18 Ocak 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

18 Ocak 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

Bilindiği gibi bu toplantı, İran, Pakistan ve Türkiyede yaşayanların iktisadi alandaki ilerlemelerini ve o sosyal refahlarını sağlamak yolunda, CENTO Ekonomik Komite- si ve Bakanlar Konseyine sunulmak üzere teklif ve tav- siyeler hazırlamak gayesiyle yapılmaktadır. Bu tavsiyeler CENTO Bölgesi halkının ekonomik yaşayışı üzerinde mu- hakkak vasıtalı veya vasıtasız tesir edeceğinden fikirleri- nizin değeri büyük olacaktır. Geçen yıl içinde CENTO çalışmalarında kaydedilen ilerlemeler cidden övünç vericidir. Bunların müşterek gay retlerimizi arttırma ve kuvvetlendirmede hepimize örnek olmasını dilerim." Turizm İçinde bulunduğumuz haftanın başların- da Pazartesi günü Turizm ve Tanıtma Bakanlığında, tu- Dünyadan Akisler Küba Küba Başbakanı Fidel Castro hafta içinde kimseye haber vermeden oMoskovaya (ouçarak haftanın sürprizini yaptı. Tass ajansının yayınladığına göre, Kü- balı liderin bu seyahatinin amacı, iki devlet arasındaki bağları bir kere daha gözden geçirmek, Sovyetler ei nin kış manzarasını görmek ve bol bol avlanmak... bazı yorumlara göre Castro'nun asıl amacı, Sovyetler ie liğinden daha geniş, bir dış yardım koparmak... Ancak şu sırada kendi iktisadi durumu iyi olmayan, buğday almak için Batılı devletlere avuç dolusu altın döken Sovyetler Birliğinin Kübaya yapmakta olduğu zaten büyük dış yardımı nasıl çoğaltabileceği bilinmiyor. Diğer yandan, Castro ile Krutçef arasında yapılacak yeni görüşmelerde Kubanın Amerika Birleşik Devletleri, Sovyetler Birliğinin de Komünist Çin karşısındaki durumları bir kere daha rizm kredileri ile ilgili olarak son derece önemli bir top- lantı yapıldı. Toplantıya Turizm ve Tanıtma "Bakanlığını temsilen Bakan Ali İhsan Göğüş ile Müsteşar Sedat Tolga, Tu- rizm Genel Müdürü Emin Hekimgil, Maliye Bakanlığını temsilen de Bakan Ferit Melen katıldılar. Bir kaç saat süren müzakereden sonra Turizm Bankasına 100 milyon sermaye sağlanarak, bu bankanın ihya edilmesine ve tu- rizm kredilerinin böylece tek elden dağıtılmasına karar verildi. Bilindiği gibi bugüne kadar krediler Vakıflar Ban- kası ve İller Bankası kanallarıyla sağlanmaktaydı. Karar son derece yerinde olmakla beraber Turizm ve Tanıtma Bakanlığı çözülmesi gereken daha pek çok problemle karşı karşıyadır ove teşkilât kelimenin tara anlamıyla büyük bir keşmekeş, içindedir. gözden geçirilse gerek. Zanzibar Geçen ay içinde bağımsızlığa (kavuşan bu hafta içindeki bir ihtilal hare- ketinden sonra tarihe karıştı. 300 bin nüfuslu bu küçük devletçik bundan sonra, sultanlıkla değil, cumhuriyetle yönetilecek. Alınan haberlerden, Zanzibar ihtilâlinin de Zanzibar devleti gibi minyatür olduğu anlaşılıyor. İhtila- le katılan asiler 600 kişiden ibaret, ölülerin sayısı üçü, ya- railarmki de yirmibeşi aşmıyor. Sultan Seyid Cemşid ile Başbakanının ihtilâl hareketinin başarıya ulaşır gibi bir hal alması üzerine açıkta demirli bulunan bir gemiye sı- gındıkları bildiriliyor. İhtilâlin başarıya ulaşmasından sonra da, Afrika-Şirazi Partisi lideri Şeyh Ubeyd Karu- me Cumhurbaşkanı seçilmiştir, Kabine ise Afrika-Şiraz ve Umma partileri arasındaki bir koalisyon olacaktır. Zanzibar Sultanlığı, AKİS/5