12 Mart 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

12 Mart 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

YURTTA OLUP BİTENLER düğü, CHP'ye hücum ederek yedi ayı geçiştirmekse, bu bir ham hayalden baş Liderier Cuntası ve yeni Hükümetin kuruluşunu organize eden kuvvet- ler daha birçok noktalarda rmeğe mahkümdur. İktidar değişikliği öyle bir telaş havası içinde organize e- dilmiş ve birçok pürüzler o derece pal- yatif formüllere bağlanmıştır ki, her geçen gün yeni Hükümetin başına yeni dertler açmaktadır, üstelik bu dertler Hükümetin çürük yapısından doğmak- ta ve "CHP'nin tahrikleri" ile izahı mümkün olmayan durumlarda ortaya çıkmaktadır. Nitekim, CKMP'li genç Adalet Bakanı İrfan Baran tarafından yapılan basın toplantısı Koalisyonda yeni bir çatlak yaratmış ve zıt kutup- ların bir araya gelmesi halinde netice- nin "kontakt"tan ibaret olacağı gerçe- ğini doğrulamıştır. Hükümetin kurulmasından önce, CKMP'nin CHP dışında irili ufaklı di- ğer partilere göre değişik görüşlere sa- önce İrfan Baran, partisinin sözcüsü utarak yaptığı Bütçe tenkidinde olduk- ça ileri bir devletçiliği dile getirmiş, petrollerin madenlerin ve ağır sana- yiin devletleştirilmesi görüşünü savun- muştu. Fakat yeni İktidar, amerikan modeli ae gerçekleştirme amacı- na rağmen, amerikan modeli görüşle- rin a gi bulunan bu partiyi de Koalisyona dahil etmek için telâş gös termiştir! Ama, Hükümet kurulduktan çok kısa bir süre sonra, bu defa Ada- let Bakanı hüviyetini taşıyan o İrfan için Muhalefeti suçlamak da para et- meyecektir. Çünkü bu dertler sadece Maziye Bakış hip bulunduğu bilinmekteydi. metin düşürülmesinden Baran, yaptığı basın toplantısında, sos yalizmin yasaklanamıyacağını, petrol- Hükü- birkaç gün bBölükbaşının Osman Bölükbaşıdan şu mektubu aldık: "Akis Dergisi Yazı İşleri Müdürlüğüne ANKARA CHP dışında bir Hükümetin kurulmasını, memleke- tin içinde bulunduğu şartlar muvacehesinde, bir vatan vazifesi saydığımız ve bu yolda hissemize düşeni yaptığı- nuz için, hissiyatına tercüman olduğunuz çevrelerin, bize nerede ise katli vacip bir insan gözüyle baktıklarını artık bilmeyen kalmamıştır. Bu şahane kinlere tercüman olan iftiralarınız, man Bölükbaşı 22 Şubat gecesi gerçekte ne halde başlığı altında gazetelere (o verdiğiniz ilânlar ve 5 Mart 1965 tarihli Derginizde yer alan "Bir Şubat gecesinin hi- kâyesi" başlıklı yazınızla zirve noktasına ulaşmış bulun- maktadır. Hiçbir resmi vazife ve mesuliyeti oOolmadığı halde, rejimin tehlikede olduğu o gece. Hükümeti böyle bir anda parti liderleri olarak yanlız bırakmamalıyız, sonu ölüm de olsa beraber olmalıyız diyen Bölükbaşıya o korkaklık izafe edilmesi, hiçbir ahlâki ve manevi kayıt tanımayan gülünç bir hareket olur. Bölükbaşının o geceki vatansever ve cesur hareket- leri karşısında duygulanan ve takdirlerini ifade eden ve onunla kucaklaşıp öpüşen Sayın İsmail (Rüştü Aksala gerçek durumu sorarsanız alacağınız cevap Sizin için utandırıcı olur. Sayın İnönü o gece hava kuvvetleri okarargâhından Genel Kurmaya giderken bütün Hükümet azalarının ve liderlerin önünde "Parti liderleri benim misafirimdir. Onları nasıl bırakırım" demiş ve benden de ayni zevat önünde şu cevabı almıştır. aşam SİZ vazifenize gidiniz. Bizi e Yazi icap ettirirse, istediğiniz her yere biz geliriz. Yan- lız sizden bir ricam var. Hiçbir ümit kalmadığı zaman haber veriniz, topluca Meclise gidelim. Bizi oradan alsın- lar, orada öldürsünler. Anadoluda bir söz vardır: Yiğit ölür amma nâmı söylenir, Biz ölürüz şerefimiz yaşar. O zaman söylediğimiz bu sözler sıcağı sıcağına, ana "Os- idi?" hatlarıyla 25 Şubat 1962 tarihli Hürriyet gazetesinde in- tişar etmiş ve ayrıca Millet Meclisinde 3 Mart 1962 ta- rihinde hadiseye şahit olan Başbakan ve Hükümet aza- larıyla parti Liderlerinin önünde yaptığımız konuşmada açıklanmış ve ayni tarihli Millet Meclisi ozabtının 45. sayfasında yer almıştır. Yeni Hükümet o programının müzakeresi vesilesiyle aynı gerçekleri, hadiseleri yaşıyan şahitlerin önünde Mecliste bir kere daha ifade ettik. Kim- senin bir itirazı görülmedi Bütün bu gerçekler iftira, hevesinizi kırmaya yetmi- yorsa, hadisenin şahitlerinden Meselâ CHP'li' Sayın İs- mail Rüştü Aksala, Sayın Turhan Feyzioğluna ve Sayın hatıralarını Derginizde neşretmek lütfunu meyen Sayın İnönü nün sizce muteber olduğuna inandı - ) hafıza ve şahadetine müracaat etmenizi tavsiye ederi 7 Şubat gecesine ait hatıraların şahsımıza taallük eden kısmı bize ancak şeref verir. Biz o gece, kimsenin eline sarılmadık, kimseden cesaret almadık. Belki muh- taç olanlara cesaret verdi Neşriyatınızda ahlâk ve > halkı aydınlatma preneibine bağlı iseniz, bizi Kanun yollarına müracaata mecbur akmadan, Basın Ahlâk Yasasına uyarak bu cevabımızın aynen neşrini rica ederiz Millet Partisi Genel Başkanı Ankara Milletvekili Osman Bölükbaşı" NOT: Osman Bölükbaşının yakardaki O yazısıyle bizim hangi haberimizi (odoğrulamak istediğini (o anlayamadık. Anladığımız nokta. Bölükbaşının kendisini "katli vacip" kimse saymasıdır. Bölükbaşı zanneder ki dünyanın mer- kezi Bölükbaşıdır. Nitekim kendisiyle bir zamanlar An- kara Hiltonun koğuşlarını paylaşmış olanlar şu hususu gayet iyi hatırlamaktadırlar: Hapishanede ne zaman bir gürültü kopsa Bölükbaşı kalın mavi çizgili pijamalarıyla yatağından fırlamış ve: "Halk, beni kurtarmak için ha- AKİS, 12 MART 1963