19 Mart 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

19 Mart 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

o / N | ği | | ) Cilt: XXXV Sayı: 613 19 Mart 1966 HAFTALIK AKTÜALİTE MECMUASI YURTTA OLUP BİTENLER Kızılayda beyanname dağıtan üniversiteliler Millet Dervişin fikri B' haftanın başından itibaren AP gazetelerinde başlayan bir kam- panya, dürt ayda dört yıllık hata işleyerek erişilmesi imkânsız re- kor kıran mutlu iktidarımızın yeni ve bu sefer sonu pek acıklı olabi- lecek bir gafletin içine girdiğini gös- kanlığı Basın ve Halkta Münasebetler Dairesi tarafından ya- yınlanan tebliğdir. Tebliğde, ordu- nun adı veya subay kelimesi kulla- nılarak çıkarılan bir takım uydur- ma beyannamelerin Türk Silahlı Kuvvetlerini asla , ilzam etmediği 4 Çekiştiren çekiştirene!.. belirtilmektedir. Türk Silahlı OKuv- vetleri sanki ordu içinde bir ta- kım juntalar varmış zannını uyan- dırabilecek beyannameleri reddet- mektedir. Tebliğde, komuta zinciri- ne bağlı bulunduğu hissettirilen Türk Silahlı Kuvvetlerinin adının bir takım yeraltı faaliyetlerinde kul- lanılması takbih olunmaktadır. Ger- çekten, Türk Silahlı Kuvvetleri hiç bir zaman yeraltı faaliyeti yapma- mış, gerektiğinde vaziyetini açık al- mıştır. Bu arada kanuni bir ger- çek tebliğde şu cümleyle bir defa da- ha belirtilmektedir "Türk Silahlı Kuvvetlerinin türk milleti, TBMM vw n hükümeti- nin emrinde olak! kanunlarla ken- disine verilmiş olan şerefli vazife- sini Yapmallan başka bir düşün- cesi olam Ancak “tebliğin derhal, sanki Or- du Demirci İktidarının tasarrufları lehinde vaziyet almış gibi AP or- ganlarında istismar edildiği görülür verdi. Yeni İstanbulun başlığı şuy- du: "Komünist çevreler işi azıtınca Ordu vatan hainlerine ihtar etti". Zafer şöyle diyordu: "Vatan hainle- ri, rejim düşmanları, solcular ve kı- zıl uşaklarına Türk Ordusu dün ilk ihtarını yaptı." Son Havadis diyor- dur ki: "Hükümet ve Ordunun ko- münizmle mücadele azmi tasvip edi- liyor." Adalet ise daha cafcaflı bir ibare kullanıyordu: "Türk Ordusu vekarlı sabır ve sükünunun kötüye kullanıldığını görünce, bütün yurt 19 Mart 1966