12 Mart 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

12 Mart 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

Tüli' Vipolonistl.eonid Kogan'ın Türkiyeye gelişi münasebetiyle 2 Mart Şalı ak- şamı Sovyet Büyük Elçiliğinde bir ,mü- zik gecesi düzenlendi- ve bir kokteyl ve- rildi. Davetliler önce misafir sanatçıyı dinlediler ve uzun usun alkışladılar, Ar- dından. Ayhan Barandan da birkaç parça takdim edildi. Bu kuvvetli ve güzel ses de bol bol alkışlandı. Baran en son olarak, kardeşi İlhan Baranın bir parçasını söyledi. Sonra, arka ta- raftaki büyük salona geçildi. Çok ka- labalık olan salonda, muhtelif grup- larda, sanatçı hakkında konuşuluyor- du. Geç vakte kadar kalan davetliler arasında tabii senatörlerin hemen ta- mamı, birçok asker, sanatçı, müzikle yakın ilgisi bulunan kimseler ve daha başkaları vardı. İsmet İnönü ve eşi Mevhibe İnönü, Feridun Cemal Erkin- le birlikte geç vakit geldiler. Büyük sevgi ve saygı ile karşılanan eski Baş- bakanın etrafını saran sevgi (o halkası bir türlü açılmak bilmiyordu. Kendisi de pek keyifli bir gunündeydi.İlgi çe- ken husus, Senato Başkanı Enver A- ka ile eşi Cahide Aka ve kızları Gül- den sümden gayrı, tek bir AP'linin toplan- tıda bulunmayışı idi. Bu hal yabancı bir diplomatın dikkatini çekmiş ola- cak ki: "— Yeni Bakanlarınızdan hiç biri- ni göremedik. Bazı hariciyecilerinize sordum belki buradadırlar ama, yeni oldukları için kendilerini tanımıyo- ruz dediler" diye hayretini belli etti. Dâvetliler arasında Genel Kurmay İkinci Başkanı Korgeneral Refik Tul- ga ve eşi Jale Tulga, Dr. Hayati Sev- genle derin derin konuşmalara dal- mış olan Hava Kuvvetleri Komutanı Orgeneral İrfan Tansel, Ankara Valisi Enver Kuray ve eşi Bedia Kuray, Be- lediye Başkanı Halil Sezai Erkut ve eşi, Turgut Göle ve eşi Sevim Göle, Nihat Erim, Sevda Aydan. Necil Kâzım Ak- ses Ulvi Cemal Erkin ve eşi Ferhunde Erkin, Adnan Saygun ve eşi Nilüfer Saygun, Suna Kan ve eşi Faruk Gü- venç, Sedat Ediz ve eşi Muzaffer Ediz, Fethi Kopuz ve eşi, Mahir Canova, Lüt fi Ay, eşi Nevin Ay ve annesine çok benziyen sevimli kızları Sibel, Dışişleri mensuplarından Halük Bayülken ve Dört piyanolu konserin solistlerinden Aykut Dikmen Başarı yolunda haberler eşi Valitte oBayülken, Halük Kura ve siyah kadife bir elbise giymiş olan eşi Lâle Kura, Sadun Terem, eşi Gü- neş Terem, Necdet Özmen ve yeşiller giymiş eşi Emel Özmen, Bedii Kara- burçak ve siyah kadife etek, siyah şi- fon bluz giymiş eşi oNeslihan Kara- burçak, Suat Beriker ve sanatsever eşi de varlardı. İzmir Devlet Konservatuvarı, Tür- kiyede ilk olarak, dört piyanolu bir konserin hazırlıklarına karşıya çalacak olan dört piyanonun solistleri o Şebnem Gökçe, Nuran Al- gım, Aykut ODikmen İnci Canses, Konservatuvann en iyi yetişen öğren- cilerindendir. İzmirin müziksever çevresinde bü- yük ilgi uyandıran konserin provaları son günlerde çok hızlandırılmıştır. İki hafta sonra İlk olarak Konservatuvar salonunda o verilecek olan (konserde Bach'ın dört piyano için konçertosu çalınacaktır. UKi Cemal Erkin, ekibi Ankaraya davet etmiştir. Böylece Ankaralı mü- zikseverler de dört piyanolu konser- den yararlanmış olacaklardır. Ankara Kolejinin okul dışı faaliyet- ler zümresinden olarak (organize ettiği, Japon Büyük Elçilik mensupla rından Albay Yoko İkedanın eşi Bayan İkeda yönetimindeki. Ocak ayı baş- larındanberi devam etmekte olan ike- bama -tabiatı eve getirme- çiçek kur- sunun sona ermesi münasebetiyle 3 Mart günü Kolejde bir çaylı toplantı yapıldı. Japon Büyük Elçilik mensup- larından Oo bazılarıyla karsiyerlerin ve okul idaresi mensuplarıyla öğret- menlerinin katıldıkları çay, sami- i bir hava içinde geçti, Kur- sun yöneticisi, Orta Kısım Müdürü Şeydi Dinçtürkün yaptığı açış ve te- şekkür konuşmasına, eşi adına Albay İkeda cevap verdi. Türkçeye çevrilen konuşma çok samimi ve esprili oldu- ğu kadar, alışık olmadığımız bir dili dinleme bakımından da ayrıca ilgi çe- kiciydi. Bu hususu, Genel Müdür Bur han Göksel de belirtti. İlerde yine, burada, bir ikebana te AKİS, 12 MART 1965