19 Mart 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

19 Mart 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

Tüli'den Bitirdiğimiz (o haftanın en ilginç top- lantısı, Cuma gecesi oOİran Büyük Elçilik binasında, Çocuk Bakını Der- neği yararına verilen balo oldu. An- karalı pek çok hanımın uzun zaman- dir büyük bir gayretle hazırladığı ba- lo gerçekten temiz ve güzel bir ka- labalığı Elçilik binasına toplamıştı. K olan masaların üzerinde de ze sıralanmıştı. Misafirlerin pek çoğu uzun tuvaletler giymişti. Kırmızı uzun tuvaleti ile Lâle Kura ve ngin pi- haberler Derneğin başka üyeleri evsahibeliği yapıyor, misafirleri kapıda karşılıyor- lardı. Diğer üyeler de yemen piyango işlerinde, kısmı de hazır- anmış olan içki ki satışla gö- revlendirilmişlerdi. . Derneğin Oo fahri Başkanı Bayan Khosro Khosrovani yukarı katta, her misafirle yakından meşgul oluyordu. Bayan Khosrovani ilk dansı eşi ile açtı. Nasır Zey- tinoğlu pek çok dansetti ve bol bol içki içti. Leylâ Çelikbaş güzel, si- yah, uzun bir tuvalet giymişti. (o Belli ki mutlu bir günündeydi. Eski Kara- yolları Genel Müdürü Tahsin Önalp SİNEMACILAR — Artist Film şirketiyle Fazıl Ünverdinın ortaklaşa yaptıkları ve üçbuçuk ayda tamamladıkları, Kıbrıs dâvasını ele alan "On Korkusuz Adam" adlı film, İstanbul sinemalarında oynatılmamak tehlike- siyle karşıkârşıya bulunmaktadır. Sebebi, İstanbuldaki en önemli sinema- ların sahiplerinin azınlığa mensup oluşlarıdır. Bunlar, daha önceden, filmi oynatmak için gün ayırdıkları halde, sonradan, filmin konusunun Kıbrıs'la ilgili olduğunu görünce, topluca bir karar alarak, filmi sinemalarında gös- termemek yoluna gitmişlerdir. Bu milli filmin kaderi bugün, maalesef, bu sinema sahiplerinin eline kalmış bulunmaktadır. ve uzun bordo kadifeli eşi Şemsinin; Reşat Aktan ve üst kısmı sarı işleme- li, siyah, uzun bir elbise giymiş Olan eşi Emine Aktan; son zamanlarda e- peyce zayıflamış olan Can Okan ve acı yeşil, güzel bir kısa dantel elbise giymiş olan eşi Hatice Okan; mühen- men; Ferit Örs v yu daha da uz en elene Örs; Dr. Zülfikâr Berke ve beyaz lâme panolu elbisesiyle eşi Nilüfer Berkem; yeniden kızıla boyanmış saç- ları kendisine çok yakışmış olan be- yaz dantel elbiseli Türkân Azizoğlu; gecenin en çok piyango alma rekoru- nu kıranlardan Hıfzı Oğuz Bekata; siyahlar içinde pek zarif görünen Suna Sel; Âkil Kitapçı ve brokar tu- valetli eşi; Dr. Sami Solu ve eşi Fe- za Solu; geç vakit gelen Turgut Gö- le ve eşi Sevim Göl*; Konya millet- vekili Fakih Özlen ve eşi Nilüfer Öz- len; yüksek mühendis Nadir Uluç ve eşi Afife Uluç; Cemal Reşit Eyüboğlu ve eşi ile birçok yabancı elçilik men- subu gecenin misafirleri arasındaydı- lar. Ayrı bir küçük salonda şeref mi- safirleri oturuyorlardı: Koyu yeşil bir uzun elbise giymiş olan Melâhat Gürsel ve krem renk üzerine üst kıs- mı çok güzel işlenmiş, ağır, güzel el- bisesiyle Bayan İnönü... hafta Cumartesi gecesi Aidıa"nın galası vardı. Salonlar, uzun süredir rastlanmayan güzel, şık bir kalabalıkla doluydu Ancak, gene dikkati çeken, yeni Ba- kanlarla eşlerinin ogörünmeyişi oldu. Bazı iyimser kimseler, bunu Zongul- dak olaylarına bağlıyorlardı. Ama belki de, terzilerin yetiştiremediği el- a sebep Oo Bitirdiğimiz Operada . Turiz Dorman gelmişlerdi. En ön sırada Senato Başkanı Enver Aka ve eşi Cahıide Aka ile Konsorsiyum Başka- nı Mangoldt göze çarpıyordu. Sovyet Büyük Elçisi Rijov, Romanya Büyük Elçisi, eski Milli Eğitim Bakanı İb-