18 Ocak 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

18 Ocak 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

da nişanlandılar. Davetlilerin çoğunlu- ğunu sanat çevrelerinden gelenler, Hil- tonun ileri gelenleri teşkil ediyordu. çok içki içildi, çok eğlenildi. Davetliler, nişanlı çifti de aralarına alıp çiftetel- li ve kasap oyunları oynıyarak töreni- sona erdirdiler. Si Sigortanın oOAnkara mümessili Lütfi Gökırmakın nihayet bir kızı oldi, Nihayet diyoruz, çünkü Gökır- makın yakın arkadaşlarından Kâmil Kiper, Gökırmakın uzun zamandır ak- şama sabaha müjde bekliyen arkadaş ve dostlarına, "Lütfinin bir oğlu ol- du"diye, "daha yılbaşından evvel tele- fonda azizlik etmiş; Tabii, bunun üze- rine tebrik ve tekziplerin arkası gel- memiş! Şimdi artık, çocuk sahiden do- gunca, mesut baba haberi kime verse, ardından "Bu sefer sahi... Kızımı gö- zümle gördüm" diye teminat vermek Zo- randa kalıyor. (Gesen hâftanın en ilginç sanat ola- yı, Devlet Konser Salonundaki Foumier'nin konserleri oldu. o Bunu cumartesi günkü (Üniversite Konseri İlk gece, beyaz bir manto Dorsay da; oradaydı ve hakikaten pek güzel ve zarifti. Astragan, bir,manto giy- mişti. Beyaz kürk yakalı kırmızı man-, tosu ile gelmiş olan Sabahat, Tekebaş pek hoştu. Eşi ile birlikteydi. Şerafettin Berksoy.ve eşimde oradaydılar. İzmirli Faazilet Ayaydın kocası İstanbulda ol- duğu için - genç Mülkiyeli oğlu ile be- raber gelmişti. Eski İçişleri Bakam 11- yas Seçkin de eşi ile beraberdi. İzmir- den gelip Başkente o yerleşen yüksek mühendis Dr. Dündar Arf ve eşi de dostları o Düzgörenlerle (o gelmişlerdi. Sonraki resitale gelenlerin büyük ço- gunluğunu gençler (o teşkil ediyordu. Son senelerde yüksek tahsil gençliğinin Klâsik Batı Müziğini anlıyarak izle- mesi cidden memnuniyet verici. Her iki konserde de Kasım Gülek hâzır ve na- zırdı. Bol bol hatır soruyor ve el sıkı- yordu. Geçen hafta cumartesi günü Opera - nın galası vardı gene. Yeni bir esa- ri sahneye koyarken "La Serva Padro- na"yı da beraber gösteriyorlar. Gala hanımlar yönünden alınırsa, çok gü- zeldi. Fakat müteaddit kereler yazdı- ımız gibi. erkekler âdeta- inat eder gibi smokin giyiniyorlar. Giyen birkaç kişi de, ortada damat gibi kalıyor. U- mumiyetle erkekler ihmalkâr giyiniş- leri ile göze batıyorlardı. Tabii bazı- ları, doğuştan n ve, eski bir tâbirle, tirendaz oluyor O gece el arasında Emin Yar- gucu ve eşi, yüksek mimar Turgut Gök- berk ve eşi Muhterem Gökberk ile kızları, yüksek mühendis Erol Yaltkaya - Yaltkaya bu son tasvir ettiğimiz tip- lere dahildir - ve zarif eşi (Hümeyra Yaltkaya vardı. Hümeyra Yaltkaya siyah kadife elbisesiyle pek zarif ve hoştu. İller Bankası yüksek mühendis- lerinden. Azmi Erkaslan ile eşi Sevim Erkaslan bu galayı da kaçırmamışlardı. AKİS/26 Ağız Tadıyla FIRINDA TON BALIĞI 8 kişi için lüzumlu malzeme : 600 gr. milföy hamuru 2 büyük veya 4 küçük kutu zeytin- yağlı ton balığı. 2 bütün yumurta ayrıca bir yumur- talım akı, tuz, kırmızı biber. Yarım kilo süt. Bir çorba kaşığı sana, biraz un . öy hamuru yuvarlak veya dört köşe ( bir tepsiye elle yayılır. Diğer taraftan ton balıkları bir kaba alınarak çatalla iyice ezilir. Sana yağı bir tencerede eritilerek unla kavrulur, yarım kilo süt üzerine ilâve edilir ve karıştırılarak kalınca bir sos oluncaya kadar kaynatılır. Sos ateşten alınır ılı- nınca içine iki yumurta kırılır, ton ba- lığı ilâve edilir, tuz bolca kırmızı biber konur son olarak da yumurta akı kar haline getirilerek balığa ilâve o edilir, tepsideki hamurun üzerine dökülür ve evvelce ısıtılmış fırında 45 dakika ka dar pişirilir ÇUKULATA SUFLESİ 600 gr. süt 100 gr. un 10 yumurta 150 gr. sütsüz çukulata I pakist vanilya 300 gr, toz, 5 gr. pudra şekeri. Bir tencereye 100 gr. un, toz şekeri 5 yumurta sarısı, vanilya konarak yu- murta teli iyice karıştırılır! 600 gr. süt ilâve edilerek ateşte durmadan ka- rıştırılarak beş dakika pişirilir. | Kay- nayınca ateşten alınır, soğumaya bıra- kılır; Soğuduktan sonra kalan beş-yu- murtanın sarısı ilâve edilir. İnce ren- deden veya makinadan geçirilmiş çu- kulata da kreme ilâve edilerek ya- vaşça karıştırılır. Son olarak on yu- murtanın akı gayet sıkı kar haline ge- tirilerek çarpmadan kremanın içine yavaş yavaş konur, yağlanmış ve pud ra şekeri sürülmüş güvecin içine dökü- lerek yemekten yarım saat kadar önce sıcak, fırında pişirilir. Servis (o yapılır- ken üzerine hafif pudra şekeri serpilir VANİLYALI BİSKÜİ yumurta 50 gr.toz şeker 500 gr. un bir paket vanilya. Beş-bütün yumurta şekerle beraber köpürünceye kadar çırpılır, un ve va- nilya ilâve edilerek hiç topak kalma- yıncaya kadar karıştırılır. Bir çorba kaşığı ile bu hamur yağlanmış ve un- lanmış tepsiye-küçük topaklar. halin- de dizilir, bir gece bırakılarak ertesi gün orta hararetteki fırında üstler hafif sarı oluncaya kadar pişirilir. Semra ONKER