12 Mart 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

12 Mart 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

— Sayı: 560 Cilt : XXXII Yıl. 1 Sahibi ve Başyazarı : Metin Toker Yazı işleri Müdürü Y.Yüksel Erdem Bu sayıda Yazı Kurulu İç Haberler Kısmı: Kurtul Altuğ, Güneri Civaoğlu, Teoman Erel, gemen Bostancı (İstanbul) o Seyfi Özgenel (İzmir) — Diş Haberler Kısmı: Halük Ulman — Magazin Kısmı: Jale Candan. Tuli Sezgin Bihin Anter, Hüseyin Korkmazgil Musiki: Daniyal Eriç — Radyo: Mahmut T. Öngören — Sinema: Nijat Özön — Yayınlar: İlhami Soysal Resim Ali Parmakerli Fotoğraf THA. Hüseyin Özel Erdoğan Çiftler Klişe Birlik Klişe Atölyesi Tel: 11 7015 Yazı işleri Rüzgârlı Sokak No 15/2 Tel: 118 P K 582 İdare Rüzgarlı Sokak No: 15/1 Tel: 106196 Abone Şartları 3 aylık (12 nüsha) 10.00 lira aylık (25 nüsha) 20.00 lira I senelik (52 nüsha) 40.00 lira İlânşartları Santimi 20 lira 3 renkli arka kapak 1500 lira AKİS Basın Ahlâk Yasasına uymayı taahhüt etmiştir. Dizildiği yer Rüzgarlı Matbaa Basıldığı yer Hürriyet Matbaası Ankara Basıldığı tarih : m HAFTALIK AKTÜALİTE DERGİSİ Kendi Aramızda Sevgili AKİS Okuyucuları, Türktiyede bütün son yıllarin, en ilgi çekici ve önemli yazı serisi 3 Nisandan itibaren AKİS'te başlamaktadır. Bu yazı serisi, Metin Toker tarafından kaleme alınmış olan "İsmet Paşayla 10 Yıl'dır. Metin Toker bu seride, za- manında Kutulmuş notlarından 1954-1964 yıllarının bütün hikâyesini anlat- maktadır 1954-1964 yılları Türkiyenin tarihinde, belki de, en müstesna mevkii iş- gal etmektedir. Seri, DP'hin kazandığı 1954 seçimlerinden başlamakta ve ilk faslı 1954-1957 devrinin hikâyeleri teşkil etmektedir. DP iktidarının son- radan memleketi ihtilâle götüren sert tedbirleri nasıl aldığı, Bayarın söy- lediği "İnce Demokrasiye paydos" sözünün temelindeki sebep, bir gece Mec- lis kapısı önünde b. İnönü ile Menderes arasında cereyan eden ko- nuşma, bütün bu zaman zarfında, İnönünün düşünceleri, hadiseleri tefsir tarzı, Özel solBEMeinde" Eöylediği fikirler ve yaptığı obir takım temaslar İnönü ile Menderesin bilinmeyen görüşmeleri bu fasılda anlatılmaktadır. İkinci fasıl 1957-1960 arasıdır. Sert tedbirlerin şiddet tedbirleri haline geldiği bu devrede. İnönünün çalışmaları, rejimi kurtarmak için giriştiği te- şebbüsler nakledilmektedir. Koraltanın evinde bir iftar sofrasın İnönü: ile Menderesin başbaşa yaptıkları konuşmalardan Menderesin (Balıkesirde "Bu memlekette darağaçlarının kurulabileceğini unutmasınlar" tehdidine karşı İnönünün "Bir memlekette darağaçları kuruldu mu orada kimin can vereceği hiç bilinmez" cevabını Heybeliadadan vermesine kadar henüz bi- linmeyen çok şey bu faslın hikâyeleri arasındadır. Üçüncü 1960-1964 faslı İhtilâl karşısında İnönünün davranışları ve İh- tilâl devriyle onu takip eden üç İnönü Hükümetlerinin günleri hadiseleridir. İhtilâlin lideri Gürselin ilk telefonunda İnönüye "Emirleriniz bizim için peygamber buyruğudur. Bu işi size haber vermeden yaptık. Haber versey- dik mani olmaya çalışacağınızı biliyorduk. Halbuki memleket için başka, çare kalmamıştı" demesiyle başlayan bu devirdeki bütün önemli hadise- lerin perde arkası seride bir bir aydınlatılmaktadır Yazıların bütün yurtta görülmemiş bir ilgi yaratacağı muhakkaktır. Bunu göz önünde bulunduran AKİS herkesin seriyi eksiksiz ve munta- zam takip edebilmesi için tedbirlerini almıştır. Seri bütün yurda da geniş bir kampanyayla duyurulacaktır. O bakımdan dergiye 3 Nisan tarihindeki 563. sayısından itibaren abone olmak en doğru yollardan biridir. Başka bir dir. Bâyilerimizden 563. sayıdan itibaren AKİS'i ne miktar istediklerini mektupla sormuş bulunuyoruz. Yazı serisi, derginin ortasındaki 8 sayfada yayınlanacaktır ve bir kitap forması halinde olacaktır. İlk iki faslı ihtiva edecek olan |. cilt 12 forma ka- dar tutacaktır. AKİS bunları biriktirmek isteyen okuyucuları için derhal cilt kapağı siparişine geçecektir. Bir cilt kapağının fiyatı 7.5 lira olacaktır. AKİS'in abone şartları yan sütundadır. AK yeni seriyi takip edecek okuyucuları için Ziraat Bankasının An- kara Merkez Müdürlüğünde bir hesap açmışlar. Hesap numarası 641/5911'dir. Abone ve cilt bedellerinin süratle bu numaraya gönderilmesini rica ederiz. Cilt siparişinde bulunacaklara bir makbuz verilecek ve seri bittiği gün bunlar kapaklarını postadan alacaklardır. Abonelere ise, bedelleri Ankaraya geldi- ğinde tarafımızdan sevkiyat başlayacaktır. Süratli ilginizi rica ederiz. Saygılarımızla AKİS