelindi. Damat da sy erme büsbütün yakışıklı olmuş- nız, epeyce (o heyecanlı olduğu lim kaçmıyor. rdu. Bayan Bıyıktay çok hatırşinas bir evsahibesi ve mesut bir kâyınvâldey- di. Bay ve Bayan Gürol ise, saadetleri yanında, çocuklarından ayrılmanın hüznü içindeydiler. Tarafların şahitliğini Şefik İnan ile, nımı" listesine (o girmiş olan- kızları Zeynep Ergüder vardı Saçlarının ren- gini epeyce açmış olan Zeynep Ergüder, ruby sariden yapılma elbisesiyle gece- nin en şık misafirlerinden biriydi. Ba- ba-kız, twist dahil, hiç bir dansı ka- çırmıyorlardı. Masalarında Dr. Turgut Aktürk de vardı. Ama Aktürk, müta- dı hilâfina, o gece pek neşeli değildi. Çok genç ve başarılı terzilerimiz- den, yüksek Mürakabenin kır saçlı genci Mühendis Kerim Berkinin kızı elbise giymişti. Annesi Nermin Berki de siyah ipek jarse, sade. fakat çok sanat- lı elbisesiyle nazarı dikkati çekiyordu.. CHP. nin hârika çocuğu Suphi Bar- kamı, eşi i i kip İnal da kırmızı tuvaletli, saçlı genç eşi ile sık sık dansediyordu. Dr. Paruğ Erdilek ve eşi Sevinç Er- dilek de misafirder arasındaydılar. Es- ki hariciyecilerden Sadi. Karsel ve si- ketli oğullan Demir Karselle gelmiş- lerdi. Milli Eğitim Bakanlığı Mesleki.. ve Teknik Öğretim Müsteşarı Nihat , Saydam ve koyu renk bir brokar elbi- se giymiş eşi en ön masalardan birin- deydiler. Bir ara, İstanbul Valisi Ni- yazi Akı geldi. Gecenin en göz alıcı ve neşeli insa- nı da muhakkak ki damadın kızkar- deşi Aynur Güroldu. Tuhaf bir tesa- düf, gelinin ailesiyle aynı soyadını ta- şıyan Aynur Gürol, kardeşinin düğü- nünde bulunmak üzere, bir süredir ko- cası ve çocukları ile kalmakta olduk- ları Almanyadan gelmişti. Uzun, bro- kar bir trapez elbise giymiş, olan Aynur Gürol, bütün gece, misafirlerine hoş va- kit geçirtmek için elinden geleni yap- tı, gecenin sonunda oynanan milli o- yunların hemen hepsine iştirak etti. Bu düğün için İstanbuldan gelen davetliler de eksik değildi Prof. Fey. zi Feyzioğlu ve eşi Hayat Feyzioğlu Kâzım Karaberikin kızı bunlar a- rasındaydı. Sarı lame, omuzlarından inen parçalarla pek zarif olan bu genç hanım pek beğenildi. Sonra, İstan- . bullu Dr. Kemal Narin ve eşi, Kenan Kutucuoğlu ve -eski o tayyareciler- en- eşi Eribe Kutucuoğlu, Muzaf- fer Feyzioğlu ve eşi, Adnan Apak ve eşi, Sanayi Bakanlığı o başmüfettişi İslam Evirgen de kızı ile birlikte gelmişlerdi. Baba-kız bol bol dansediyorlardı. j stanbul Şehir Tiyatrosunun genç ve sevimli artisti Ayşegül Devrim ile Hiltonun başveznedarı Adem Çavdar Çav Leylâ Berki beyaz, çok sade ve zarif b;r geçen hafta salı günü Hiltonun roof'un- AKİS/25