12 Mart 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

12 Mart 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

kâmül kursu açılması ( düşünülüyor- UŞ- Çaydan sonra, aynı kattaki diğer odalarda da, n organize ettiği, yetişkinler için çok olumlu çalışma- lar yapıldığına şahit olduk. Bir odada iç dekorasyon, bir başka odada İngiliz- ce daktilo, daha başka bir odada ise in- gilizce steno dersleri veriliyordu. Bu kurslar tatil aylarında da devam eder- se, okul öğrencilerinin bir türlü de- gerlendiremedikleri boş zamanları en verimli şekilde (değerlendirilmiş ola- caktır. Hindistan Büyük Elçisi K. L. Mehta, geçenlerde Uludağda ayağını kır- mış. Halen evinde istirahat etmekte olan Elçiyi, Ankaradaki pek çok yakın dostu sık sık ziyaret ediyormuş. Süreyya pavyonu türk orkestrasına nihayet güzel bir angaje olmakla gerek kendi hesabına, gerekse Anka- ralılar için en isabetli kararı oldu. Pavyon, bu mevsim başındari- beri oldukça sönük ve tenha geçen ge- celerden sonra geçtiğimiz hafta Çar- şamba günü Kanat Gür orkestrasının çalışmaya başlamasıyla birlikte dolup taşıyor. Geçirdiğimiz hafta Cumartesi gece si burada epeyce tanıdık sima göze çarpıyordu. Bir masada Günseli Fen- men, annesi, babası ve dostlarıyla; bir başka tarafta Erol Yaltkaya ile eşi Hü - meyra Yaltkaya Ferit Ali Örs ve eşi Helene örsle beraberdiler. köşede ise Meydan Sahnesi sanatçıla- rından Kartal ve Gündüz Tibet ile Yıldız Tibet ve o gece nedense biraz neşesiz görünen Esin Avcı ve nişan- lısı, Bülent Savcı ve eşi Meral Savcı varlardı. Geç vakit Leylâ ve Fahir Çe- likbaş da geldiler. Kanat Gür, mevsim sonuna kadar Ankarada kalacak, son- ra Modaya geçecekmiş. Yakında baba YURT İÇ VE YURT DIŞI REKLÂMLARINIZ İÇİN HİZMETİNİZDEDİR Genel Müdürlük Cagaloglu. İstanbul Telefon: Telgraf adresi : AKİS, 12 MART 1965 Türkocağı Caddesi No 27 66 00 - 27 66 O1 BASINKURUMU (Basın A: 1491) — 168 TULİDEN HABERLER olacak olan Kanat da Ankarada ça- lışmaktan memnun. Herhalde böylece küçük Kartal başkentte doğmuş ola- cak. Bitirdiğimiz hafta Çarşamba gecesi, mimarların ananevi gecesi, a- ra Palas pavyonunda sabahın erken saatlerine kadar çok samimi ve neşeli bir hava içinde devam etti. Bu yıl ba- lo yapmaktan vazgeçilmiş olmasına rağmen, yemek çok güzel oldu, herkes memnun ayrıldı. Bir süre önce İzmir- de yapılan kongrenin hatıraları neşe ile anıldı. Bu arada İsmet Barutçu, bu konuda, yarı şiir yan nesir olarak ha zırladığı izlenimlerini okudu. Gecede bulunanlar arasında, İ- mar ve iskân Bakanlığından Mithat Yenen ve eşi, yalnız gelmiş olan Dr. İhsan Doğramacı, Sitare ve Adnan Şimşek, Vedia ve Nimet Öney, Talât Güreli ve yeni eşi, Semra ve Muhittin . Güreli, Dündar Eğilmez ve eşi, Yıldız ve Afşin Baysal, Behçet Baykut ve eşi, Perihan ve Nejat Ersin, Nizamettin Doğu ve eşi, Mediha ve Sevinç Kay- nak göze çarpıyorlardı. Bu havanın olağanüstü güzel olması yüzünden olacak, Gölbaşın daki Mogan Kulüp gene ağız ağıza doluydu. -Yolun uzaklığından ve Ku- lübün pahalılığından şikâyet edenlere küçük bir haber fisıldıyalım: burada servis o kadar yavaş ve gevşektir ki, bir taksi parasına kıyılıp gidilirse, u- zun süre oturulduğu halde, bütün ça- ğırmalara rağmen, garson masaya uğ- ramyabilir ve o gün sadece yol para- sıyla geçirilmiş olur! O gün yemek salonu da ağızagıza doluydu. Herhalde müşteriler çok er- ken gelmiş olacaklar. (Birçokları da yer bulamayıp dönmek zorunda kaldı- lar. Yemeğe gelenler arasında CHP'nin sosyalist milletvekili Fakih Özlen ile eşi Nilüfer Özlen ve kızları; üç ahbabı ile gelmiş olan Turhan Feyzioğlu varlar di. Sonradan oturmağa gelenler için- de ise Dr. Celal Ertuğ ve eşi, Dr. Şekür Okten ve eşi, İran Büyük Elçisi Khos To Khosrovani ve acı sarı, güzel bir gecesi nişanlanmış olan Birsen Ulu- ' san da dostları ile gelmişti. Yakında yeni bir nişan havadisi duyacağız herhalde!