12 Mart 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

12 Mart 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

SOSYAL HAYAT Moda Temel unsur Her mevsim gardropu yenilerken, ko- laylıkla elde edilebilecek şey, mo- daya uygun bir etektir. Modaya uy- gun bir etek sayesinde yılın havasına girmek gerçekten mümkündür. Hele bu mevsim başında olduğu gibi, etek- ler birdenbire hat değiştirire, yeni bir etek için "gardropun temel un- suru" terimini kullanmak hiç de mü- balâğa sayılmamalıdır. Birkaç yıllık kaybubetten sonra bu mevsim sahne- ye çıkan yıldız, pli soley eteklerdir. Hareketsiz etekler erine, yürürsen uçuşan, kımıldayan hareketli etekler, Parisli büyük terzilerin hemen hemen bütün modellerini değiştirmiş, daha genç ve çekici bir modaya yol açmış- Yılın modası olan pli soley bir ete- Ni gri flanelden, lâcivert yünlüden ve- , giyim yerine göre, daha abiye ola- tak siyah yünlü veya ipekliden yap- mak mümkündür. Pli soley eteklerle bluz daima eteğin içine giyilecek o ve kemer modası da böylece zaruret ha- linde kendisini e Bu yıl çok moda olan ince kemerleri taka- şeridinin de Sallantılı ince bilmek için eteğin bel ince olması lâzımdır. deri kemerler spor kıyafetler için çok rağbette olup, abiye eteklerle süslü kemerler kullanılmaktadır Pli soley- ler daha ziyade geniştir. Plili etek modası daha az pli ile de EM iri ve düz hatlı etekler önde ve arkada çok geniş iki pli kaşe ile zenginleşmekte ve hareket kazanmaktadır. Spor eteklerde bu zengin pli kaşeler artık şart olmuş- tur. Gine spor olarak devam eden mo- da, "etek-pantalon" modasıdır. Spot eteklerde kemerler eteklik kumaşın- dan yapılmakta ve genel olarak gine kumaşından yapılmış ve eteğin bel kıs- mına atılmış köprücüklerden geçiril- mektedir. Vücut yapısının önemi Kalçaları biraz fazla, boyu biraz uzun- ca ve biraz tombul kimseler için plili etekler çok elverişli değildir. Bu- nun içindir ki, modayı artık bir ya- kıştırma ve güzelleştirme aracı ola- rak ele alan terziler, hareketli etekler yanında düz hatlı, şık etekleri de ortaya atmışlardır. Bunlar düz hatlı- dırlar ama, ekseri renkli, çekici ve bu yönden değişiktirler. Meselâ düz hat- lı etekler Jerse okumaşlardan yapıl- makta -tabii, duble edilerek- ve uy- gun renkte çiçekli bluzlarla giyilmek- te, aynı kumaştan yapılmış, şık bağ- lamalı kemerlerle (oOayrı bir güzellik kazanmaktadır. Bütün bu eteklerle bluzlar içe so- kulmaktadır. Etek boyu çoğu zaman dizi gösterecek kadar kısadır. - Çoğu zaman denilmesinin sebebi, burada da yakıştırmanın — başlıca rolü oynama- sından ileri gelmektedir. Dizin biraz üstünde, diz boyunda veya dizin biraz altında etekler de aynı derecede hoş duracaktır. Çünkü bunun seçimi, gi- yinenin tipi ile ilgilidir, kaideye bağ- lı bulunmamaktadır. Chanel yenilikleri Chanel bu yıl da. her zamanki gibi. Parisli meşhur terzilerin hepsinden önce koleksiyonunu basına açıklamış ve 1965 Chanel'i böylece, aynı modası geçmez, klasikleşmiş biçim, fakat bin- bir teferruat zenginliğiyle, göz kamaş- tırıcı bir şekilde meydana çıkmıştır. Chanel marka O kıyafet, alimi chanel marka tayyör, herşeyden Clıanel imzalı moda Eski hamam, eski tas! ce. detay güzelliği demektir. Chanel tayyörleri oOşimdiye okadar dünyanın her yerinde milyonlarca defa tekrar edilmiş, o bıkılmadan giyilmiş ve her detay değişikliği ile yeniden moda ol- muştur. Galonları, cepleri ve zincir kolyesi ile meşhur tayyörler için bu yıl moda olan teferruat, bluzları süs- leyen ve önü açık ceketlerden dışarıya fırlayan fiyonklardır. Tek veya oüç sıra inci, Zincirin yerini almıştır. Ga- lon gine vardır ama, çok daha geniş olarak kullanılmaktadır. Yakalar ge- nel olarak boyundan uzakta biçilmiş- tir ve boyunda kalan çıplaklık inci kolyelerle, doldurulmuştur. Kulağa ya- pışık inci küpeler de tamamlayıcı bu detay olarak, hemen bütün manken- lerde görülmektedir. Chanel'in bu yıl çok sükse yapan bir tayyörü, pastel renklerdeki ekose tayyörüdür. Bu tayyörün açık olarak biçilmiş yakası, cep kapakları, ceketin etek ucu. kumaştan çekilmiş püskül- lerle süslüdür. Bir başka tayyörün ce ceketi, bolero gibi, nervürlerle belde bitmektedir. Kol ve açık biçilmiş dev- AKİS, 12 MART 1965